erittäin rankka ja kova laji

ei kaikille

Haluan vaan sanoa että maga ei todellakaan sovi kaikille!! Lähes aina treeneissäkin joku on taju kankaalla kun vapaaottelussa ym. tulee iskua. Ryhmä on karsiutunut huomattavasti alkuajoista; moni on saanut vammoja vaikka varusteita on käytetty. Itelläkin on kroppa lähes aina mustelmilla ja silmätkin on muurautunu umpeen kerran. Mutta lajina ihan ok jos on valmis ottamaan iskuja vastaan. Mutta kuten sanoin ei voi suositella heiveröisille, aroille yms. koska uskallusta todellakin tarvitaan.

8

3620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touhua

antaa pahoinpidättelyttää itseään, mielenvikaista pellehommaa

• diablo

^^Lähes aina treeneissäkin joku on taju kankaalla kun vapaaottelussa ym. tulee iskua^^

Höpö, höpö. Surkea provo.

• uusi magaaja

"Mutta kuten sanoin ei voi suositella heiveröisille, aroille yms. koska uskallusta todellakin tarvitaan."

Oli provo tai ei, mutta minusta tämä nimenomaan on hyvä laji aroille, sillä tässä varmasti pääsee arkuudestaan. Eihän sitä heti peruskurssilla treeneissä otetakaan kontaktia, mutta silti tehokkaita ip-juttuja kuitenkin, joilla arkajalat saavat itsevarmuutta. Lisäksi lajissa opetetaan myös teoriaa, josta arkajalat saavat varmasti hyviä oppeja arkielämään.

Ja heiveröisyydellä ei mun mielestä ole mitään merkitystä lajivalinnassa. Itsekin olen aika heiveröinen ja hyvällä menestyksellä olen useita erilaisia lajeja kokeillu. Paini vielä puuttuu, ja siihen ehkä tarvitsisikin lisää lihasmassaa, mutta ei heiveröisyys mua estäisi aloittamasta.

Niin, että arat ja heiveröiset rohkeasti Krav Magaan mukaan vaan kokeileen :)

• Yeah right...

Missä päin treenataan tämän tyylistä magaa. Kirjoituksesi on todennäköisesti pelkkä provo mutta olisi silti mielenkiintoista tietää missä treenataan näin rankasti, varsinkin kun se on periaatteiden vastaista. Yksi magan perusperiaatteistahan on se että treeni saa olla kovaa mutta vammoja ei saa tulla.

• Mara

Kirjoittajan kuvaamaa magaa taidetaan treenata vain hänen oman näppäimistönsä äärellä.

• Olet
        Mara kirjoitti:

Kirjoittajan kuvaamaa magaa taidetaan treenata vain hänen oman näppäimistönsä äärellä.

Tekkeniä,Half lifeä ja Mortalia tuli tuupattua. Todellisuus, Sucks!

• judokan mies

Eiköhän mustelmat ja kivut ole kamppailulajien arkipäivää. Ainahan voi myös sattua "tapaturmia". Pahimpia tilanteita lienevät aloittelijoita tai huonon tekniikan omaavia vastaan käydyt ottelut.

• jaa

olen harjoitellut säännöllisesti kohta seitsemän vuotta Krav Magaa. Ja huomio kiinnittyy juuri siihen, että useimmin aloittelijoille tulee runsaasti mustelmia (esim. käsivarret eivät ole tottuneet iskuihin), suoritusten ollessa "sitä sun tätä" tulee ruhjeita, (siis: huonosta suorituksesta kärsii koko ruumis)
        Olenkin sanonut aloittelijoille, että kestää muutaman kuukauden ennen kuin huomaa ehkä tilanteessa muutoksen.
        Toiseksi, on ehkä hyvä harjoitella kestämään kipuakin, koska tositilanteessa kivun sietäminen voi olla ratkaisevaa siihen lamaantuuko vai pystyykö reagoimaan "toivotulla tavalla."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2290
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1256
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      741
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      22
      588
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe