Jokunen aika sitten tällä palstalla oli kiivas keskustelu alkoholin käytöstä autourheilun yhteydessä. Alla lainaus suoraan liiton etusivun tiedotteesta. Mitä mieltä ootte onko pukki laitettu kaalimaan vartiaksi?
Nyt viimeistään on korkea aika lopettaa keskustelu "ongelmasta"
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
PALVELUT PAVILJONGILLA 26.-27.11. 2005
Paviljongin kahvila avoinna
lauantaina klo 11-17 (lounas klo 14 saakka)
sunnuntaina klo 9-14
Tarjolla kahvilapalvelut sekä lounaspöytä lauantaina (10 eur/hlö).
Drinkkiliput illan gaalassa
Myynnissä on kolmenlaisia drinkkilippuja. Juomalipukkeiden myyntipiste on ala-aulassa, ns.messuinfotiskillä sekä ensimmäisen baarin ( lähinnä aulaa) yhteydessä B-hallissa.
Myynnissä olevat lipukkeet:
Olut/ siideri / viini 4,50 ? / lipuke
lipukkeella saa 0,4 l III-olutta (tuopillinen), 0,33 l siideriä (tuopillinen) tai 12 cl viiniä lipukkeella saa myös pullo-oluen
Juomalipuke 5,00 ? / lipuke
lipukkeella saa lonkeron, smirnoff ice, campari mix tai jägermeister
Drinkkilipuke 7,00 ? / lipuke
lipukkeella saa kaikkia top ten- alkoholijuomia ( konjakki, likööri, koskenkorva, vodka, gin, viski, rommi, campari annosvesineen), ja muita juomia, jotka ovat arvoltaan 7,00 ? tai alle 7,00 ?.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX¨
Että tälleen!!!!
Alkoholia.....
29
4989
Vastaukset
- sanoisin
että kalliiksi käy juominen noilla hinnoilla.
- totatota
no onks toi ny sitte niin kauheeta ,
sinne vain lippuja osteleen kuka pääseekin - ihmettelijä
Mielestäni niissä tilaisuuksissa joissa on lapsia ja nuoria alkoholi ei kuulu. Sitten on kyllä jo vähintään jonkun sortin asenne ongelma jos kaikkialla on sitä alkoholia saatava. Miksi näyttää nuorille huonoa esimerkkiä alkoholin kanssa läträtessä. Kun sitä voi ihan oikeastikkin pitää hauskaa tuoremehun voimallakin.
Tuola aikaisemmissa keskusteluissa ihmettelin suuresti sitä ryypiskelyn puollustelua juuri sellaisilla alkoholistimaisilla argumenteilla. Ja heti oltiin nimittämässä absolutistiksi jos paheksui humalahakuista juomista etenkin tietyissä tilanteissa.
Omituista käytöstä aikuisilta ihmisiltä ja ilmeisesti vielä lasten vanhemmilta... Mitä sellaiset meinaaa sitten opettaa jälkikasvulleen? Näin hankitaan vuosisadan darra?- be happy
Pitäiskös mielestäsi laivoillakin olla nollatoleranssi?Siellähän on lapsia ja nuoria myös.
- täshä shvinkki
kaffejoulusta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000011804326 - mjo33400
täshä shvinkki kirjoitti:
kaffejoulusta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000011804326kaikki absolutistit, että jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee ja se ei kuulu teille ollenkaan. On se nyt helvettiä, että te puututte joka ainoaan asiaan, mitä muut tekee. Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee eikä se kuulu teille ollenkaan. Jokainen tietään kuka olen.
- mjo33400
mjo33400 kirjoitti:
kaikki absolutistit, että jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee ja se ei kuulu teille ollenkaan. On se nyt helvettiä, että te puututte joka ainoaan asiaan, mitä muut tekee. Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee eikä se kuulu teille ollenkaan. Jokainen tietään kuka olen.
ja kohta minäkin olen juoppo. Ei paljon häiritse.
- taas sä
taas sä täällä ihmettelet mitä ihmettelet ,
miksi ihmittelet ,ihmettele itseäsi ,
kannattaa ihmetellä ihmettelemesin ilosta ,
ihmettele miksi, ihmettele koska , ihmettele milloin, mutta ihmettele omaksi iloksi - pohdiskelija
mietiskelijä on mun paras kaveri , aina kutsuu
saunoon näin perjantaina ja tarjoo tuoremehua ,
mut se mikä täs on parasta, niin toi tuoremehu.
mä en käsitä miski hik.. she rupee näih illashta
aina laulathaan, nunnuka nunnuka lailaa laa ,,,
ei mutha nyth tyäythyy menhä kun on uutha mehua
tathjolla - on toi
mjo33400 kirjoitti:
ja kohta minäkin olen juoppo. Ei paljon häiritse.
toi on toi , mietiskelijä varmaan aloitti
aiheen ja vastasi siihen mietiskelijänä ,
yks tai kaks jotka jaksaa vaahdota samasta asiasta
kun ei muuta asiaa ole - kuuluu
mjo33400 kirjoitti:
kaikki absolutistit, että jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee ja se ei kuulu teille ollenkaan. On se nyt helvettiä, että te puututte joka ainoaan asiaan, mitä muut tekee. Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee eikä se kuulu teille ollenkaan. Jokainen tietään kuka olen.
jos alkoholista aiheutuu käytösongelmia.
Kun seurustelujuomaa käytetään osaamattomasti
lasten autourheilutapahtumassa, saattaa muille osallistujille aiheutua haittaa jota heidän ei tarvi hyväksyä.
Toivottavasti et ole ensi kesänä eka joka lähtee hoitamaltani varikolta, siellä ei jokainen toimi niinkuin "parhaaksi näkee" - nyt on
kuuluu kirjoitti:
lasten autourheilutapahtumassa, saattaa muille osallistujille aiheutua haittaa jota heidän ei tarvi hyväksyä.
Toivottavasti et ole ensi kesänä eka joka lähtee hoitamaltani varikolta, siellä ei jokainen toimi niinkuin "parhaaksi näkee"Jos ottaa vinaa niinkun se aika yleistä tänäpäivän Suomessa on, mutta pitää sen omana tietona eikä huutele siitä muille ottamisistaan niin joutuuko sun varikolat pois.
Onko ylipäätään oikein että kuljettajaa rangaistaan jos huoltaja on illalla kännissä? - kyllä kuulu kun on korvat
mjo33400 kirjoitti:
Ok. Taidampa siis pirauttaa poliisille seuraavalla kerralla kun joku hihhuloi ja häiritsee rata-alueella.
Hittojakos mä siitä välitän jos kotonas olet tillin tallin, kunhan se ei mun yöuniani tai lapseni unia häiritse. Muutoin korjatkoon talteen se kenelle sekin työ kuuluu. - tehdä
nyt on kirjoitti:
Jos ottaa vinaa niinkun se aika yleistä tänäpäivän Suomessa on, mutta pitää sen omana tietona eikä huutele siitä muille ottamisistaan niin joutuuko sun varikolat pois.
Onko ylipäätään oikein että kuljettajaa rangaistaan jos huoltaja on illalla kännissä?eikä varmasti joudu pois, vain häiriköt poistuu. kuskia ei pitäisi rankaista, joten huoltajaksi ilmoittautunut joutuu miettimään jo etukäteen mitä varten hän yleensäkään on tullut lapsensa kanssa kilpailupaikalle.
Jos syy kännin veto, kannattaa jättää lapset kotiin (säästyy ilm. maksu)
Jos syy on kisaaminen, kannaattaa hoitaa se parhaansa mukaan, eikä vaaranna kuskin suoritusta
Itse näkisin melko nolona kerrottavana kotona, töissä, kavereille mummolle jne meen poika ei päässytkään kisaan kun mä puhalsin aamulla ohj.kok. mittarit tappiin. - kilpailun
tehdä kirjoitti:
eikä varmasti joudu pois, vain häiriköt poistuu. kuskia ei pitäisi rankaista, joten huoltajaksi ilmoittautunut joutuu miettimään jo etukäteen mitä varten hän yleensäkään on tullut lapsensa kanssa kilpailupaikalle.
Jos syy kännin veto, kannattaa jättää lapset kotiin (säästyy ilm. maksu)
Jos syy on kisaaminen, kannaattaa hoitaa se parhaansa mukaan, eikä vaaranna kuskin suoritusta
Itse näkisin melko nolona kerrottavana kotona, töissä, kavereille mummolle jne meen poika ei päässytkään kisaan kun mä puhalsin aamulla ohj.kok. mittarit tappiin.järjestäjällä oikeus puhalluttaa. laki ei ilmeisesti ole siinä järjestäjän puolella.
Häriköijät kurin ja soitto poliisille "pääsevät aamulla aikaisin putkasta ja kerkeevät takaisin kisa paikalle" jos ottaa kohtuudella eikä häiritse muita niin onko siitä kenellekkään haittaa? - on säännöt
kilpailun kirjoitti:
järjestäjällä oikeus puhalluttaa. laki ei ilmeisesti ole siinä järjestäjän puolella.
Häriköijät kurin ja soitto poliisille "pääsevät aamulla aikaisin putkasta ja kerkeevät takaisin kisa paikalle" jos ottaa kohtuudella eikä häiritse muita niin onko siitä kenellekkään haittaa?näillä ns. leirintä alueilla. samat kuin varikolla? Vai ei sääntöjä ollenkaan.
- entäs
on säännöt kirjoitti:
näillä ns. leirintä alueilla. samat kuin varikolla? Vai ei sääntöjä ollenkaan.
Tupakointi kun se haisee niin kauhian pahalle.
Milloikahan nipottajat huomaa että kyllä kartilla ajaminenkin haisee öjylelle ja pensalle eli kauhin pahalle ja koittaa kieltää sen. - tässä pohdiskelen
kyllä kuulu kun on korvat kirjoitti:
Ok. Taidampa siis pirauttaa poliisille seuraavalla kerralla kun joku hihhuloi ja häiritsee rata-alueella.
Hittojakos mä siitä välitän jos kotonas olet tillin tallin, kunhan se ei mun yöuniani tai lapseni unia häiritse. Muutoin korjatkoon talteen se kenelle sekin työ kuuluu.pohdiskelen tässä että kuka olet ,
olet katkera , ei oikein kulje ,
joku juo makkaran kans oluen , mitä sitten,
olet yksi huuhaa kun et kerro kuka olet,
eipä ole tainnut oikeen ehtiä kun täytyy
yöuniin asti vedota , miksi yleensä olet siellä,
nyt vielä tupakka , mites pieru ? - varikko
kuuluu kirjoitti:
Toivottavasti et ole ensi kesänä eka joka lähtee hoitamaltani varikolta, siellä ei jokainen toimi niinkuin "parhaaksi näkee"niinku , onko rohkeutta sanoa "mikä varikko",
sinä poliisi , mietiskelijä , yms..
mieti saunassa se on aika hyvä paikka terästetylle
mehulle , olet yksin , ymmärrän , löysää vähän
pipoa ja vyötä , misis "täti monica".
pidät tästä keskustelusta kun et muusta tiedä,
onko patoutunutta energiaa esiintyä monella nimim. - kääpä
pohdiskelija kirjoitti:
mietiskelijä on mun paras kaveri , aina kutsuu
saunoon näin perjantaina ja tarjoo tuoremehua ,
mut se mikä täs on parasta, niin toi tuoremehu.
mä en käsitä miski hik.. she rupee näih illashta
aina laulathaan, nunnuka nunnuka lailaa laa ,,,
ei mutha nyth tyäythyy menhä kun on uutha mehua
tathjollayks ja sama "kääpä" jaksaa . viittaa jämsään.
- kirjoittaa
varikko kirjoitti:
niinku , onko rohkeutta sanoa "mikä varikko",
sinä poliisi , mietiskelijä , yms..
mieti saunassa se on aika hyvä paikka terästetylle
mehulle , olet yksin , ymmärrän , löysää vähän
pipoa ja vyötä , misis "täti monica".
pidät tästä keskustelusta kun et muusta tiedä,
onko patoutunutta energiaa esiintyä monella nimim.seuraavaaksi selvinpäin niin muutkin sais selvää mitä yrität sanoa
- niinku
kirjoittaa kirjoitti:
seuraavaaksi selvinpäin niin muutkin sais selvää mitä yrität sanoa
aloitit aiheen "alkoholi" ,osuiko varpaille ,
aloita seuraavaksi aiheena "tuoremehu" - kirjasta
kilpailun kirjoitti:
järjestäjällä oikeus puhalluttaa. laki ei ilmeisesti ole siinä järjestäjän puolella.
Häriköijät kurin ja soitto poliisille "pääsevät aamulla aikaisin putkasta ja kerkeevät takaisin kisa paikalle" jos ottaa kohtuudella eikä häiritse muita niin onko siitä kenellekkään haittaa?Ainakin sääntökirjasta löytyy "Autokilpailujen kansalliset määräykset Suomessa"-sivuilta Kilpailijoita ja ilmoittajia koskevat määräykset sekä toimitsijoita.
---
52.5. Alkoholin, huumaavien aineiden tai doping-aineiden vaikutuksen alaisena kilpailuun osallistuminen on rangaistava teko.
Alkoholiraja on 0,00 ‰, joka todetaan puhalluskokeella. Puhalluskokeessa käytetään poliisin käyttämää tai AKK:n hyväksymää laitetta. Puhalluskokeesta kieltäytyminen on este osallistumiselle ja se johtaa samanlaiseen seuraamukseen kuin positiivinen puhallustulos.
---
Tässä ei mainita ovatko huoltajat/mekaanikot ilmoittajia, eikä häiriköintiä, mutta se voidaan laskea autourheilua vahingoittavaksi teoksi. Se on eri asia kuin ottaa olut makkaran kanssa.
Tämän perusteella järjestäjillä on oikeus puhalluttaa.
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Yleinen.htm
- Ilmeisesti alkoholisti
Nämä keskustelut ovat täysin turhia paskanjauhanta otsikoita! Miettikää nyt hyvät ihmiset millaisen kuvan ulkopuoliset saavat rakkaasta lajistamme. Ei teillä paljon äly päätä pakota...
- Avolax
Ajauduin hiukan vahingossa tälle palstalle. Ihmettelen yleensäkin, mitä alaikäiset tekisivät autourheilun palkintojenjakotilaisuudessa!
Lasten pikkujoulut ovat erikseen! Siellä saa piparia ja mehua.
NO. Ihan tosissaan. Aika yksisilmäistä touhua olla kieltämässä muilta juhlan hetkeä. Eikös se sama huoltajahomma toimi sielläkin, valvotaan ettei oma kullannuppu vaan pääse kupittamaan.
Pitäisköhän autourheilu yleensäkin kieltää alle 18-vuotiailta? - ihme ukko
Avolax kirjoitti:
Ajauduin hiukan vahingossa tälle palstalle. Ihmettelen yleensäkin, mitä alaikäiset tekisivät autourheilun palkintojenjakotilaisuudessa!
Lasten pikkujoulut ovat erikseen! Siellä saa piparia ja mehua.
NO. Ihan tosissaan. Aika yksisilmäistä touhua olla kieltämässä muilta juhlan hetkeä. Eikös se sama huoltajahomma toimi sielläkin, valvotaan ettei oma kullannuppu vaan pääse kupittamaan.
Pitäisköhän autourheilu yleensäkin kieltää alle 18-vuotiailta?Sä nyt vasta helvetin hullu oot kun tuollaisia kirjoitat.
No... ainakaan et ole entisiä kartingkuskeja, vaan taidat olla jostakin rasvamontusta peltilaatikoon noussut köyhä duunari!
Kannattais sinunkin mennä tai tulla edes kerran katsomaan kansallisen tason kartingkisoja niin tietäisit mitä kirjoitat.
Nim. Minä tiedän - sä oikeesti
ihme ukko kirjoitti:
Sä nyt vasta helvetin hullu oot kun tuollaisia kirjoitat.
No... ainakaan et ole entisiä kartingkuskeja, vaan taidat olla jostakin rasvamontusta peltilaatikoon noussut köyhä duunari!
Kannattais sinunkin mennä tai tulla edes kerran katsomaan kansallisen tason kartingkisoja niin tietäisit mitä kirjoitat.
Nim. Minä tiedänmitä sä ny muka tiedät , yks hehhuli täällä
pyörii rutisees , pysy kotona - hirvee akka
sä oikeesti kirjoitti:
mitä sä ny muka tiedät , yks hehhuli täällä
pyörii rutisees , pysy kotonahirvee akka, onneksi ei olla saman katon alla
- tälleen joo
otin siinä yhden shhiiderin saunan päälle,
mitäs nyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850