Epätodellinen olo

Sairastan keskivaikeaa masennusta. Lääkkeinä sepram, mirtazapin ja seroquel. Viime aikoina on tullut ihmeellinen epätodellinen olo, esim. kun oon kaupassa, niin ihmisten puhe tuntuu siltä että se tulee kaikuna jostain. Samoin kun oon kotona ja muut tekee jotain, oon ihan pihalle että mitä ne puuhailee. On sellanen ns. epätodellinen olo. Voiskohan johtua jostain noista lääkkeistä?
Vai oonkohan tulossa oikeesti hulluksi?
5974
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Onko nuo niitä uusia "ihmepilleri" masennusläkkeitä. Minulle tuli kanssa semmonen "juustolaatikko-olo" eräistä, olikohan Cipramil nimisiä. Lopetin tykkänään. Ne eivät kyllä välttämättä sovi kaikille. En uskalla mennä neuvomaan lopettamista kun en tiedä minkä tasoista masennusta podet. Mutta meikäläinen syö E-EPA-kalaöljytabletteja ja niillä on todettu mieliaalaa kohentava vaikutus. Ei tuu sivuvaikutuksia.

Äänestä

Mielenkiintoista kuulla että jollain muullakin on epätodellinen olo, olen näet kokenut ihan samaa.
Sekä ennen lääkkeitä että ne aloitettuani, eli tuskin se lääkkeisiisi liittyy mitenkään.

Äänestä

Jees kiva kuulla että jollain muullakin on tota ongelmaa :) ite rupesin popsiin noita serotiini mömmöjä (Paroxetin Ratiopharm) paniikkihäiriöön ja parin viikon jälkeen alko tommonen epätodelline olo, sitä on erittäin vaikea kuvailla mutta esim ihan vaan kotona sohvalla ollessa on semmonen vieras, tönkkö ja poissaoleva olo. mainitsin tosta lääkärille joka totes että kuuluu mahdollisiin sivuvaikutuksiin. pari kuukautta niitä popsinu ja menny hermo noihin taikapillereihin, tänään otin 3/4 pilleriä, tavoitteena lopettaa lääkitys

Äänestä
  • Söin viime keväänä ja kesänä Remeroneja. Sitten päätin lopettaa kertomatta lääkärille. Meni yöunet ja KAIKKI vanhat möröt kävivät kerralla kimppuun. En suosittele. Mitäs sitä vaikka koko ikänsä söisi. Nappi sinne tai tänne. Ei se ole iso vaiva.:-)

    Äänestä

Itselläni on mirtazapin ja seroquel -lääkitys. Aluksi meinasi mennä jalat alta, sitten unetti pitkin päivää, mutta nyt alkaa kolmen kuukauden jälkeen olo "normalisoitua". Ajattelin myös olevani "pihalla" kaupassa käydessäni, mutta sitten totesin, että olen ostamassa sieltä ruokaa! Mitäs väliä silloin tuntemuksilla on! Uni tulee hyvin ja masennus ja epäluuloisuus ovat selvästi helpottaneet.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nti kirjoitti:

Sairastan keskivaikeaa masennusta. Lääkkeinä sepram, mirtazapin ja seroquel. Viime aikoina on tullut ihmeellinen epätodellinen olo, esim. kun oon kaupassa, niin ihmisten puhe tuntuu siltä että se tulee kaikuna jostain. Samoin kun oon kotona ja muut tekee jotain, oon ihan pihalle että mitä ne puuhailee. On sellanen ns. epätodellinen olo. Voiskohan johtua jostain noista lääkkeistä?
Vai oonkohan tulossa oikeesti hulluksi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu