Koskettavat kirjat

tähtisilmä88

Jos jollakin on tiedossa elämänkertoja, tarinoita tai muuta sellaista, niin suositelkaa! Olen lukenut "Tule silittämään tätä leijonaa" ja "perhosen tento" -kirjat ja ei niissä voinut muuta kuin itkeä. Molemmissa kirjoissa päähenkilö on lapsi, joka joutuu olemaan paljon sairaalassa.

20

5877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtisilmä88

      Siis Perhosen Lento...

      • TaikaröNsy

        ..tässä näissä kyllä voit..
        Philip Bear : Siskoni Zoe
        Jennifer Lauck:Siipirikko
        Jennifer Lauck:Hiljaiset vedet
        Anne-Sophie Brasme:Henkäys


      • tähtisilmä88
        TaikaröNsy kirjoitti:

        ..tässä näissä kyllä voit..
        Philip Bear : Siskoni Zoe
        Jennifer Lauck:Siipirikko
        Jennifer Lauck:Hiljaiset vedet
        Anne-Sophie Brasme:Henkäys

        Ei nyt itkeä täydy, mutta koskettavat kirjat ovat parasta, mitä tiedän. Ne antavat minulle hyvin paljon ja pistävät miettimään, mikä on elämässä todella tärkeää.
        Kiitos vinkeistä!


      • TaikaröNsy
        tähtisilmä88 kirjoitti:

        Ei nyt itkeä täydy, mutta koskettavat kirjat ovat parasta, mitä tiedän. Ne antavat minulle hyvin paljon ja pistävät miettimään, mikä on elämässä todella tärkeää.
        Kiitos vinkeistä!

        ...omaelämäkerralliset tai fiktofaktat,koskettavat kirjat ovat minunkin mieleistä luettavaa,huomaa joskus,että itsellä on moni asia hyvin...tietokirjojen ja filosofian ja psykologian,dekkarien,eläinkirjojen yms. lisäksi hyllyssäni on juuri tosipohjaisia kirjoja..jos satut katsomaan tätä vielä niin lisään:
        Päivi Ahoinpelto:Pikku-Heini
        Torey Hayden:Tiikerin lapsi
        Torey Hayden:Nukkelapsi
        Liza Markulund:Uhatut ym.edelliseten kirjat ja Lauri,poikani Lauri,jonka kirjoittajaa en nyt muista,mutta Laurin äiti hän on .Lukuhetkiä sinulle. ps.kaikki ovat elämäntarinoita,tosipohjalta.


      • tähtisilmä88
        TaikaröNsy kirjoitti:

        ...omaelämäkerralliset tai fiktofaktat,koskettavat kirjat ovat minunkin mieleistä luettavaa,huomaa joskus,että itsellä on moni asia hyvin...tietokirjojen ja filosofian ja psykologian,dekkarien,eläinkirjojen yms. lisäksi hyllyssäni on juuri tosipohjaisia kirjoja..jos satut katsomaan tätä vielä niin lisään:
        Päivi Ahoinpelto:Pikku-Heini
        Torey Hayden:Tiikerin lapsi
        Torey Hayden:Nukkelapsi
        Liza Markulund:Uhatut ym.edelliseten kirjat ja Lauri,poikani Lauri,jonka kirjoittajaa en nyt muista,mutta Laurin äiti hän on .Lukuhetkiä sinulle. ps.kaikki ovat elämäntarinoita,tosipohjalta.

        Kiitos vielä uusista vihjeistä!

        Jos sinä haluat jotain erityisen liikuttavaa, niin lue tuo Helmi Vilppolan Perhosen lento. Jos ei niin raskasta, suosittelisin Heli Hyvösen Karoliina -kirjaa ja Tule silittämään tätä leijonaa- kirjaa. Mainitsin ne jo edellisessä viestissä, mutta eihän se haittaa... =)
        Lauri, poikani Lauri -kirjan olen lukenut ja hyvä oli! =)


    • sod

      koskettavimmat kirjat jotka olen lukenut ovat:
      HIM synnin viemää
      Curt Cobainin päiväkirjat
      Curt Cobain
      Nancy
      sheriffi McCoy

      leikkiä tulella
      me kolme ja jengi
      taru sormusten herrasta

      • AnnetteH

        Kaikista koskettavin kirja tai oikeastaan novelli jonka olen lukenut on nimeltään Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja. Se kertoo kahden pikku pojan kuolemasta ja perheen surusta. Suosittelen sitä. Kirjailijan nimi on Joni Skiftesvik ja kustantaja on wsoy.


      • Itketti niin
        AnnetteH kirjoitti:

        Kaikista koskettavin kirja tai oikeastaan novelli jonka olen lukenut on nimeltään Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja. Se kertoo kahden pikku pojan kuolemasta ja perheen surusta. Suosittelen sitä. Kirjailijan nimi on Joni Skiftesvik ja kustantaja on wsoy.

        Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja on kaunein ja surullisin koskaan lukemani novelli.


    • Erkki

      Eija Janssonin Matkalippu pimeyteen, panee vähän miettimään, entä jos...

    • Zolox

      Luen ja joka kerta koen aina yhtä koskettavana John Steinbeckin Hiiriä ja ihmisiä. Myös Charles Bukowskin Lounaalla kolahtaa, samoin Hannu Salaman Se tavallinen tarina. Onhan noita. Lue koko Maxim Gorkin tuotanto, vaikkapa Elämäni yliopistot, siitä alkaen. Niin, ja Veijo Meri: Jottei maa viheriöisi ja monet muut Manillaköyttä myöten.

    • lauri

      Victor Hugo Kurjat

    • tähtisilmä88

      Kiitos näistä vihjeistä!!!!

    • Pumba

      Antoine de Saint-Exuperyn Pikku Prinssi ja Richard Bachin Lokki Joonatan. Bachilla on muitakin hyviä kuten Illuusio eli vastahakoisen messiaan seikkailut ja Silta yli ikuisuuden

    • raavas mies

      itkee joskus. Näin kävi minulle seuraavien teosten kanssa:

      Minna Canth, Anna-Liisa (näytelmä lapsensa murhaajasta)
      Sofokles, Kuningas Oidipus (näytelmä isänsä murhaajasta)
      Jukka Larsson, Kiusaaja (romaani linnakundista)
      Astrid Lindgren, Veljeni Leijonamieli (saturomaani lapsista ja kuolemasta)

      • Dam Mari

        Hei, tiesittehän, että Jukka Larsson = Pirkko Saisio. Eikö olekin?


      • raavas mies
        Dam Mari kirjoitti:

        Hei, tiesittehän, että Jukka Larsson = Pirkko Saisio. Eikö olekin?

        vaikka onkin Pirkko Saisio. Jälleen yksi osoitus Saision monipuolisuudesta ja lahjakkuudesta. Eva Wein on muuten myös Pirkko Saisio, mikä paljastui silloin kun Wein oli Finlandia-ehdokkaana.


    • l.l.

      elämänkerta, mutta itse olen joka kerta lukiessani ollut tippa linssissä; Kamelianainen

    • Hanna

      Kira Poutasen Ihana meri. Tosi koskettava kirja, kertoo syömishäiriöstä kärsivästä tytöstä. Suosittelen lukemaan!

    • Kosketti

      Se kosketti ainaki mua ja myös leffa oli tosi surullinen!

    • Kolmetoista syytä

      Olin kauan miettinyt itsemurhaa. Olin syvästi masentunut. Kirjaa lukiessa toivoi Clayn mukana ettei Hannah olisi koskaan tehnyt itsemurhaa. Kun saa kuulla sekä Hannahin että Clayn näkökulman, tajusin että jos nyt kuolisin, moni asia ei olisi välttämättä niin kuin luulin. "Ehkä se on sittenkin on ihastunut minuun". "Ehkä hän ei tarkoittanut sitä niin". "Ehkä minua vielä rakastetaan" "Ehkä minua tullaan kaipaamaan"

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe