Nyt kaikki huutavat kurkkusuorana, että Konginkankaan turma johtui rekan ylinopeudesta.
Kuka on sellainen Jeesus joka pystyy varmasti sanomaan , että sama heijausliike ei syntyisi siinä rinteessä vaikka kuski olisi tullut siihen 79.99 km/h. Mainitussa kaarteessa oleva ”vääränkätinen” painauma voi heittää yhdistelmää vaikka 6-kympissä. Tienkin logiikka on selvä, jos auto ei liiku se ei ainakaan ole aktiivisena osapuolena kolarissa.
Toki juttu on tutkittava, mutta jotenkin se vaikutti ns. nollatutkimukselta, jossa ei itse asiassa tullut vastaan mitään uutta jota ei olisi jo tiedetty. Toisaalta on harhauttavaa pitää tutkintareferenssinä yhtä äärimmäistä onnettomuutta, joka tapahtui epätavallisissa keliolosuhteissa. Kuten aina asiaa hämmentää myös henkilöt, joilla osalla ei ole mitään näkemystä nykyisten liikennevirtojen sovittamisesta teillemme. Ennen seuraavaa mälliä pitäisi miettiä kuinka itä/länsi tavaraliikenne sovitetaan ruuhka-Suomen teille. Siellä kytee seuraava pommi, joka on sata kertaa todennäköisempi kun Konginkankaan uusinta jossakin Pihtiputaan ja Äänekosken välillä.
Lopputulos tutkimuksesta oli kuten aina, liikenneturvallisuus lisääntyy vain säätämällä uusia lakeja ja kiristämällä rangaistuksia. Kun tarpeeksi kiristetään ja polttoaineiden hinnat ovat mitä ovat, suomalaisen maantiekuljetuksen alasajo on jo käynnissä. Jotta ei nyt taas joku vetäisi herneitä nenään, en ole laittomuuksien kannattaja, mutta typerä ”pilkunnussinta” ja syyllistäminen on pistänyt aina vihaksi.
JÄLKIVIISAAT MAAILMAN PARANTAJAT
7
1343
Vastaukset
- henkilöautoilija
Tuossa sinun kirjoituksessa oli 100% asiaa.
Eniten minua harmitta se, että uusista laeista ja asetuksista päättävät ja vouhottavat eniten ne, joilla ei ole lainkaan käytännön kokemusta asioista joita heidän säätämänsä määräykset koskevat. Tämä koskee Suomessa lähes kaikkea lainsäätämistä, valitettavasti. - Hanna Karttunen ins.
Mielestäni rekan perävaunu ei saa missään keliolosuhteissa tulla vastaan tulevien kaistalle.
Siitä vastaa yksin kuljettaja.
Jos rekat ovat niin vaikeasti halitavissa kuin tämän palstan kirjoituksista saan lukea pitää nopeudenrajoittimet säätää 50kmh, kun kerran ammattikuljettat , ammattimiehet eivät osaa ottaa huomioon keliolosuhteita ja jokavuotista suomen talvea. - Hanna Karttunen ins.
Nyt kaikki huutavat kurkkusuorana, että Konginkankaan turma johtui rekan ylinopeudesta.
KYSYNMYS :
Mistä ne 23 kuollutta ja 15 luokkaantunutta sitten tulivat. Siitä että perävaunu ajautui vastaantulevien kaistalle. Kuka siihen voi vaikuttaa että tälläista ei tapahdu, vain kuljettaja.
Ei se onnettumuus ainakaan johtunut siitä että rekka ajoi sopivalla tilannenopeudella tai liian hiljaa. Jos bussi olisi törmännyt perävaunuun sen nopeuden ollessa pienempi ei lastikaan olisi irronnut ja paperirullat lennelleet bussin sisäänEtkö sinä nyt oikeen ymmärrä asioista mitään? Oletko itse ajanut rekkaa tai ollut kyydissä. Se on helvetin helppoa puhua asioista joista ei tiedä. Jos rekkojen nopeus olisi rajoitettu 50 km/h, koko Suomen liikenne pysähtyisi mäkiin ja mutkiin ja joka nyppylään juuttuneisiin rekkoihin. Ei ne siellä tiellä ole sen takia että ne sais tappaa ihmisiä, vaan siksi että sinäkin pösilö saisit ruokaa nenäs eteen.
- Risuparta
Oletko koskaan kuullutkaan sanontaa, sillä vaihteella ajat mäet alas kuin ne nousetkin, pysyvät yhdistelmät pystyssä tiellä. Elikkä kun olet ajanut vuoristossa ajoneuvolla ja laskeudut alaspäin, sinun täytyy käyttää niin pientä vaihdetta kuin kiivetessäkin, ettei vauhti kasva liian suureksi joka suistaa sinut hallitsemattomasti ulos ajoradalta. Eihän tässä ollutkaan kyseessä vuoristo olosuhteet,mutta ne pätevät myöskin normaaleissa tieolosuhteissa, sitä ei opi kuin vuoristossa ajamalla ja pysymällä hengissä niissäkin olosuhteissa.
- karkoski
Siellä vuoristossa kyllä käytetään ketjuja myös kärrynpyörissä, silloin kun on OIKEASTI liukasta, ja JOS tuon mäen kitkakerroin olis ollu kyseisen kaverin tiedossa, niin uskallan VAHVASTI epäillä, että märehdittäiskö me tätä nyt täällä...??
- Rahtari-juitsari
Tarkoittaako tämä "sillä vaihteella mäki als kuin nousetkin" sitä, että kun nouset mäen ylös vaikkapa puolitetulla viitos-vaihteella, niin mäen päällä täytyy heittää u-käännös ja ajaa äskeinen mäki alas samalla vaihteella?
Vai kenties sitä, että jos joudut todella jyrkässä, mutta suht lyhyessä mäessä vaihtamaan alaspäin pienelle puolelle asti, täytyy ylämäen jälkeen aukenevassa tooodella loivassa suorassa laskussa pitää nopeus alle kolmenkympin ja vaihdekeppi pienellä puolella?
Ei vaan kyllä mä ymmärsin mitä tarkoitit ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17410592- 785395
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494962Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234172Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363813Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383638- 483323
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443229- 492864