Vaasalaiset sisäänpäinkääntyneitä?

PUPUJUSSITUS

Mistä johtuu että vaasalaiset, etenkin naiset ovat äärimmäisen sisäänpäinkääntyneitä?

Esimerkkitapaus: Olen ihan hyvännäköinen (puolueeton kommentti) miespuolinen henkilö ja menen vaasalaisneitojen pöytään ravintolassa kohteliaasti silmiin katsoen sanoen, "saanko istua pöytään?". Vastaukseksi saan puistattavan oloisella ilmeellä varustetun, "kai siinä on tilaa"- kommentin. Seuraavaksi tytöt kääntävät keskustelun ruotsinkieliseksi (jota osaan melko heikosti).
Minulle käy alle minuutissa selväksi, että tytöt osaavat sujuvasti myös suomea, mutta minulle ei puhuta mitään yli puoleen tuntiin (kunnes vaihdan paikkaa).

52

7596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SUSI

      No jopas oli itseriittoinen tilitys. (Puolueeton kommentti).

      Korjaa jos olen väärässä.
      Eli koska sinä olet menestynyt ja hyvännäköinen kaveri, ja "joudut" olosuhteiden pakosta sulostuttamaan Vaasaa tällä hetkellä, niin paikallisten naisten tulisi langeta eteesi ja viihdyttää sinua.

      Olisi ehkä syytä ajatella ennemminkin sitä, että mitä ystävystyminen, tai edes uusien kavereiden saaminen edellyttää.
      Minun mielestäni se vaatii huomattavasti enemmän, kuin vain sen, että joku "Jumalan Lahja" viitsii sulostuttaa jotain ryhmää läsnäolollaan.

      Minä en ymmärrä myöskään kommenttiasi kaksikielisyyden vaikutuksesta asiaan. Selitä nyt vähän sitä.

      Provokaatio olisi myös tehtävä niin, että siitä "tyylikkäästi ilmenee" edes jonkinlainen yleistotuus. (Jälleen puolueeton kommentti).

      P.S. Ehkä p*skan maku suussasi johtuu makunystyröistäsi.

      P.S.2. En ole ollenkaan varma menetämmekö me yhtään mitään, vaikka sinusta ei vaasalaista tulisikaan. "Tyylikkyydestäsi ja hyvännäköisyydestäsi" huolimatta.

      Kaksi(k/m)ielisin terveisin SUSI

      • PUPUJUSSITUS

        En tosiaan kirjoittanut tuota mitenkään "elvistelläkseni". Välttääkseni tuota itseriittoisuutta jonka mainitsitkin, käytin nimenomaan noita (puolueeton kommentti - viittauksia, etten antaisi käsitystä, että ne olisivat omia mielipiteitäni itsestäni).

        Tuolla kaksikielisyydellä ei ole muuta merkitystä, muutakuin että se oli se tämänkertainen "muukalaisenhylkimiskeino".


        Sitten korjaan lausuntoasi. Kirjoitit: "Korjaa jos olen väärässä.
        Eli koska sinä olet menestynyt ja hyvännäköinen kaveri, ja "joudut" olosuhteiden pakosta sulostuttamaan Vaasaa tällä hetkellä, niin paikallisten naisten tulisi langeta eteesi ja viihdyttää sinua."

        -Kirjoituksenihan kertoi siitä kuinka MINÄ yritän viihdyttää paikallisia naisia, eikä toisinpäin..! Siinä on SUURI ero.

        Sitten toinen lainaus: "P.S.2. En ole ollenkaan varma menetämmekö me yhtään mitään, vaikka sinusta ei vaasalaista tulisikaan. "Tyylikkyydestäsi ja hyvännäköisyydestäsi" huolimatta."

        -Näin ennakkoon tuomitsemalla käännyit itsekin sisäänpäin, kirjoittajaa vastaan.

        Vielä kolmas lainaus: "Olisi ehkä syytä ajatella ennemminkin sitä, että mitä ystävystyminen, tai edes uusien kavereiden saaminen edellyttää.
        Minun mielestäni se vaatii huomattavasti enemmän, kuin vain sen, että joku "Jumalan Lahja" viitsii sulostuttaa jotain ryhmää läsnäolollaan."

        -Minulla on paljon ystäviä joita arvostan paljon, mutta yöelämässä liikkuessani tykkään liikkua yksin ja etsiä uusia kontakteja, mutta täällä Vaasassa se on toisinaan varsin voimakkaasti itsetuntoa ravistelevaa touhua. Missään muualla en ole vastaavaan törmännyt, en missään!

        Tuo paskanmaku -lause oli todellakin tarkoittettu provosoimaan ihmisiä, että saisin enemmän vastauksia, koska todellakin haluan niitä! Vaikka suussa ei paskalta maistukaan, niin ihmettelen silti vaasalaisten ylpeää käyttäytymistä ja olen tavallaan hieman loukkaantunutkin, mutta en oikein tiedä että kenelle... :)

        Kiitos SUSI vastauksestasi, ja toivon että jos luet tämän, olisi mukava saada lisää mielipidettä sinulta, ja toki myös muiltakin. Haluan nimittäin pikkuhiljaa vastauksia tähän asiaan, sen verran kauan olen tätä nyt ihmetellyt.

        PS: Olen Teistä vaasalaisista keskustellut TUNTEMATTOMIEN kanssa muissa kaupungeissa, ja he ovat olleet kanssani samaa mieltä tuosta sisäänpäinkääntyneisyydestä.

        Jos ette usko tuota minun väitettäni, niin suosittelen "ulkomaanmatkaa" viikonlopuksi johonkin muuhun kaupunkiin Suomen rajojen sisäpuolella. Olen varma, että tekin, Arvoisat Vaasalaiset, huomaatte eron...

        PS2: Olen pahoillani, jos tuo ensimmäinen viestini oli turhan provosoiva, mutta tuohon aikaan "illasta" ja jonkinmoisen "tunnekuohun" vallassa oli pirun hankala kirjoittaa ilman provosointia... :) VASTAUKSIA, mielipiteitä, APUA!! :)


      • The Truth Is Out There!
        PUPUJUSSITUS kirjoitti:

        En tosiaan kirjoittanut tuota mitenkään "elvistelläkseni". Välttääkseni tuota itseriittoisuutta jonka mainitsitkin, käytin nimenomaan noita (puolueeton kommentti - viittauksia, etten antaisi käsitystä, että ne olisivat omia mielipiteitäni itsestäni).

        Tuolla kaksikielisyydellä ei ole muuta merkitystä, muutakuin että se oli se tämänkertainen "muukalaisenhylkimiskeino".


        Sitten korjaan lausuntoasi. Kirjoitit: "Korjaa jos olen väärässä.
        Eli koska sinä olet menestynyt ja hyvännäköinen kaveri, ja "joudut" olosuhteiden pakosta sulostuttamaan Vaasaa tällä hetkellä, niin paikallisten naisten tulisi langeta eteesi ja viihdyttää sinua."

        -Kirjoituksenihan kertoi siitä kuinka MINÄ yritän viihdyttää paikallisia naisia, eikä toisinpäin..! Siinä on SUURI ero.

        Sitten toinen lainaus: "P.S.2. En ole ollenkaan varma menetämmekö me yhtään mitään, vaikka sinusta ei vaasalaista tulisikaan. "Tyylikkyydestäsi ja hyvännäköisyydestäsi" huolimatta."

        -Näin ennakkoon tuomitsemalla käännyit itsekin sisäänpäin, kirjoittajaa vastaan.

        Vielä kolmas lainaus: "Olisi ehkä syytä ajatella ennemminkin sitä, että mitä ystävystyminen, tai edes uusien kavereiden saaminen edellyttää.
        Minun mielestäni se vaatii huomattavasti enemmän, kuin vain sen, että joku "Jumalan Lahja" viitsii sulostuttaa jotain ryhmää läsnäolollaan."

        -Minulla on paljon ystäviä joita arvostan paljon, mutta yöelämässä liikkuessani tykkään liikkua yksin ja etsiä uusia kontakteja, mutta täällä Vaasassa se on toisinaan varsin voimakkaasti itsetuntoa ravistelevaa touhua. Missään muualla en ole vastaavaan törmännyt, en missään!

        Tuo paskanmaku -lause oli todellakin tarkoittettu provosoimaan ihmisiä, että saisin enemmän vastauksia, koska todellakin haluan niitä! Vaikka suussa ei paskalta maistukaan, niin ihmettelen silti vaasalaisten ylpeää käyttäytymistä ja olen tavallaan hieman loukkaantunutkin, mutta en oikein tiedä että kenelle... :)

        Kiitos SUSI vastauksestasi, ja toivon että jos luet tämän, olisi mukava saada lisää mielipidettä sinulta, ja toki myös muiltakin. Haluan nimittäin pikkuhiljaa vastauksia tähän asiaan, sen verran kauan olen tätä nyt ihmetellyt.

        PS: Olen Teistä vaasalaisista keskustellut TUNTEMATTOMIEN kanssa muissa kaupungeissa, ja he ovat olleet kanssani samaa mieltä tuosta sisäänpäinkääntyneisyydestä.

        Jos ette usko tuota minun väitettäni, niin suosittelen "ulkomaanmatkaa" viikonlopuksi johonkin muuhun kaupunkiin Suomen rajojen sisäpuolella. Olen varma, että tekin, Arvoisat Vaasalaiset, huomaatte eron...

        PS2: Olen pahoillani, jos tuo ensimmäinen viestini oli turhan provosoiva, mutta tuohon aikaan "illasta" ja jonkinmoisen "tunnekuohun" vallassa oli pirun hankala kirjoittaa ilman provosointia... :) VASTAUKSIA, mielipiteitä, APUA!! :)

        Ainakin mä oon huomannu täällä sen seikan vaasalaisissa naisissa että suomea äidinkielenään puhuville naisille tuntuu kelpaavan vain ja ainoastaan mies joka on ulkoisesti kuin joku Brad Pitt tai Tom Cruise.Kun taas ruotsia äidinkielekseen puhuvat naiset tuntuvat arvostavan miehessä muutakin kuin ulkoista kauneutta mistäs mahtaa johtua?Eli sun kannattaa tutustua näihin äidinkieleltään ruotsalaisiin naisiin kyllä ne kuitenkin suomeakin osaa ja huomaat että ne ei ole samanlaisia pilvissä eläjiä kuin mitä nämä äidinkieleltään suomalaiset naiset on.


      • The Truth Is Out There!
        PUPUJUSSITUS kirjoitti:

        En tosiaan kirjoittanut tuota mitenkään "elvistelläkseni". Välttääkseni tuota itseriittoisuutta jonka mainitsitkin, käytin nimenomaan noita (puolueeton kommentti - viittauksia, etten antaisi käsitystä, että ne olisivat omia mielipiteitäni itsestäni).

        Tuolla kaksikielisyydellä ei ole muuta merkitystä, muutakuin että se oli se tämänkertainen "muukalaisenhylkimiskeino".


        Sitten korjaan lausuntoasi. Kirjoitit: "Korjaa jos olen väärässä.
        Eli koska sinä olet menestynyt ja hyvännäköinen kaveri, ja "joudut" olosuhteiden pakosta sulostuttamaan Vaasaa tällä hetkellä, niin paikallisten naisten tulisi langeta eteesi ja viihdyttää sinua."

        -Kirjoituksenihan kertoi siitä kuinka MINÄ yritän viihdyttää paikallisia naisia, eikä toisinpäin..! Siinä on SUURI ero.

        Sitten toinen lainaus: "P.S.2. En ole ollenkaan varma menetämmekö me yhtään mitään, vaikka sinusta ei vaasalaista tulisikaan. "Tyylikkyydestäsi ja hyvännäköisyydestäsi" huolimatta."

        -Näin ennakkoon tuomitsemalla käännyit itsekin sisäänpäin, kirjoittajaa vastaan.

        Vielä kolmas lainaus: "Olisi ehkä syytä ajatella ennemminkin sitä, että mitä ystävystyminen, tai edes uusien kavereiden saaminen edellyttää.
        Minun mielestäni se vaatii huomattavasti enemmän, kuin vain sen, että joku "Jumalan Lahja" viitsii sulostuttaa jotain ryhmää läsnäolollaan."

        -Minulla on paljon ystäviä joita arvostan paljon, mutta yöelämässä liikkuessani tykkään liikkua yksin ja etsiä uusia kontakteja, mutta täällä Vaasassa se on toisinaan varsin voimakkaasti itsetuntoa ravistelevaa touhua. Missään muualla en ole vastaavaan törmännyt, en missään!

        Tuo paskanmaku -lause oli todellakin tarkoittettu provosoimaan ihmisiä, että saisin enemmän vastauksia, koska todellakin haluan niitä! Vaikka suussa ei paskalta maistukaan, niin ihmettelen silti vaasalaisten ylpeää käyttäytymistä ja olen tavallaan hieman loukkaantunutkin, mutta en oikein tiedä että kenelle... :)

        Kiitos SUSI vastauksestasi, ja toivon että jos luet tämän, olisi mukava saada lisää mielipidettä sinulta, ja toki myös muiltakin. Haluan nimittäin pikkuhiljaa vastauksia tähän asiaan, sen verran kauan olen tätä nyt ihmetellyt.

        PS: Olen Teistä vaasalaisista keskustellut TUNTEMATTOMIEN kanssa muissa kaupungeissa, ja he ovat olleet kanssani samaa mieltä tuosta sisäänpäinkääntyneisyydestä.

        Jos ette usko tuota minun väitettäni, niin suosittelen "ulkomaanmatkaa" viikonlopuksi johonkin muuhun kaupunkiin Suomen rajojen sisäpuolella. Olen varma, että tekin, Arvoisat Vaasalaiset, huomaatte eron...

        PS2: Olen pahoillani, jos tuo ensimmäinen viestini oli turhan provosoiva, mutta tuohon aikaan "illasta" ja jonkinmoisen "tunnekuohun" vallassa oli pirun hankala kirjoittaa ilman provosointia... :) VASTAUKSIA, mielipiteitä, APUA!! :)

        Heh jäi sitte s kirjain pois tosta otsikosta!


      • ej jaa
        PUPUJUSSITUS kirjoitti:

        En tosiaan kirjoittanut tuota mitenkään "elvistelläkseni". Välttääkseni tuota itseriittoisuutta jonka mainitsitkin, käytin nimenomaan noita (puolueeton kommentti - viittauksia, etten antaisi käsitystä, että ne olisivat omia mielipiteitäni itsestäni).

        Tuolla kaksikielisyydellä ei ole muuta merkitystä, muutakuin että se oli se tämänkertainen "muukalaisenhylkimiskeino".


        Sitten korjaan lausuntoasi. Kirjoitit: "Korjaa jos olen väärässä.
        Eli koska sinä olet menestynyt ja hyvännäköinen kaveri, ja "joudut" olosuhteiden pakosta sulostuttamaan Vaasaa tällä hetkellä, niin paikallisten naisten tulisi langeta eteesi ja viihdyttää sinua."

        -Kirjoituksenihan kertoi siitä kuinka MINÄ yritän viihdyttää paikallisia naisia, eikä toisinpäin..! Siinä on SUURI ero.

        Sitten toinen lainaus: "P.S.2. En ole ollenkaan varma menetämmekö me yhtään mitään, vaikka sinusta ei vaasalaista tulisikaan. "Tyylikkyydestäsi ja hyvännäköisyydestäsi" huolimatta."

        -Näin ennakkoon tuomitsemalla käännyit itsekin sisäänpäin, kirjoittajaa vastaan.

        Vielä kolmas lainaus: "Olisi ehkä syytä ajatella ennemminkin sitä, että mitä ystävystyminen, tai edes uusien kavereiden saaminen edellyttää.
        Minun mielestäni se vaatii huomattavasti enemmän, kuin vain sen, että joku "Jumalan Lahja" viitsii sulostuttaa jotain ryhmää läsnäolollaan."

        -Minulla on paljon ystäviä joita arvostan paljon, mutta yöelämässä liikkuessani tykkään liikkua yksin ja etsiä uusia kontakteja, mutta täällä Vaasassa se on toisinaan varsin voimakkaasti itsetuntoa ravistelevaa touhua. Missään muualla en ole vastaavaan törmännyt, en missään!

        Tuo paskanmaku -lause oli todellakin tarkoittettu provosoimaan ihmisiä, että saisin enemmän vastauksia, koska todellakin haluan niitä! Vaikka suussa ei paskalta maistukaan, niin ihmettelen silti vaasalaisten ylpeää käyttäytymistä ja olen tavallaan hieman loukkaantunutkin, mutta en oikein tiedä että kenelle... :)

        Kiitos SUSI vastauksestasi, ja toivon että jos luet tämän, olisi mukava saada lisää mielipidettä sinulta, ja toki myös muiltakin. Haluan nimittäin pikkuhiljaa vastauksia tähän asiaan, sen verran kauan olen tätä nyt ihmetellyt.

        PS: Olen Teistä vaasalaisista keskustellut TUNTEMATTOMIEN kanssa muissa kaupungeissa, ja he ovat olleet kanssani samaa mieltä tuosta sisäänpäinkääntyneisyydestä.

        Jos ette usko tuota minun väitettäni, niin suosittelen "ulkomaanmatkaa" viikonlopuksi johonkin muuhun kaupunkiin Suomen rajojen sisäpuolella. Olen varma, että tekin, Arvoisat Vaasalaiset, huomaatte eron...

        PS2: Olen pahoillani, jos tuo ensimmäinen viestini oli turhan provosoiva, mutta tuohon aikaan "illasta" ja jonkinmoisen "tunnekuohun" vallassa oli pirun hankala kirjoittaa ilman provosointia... :) VASTAUKSIA, mielipiteitä, APUA!! :)

        Vaasa on tosi kaunis kaupunki, asuin siellä monta vuotta ja olin siellä työssä sekä suomen, etä ruotsinkielisen työporukan kanssa. Ruotsinkielistä työporukkaa saan kiittää siitä, että minä, joka en koskaan ollut opiskellut ruotsia, opin ymmärtämään, mutta en koskaan puhumaan ruotsia. Syy: Kaikki osasivat suomea, mutta ainoana suomalaisena olin "finn jävel". Opin ymmärtämään vöyriläis-sundomilaista siansaksaa, jolla ei ollut mitään tekemistä ruotsinkielen kanssa.Monivuotinen työpaikkamykkyys vei vaihtamaan kokonaan alaa ja opettelemaan ihan oikeaa ruotsia. Jos tapaan vastaavanlaisia tapauksia kuin kerroit niin vastaan kohteliaasti "riikinruotsilla" että hyvää illan jatkoa leidit, en ymmärrä teidän murretta.Lisäksi ihmettelin, että esim Vaasan keskussairaalan työntekijöiltä vaadittiin kielitodistus ruotsinkielestä ( tai kaksikielisyydestä). Asioidessani siellä monikaan ei osannut suomea.. edes kohtuullisesti. Että älä ihmettele..


      • Mikä teitä vaivaa

        Perus VAASALAINEN!!! Kiitos


    • Vaasis

      ---> Epäilen suuresti minkä vuoksi täysin suomenkieliset tytöt alkaisivat yhtäkkiä keskustella ruotsiksi vain sen vuoksi että sinä ilmestyt pöytään.

      ---> Olisiko mahdollista että nämä tytöt olivatkin äidinkieleltään ruotsia puhuvia?? Kaikilla on oikeus puhua äidinkieltään, eikä vain sinun läsnäolosi vuoksi tarvitse puhua vierasta kieltä.

      ---> Mielestäni vika ei ole vaasalaisissa vaan sinussa itsessäsi, esim.

      "Olen ihan hyvännäköinen (puolueeton kommentti) miespuolinen henkilö" tai " Ulkonäöstä lisää: Yli 1,8m, alle 100 kg. Trendivaatteet aina kun olen liikenteessä, sekä tietty habitus josta tyylikkäästi ilmenee (jälleen puolueeton kommentti), että olen menestynyt elämässäni."

      ---> Vaasalaiset ovat fiksuja ja näkevät sinun lävitsesi! Hyvällä ulkonäöllä ja tietyllä habituksella ei pitkälle pötkitä; tarvitaan myös sisäistä charmia ja oikeanlaista nöyryyttä menestyäkseen sosiaalisissa tilanteissa.

      ---> Mietippä nyt hetki itseksesi voiko vika tosiaankin olla tietyssä kaupungissa ja sen asukkaissa vai pitäisikö ottaa hetki ja katsoa peiliin?

      • Mikä teitä vaivaa

        Ei tää kaveri oo ainoo jota TE Vitutatte!!!


    • ++++++++++

      Lyhyt vastaus.

      Mä olen ylpeä vaasalaisista tytöistä, jos ne on vilkaisulla nähneet susta kaiken tarvittavan.
      Kirjoituksesi osoittaa, että tytöt ovat olleet oikeassa.

      • PUPUJUSSITUS

        Aika "fiksuja" tosiaan ovat jos yhden lauseen ja kohteliaan käyttäytymisen perusteella näkivät lävitseni...

        Sinullekin painotan, että kysymys ei tosiaan ollut yksittäistapauksesta ja että en ole vastaavaan käyttäytymiseen törmännyt muissa kaupungeissa...


      • lainatakseni

        “Se on jannusta kii, huutaako tyttö Hii!”


    • emmä ny tiä tota

      No voi voi. Kyllä on toisenlaisiakin tapauksia olemassa. Istuin mäkkärissä yksi lauantai-ilta ja vieressä oli nuoria naisia ja pöytään tuli ulkopaikkakuntalainen komea mies ja kyllä häntä kohdeltiin kuin piispaa pappilassa. Hän ja myöhemmin hänen kaverinsakin kysyivät moneen kertaan, häiritsikö tää komea kundi ja vastaus oli: ei häiritse.

      Mutta katsohan eestiläisen nuoren miehen kommenttia suomalaisista. Vähän samaa mieltä kanssasi. Se vika on meissä jäyhissä suomalaisissa.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000015&conference=4500000000000565&posting=22000000011913911

      Itse en torju ketään, jos ei ole ihan tolkuton tai tolkuttoman humalassa.

    • osmo

      koitappa renttu lookkia puuree muuten hyvin trendikkäässä vaasassa

    • Fannu-S

      Hmm...suureksi mietinnäkseni jäi, että etsitkö seuraa ikeista osoitteista. Jos aina kurvaat fontanan lihatiskiin, niin on ymmärrettävää tuo lievä kylmäkiskoisuus ja sisäänpäinsuuntautuneisuus. Todentotta en voi kuvitella että naishenkilöt olisivat aloittaneet svenskatalandet vain pitääkseen sinut ulkona. Tätä sisäänpäinsuuntautuneisuus ilmiötä näkyy kyllä muissakin keskisuurissa kaupungeissa.(kokemusta on) mutta toivon että seuraavan kerran osut minun eteeni, niin osoitan mitä "me Vaasalaiset" osaamme myös olla. =)

      • PUPUJUSSITUS

        Kiitos vastauksestasi!

        PS: Kyllä minä osaan jo vähän muuallekin kuin Fonaan suunnistaa, olen täällä oleillut viitisen vuotta jo... :)


      • vaasalainen
        PUPUJUSSITUS kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!

        PS: Kyllä minä osaan jo vähän muuallekin kuin Fonaan suunnistaa, olen täällä oleillut viitisen vuotta jo... :)

        Vaasalaiset käy kyllä Fonessa eikä Fonassa!


      • Hyvä vaasalaiset
        vaasalainen kirjoitti:

        Vaasalaiset käy kyllä Fonessa eikä Fonassa!

        Et enää tärkeämpää sanottavaa voinut kirjoittaa?


    • vaasalainen nainen

      Kyllä tuo pupujussitukset kirjoitus pitää aika pitkälle paikkansa. Osaamme olla melkoisen tylyjä ja vittumaisia kun sille päälle satumme. Mutta ei me kaikki olla samanlaisia, minä en ainakaan :D
      Itse olen huomannu samankaltaisen ilmiön. Täällä on hirmu vaikea saada kontaktia muihin ihmisiin baareissa. Kaikki nysvää omissa porukoissaan ja sua katotaan kuin jotain ihmetystä jos vaikka vessassa sanot jotain jollekin toiselle tytölle. En mä kuitenkaan tyttöjä iskeä yritä, saa kai tyttö tytöllekin puhua? Ehkä muualla, mutta ei täällä.
      Ja olen siis aina asunut Vaasassa ja minua on aina vituttanut tämä maine ja vaasalaiset ihmiset.

      • Perusvaasalainen

        ...täytyy todeta, että myös minun mielestäni täällä on vaikeampaa saada kontaktia toiseen ihmiseen, kuin esim. keskisuomessa. Kävin armeijan Keuruulla, ja iltalomilla tuli käytyä usein Jyväskylässä. Muistan hyvin, kuinka olin aivan hämmästynyt, kun kaupungin kaduillakin vieraat ihmiset alkoivat jutella minulle. Se oli minulle aivan uusi kokemus, eräänlainen "kulttuurishokki." ;) Muuten pidän kyllä kotikaupungistani niin paljon, etten ole koskaan harkinnut vakavasti pois muuttamista.


    • miekkonen__

      Tällähän kohdennettiin vaasalaisiin naisiin tämä viesti, mutta itse en ole havainnut ihan tuollaista. Paljon on varattuja naisia yökerhoissa, josta varmasti johtuu ettei ehkä haluta luoda kontaktia miehiin. Tosiasia kuitenkin on, että parhaat viedään päältä pärstäkertoimen mukaan...sad

    • ei syntyperäinen vaasalainen

      Mistäs tiedät että nuo kohtaamasi kylmäkiskoiset naiset olivat juuri vaasalaisia, onhan täällä paljon opiskelijoita ja ulkopaikkakuntailaisiakin viihteellä viikonloppuisin.

      • PUPUJUSSITUS

        Terve taas! Niinkuin kerroin aiemmissa viesteissäni, niin kysymys ei ollut todellakaan yksittäistapauksesta, vaan melko yleisestä käyttäytymismallista vaasalaisten parissa.

        Olen täällä tosiaankin olosuhteiden "pakosta" oleillut jo viitisen vuotta, eli mielipiteitäni varten on olemassa jonkinnäköinen todellisuuspohjakin ;)


      • o tempora
        PUPUJUSSITUS kirjoitti:

        Terve taas! Niinkuin kerroin aiemmissa viesteissäni, niin kysymys ei ollut todellakaan yksittäistapauksesta, vaan melko yleisestä käyttäytymismallista vaasalaisten parissa.

        Olen täällä tosiaankin olosuhteiden "pakosta" oleillut jo viitisen vuotta, eli mielipiteitäni varten on olemassa jonkinnäköinen todellisuuspohjakin ;)

        Tässä puhutaan nyt ulkomuodosta vaan koko ajan. Ajatteletko yhtään muuta tyyliä'? Jospa pöytääntulo tulee vaan sopimattomalla hetkellä? Kun esim. tapaa pitkän ajan päästä, naisväellä on paljon omaa puhuttavaa eikä siihen kaivata jotakuta joka alkaa hallita keskustelua omilla aiheillaan.

        Eli jos kyse onkin sosiaalisten tilanteiden lukemistaidon puutteesta?

        Jos itse olen tällaisessa keskustelutilanteessa, koen tosi ärsyttäväksi kun joku vieras lykkäytyy siihen ja olettaa, että lopetetaan heti se oma puhe ja aletaan puhua sen miehen aiheista (olen nainen).

        Toinen tilanne on kun olen yksin tai puhumiset on puhuttu, silloin voi helposti vaihtaakin muutaman sanan miekkosen kanssa.

        Seuraan tuppautumalla mies ei useinpaan pisteitään nosta. Niin että - mietipä hieman asiaa tältä kannalta.


    • Hyvä vaasalaiset!

      Vaasan suomenkielisistä suurinta osaa on hakattu ja haukuttu lapsina niin pahasti, että normaali tervejärkinen käytös on lähes kaikilta hukassa.

      Psykopaatiksi kasvattaminen tuntuu olevan Vaasassa tavoiteltava ominaisuus.

      Ruotsikieliset ovat mitä ovat eli törkeitä oman edun tavoittelijoita suomalaisten kustannuksella.

      Melkein missä tahansa muualla koko maailmassa ihmiset ovat tervejärkisempiä kuin Vaasassa. Ei auta vaikka väittäisitte vastaan. Teistä suurimmalla osalla ei ole mitään kykyä, eikä halua katsoa omia virheitä peilistä, joten ei teistä ole niitä myöskään korjaamaan.

      • :::::::::::::::::::::::::::...

        Kun lukee sun tilitystä, niin ainakin omalla kohdallasi olet aivan varmasti oikeassa.


      • Anonyymi

        Joo totta Vaasa on yksi väkivaltaisimpia kaupunkeja ja hyvin luultavaa on että pienet lapset ovat jo pienestä pitäen saaneet osansa siitä silmittömästä väkivallasta se selittää tämän ns. "perusvaasalaisuuden"


    • PUPUJUSSITUS

      Ensiksi kiitokset monille vastaajille :)
      On hauska huomata vastaajien ja lukijoiden suhteesta päätellen, että tämä aihe tosiaankin koskettaa teitä vaasalaisia!

      Valitettavasti enemmistö näyttää olevan kanssani samaa mieltä vaasassa asuvien luonteenpiirteistä. Tuo on valitettavasti sellainen asia joka ei muuksi muutu miksikään tällä palstalla kirjoittelemalla. Lisäksi harmittaa se, että koska enemmistö oli samaa mieltä kanssani, en saanut päteviä neuvoja siitä, kuinka teidän vaasalaisten kanssa voi olla sosiaalinen... :)

      Suosittelen kotimaan matkailua niille jotka ovat erimieltä kanssani. Mutta ensiksi varoituksen sana: "VAROKAA!! Muualla saattaa olla HAUSKAA!!" :) Toki kannattaa muistaa että kovin ylpeällä asenteella ei ole hauskaa muualla kuin omissa hautajaisissa, koska siellä saa olla pääosassa ja kaikkien mielestä olit niiiiiin hauska tyyppi ja nyt on ikävä... :)

      PS: Jos joku vielä aikoo vastata, niin lue ENSIN kaikki kirjoituksen, ja vastaa vasta sitten. Tämä siksi, että kaikki typerimmät vastaukset tulevat niiltä, jotka eivät ole lukeneet koko tekstiä...

      Hauskaa joulun odotusta kaikille lukijoille, toivottavasti pukki tuo lahjoja!! :)

      • w324534

        Valitettavasti PUPUJUSSITUS kirjoittaa täyttä asiaa tuosta vaasalaisten kylmäkiskoisuudesta esim. yöelämässä. Harvemmimpa tulee mieleen mennä Vaasassa yksin baariin, toisin kun vaikkapa Tampereella tai Helsingissä. Näissä paikoissa voi yleensä huoletta mennä sanomaan kelle tahansa(naiselle, miehelle, nuorelle, vanhalle) "notta ompas ilmoja pirelly", ilman että leimataan katseella mielenvikaiseksi tai vonkaajaksi. Tavallisesti sitä saa ihan mukavat juttutuokiot aikaan.

        Ennen kuin joku vetää herneet keuhkoihinsa asti, niin sanotaan nyt se, että poikkeuksiakin tietysti Vaasassa on. Vaasaan olisi vielä mukava palata asumaan, mutta jotenkin se kylmä ilmapiiri pelottaa, vaikka kaupunki muuten onkin mukava.


    • Enhaluisollatäällä!

      Ei muuta lisättävää. Vaasa on Suomen ällöttävin kaupunki.

      • ,

        tekstiä mutta mahtavia kirjoituksia!!
        Ihanaa löytää kohtalotovereita, voin siis huokaista helpotuksesta koska en ole ainoa joka kokee olonsa ahdistuneeksi tässä masentavassa kaupungissa jonka yllä on kylmäkiskoinen ilmapiiri.
        Olosuhteiden pakosta minäkin täällä olen joutunut olemaan jo liian kauan ja menettänyt elämäniloni.
        Kunhan pääsen pois niin alkaa elämä!
        Kammottavia otuksia kaupunki täynnä, itsekkäitä, kateellisa, ruotsinkielisten per-eennuolijoita, kylmiä,
        tämä on todella epäsympaattisten ihmisten kaupunki.
        Nää naiset täällä on omituisia patsastelijoita ja miehet jotenkin epämiehekkäitä.
        Ruotsinkieliset on itseään täynnä ja ulkommaalaiset on ihan masentuneita...
        Olen asunut lukuisissa paikoissa sekä suomessa että ulkomailla ja tämä kaunis merenrantakaupunki on ollut kyllä kaikkien aikojen suurin pettymys!


      • nv
        , kirjoitti:

        tekstiä mutta mahtavia kirjoituksia!!
        Ihanaa löytää kohtalotovereita, voin siis huokaista helpotuksesta koska en ole ainoa joka kokee olonsa ahdistuneeksi tässä masentavassa kaupungissa jonka yllä on kylmäkiskoinen ilmapiiri.
        Olosuhteiden pakosta minäkin täällä olen joutunut olemaan jo liian kauan ja menettänyt elämäniloni.
        Kunhan pääsen pois niin alkaa elämä!
        Kammottavia otuksia kaupunki täynnä, itsekkäitä, kateellisa, ruotsinkielisten per-eennuolijoita, kylmiä,
        tämä on todella epäsympaattisten ihmisten kaupunki.
        Nää naiset täällä on omituisia patsastelijoita ja miehet jotenkin epämiehekkäitä.
        Ruotsinkieliset on itseään täynnä ja ulkommaalaiset on ihan masentuneita...
        Olen asunut lukuisissa paikoissa sekä suomessa että ulkomailla ja tämä kaunis merenrantakaupunki on ollut kyllä kaikkien aikojen suurin pettymys!

        aivan samaa mieltä....


    • tyttö pullosta

      Jos painat 100 kiloa ja tuollainen tumppi, niin yritä nyt hyvä mies laihduttaa vähän tai hanki edes korkokengät. Ja muista pestä hampaasi.

    • Teardrops

      Kyynel. Tässä pikku vinkki: aika harva pitää itsekeskeisistä ääliöistä.

      • 15+16

        Eikö tämä ilmiö oo ihan yleinen ympäri pohjanmaata?


      • geeeeeeeeeee
        15+16 kirjoitti:

        Eikö tämä ilmiö oo ihan yleinen ympäri pohjanmaata?

        johan on vanha ketju kaivettu esiin :D


      • Pelikaani81
        geeeeeeeeeee kirjoitti:

        johan on vanha ketju kaivettu esiin :D

        Vaasalaiset ovat kyllä todella sisäänpäin kääntyneitä. Olen asunut täällä kohta 5 vuotta, eikä ainuttakaan ystävää ole tullut näinä vuosina. Joku voi sanoa, että itsestä kiinni, mutta on niitä ystäviä muissakin kaupungeissa tullut (Pori, Seinäjoki) Kaunis kaupunki muuten, mutta ihmiset (ainakin suomenkieliset) suurimmaksi osaksi sivistymättömiä juntteja ja eristäytyneitä. Kiinnostuksen kohttet ovat Vaasan Sport ja Vepsu. Luulevat olevansa kaupunkilaisia, mutta todellisuudesa sisäänpäinkääntyneitä ja huonokäytöksisiä, sosiaalisista taidoista ei tietoakaan. Ei toki pitäisi yleistää, mutta tällainen mielikuva on tullut. Toki olen tavannut mukaviakin ja ihmisiä täällä, mutta silti poikkeuksellisen vähän? Todella outo kaupunki.


      • Kommentti1234
        Pelikaani81 kirjoitti:

        Vaasalaiset ovat kyllä todella sisäänpäin kääntyneitä. Olen asunut täällä kohta 5 vuotta, eikä ainuttakaan ystävää ole tullut näinä vuosina. Joku voi sanoa, että itsestä kiinni, mutta on niitä ystäviä muissakin kaupungeissa tullut (Pori, Seinäjoki) Kaunis kaupunki muuten, mutta ihmiset (ainakin suomenkieliset) suurimmaksi osaksi sivistymättömiä juntteja ja eristäytyneitä. Kiinnostuksen kohttet ovat Vaasan Sport ja Vepsu. Luulevat olevansa kaupunkilaisia, mutta todellisuudesa sisäänpäinkääntyneitä ja huonokäytöksisiä, sosiaalisista taidoista ei tietoakaan. Ei toki pitäisi yleistää, mutta tällainen mielikuva on tullut. Toki olen tavannut mukaviakin ja ihmisiä täällä, mutta silti poikkeuksellisen vähän? Todella outo kaupunki.

        ...puhuu ketjun aloittaja. Olen viimeisen 20 vuoden ajan käynyt enemmän tai vähemmän Vaasan yöelämässä ja nykyään käyn myös töissä Vaasassa. Mukavia naisia on tullut vastaan mutta kyllä sen heti huomaa kuka on _syntyperäinen_ Vaasalainen..., heti kun kertoo olevansa jostain muualta kuin Vaasasta niin suhtautuminen muuttuu nuivaksi...ja valitettavasti sama ilmiö on havaittavissa myös työpaikallani. Siis töissä näin yleisenä suhtautumisena...:). Tätä samaa ilmiötä en ole minäkään tavannut muissa kaupungeissa....outo juttu.


      • Vaikea juttu
        Kommentti1234 kirjoitti:

        ...puhuu ketjun aloittaja. Olen viimeisen 20 vuoden ajan käynyt enemmän tai vähemmän Vaasan yöelämässä ja nykyään käyn myös töissä Vaasassa. Mukavia naisia on tullut vastaan mutta kyllä sen heti huomaa kuka on _syntyperäinen_ Vaasalainen..., heti kun kertoo olevansa jostain muualta kuin Vaasasta niin suhtautuminen muuttuu nuivaksi...ja valitettavasti sama ilmiö on havaittavissa myös työpaikallani. Siis töissä näin yleisenä suhtautumisena...:). Tätä samaa ilmiötä en ole minäkään tavannut muissa kaupungeissa....outo juttu.

        Syntyperäiset vaasalaiset, niin miehet kuin naiset, ovat minunkin kokemusten mukaan melkoisen nuivaa ja huumorintajutonta sakkia. Näistä ihmisistä on vaikea saada mitään irti. Parhaiten he tuntuvat viihtyvän omissa porukoissaan, ns ulkopuolisia suorastaan vierastetaan.

        Mutta ei tähän voi ku yrittää sopeutua tai muuttaa pois. Aika harva tuntemani ihminen on sopeutunut, suurempi osa muulta tulleista on todellakin muuttanut muutaman vuoden jälkeen pois.


      • uusi täällä
        Kommentti1234 kirjoitti:

        ...puhuu ketjun aloittaja. Olen viimeisen 20 vuoden ajan käynyt enemmän tai vähemmän Vaasan yöelämässä ja nykyään käyn myös töissä Vaasassa. Mukavia naisia on tullut vastaan mutta kyllä sen heti huomaa kuka on _syntyperäinen_ Vaasalainen..., heti kun kertoo olevansa jostain muualta kuin Vaasasta niin suhtautuminen muuttuu nuivaksi...ja valitettavasti sama ilmiö on havaittavissa myös työpaikallani. Siis töissä näin yleisenä suhtautumisena...:). Tätä samaa ilmiötä en ole minäkään tavannut muissa kaupungeissa....outo juttu.

        Minä olen. Edelllinen kaupunki oli pienempi ja isot suvut, huhhuijaa. Täällä varmaan tuo kieli tekee osansa, itsekään ei tiedä oikein, että jutellakko tuntemattomille, kun ei tiedä mitä ne puhuu. mutta onhan tämä kulttuuri muuttunut muutenkin, ihmisistä on tullut tuppisuisempia muussa kuin omassa kaveriporukassaan, kautta Suomen. Esim. asuin itse joskus Tampereella ja kaikki kaverit olivat muualta tulleita, ei paikallisten kanssa ollut mitään yhteistä. Tosin opiskelija oli silloin, joten silloin tapaakin enemmän tulokkaita.

        Käytöstavat täällä on kyllä huonot, se on pakko myöntää, vaikka olen pakottanut itseäni viihtymään. Sellainen itsestäänselvyys kuin oman vuoron odottaminen tuntuu olevan vieras käsite, vaan tungetaan ihan surutta eteen vaikka itse on tekemässä jotain parhaillaan. Jos vaikka olen menossa kaupassa ainoaan vapaaseen pukukoppiin, niin joku tulee juosten sivusta että kerkiää ensin, näin törkeää etuilua en ole muualla tavannut. Myös liikennekulttuuri on itsekästä. Tänäänkin jouduin sekä mennen että tullen työmatkalla väistämään takaa tulevaa kääntyvää autoilijaa, kun itse ajoin pyörälläni suoraan. Myös pyöräilijät ovat vielä vähän röyhkeämpiä kuin sisämaassa joskin röyhkeitä on muuallakin. Mutta tässä viimekin viikolla yksi vasemmalle kääntyvä mummo tuli vaan eteen ja piti itsestään selvänä, että minä väistän, vaikka ajoin suoraan.


      • Uusi täällä
        uusi täällä kirjoitti:

        Minä olen. Edelllinen kaupunki oli pienempi ja isot suvut, huhhuijaa. Täällä varmaan tuo kieli tekee osansa, itsekään ei tiedä oikein, että jutellakko tuntemattomille, kun ei tiedä mitä ne puhuu. mutta onhan tämä kulttuuri muuttunut muutenkin, ihmisistä on tullut tuppisuisempia muussa kuin omassa kaveriporukassaan, kautta Suomen. Esim. asuin itse joskus Tampereella ja kaikki kaverit olivat muualta tulleita, ei paikallisten kanssa ollut mitään yhteistä. Tosin opiskelija oli silloin, joten silloin tapaakin enemmän tulokkaita.

        Käytöstavat täällä on kyllä huonot, se on pakko myöntää, vaikka olen pakottanut itseäni viihtymään. Sellainen itsestäänselvyys kuin oman vuoron odottaminen tuntuu olevan vieras käsite, vaan tungetaan ihan surutta eteen vaikka itse on tekemässä jotain parhaillaan. Jos vaikka olen menossa kaupassa ainoaan vapaaseen pukukoppiin, niin joku tulee juosten sivusta että kerkiää ensin, näin törkeää etuilua en ole muualla tavannut. Myös liikennekulttuuri on itsekästä. Tänäänkin jouduin sekä mennen että tullen työmatkalla väistämään takaa tulevaa kääntyvää autoilijaa, kun itse ajoin pyörälläni suoraan. Myös pyöräilijät ovat vielä vähän röyhkeämpiä kuin sisämaassa joskin röyhkeitä on muuallakin. Mutta tässä viimekin viikolla yksi vasemmalle kääntyvä mummo tuli vaan eteen ja piti itsestään selvänä, että minä väistän, vaikka ajoin suoraan.

        Omat kokemkseni ovat itä-Suomessa useat paikkakunnat, tunnistamisen vuoksi en erittele, Tampere, Oulun seutu ja Helsingin seutu. Parhaiten olen viihtynyt itä-Suomessa ja Tampereella. joka kunnassa on kuitenkin omat marmattajansa. Oulun seudulle en ihan mielelläni muuttaisi kaikista näistä. Huumorintajutonta kuivaa porukkaa. Idässä taas on kaikki ääripäät, niin mukavimmat kuin tympemmäktin ihmiset. En kyllä itsekään ole mikään ihana ihminen enkä kovin hölöttäjä, ja joskus on vaan vaikea keksiä mitään puhumista. Syntymäkuntani on tuolla lähempänä itärajaa.


      • Jenna J.
        Pelikaani81 kirjoitti:

        Vaasalaiset ovat kyllä todella sisäänpäin kääntyneitä. Olen asunut täällä kohta 5 vuotta, eikä ainuttakaan ystävää ole tullut näinä vuosina. Joku voi sanoa, että itsestä kiinni, mutta on niitä ystäviä muissakin kaupungeissa tullut (Pori, Seinäjoki) Kaunis kaupunki muuten, mutta ihmiset (ainakin suomenkieliset) suurimmaksi osaksi sivistymättömiä juntteja ja eristäytyneitä. Kiinnostuksen kohttet ovat Vaasan Sport ja Vepsu. Luulevat olevansa kaupunkilaisia, mutta todellisuudesa sisäänpäinkääntyneitä ja huonokäytöksisiä, sosiaalisista taidoista ei tietoakaan. Ei toki pitäisi yleistää, mutta tällainen mielikuva on tullut. Toki olen tavannut mukaviakin ja ihmisiä täällä, mutta silti poikkeuksellisen vähän? Todella outo kaupunki.

        Olen aivan samaa mieltä...


    • jepulisjep

      Seinäjoki on mielestäni vielä kylmäkiskoisempi kuin vaasa, asunut molemmissa paikoissa.

    • Tyttölyskalainen

      Syntyperäisenä (ja monen polven) vaasalaisena voin aivan vapaasti kertoa, että aloittaja on pitkälti oikeassa. Porukka on tyhmistynyt surullisesti, kun ylimielisiä hölmöjä "Närpiön aristokraatteja" ja toisaalta epävarmoja ja alemmuuskompleksisia jurvalaisia jne. on tulvinut kaupunkiin. Molemmissa ryhmissä (ynnä alkuperäisissä) on totta kai myös normaalilla itsetunnolla varustettuja ja fiksujakin (= tavallisia demokraattisia ihmisiä) joukossa, mutta surulliset kehityskulut ovat saaneet Vaasassa vallan viime vuosikymmeninä. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa Vaasan nykyiselle kansainvälisyysvouhkaamiselle: todellisuushan on täsmälleen päinvastainen. Vähänkään ns. kansainväliset ihmiset eivät käyttäydy, kuten aloittaja kuvasi, vaan vastaavat aina, nopeasti ja rennosti. Eivät moljota mulliturpina (eivätkä yritä solkata säälittäväntasoista ruotsia, kuten olen vaasalaiskahviloissa kuunnellut). Onnetonta myyräntyötään ovat tehneet Pohjalaisen päätoimittajat kukin vuorollaan. Heidät repäistään mistä tahansa, ja sitten seuraa valtava vedätys, kun heidät opetetaan vaikenemaan ja pokkuroimaan rkp:tä/yleensä ruotsinkielisiä. Fiksummat heräävät muutamassa vuodessa tähän ja häipyvät mahdollisimman nopeasti. Nyt taitaa olla menossa Heiskasen heräämisvaihe.
      PS. Varmuuden vuoksi: olen täysin 2-kielinen, pidän ruotsista suuresti, eikä minulla ole mitään ruotsinkielisten pyrkimyksiä vastaan; antavat erilaisilla vedätyksillään jatkuvaa hymyilyn aihetta. Suomenkielisten narrattavuus ja omanarvontunnon puute surettavat.

    • Yritys kunniaan

      Minä olen sitä mieltä, että jos mitä tahansa kieltä osaa edes vähän, olipa se suomi, ruotsi, englanti, venäjä tai vaikkapa mandariinikiina, sitä pitää yrittää solkata jos vain keskustelukumppani löytyy. Kieltä ei opi ikinä, jos odottaa että osaa sen täydellisesti ennen kuin puhuu. Kukaan kun ei puhu omaa äidinkieltäänkään täydellisesti. Vaikka osaisi yhden sanan, pitää solkata, vain sillä tavoin voi joskus oppia paremmin.

      • yritys kunniaan

        Vielä, aika ylimielisen ihmisen kirjoitus; onko varaa sanoa muita ylimieliseksi?


    • Klamydia

      Vaasalaiset on homeperseitä

    • Anonyymi

      Näin lähes 16 vuotta myöhemmin ulkopaikkakuntalaisena naisena olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. 6 vuotta Vaasassa ja edelleen vaikeaa päästä tutustumaan paikallisiin. Hyvin sisäänpäin lämpeävää porukkaa, sekä erittäin epäystävällisiä ja ilkeitä. Olen asunut suomen jokaisessa kolkassa, mutta missään muualla en ole kohdannut näin ynseää ja epäystävällistä käytöstä. Onneksi on vapaus lähteä ja pian suuntaan lapsineni muualle.

    • Anonyymi

      pelkkää haistawittua tätä se on se sivistys vaasassa

      • Anonyymi

        kannatas käydä seinäjoella kattomas kun ne ylimeikatut halvalta hajuvedeltä haisevat naiset jotka on tunkeneet itsensä parinumeroa liian pieniin bilevaatteisiin katsoo pitkin nenänän vartta muutaman juoman jälkeen toki se poikakaveri unohtuu joka on mennyt muiden poikien kaa eriteille...tullaan hinkkaa ittee kun kiimainen kissa..nooh vaihtoehdot ottaa riski että joku vaskoi ja jäät jo ovella kiinni...tai viet sen jonkun sen frendin luo tod näk jäät aamulla kiinni...säkällä et jää kiinni.. laatu voi olla hyvääkin. todenäikosesti se kuitenkin kun saa turpaansa parin viikon sisällä paljastaa asian toivo että et jättänyt oikeita yhteystietoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannatas käydä seinäjoella kattomas kun ne ylimeikatut halvalta hajuvedeltä haisevat naiset jotka on tunkeneet itsensä parinumeroa liian pieniin bilevaatteisiin katsoo pitkin nenänän vartta muutaman juoman jälkeen toki se poikakaveri unohtuu joka on mennyt muiden poikien kaa eriteille...tullaan hinkkaa ittee kun kiimainen kissa..nooh vaihtoehdot ottaa riski että joku vaskoi ja jäät jo ovella kiinni...tai viet sen jonkun sen frendin luo tod näk jäät aamulla kiinni...säkällä et jää kiinni.. laatu voi olla hyvääkin. todenäikosesti se kuitenkin kun saa turpaansa parin viikon sisällä paljastaa asian toivo että et jättänyt oikeita yhteystietoja...

        Niin minun mielestä oli paikkakunta mikä tahtoo sinua kohdellaan niin kun kohtelet muita,itse olen asunut 10 paikkakunnalla suomessa,Toki kulttuuri erot tuovat erittäin vahvan osan ihmisten käytökseen etelä-pohjamaalla,rannikko-pohjanmaalla(näissä viha toisiaan kohtaan on vain ollut ja pysyy aina?) savo,pohjoinen,rauman ja turunseutu unohtamatta poria... helsinki on jo sulatusuuni ja tampere alkaa olla. en jaksa luetella enää. mutta ihmisten kanssa pärjää kyllä


    • Anonyymi

      Päinvastoin, vaasalaiset on avoimia, kansainvälisiä tyyppejä, täällä ei eletä missään poterossa.

    • Anonyymi

      Matias Mäkynen on samaa mieltä. Vaasassa neidot ovat hyvin ulospäin avautuvia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe