Aivotulehdus

neuron potilas

Onko kukaan muu saanut diagnoosikseen määrittelemätöntä aivotulehdusta? Jos on, niin mistä se teille sanottiin johtuvan ja miten olette siitä selvinneet? Odotan vastauksia innolla, sillä kukaan lähipiirissäni ei ole moisesta kuullut. Kiitos jo etukäteen!

3

8085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miguel

      epäsuora yhteys asiaan.aivokalvon tulehdus hoidettiin suonensisäisellä antibiotiilla,ja se tuli pään alueen leikkauksen jälkeen.infektio hoidettiin pään alueella uudella leikkauksella ja erittäin vahvoilla antibiooteilla.mutta aivotulehdus voi ymmärtääkseni lähteä mistä tahansa pään alueen vaivoista esim kielen lävistyksestä toki se on harvinaista mutta eikö meitä ole aika paljon täällä neurologian palstalla.mutta heips ja tsemppaamisiin

    • Health

      Itselläni diagnisoitiin ADEM v.98.Oli melko rankka tauti, mutta olen siitä täysin toipunut.
      Hengityskoneessa jouduin olemaan yli viikon.
      Ohessa tietoa ADEM:sta:

      Akuutti disseminoitunut enkefalomyeliitti eli ADEM on yksivaiheinen tulehduksellinen keskushermoston myeliiniä vaurioittava sairaus, jonka puhkeamista edeltää usein infektio tai rokotus. Edeltävää infektiota tai rokotuksen kautta tapahtunutta immunisaatiota ei kuitenkaan pidetä ehdottomana edellytyksenä diagnoosille. ADEM on lapsilla ja nuorilla aikuisilla yleisempi kuin vanhemmissa ikäryhmissä, mutta sitä tavataan kaiken ikäisillä.
      Mahdollisia oireita ovat sekavuus, näköhäiriöit, halvaukset, tuntohäiriöt, ataksia, puhe- ja nielemisvaikeudet, rakon toiminnanhäiriöt ja epileptiset kohtaukset. Oireiden vaikeusaste vaihtelee sairastuneesta toiseen.

      • neuron potilas

        Mulla siis todettiin kohta kaksi vuotta sitten määrittelemätön aivotulehdus, jonka katsottiin johtuvan joko sjögrenin syndroomasta tai sle:stä. Aiemmin olin ollut täysin terve, eikä siis mistään reumastakaan ollut tietoa. Eräänä päivänä sitten alkoi kova päänsärky ja seuraavana päivänä olinkin jo teholla hengityskoneessa. Tälläistä kesti yli viikon ja herätessä en tuntenut miestäni, lapsiani taikka muita sukulaisiani enkä osannut esim. kävellä taikka syödä. Pikku hiljaa kuitenkin hommat alkoivat sujumaan ja puolentoista kuukauden sairaalareissun jälkeen pääsin kotiin. Reilun vuoden verran sain neuropsykologista kuntoutusta ja elääkkeellä olen ollut kohta vuoden joka jatkuu tod.näk vielä ensi kesään. Oli melko hurja kokemus alle 30-vuotiaalle aiemmin täysin terveelle naiselle, mutta onneksi siitä selvittiin. Vieläkin minulla esiintyy muistin kanssa ongelmia, mutta sen kanssa on oppinut elämään. Onneksi minulla on maailman ihanin aviomies sekä ihanimmat lapset, ainakin minun mielestäni, sillä heidän takiaan jaksaa, vaikka välillä onkin vähän vaikeaa. Muistakaa kaikki, että päänsäryn kanssa ei kannata leikkiä, vaan hakeutua hoitoon, jotta syy saadaan selville. Ja kannattaa käydä yksityisellä lääkärillä jos kunnallisessa ei oteta tosissaan.. Minun päänsärkyni ei ollut tarpeeksi suuri peruste päästä hoitoon kunnalliseen terveyskeskukseen ja jos en olisi ollut valmis maksamaan hoidostani, en tiedä olisinko enää täällä.. Mutta koitetaan kaikki jaksella:).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe