Eli jos tuntee ihon sisällä alkavan finnin vaikka illalla ennen nukkumaan menoa, niin mitenhä sellasen vois estää puhkeemasta, ettei sitte aamulla tarvitsis katella keltapäistä pattia naamassa... Olisko tälläseen jotain keinoa, vaikka että se finni jäis vaan siihe syntyasteelle ja sit häviäist eikä puhkeis ollenkaan?
Miten finnin voi estää?
4
5700
Vastaukset
- pestä
naama tavallisella palasaippualla, anna saippuavaahdon olla naamalla vaikka 2 minuuttia, kaikki rasva lähtee naamasta, toista sama homma jos tuntuu että naama on rasvainen joskus pesen 3-4 kertaakin. Ja aamulla uusipesu
- wicne
Kokeile Widmerin wicne emulsiota..Saa apteekista, noin 6 euroa.Sitä olen itse pari viikkoa käyttänyt ja saanut muutamat finnit nujerrettua, varsinkin kun on heti laittanut tuota ainetta kun alkaa finniä puskea.Olenpa saanut pari valmista finniäkin tuolla kuivatettua.
Tuo emulsio on ihan akneen mutta saa ilman reseptiä.Ainoa haittapuoli, että kuivattaa todella pahasti ihoa ja kirvelee ihan pirusti, varsinkin ekoilla käyttökerroilla.Mutta kannattaa laittaa sitä just vaan siihen ongelmakohtaan.Niin, ja sitä ei voi käyttää muulloin kuin öisin, kun on sellasta ruskeaa mönjää.Saattaa tahria vähän tyynyliinaa, mutta lähtee kyllä pesussa pois:)
En ole kauaa vielä tuotetta käyttänyt, mutta ihan lupaavaltahan tuo on nyt näyttänyt.Käyttöä on kyllä pitänyt rajoittaa tuon kuivumisen takia..Löytyyhän niitä vähemmänkin ärtsyjä tuotteita tulossa olevien finnien ehkäisyyn, esim. finnikyniä&puikkoja mm. sebamediltä, widmeriltä, vichyltä (apteekista)tai sit ihan lumenelta tai garnierilta.Itse en ole kokeillut, toisille toimii toisille ei.Hammastahnakin saattaa joissakin tapauksissa auttaa, jos ei muuta ole :)
Huh, tulipa kattava selostus!- Eliisa
Louis Widmerin Wicnelact-neste on apteekista ilman reseptiä saatava lääkeaine aknen hoitoon. Puteli maksaa 8,15 euroa.
Wicnelact on suht tujua kamaa, joten varoen on sitä käytettävä.
On olemassa sellainen virhekäsitys, että kaikki iholle levitettävä aknelääke, mikä kuivattaa ihoa, olisi ihon puhdistumiselle pahaksi (koska kuivattava aine supistaa ihohuokosia ja siten tali ja lika ei pääse ulos). Lähes aina näin onkin (esim. saippuoiden kanssa), mutta esim. Wicnelact-liuos, joka kuivattaa, sisältää mm. salisyylihappoa, joka pystyy läpäisemään ihon pinnan ja siten tuhoamaan ja kuivattamaan myös syvän ihonalaisen lian ja talin. Syvä finni siis kutistuu ja haihtuu ilman, että se koskaan edes tulee näkyviin!
Ostin itse Wicnelactia muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa elämässäni, ja olen tosi positiivisesti yllättynyt, että se tehoaa myös syviin finneihin (niihin ihon alla oleviin "patteihin", jotka saattavat koskettaessa aristaa).
Vastoin yleistä käsitystä, apteekista ilman reseptiä saatavat aknelääkkeet siis oikeasti tehoavat myös vaikeaan aknetyyppiin (kun aknen vaikeusaste määritellään finnien tyypin eikä lukumäärän mukaan). Täytyy vain tietää, mitä kannattaa ostaa.
- mminä
Joo vastaan ehk vähän myöhään mut jos joku muu viel tarvii apua, niin. hiero finniä jääpalalla n. puol min, muutama kertaa päivässä, se sulkee ihohuokoset eikä finni pääse puhkeamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1283753Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362444Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442088Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701031Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet101011- 45891
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63866En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on31855- 43780
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies97762