Haluaisin kokemuksia samasta asiasta kärsineiltä.
Olen 21 vuotias mies. Tuntuu etten pysty keskittymään lukemiseen riittävästi. Asia on vaivannut minua jo vuosia. Koulussa pärjäsin hyvin siihen saakka, kunnes lukuhommat alkoivat vaatimaan enemmän aikaa. Kuitenkin nyt luen yliopistossa alaa jonne päästiin pääsykokeen kautta. Onnistuin saavuttamaan tämän tavoitteen selvästi. Uskon että kyvyistäni oppia asioita ongelma ei ole kiinni, olen sen osoittanut elämäni aikana. Pikemminkin vilkkaudesta tai jostain mahdollisesta. Ajatukset hyppivät ja keskittyminen vain on vaikeaa.
Kunto on hyvä, eikä opinnot aiheuta juurikaan stressiä. Olen varannut lääkäriin ajan, mutta mielelläni kuulisin ennalta muiden kokemuksia. Harmittaa tietenkin etten aikanaan jo tätä asiaa selvittänyt, mutta nuoruus meni lentäessä ja asia ei tuntunut niin tarpeelliselta.
Onko lääkitystä, mikä auttaa?
Keskittymiskyvyn puute, KOKEMUKSIA?
4
534
Vastaukset
- nnjjj
joo.. siis on mullakin toi ongelma, kesti kauan ennen ku tajusin mistä on kyse... ajattelin ensin että se on normaalia... sen takia tajusin et mun ei ehkä pitäis hakea opiskelemaan jotakin, missä on paljon lukemista. Kyllä mä pärjäisin, mutta se olisi aika vaikeata...
mut en ole käynyt lääkärillä, enkä mee, ellei se on ihan pakko....
lääkket taas en ota! vaikka olis pakko... tämän ongelman kanssa voi elää... eikä se häirii, jos ei anna sen tehdä niin.
eli joo... on olemassa sitä lääkitystä. - mitä...
lääkäri sanoo? Minulla on samanlaista, joten kuulisin mielelläni..
- joo
Pystytkö tarkentamaan ongelmaasi? Lukeminen on ongelmmallista minullekkin, tulee usein levoton olo ja pienetkin äänet siirtää huomiota pois tekstistä. Ja äänet on erityisesti hermostuttavia, koska asun keskustan kupeessa ja täällä sitä liikennettäkin usein piisaa vuorokaudesta riippumatta. Vaikkei se tänne niin kovaa kuulukaan (matalana mörinänä autojen moottoreista), että normaali ihminen siitä tuskin häiriintyisi.
Tämä ei ole kyllä mikään normaali tila, sillä rentoja lukuhetkiäkin minulla on, mutta ei kuitenkaan kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905499Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553647Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3001898- 471616
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363