Jos jollakin on tiedossa elämänkertoja, tarinoita tai muuta sellaista, niin suositelkaa! Olen lukenut "Tule silittämään tätä leijonaa" ja "perhosen tento" -kirjat ja ei niissä voinut muuta kuin itkeä. Molemmissa kirjoissa päähenkilö on lapsi, joka joutuu olemaan paljon sairaalassa.
Koskettavat kirjat
20
5980
Vastaukset
- tähtisilmä88
Siis Perhosen Lento...
- TaikaröNsy
..tässä näissä kyllä voit..
Philip Bear : Siskoni Zoe
Jennifer Lauck:Siipirikko
Jennifer Lauck:Hiljaiset vedet
Anne-Sophie Brasme:Henkäys - tähtisilmä88
TaikaröNsy kirjoitti:
..tässä näissä kyllä voit..
Philip Bear : Siskoni Zoe
Jennifer Lauck:Siipirikko
Jennifer Lauck:Hiljaiset vedet
Anne-Sophie Brasme:HenkäysEi nyt itkeä täydy, mutta koskettavat kirjat ovat parasta, mitä tiedän. Ne antavat minulle hyvin paljon ja pistävät miettimään, mikä on elämässä todella tärkeää.
Kiitos vinkeistä! - TaikaröNsy
tähtisilmä88 kirjoitti:
Ei nyt itkeä täydy, mutta koskettavat kirjat ovat parasta, mitä tiedän. Ne antavat minulle hyvin paljon ja pistävät miettimään, mikä on elämässä todella tärkeää.
Kiitos vinkeistä!...omaelämäkerralliset tai fiktofaktat,koskettavat kirjat ovat minunkin mieleistä luettavaa,huomaa joskus,että itsellä on moni asia hyvin...tietokirjojen ja filosofian ja psykologian,dekkarien,eläinkirjojen yms. lisäksi hyllyssäni on juuri tosipohjaisia kirjoja..jos satut katsomaan tätä vielä niin lisään:
Päivi Ahoinpelto:Pikku-Heini
Torey Hayden:Tiikerin lapsi
Torey Hayden:Nukkelapsi
Liza Markulund:Uhatut ym.edelliseten kirjat ja Lauri,poikani Lauri,jonka kirjoittajaa en nyt muista,mutta Laurin äiti hän on .Lukuhetkiä sinulle. ps.kaikki ovat elämäntarinoita,tosipohjalta. - tähtisilmä88
TaikaröNsy kirjoitti:
...omaelämäkerralliset tai fiktofaktat,koskettavat kirjat ovat minunkin mieleistä luettavaa,huomaa joskus,että itsellä on moni asia hyvin...tietokirjojen ja filosofian ja psykologian,dekkarien,eläinkirjojen yms. lisäksi hyllyssäni on juuri tosipohjaisia kirjoja..jos satut katsomaan tätä vielä niin lisään:
Päivi Ahoinpelto:Pikku-Heini
Torey Hayden:Tiikerin lapsi
Torey Hayden:Nukkelapsi
Liza Markulund:Uhatut ym.edelliseten kirjat ja Lauri,poikani Lauri,jonka kirjoittajaa en nyt muista,mutta Laurin äiti hän on .Lukuhetkiä sinulle. ps.kaikki ovat elämäntarinoita,tosipohjalta.Kiitos vielä uusista vihjeistä!
Jos sinä haluat jotain erityisen liikuttavaa, niin lue tuo Helmi Vilppolan Perhosen lento. Jos ei niin raskasta, suosittelisin Heli Hyvösen Karoliina -kirjaa ja Tule silittämään tätä leijonaa- kirjaa. Mainitsin ne jo edellisessä viestissä, mutta eihän se haittaa... =)
Lauri, poikani Lauri -kirjan olen lukenut ja hyvä oli! =)
- sod
koskettavimmat kirjat jotka olen lukenut ovat:
HIM synnin viemää
Curt Cobainin päiväkirjat
Curt Cobain
Nancy
sheriffi McCoy
leikkiä tulella
me kolme ja jengi
taru sormusten herrasta- AnnetteH
Kaikista koskettavin kirja tai oikeastaan novelli jonka olen lukenut on nimeltään Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja. Se kertoo kahden pikku pojan kuolemasta ja perheen surusta. Suosittelen sitä. Kirjailijan nimi on Joni Skiftesvik ja kustantaja on wsoy.
- Itketti niin
AnnetteH kirjoitti:
Kaikista koskettavin kirja tai oikeastaan novelli jonka olen lukenut on nimeltään Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja. Se kertoo kahden pikku pojan kuolemasta ja perheen surusta. Suosittelen sitä. Kirjailijan nimi on Joni Skiftesvik ja kustantaja on wsoy.
Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja on kaunein ja surullisin koskaan lukemani novelli.
- Erkki
Eija Janssonin Matkalippu pimeyteen, panee vähän miettimään, entä jos...
- Zolox
Luen ja joka kerta koen aina yhtä koskettavana John Steinbeckin Hiiriä ja ihmisiä. Myös Charles Bukowskin Lounaalla kolahtaa, samoin Hannu Salaman Se tavallinen tarina. Onhan noita. Lue koko Maxim Gorkin tuotanto, vaikkapa Elämäni yliopistot, siitä alkaen. Niin, ja Veijo Meri: Jottei maa viheriöisi ja monet muut Manillaköyttä myöten.
- lauri
Victor Hugo Kurjat
- tähtisilmä88
Kiitos näistä vihjeistä!!!!
- Pumba
Antoine de Saint-Exuperyn Pikku Prinssi ja Richard Bachin Lokki Joonatan. Bachilla on muitakin hyviä kuten Illuusio eli vastahakoisen messiaan seikkailut ja Silta yli ikuisuuden
- raavas mies
itkee joskus. Näin kävi minulle seuraavien teosten kanssa:
Minna Canth, Anna-Liisa (näytelmä lapsensa murhaajasta)
Sofokles, Kuningas Oidipus (näytelmä isänsä murhaajasta)
Jukka Larsson, Kiusaaja (romaani linnakundista)
Astrid Lindgren, Veljeni Leijonamieli (saturomaani lapsista ja kuolemasta)- Dam Mari
Hei, tiesittehän, että Jukka Larsson = Pirkko Saisio. Eikö olekin?
- raavas mies
Dam Mari kirjoitti:
Hei, tiesittehän, että Jukka Larsson = Pirkko Saisio. Eikö olekin?
vaikka onkin Pirkko Saisio. Jälleen yksi osoitus Saision monipuolisuudesta ja lahjakkuudesta. Eva Wein on muuten myös Pirkko Saisio, mikä paljastui silloin kun Wein oli Finlandia-ehdokkaana.
- l.l.
elämänkerta, mutta itse olen joka kerta lukiessani ollut tippa linssissä; Kamelianainen
- Hanna
Kira Poutasen Ihana meri. Tosi koskettava kirja, kertoo syömishäiriöstä kärsivästä tytöstä. Suosittelen lukemaan!
- Kosketti
Se kosketti ainaki mua ja myös leffa oli tosi surullinen!
- Kolmetoista syytä
Olin kauan miettinyt itsemurhaa. Olin syvästi masentunut. Kirjaa lukiessa toivoi Clayn mukana ettei Hannah olisi koskaan tehnyt itsemurhaa. Kun saa kuulla sekä Hannahin että Clayn näkökulman, tajusin että jos nyt kuolisin, moni asia ei olisi välttämättä niin kuin luulin. "Ehkä se on sittenkin on ihastunut minuun". "Ehkä hän ei tarkoittanut sitä niin". "Ehkä minua vielä rakastetaan" "Ehkä minua tullaan kaipaamaan"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983