Kokemuksia Amphion Athene -kaiuttimista?

klasari

Olisin hyvin kiitollinen, jos ihmiset, joilla on ko. kaiuttimet, voisivat jakaa kokemuksiaan.

21

7474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttttttttttttttt

      itse olen taannoin kuullut ko. kajareita H/K:n elektroniikalla ryyditettynä ja pakko sanoa, että kuulosti erittäin upealta. Ensimmäistä kertaa KUULIN miten soittimet olivat eri kohdissa eikä pelkästää yhdessä nipussa. Bassotoisto oli korviini riittävä ja dynamiikka kaikkiaan upea! Monet on Athenea parjanneet mutta mielestäni erittäin hyvä ääniset, puhumattakaan todella kaunista ja siroa ulkomuodosta.

    • Perrtti

      Todella upeasti soivat kaiuttimet, ulkonäkökin kohdillaan. Suosittelen 4-vuoden kokemuksella.

    • Jazmanaut

      Valtavan hieno sointikuva ja ulkomuoto. Pitävät mahtavasti pintansa vielä tänäkin päivänä, vertailussa modernimpien kauttimien rinnalla.

    • Joooonas

      Suosittelen ostamaan jos löydät vielä siistit kappaleet jostakin. Loistavan puhdas ääni. Ilo kuunnella millä hyvänsä musiikkityylillä. Varmasti hintansa arvoiset jos löydät n. 500-600 e hintaan. Tuohon hintaan et saa samaa äänenlaatua mistään.

    • Jouness

      Upeaääniset kaiuttimet, näissä on hintalaatusuhde todella kohdillaan, varsinkin jos löydät käytetyt siistit kipaleet. n. 400 eurolla näkee myynnissä usein, varmasti hintansa arvoiset. Joudut maksamaan 1500-2000 euroa jos ostat uudet vastaavan tasoiset pöntöt.

    • ReijjoV

      Loistopöntöt, erillistä subbariakaan et tarvitse jos olet oikea hifisti ja pidät luonnollisesta äänestä.

      • TinaKorva

        Tämä hieman kummastuttaa. Hifisteillä näyttää olevan joku hinku (noin yleisesti ottaen) hankkia ja ihastella kaiuttimia, joissa diskanttipää yltää ultraäänialueelle asti. Ongelma on siinä, että ihminen ei niitä kuule. Selityksenä on milloin mitäkin joko osittain järkevää (vaihetoisto tms) tai järjetöntä (kylläpäs kuulee tms).

        Bassopäässä taas ei vaivauduta ottamaan haltuun sitä alinta oktaavia, vaikka 1) sen voi ihan taatusti sekä kuulla että tuntea, 2) se on suhteellisen helppoa saada kuuluviin 3) matalat taajuudet on helppoa äänittää ja tallentaa toisin kuin korkeimmat diskantit (useimmat mikrofonit eivät toista yli 16 kHz, LP:t ovat surkeita diskantin kanssa, viimeistään pari kuuntelukertaa höylää ne pois jos niitä on onnistuttu läpyskälle sorvaamaan).

        Mistä siis on kysymys? Miksi diskantti on "luonnollista" mutta basso ei?

        Minusta luonnolliseen ääneen ehdottomasti kuuluu myös alimmat taajuudet. Vaikka pääkaiuttimeni PMC IBS2 menevät selkeästi alle 30 hertsin (isot transmissiolinjamonitorit, alunperin suunniteltu Japanin yleisradiolle), on minulla niitten lisäksi Genelecin toiseksi suurin subbari 7071A kahdella 12" elementillä. speksin mukaan menee 19 hertsiin, mitattu vaste huoneessa menee 16 Hz asti ja äänenpainetta rapiat 110 dB.

        Onko kysymys siitä, että "hifisti" ei halua assosioitua rahvaanomaisiin bassonjumputtajiin ja kotiteatterisubbereitten omistajiin? On mautonta omistaa subbaria, mutta rahat eivät riitä täyden kaistan* pääkaiuttimiin? Sitten hiotaan sitä kuulumatonta diskanttia, jonka voi kuvitella saavansa halvalla.

        *) Subbari on oikeasti järkevä ratkaisu matalimmille bassoille sekä äänenlaadun että hinnan näkövinkkelistä katsottuna.


      • Hiffe

        Omistin kerran Genelecin kaiuttimet ja niissä oli huonoin bassotoisto mitä olen ikinä kauttimista kuullut. Kuivakkaa napsutusta. Ei kannata puhu mitään tuosta merkistä hyvästä bassotoistosta keskusteltaessa.


      • Anonyymi

        -6db 50hz eli vaatii subin


      • Anonyymi
        TinaKorva kirjoitti:

        Tämä hieman kummastuttaa. Hifisteillä näyttää olevan joku hinku (noin yleisesti ottaen) hankkia ja ihastella kaiuttimia, joissa diskanttipää yltää ultraäänialueelle asti. Ongelma on siinä, että ihminen ei niitä kuule. Selityksenä on milloin mitäkin joko osittain järkevää (vaihetoisto tms) tai järjetöntä (kylläpäs kuulee tms).

        Bassopäässä taas ei vaivauduta ottamaan haltuun sitä alinta oktaavia, vaikka 1) sen voi ihan taatusti sekä kuulla että tuntea, 2) se on suhteellisen helppoa saada kuuluviin 3) matalat taajuudet on helppoa äänittää ja tallentaa toisin kuin korkeimmat diskantit (useimmat mikrofonit eivät toista yli 16 kHz, LP:t ovat surkeita diskantin kanssa, viimeistään pari kuuntelukertaa höylää ne pois jos niitä on onnistuttu läpyskälle sorvaamaan).

        Mistä siis on kysymys? Miksi diskantti on "luonnollista" mutta basso ei?

        Minusta luonnolliseen ääneen ehdottomasti kuuluu myös alimmat taajuudet. Vaikka pääkaiuttimeni PMC IBS2 menevät selkeästi alle 30 hertsin (isot transmissiolinjamonitorit, alunperin suunniteltu Japanin yleisradiolle), on minulla niitten lisäksi Genelecin toiseksi suurin subbari 7071A kahdella 12" elementillä. speksin mukaan menee 19 hertsiin, mitattu vaste huoneessa menee 16 Hz asti ja äänenpainetta rapiat 110 dB.

        Onko kysymys siitä, että "hifisti" ei halua assosioitua rahvaanomaisiin bassonjumputtajiin ja kotiteatterisubbereitten omistajiin? On mautonta omistaa subbaria, mutta rahat eivät riitä täyden kaistan* pääkaiuttimiin? Sitten hiotaan sitä kuulumatonta diskanttia, jonka voi kuvitella saavansa halvalla.

        *) Subbari on oikeasti järkevä ratkaisu matalimmille bassoille sekä äänenlaadun että hinnan näkövinkkelistä katsottuna.

        2 yhdistämiben on aina vaikeempi kun tehdasvalmustettu josda kaikki 3 äänialuetta toimii kedkenään parh mahd tavalla ainakin amphionissa


      • Anonyymi
        TinaKorva kirjoitti:

        Tämä hieman kummastuttaa. Hifisteillä näyttää olevan joku hinku (noin yleisesti ottaen) hankkia ja ihastella kaiuttimia, joissa diskanttipää yltää ultraäänialueelle asti. Ongelma on siinä, että ihminen ei niitä kuule. Selityksenä on milloin mitäkin joko osittain järkevää (vaihetoisto tms) tai järjetöntä (kylläpäs kuulee tms).

        Bassopäässä taas ei vaivauduta ottamaan haltuun sitä alinta oktaavia, vaikka 1) sen voi ihan taatusti sekä kuulla että tuntea, 2) se on suhteellisen helppoa saada kuuluviin 3) matalat taajuudet on helppoa äänittää ja tallentaa toisin kuin korkeimmat diskantit (useimmat mikrofonit eivät toista yli 16 kHz, LP:t ovat surkeita diskantin kanssa, viimeistään pari kuuntelukertaa höylää ne pois jos niitä on onnistuttu läpyskälle sorvaamaan).

        Mistä siis on kysymys? Miksi diskantti on "luonnollista" mutta basso ei?

        Minusta luonnolliseen ääneen ehdottomasti kuuluu myös alimmat taajuudet. Vaikka pääkaiuttimeni PMC IBS2 menevät selkeästi alle 30 hertsin (isot transmissiolinjamonitorit, alunperin suunniteltu Japanin yleisradiolle), on minulla niitten lisäksi Genelecin toiseksi suurin subbari 7071A kahdella 12" elementillä. speksin mukaan menee 19 hertsiin, mitattu vaste huoneessa menee 16 Hz asti ja äänenpainetta rapiat 110 dB.

        Onko kysymys siitä, että "hifisti" ei halua assosioitua rahvaanomaisiin bassonjumputtajiin ja kotiteatterisubbereitten omistajiin? On mautonta omistaa subbaria, mutta rahat eivät riitä täyden kaistan* pääkaiuttimiin? Sitten hiotaan sitä kuulumatonta diskanttia, jonka voi kuvitella saavansa halvalla.

        *) Subbari on oikeasti järkevä ratkaisu matalimmille bassoille sekä äänenlaadun että hinnan näkövinkkelistä katsottuna.

        et sä saa yhyä hyvin sulautuun subia+ pääkajareita kuin tos athenes


    • Hiffiä

      TinaKorva, nyt ei keskustella amisjumputukseen soveltuvista laitteista vaan hifistä. Jumputus ei ole hifiä. Äänen puhtaus on tärkeintä, ei jumputus.

    • Kauuas

      On minulla subbari Dali E 12 F ja kaiuttimet Kef Q500 ja Denon DAP-2500A esi vahvistin ja Harman Kardon Signature 1.5 pääte vahvistin ja musa Apple TV ja youtube.

      Toi subbari on hakala sada toimiman betoni kerrostalo olohuone kaiuttimien kanssa.

      Olen subbari ja kaiuttimet sirtänyt kauas seinästä.

    • Laadukass

      Ja kaiutin johdot on toi ja sama koske signali ja virta johtoja että nittä kanatta osta ladukaitta koska ne ei ota häiriöttä.

      Eikä saa unohta sähkö suodatin otta häiriöt pois sähköstä

      Ja sitten toi putki vahvistin niin sinä se hyvä lämmin soundi missä on läsnä olon tunetta.

      Ja sitten kronavana toi laadukas vinyli pyöritin missä on sittä kaivattua dynamikka kun ne on niin hyvin miksattuja noi vinyli levyt.

      Ja paneli kaiuttimet mutta sellaiset missä on iso kalvo pinta ala että ei bassot kärsi.

      Ja toi laadukas kela nauhuri ei ota digitalisia häiriöittä.

    • Thd

      Toi Harman Kardon Signature 1.5 ja Harman Kardon Citation 22 on sama tehoset mutta Citation 22 on pikkasen enemän thd eli 0.08 kun Signature 1.5 on 0.03.

    • Kromi

      Ja kasetti dekissä on tärkeä just toi dolby kohinan vaimennus ja että käytät cromi nauhoja.

    • Kykene

      Ja tuollainen käsin viritetävä analogi viritin tuo sittä kaivattua analogista lämpöä ja läsnä olon tunetta sihen soundin mitä digitaliset ohjelma lähtet eivät kykene tuoman.

    • mikäonalaraja

      Amphion Athene 2 ostetaan, käypä hinta lie 300 hujakoilla? saako valkoisena?

      • Anonyymi

        Minulla on Athenet ja Amhionin subbari olleet arkikäytössä. Hienoääniset mutta huonolaatuiset pöntöt. Subbari kesti noin 3 vuotta, Amphion itse ei osannut korjata sitä. Toinen Athene on tällä hetkellä mykkä. Jatkossa merkki vaihtuu.


    • Anonyymi

      Ei ole näistä kokemusta mutta monelta unohtuu se mikä merkitys huoneen akustiikalla on . Halvat kaiuttimet tod.näk kuulostaa paremmilta hyvin akustoidussa tilassa kuin paljon kalliimmat huonosti akustoidussa tilassa. Jos omat kajarit ei kuulosta kotona hyviltä niin ennen kuin memee ostamaan uudet niin pitäis miettä onko akustiikka kunnossa ja jos ei niin parantaa sitä eka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      46
      3230
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      509
      1962
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1930
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      83
      1807
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1532
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1438
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1356
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1329
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1222
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      113
      1168
    Aihe