Sattuuko kukaan tietämään mitään lämmön talteenottolaitteesta nimeltään Valmet saituri. Kyseinen aparaatti ottaa poistoilman lämmön talteen ja kompressorin kautta siirtää lämmön lattialämmityksen veteen. Mulla on siinä sellainen ongelma, että kun kompuran pistää päälle, reset-nappulasta se käy n.10sekuntia ja sammuu. Kompressorin pitäisi lähteä pyörimään automaattisesti. Tietääkö kukaan mistä kyseiseen vehkeeseen löytäisi manuaalin tai jotakin tietoa?
Valmet saituri
5
3386
Vastaukset
- vai haato
valmetin lämmitin toiminnan. En muista tarkkaan. Nibellä on kuitenkin jonkin valmetin lämmittimen korvaava laite tuotelistalla.
- k-k
tarkasta kiertääkö vesi lämmöntalteenotto-osan kennossa, jos ei niin kompressori kuumuu liikaa ja varo pysäyttää sen. ja Saiturin käyttöohjeet saat kysymällä Valloxsilta.
- olisko
veikkaan, että paine/lämpötilakytkin vetää kompuran päältä, kun ei kylmäainetta tarpeeksi systemissä ?
- Epätietoinen Espoost
Minulla on Valmet Iso Saituri poistoilmalämpöpumppu vuodelta 1983. Se ei nyt pelaa ja epäilen että sieltä on kylmäaineet vähissä. Kuinka sinne voisi vaihtaa kylmäaineet. Näkyvissä ei ole venttiilejä joista sen voisi tehdä. Koska alkuperäinen kylmäaine on poistunut markkinoilta pitäisi se vaihtaa uuteen.
- Anonyymi
Tu viittaa relevikaan. Ota huolto siihen. Jos kompressori toimii niin vaihda rele. Mahdollisesti termostaatti on uusittava
t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362436- 372421
- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2691042- 53989
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747