Onko kenenkään koiralla ollut? Ja onko koira selvinnyt?
Aluksi luulin ettei ärhäkkä krooninen suolitulehdus ole sen kummempi kuin joku pikku tulehdus, mut nyt tietoa kun asiasta netin kautta olen etsinyt, taitaakin kyseessä olla vakavampi asia kuin luulin.
Koiria on jouduttu lopettamaan tämän takia tai ovat tautiin menehtyneet...
Kertokaa jos on kokemuksia!
krooninen suolitulehdus
9
3805
Vastaukset
- hurtta-83
siis suolistotulehdus, eikä suolitulehdus.
- FAU
mutta muuten tunnen läheisesti kaksikin tapausta.
Molemmat voivat erikoisruokavaliolla hyvin ja elävät ihan normaalia aktiivista elämää.
Aikaisemmin ei syömisestä tahtonut tulla mitään,kun mikään ruoka ei tuntunut kelpaavan.
Sitten tehtiin se tyypillinen virhe,että hankittiin vahvempaa ruokaa ja muutenkin lisättiin rasvaa,että saatais koiria lihomaan ja koirat eikun voivat vielä huonommin.
Nyt näistä nuorempikin on erikoisruualla ollut jo vuoden verran ja oireet hävisivät sen myötä kokonaan,vaikka koira oli jossain vaiheessa jo todella huonossa kunnossa ja pahimmillaan mietittiin jo sitäkin,että onko siitä enää eläjäksi.
Vanhempi on viettänyt jo useamman oireettoman vuoden,kun löytyi sopiva ruoka.
Tämä vanhempi tietää itse mikä sille ei käy ja jättää syömättä,jos sille tarjotaan liian rasvaista ruokaa.- hurtta-83
rupee hikipisaroita muodostumaan kun tarinoita lukee joissa kaikissa on sama loppu, koira menehtynyt..
Omani vointi taas tipahti ja soittoa el.lääkäriltä odotellaan, lääkkeetkään kun ei sisällä pysy, puhumattakaan mistään muusta...
erikoisruokavalion määräs joo ell. mut aluks lotraillaan riisin ja kanan kans aikasta pitkään... - FAU
hurtta-83 kirjoitti:
rupee hikipisaroita muodostumaan kun tarinoita lukee joissa kaikissa on sama loppu, koira menehtynyt..
Omani vointi taas tipahti ja soittoa el.lääkäriltä odotellaan, lääkkeetkään kun ei sisällä pysy, puhumattakaan mistään muusta...
erikoisruokavalion määräs joo ell. mut aluks lotraillaan riisin ja kanan kans aikasta pitkään...Pidän täällä peukkuja,että teillä pian toivuttais ja saisit koirasi kuntoon.
- koiralla
Koirani on syntynyt 27.4.05 ja aika herkkä hänenkin vatsa on. Helposti tulee ripulia, jos antaa jotain ruokaa..eli nykyään en uskalla antaa kuin kuivamuonaa. Mietin nyt, että voiko nämä oireet olla sitten juuri tätä?
Itse sairastan kroonista suolistotulehdusta. Syön loppuelämäni lääkkeitä. Tietoa on näin ihmisen kohdalla kroonisesta suolistotulehduksesta, mutta miten se on koiran kanssa..?
Verta koirallani ei kakan mukana tule, mut hyvin usein on sitä ripulia..
Mulle täysin uusi asia..voisiko joku kertoa enemmän tästä asiasta?
Kiitos!- ---
...ja syötän siis Bento Kronenia. Tämä ruoka on sopinut hyvin koiralleni, mutta siis se muiden ruokien antaminen mukana, tai tähteet on sellaisia joista helposti menee masu sekaisin.
- hurtta-83
--- kirjoitti:
...ja syötän siis Bento Kronenia. Tämä ruoka on sopinut hyvin koiralleni, mutta siis se muiden ruokien antaminen mukana, tai tähteet on sellaisia joista helposti menee masu sekaisin.
untuvikkona tän asian kans.
Mut siis sen verta nyt tiiän et on olemassa erillaisia suolistotulehduksia viruksen aiheuttamia, matojen aiheuttamia, allergia jne.
Parantuminen on hidasta ja työlästä, eikä joidenkin tapausten kohdalla edes varmaa.
Meilläkin on edessä pitkä ja raskas tie, jo nyt ollaan otettu takapakkia...
Mutta olen päättänyt saada koiran kuntoon, vaikka sitten joutuisin myymään kaiken omistamani, että pystyn maksamaan el.lääkäri maksut, lääkkeet jne.Opiskelijan kukkaron vetää aika tyhjäksi, mutta onneksi minulla on tukijoukkoni.
nyt juotan ja syötän koiran itse kun ei suostu syömään eikä juomaan...hyvin ohutta velliä.
Tänään on lääkkeet pysyny sisällä onneksi ja muutosta eiliseen on tapahtunut.Eilen jo säikähdin et tähänkö tämä sitten päättyi...
Mut tiiän et mun elukat on niin vahvaa tekoo ettei niitä pikku taudit hetkauta!
nyt viisaampana kyllä suosittelisin et kävisit käyttää koiran el.lääkärissä...vaikka varmuuden vuoksi - Pikku Milla
hurtta-83 kirjoitti:
untuvikkona tän asian kans.
Mut siis sen verta nyt tiiän et on olemassa erillaisia suolistotulehduksia viruksen aiheuttamia, matojen aiheuttamia, allergia jne.
Parantuminen on hidasta ja työlästä, eikä joidenkin tapausten kohdalla edes varmaa.
Meilläkin on edessä pitkä ja raskas tie, jo nyt ollaan otettu takapakkia...
Mutta olen päättänyt saada koiran kuntoon, vaikka sitten joutuisin myymään kaiken omistamani, että pystyn maksamaan el.lääkäri maksut, lääkkeet jne.Opiskelijan kukkaron vetää aika tyhjäksi, mutta onneksi minulla on tukijoukkoni.
nyt juotan ja syötän koiran itse kun ei suostu syömään eikä juomaan...hyvin ohutta velliä.
Tänään on lääkkeet pysyny sisällä onneksi ja muutosta eiliseen on tapahtunut.Eilen jo säikähdin et tähänkö tämä sitten päättyi...
Mut tiiän et mun elukat on niin vahvaa tekoo ettei niitä pikku taudit hetkauta!
nyt viisaampana kyllä suosittelisin et kävisit käyttää koiran el.lääkärissä...vaikka varmuuden vuoksi2 vuotiaalla koirallani on helposti maha sekaisin, limaista ripulia. Ei siedä kuin jotain kuivaruokaa, jauhelihaa ja yhtä purkkiruokaa.Koska koira on niin pieni, annan sille aamuisin tilkan tuttelia. Ihmisen äidinmaidon vastiketta. Kun se syö vasta päivällä, se oksentaa tyhjällä vatsalla, mutta ei tuttelitilkan jälkeen.
Ihmeekseni olen huomannut, että ripuli paranee aina puolen päivän dietillä ja nokareella hyvää raakaa jauhelihaa.
Ongelma on, että sivulliset antavat sille jotain herkkua. Esim. pala piparia aiheuttaa heti pahan ripulin, mutta harva ihminen sitä uskoo. Pipareissahan on paljon mausteita ja niitä ei koira siedä.
Kyllä sinä löydät konstit kokeilemalla. - hurtta-83
Pikku Milla kirjoitti:
2 vuotiaalla koirallani on helposti maha sekaisin, limaista ripulia. Ei siedä kuin jotain kuivaruokaa, jauhelihaa ja yhtä purkkiruokaa.Koska koira on niin pieni, annan sille aamuisin tilkan tuttelia. Ihmisen äidinmaidon vastiketta. Kun se syö vasta päivällä, se oksentaa tyhjällä vatsalla, mutta ei tuttelitilkan jälkeen.
Ihmeekseni olen huomannut, että ripuli paranee aina puolen päivän dietillä ja nokareella hyvää raakaa jauhelihaa.
Ongelma on, että sivulliset antavat sille jotain herkkua. Esim. pala piparia aiheuttaa heti pahan ripulin, mutta harva ihminen sitä uskoo. Pipareissahan on paljon mausteita ja niitä ei koira siedä.
Kyllä sinä löydät konstit kokeilemalla.määräämää ruokaa syötetään nyt ja sit tuota kana riisi mössöö mikä ei kyllä taida enää ukkelille maistua...näin pysyny eväät sisällä ja kakkakin kunnollisena.
Pitäs vaan saada lihomaan tuo reppana, nytkun niin laiha et kylkiluut törröttää ja vaikka syötän jo melkein normaaleja annoksia(jaettu neljään osaan/koira saa neljästi päivässä pienen ruuan) niin näyttää et eikun laihtuu vaan entisestään...muuten kyllä piristynyt hirveesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767