Hiivasta eroon?

mutta kuinka?

Kertokaa nyt joku miten pääsen eroon hiivasta elimistössäni? Maha murisee ja suolisto vinkuu aina silloin kun ei pitäisi, koulupäivän jälkeen on jo tosi pahat ilmavaivat kun pitää päivän aikana pidätellä kaikki sisällään. Olen tullut siihen tulokseen, että johtuu hiivasta. Ei ruoka-allergioita eikä mitään siihen viittaavaa, minifomeista ei ole kunnon apua. Tämän on pakko johtua hiivasta. Neuvokaa joku miten siitä pääsee eroon!

12

12985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muija

Onko sulla laktoosi-intoleranssi??

• coco

Kokeile extra virgin kookosöljyä. Sisältää 50% lauriinihappoa, joka tappaa hiivaa, bakteereita ja viruksia, mutta säästää "hyvät" bakteerit. Googleta "kookosöljy"!

• dox

Pidä ruokapäiväkirjaa jonkun aikaa ja lähetä vaikka tänne, niin saat vastauksen, mikä on pielessä.

90% mahaoireista johtuu vääristä ruokailutottumuksista, yleensä liian vähäisestä kuitujen määrästä.

Hiivahöpinöissä on se hyvä puoli, että siinäkin korjataan ruokavaliota, mutta mitään apteekki ja luontaistuotteita et tarvitse jos syöt oikein.

• ärsyttävä ongelma

Aluks nyt tietysti pitää poistaa ruokavaliosta kaikki hiiva, valkoiset jauhot ja sokeri. oon tullu nyt kans samaan tulokseen et mun suolistossa on liikaa hiivaa ja haluan eroon siitä. Ostin apteekista maitohappobakteereita, joiden pitäs jotenki tehota hiivaankin niin et ne vähentää sitä. Saa nähä miten tässä käy... EN kyl ite ainakaan pysty kokonaan poistaan noita tuotteita ruokavaliosta. Välillä tekee makeeta mieli ja lähes kaikessahan on sokeria. En tiedä sitten onko sillä merkitystä jos vaan vähentää niiden nauttimista et pitää esim. karkkipäivääki vaan kerran viikos...KOKEMUKSIA?

• PARANIN

Lääkäri määräsi ulostenäytteen.Sisälsi hiivaa runsaasti.Lääkkeeksi tuli Diflucan-kuuri.Ruokavalion täydell.muutos.Ei sokeria,ei mitään joka sis.jauhoja,sokeria.Peruna pois,riisi tilalle.Ei hedelm.paitsi banaania jossa jo vähän pilkkuja.Ei olutta,siideriä.Olen ollut kohta vuoden dieetillä ja olen parantunut erittäin hyvin.Ei kertaakaan mahaongelmia.Omani paisui valtavan kokoiseksi.Kuin raskaana olis ollut.

• monta ohjetta
        PARANIN kirjoitti:

Lääkäri määräsi ulostenäytteen.Sisälsi hiivaa runsaasti.Lääkkeeksi tuli Diflucan-kuuri.Ruokavalion täydell.muutos.Ei sokeria,ei mitään joka sis.jauhoja,sokeria.Peruna pois,riisi tilalle.Ei hedelm.paitsi banaania jossa jo vähän pilkkuja.Ei olutta,siideriä.Olen ollut kohta vuoden dieetillä ja olen parantunut erittäin hyvin.Ei kertaakaan mahaongelmia.Omani paisui valtavan kokoiseksi.Kuin raskaana olis ollut.

Onko tuo Diflucan antibioottia? Miten nopeasti vaivat hävisivät? Oliko sinulla ns. paranemiskriisiä, siis huononiko olo välillä pahemmaksi ja oliko uuden dieetin alkuvaiheessa mahakipuja joita ei ennen ollut?
        Olen itse ollut hiivakuurilla n. kuukauden ja mulla on noita oireita.

• Vastaus hiiva-asiaan
        monta ohjetta kirjoitti:

Onko tuo Diflucan antibioottia? Miten nopeasti vaivat hävisivät? Oliko sinulla ns. paranemiskriisiä, siis huononiko olo välillä pahemmaksi ja oliko uuden dieetin alkuvaiheessa mahakipuja joita ei ennen ollut?
        Olen itse ollut hiivakuurilla n. kuukauden ja mulla on noita oireita.

Luulisin ,että on antib.Paraneminen alkoi heti.
        Lääkäri ei kertonut dieetistä vaan Porissa toimiva
        hiivasyndrooma terapeutti ([email protected])Se on aika raju dieetti ,mutta uskon ,että paranet jos se on hiivaa.Kysypä lisätietoja tuosta osoitteesta.

• Markk.

Ei välttämättä johdu hiivasta. Jätäppäs esim maitotuotteet hetkeksi pois.. siis kaikki missä on vähääkään maitoa..

• monta ohjetta

Tällä palstalla on yhtäpaljon ohjeita kuin on kirjoittajaakin. Yks väittää että maito, toinen helikopteeribakteeri, kolmas kookosöljyä. Minä rupesin epäileen n. kuukausi sitten että on hiivaa kun peräaukko ja sen ympäristö kutis ja oli ientulehduksiakin. Marssin kirjastoon ja etsin alan kirjallisuutta: Pursiaisen Hiivasyndrooma ja pari muuta ja sitten olen aloittanut hiivanpoistokuurin.
      Sekin on yksilöllistä mutta se ei ole ihan yksinkertainen homma jos hiivaa on paljon. Ei saa myös alkaa tappamaan hiivaa liian äkkiä. Kestää minimissään 2 kuukautta. Dieetti, hiivantappoaineet ja probiootit eli maitohappotabletit kuuluu siihen.
      Niin että tämmönen urakka on edessä jos tosiaan on hiivaa. Ja se hiiva ei todellakaan minun kohdalla oo mitään kuvittelua...

• monta ohjetta

Kirjoittele minkälaiset sinun ruokailutottumukset on niin voin alkaa antamaan vinkkejä miten edetä.
      Myös kaikki välipalat, alkoholi, tupakka, stressi, uni jne.

• vastaukseni

No ruokavalioni vaihtuu päivittäin, olen lähes kaikkiruokainen. Maitoa en tosin juo, ruokajuomana usein pelkkä vesi. Jogurttia ja juustoa syön, en oikeastaan muita maitotuotteita. Vaaleita jauhoja tulee silloin tällöin makaroniruuista, leipää syön harvoin, silloinkin tosin ruisleipää. Salaattia syön aina ruuan kanssa, tosin pyrin välttämään hedelmien syöntiä ruuan jälkeen/salaateissa ettei niistä tulisi ilmavaivoja. Makeaa syön aina silloin tällöin, koulupäivän jälkeen tulee helposti herkuteltua, mutta ei niitä ilmavaivoja kyllä enää illalla tule vaikka olisikin syönyt makeaa. Alkoholia en käytä ollenkaan enkä tupakoi, kahvia juon ehkä kupillisen päivässä. Stressiäkään ei omasta mielestäni ole ja unirytmikin on kohtuullisen hyvä. Ehkä psyykkisistä tekijöistä todennäköisin voisi olla joku lievä jännittyneisyys ihmisjoukossa, mutta en oikein usko tuohon mahdollisuuteen... ruokavalionkin kanssa olen kokeillut vaikka minkälaista. Välillä välttelen maitoa, välillä hedelmiä, välillä vaaleita jauhoja yms. enkä ole huomannut eroa... jotenkin vaan pitäisi nämä ilmavaivat saada loppumaan. Ehkä en ole yrittänyt tarpeeksi pitkäjänteisesti tai jotain... en tiedä.

• monta ohjetta
        vastaukseni kirjoitti:

No ruokavalioni vaihtuu päivittäin, olen lähes kaikkiruokainen. Maitoa en tosin juo, ruokajuomana usein pelkkä vesi. Jogurttia ja juustoa syön, en oikeastaan muita maitotuotteita. Vaaleita jauhoja tulee silloin tällöin makaroniruuista, leipää syön harvoin, silloinkin tosin ruisleipää. Salaattia syön aina ruuan kanssa, tosin pyrin välttämään hedelmien syöntiä ruuan jälkeen/salaateissa ettei niistä tulisi ilmavaivoja. Makeaa syön aina silloin tällöin, koulupäivän jälkeen tulee helposti herkuteltua, mutta ei niitä ilmavaivoja kyllä enää illalla tule vaikka olisikin syönyt makeaa. Alkoholia en käytä ollenkaan enkä tupakoi, kahvia juon ehkä kupillisen päivässä. Stressiäkään ei omasta mielestäni ole ja unirytmikin on kohtuullisen hyvä. Ehkä psyykkisistä tekijöistä todennäköisin voisi olla joku lievä jännittyneisyys ihmisjoukossa, mutta en oikein usko tuohon mahdollisuuteen... ruokavalionkin kanssa olen kokeillut vaikka minkälaista. Välillä välttelen maitoa, välillä hedelmiä, välillä vaaleita jauhoja yms. enkä ole huomannut eroa... jotenkin vaan pitäisi nämä ilmavaivat saada loppumaan. Ehkä en ole yrittänyt tarpeeksi pitkäjänteisesti tai jotain... en tiedä.

Laitan tässä linkin missä kerrotaan enemmän.
        http://www.valioravinto.fi/pakeman/pakeman7.html
        Leipää olen itse syönyt mutta hiivattomasti kohotettua ja kojkojyväruista. Moilas leipä on sellaista. Kaikki vehnäjauhosta tehdyt on paras jättää vähäks aikaa, myös pastat. Sitten ne sekerit ja kaikki nopeat hiilihydraatit pois. Jos syöt puuroa niin vaihda sekin Myllyn ruispuuroon. Sitten et sais syödä eläinproteiineja perunan, riisin tai pastan kanssa vaan kasvisten. Sianliha on paras jättää pois. Kana ja kala on OK. Siis paljon kasviksia kuten porkkanaa, kaalia, lanttua, ituja, salaattia. Mutta ei mitään hedelmiä alussa. Kaikki missä on vähänkin sokeria alkaa käymään mahassa ja siitä ne kaasut tulee. Minä vaihdoin punaisen maidon Ingmannin yö maitoon ja lisäksi juon A-piimää joka on hyvä vatsalle maitoihappobakteerien takia. Sitten sinuun tulisi hommata esim. Colon Clear Probioottitabletteja (maitohappotabletteja) terveyskaupasta. Ostin itse Prismasta ja 45 kpl maksoi 11,60. Kekeile ensin yksi aamulla. Siinä purkissa lukee että pitäis ottaa vain yksi päivässä mutta olen alkanut ottamaan kaksi. Jos kokeilisit näillä eväillä n. viikon ja tunnustelisit miten vatsa reagoi ensin tähän. Probiootit auttavat heti ainakin minulla siihen kaasutteluun. Sitten kun vatsa on vähän rauhoittunut niin aloitat varsinaisen hiivantappokuurin. Colon Clear:illa on myös niitä hiivakuureja. Sitten on myös puhdistuskuituja joita on hyvä käyttää. Ne luontaistuotteet ovat aika kalliita ja tavallisella Psylliumkuidulla pärjää ihan hyvin. Se on psylliumia mitä käytetään leipomiseen ja 60 g. purkki maksaa 2,5 euroa mikä on huomattavasti halvempaa kuin Colon Clearin. Sitä kuitua sekoitetaan 1 tl lasilliseen vettä ja juodaan 2-3 kertaa päivässä ennen ateriaa. On vähän kuin tapettiliisteriä mutta on hyvä vatsalle.
        Niin ja sitten ei sais syödä mitään karkkeja eikä juoda sokerisia juomia. Tällainen dieetti on jo aika alulle paneva ja jotenkin vatsasi pitäisi reagoida jos hiivasta on kyse. Katso tuota sivua ja kerro jos läydät muita oireita vielä kuin ilmavaivat? Niin ja lisää asiantuntijanfaktaa Jouko Pursiaisen kirjasta Hiivasyndrooma, katso jos löytyy kirjastosta. Nyt pitää mennä jo nukkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe