Tivoli

Päivi

Olen menossa joulukuun alussa Köpikseen. Tivolikin on joulun alla auki, mutta onko tietoa, pääseekö sillä n. 10e sisäänpääsyllä myöskin kaikkiin laitteisiin, vain maksaako ne mahdollisesti erikseen? Onko muita vinkkejä tähän vuodenaikaan siellä tehtäväksi? Aikaa on tosin vaan muutama päivä..

11

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt

      toissa itsenäisyyspäivänä ko tivolissa ja ei päässyt mihinkään laiteeseen, oli kyllä niin kylmäkin ettei olisi edes viitsinyt mutta kyllä kai ne normaalisti on auki. Tivoli on hieno illalla kun kylpee jouluvaloissa. Ostoskatu on tosi hieno, sinne kyllä uppoo myös rahaa

    • googlaaja
    • kesällä

      Tivolin sisäänpääsymaksu oli ainakin kesällä n.9 euroa ja laiteranneke n.25 euroa. Tivoli on suuri kaunis puistoalue ja ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Huvipuistolaitteita kuitenkin on vähemmän kuin esimerkiksi Lintsillä tai Särkänniemessä. Sen sijaan siellä on kymmenittäin upeita ravintoloita. Kesällä ulkoilmakonsertteja ja teatteriesityksiä. Itse kävimme syömässä Bosnialaisessa ravintolassa Hercegovina. Hyvä lihapainotteinen ruoka seisovasta pöydästä hinta muistaakseni n.25 euroa.

    • on auki

      mutta ikävä kyllä laitteisiin ei pääse
      sisäänpääsymaksulla.
      Sen lisäksi kaikki laitteet ei liiku talvella!
      Viime talvena oli ainakin uusi vuoristorata
      liikkeellä. Oli pikkuveli käymässä ja käytiin Tivolissakin. Kovasti piti jouluvaloista ja vuoristoradasta, joskin naama jäätyi! :)
      Tosiaan lämpimästi suosittelen, menkää illalla,
      kun ne valot on parasta! Ja joulukuussa lämmintä päälle, kostean kylmää...
      Tivolissa on ihan tyhmän kallista syödä! Paljon parempia ravintoloita löytyy ulkopuolelta.

      • Kata

        Marras-joulukuun aukioloaikana Tivolin pääsymaksu on 75 DKK/ hlö ja lapsilta noin puolet. Laiteranneke maksaa 125 DKK. Melkein kaikki laitteet ovat toiminnassa ja ellet mene lauantai-iltana, niin jonojakaan ei ihan hirveästi ole eli ranneketta kyllä voi hyödyntää täysipainoisesti.

        Tivoli on todella upea jouluvalaistuksessaan! Lisäksi siellä on markkinakojua jos jonkinlaista: syömistä, juomista, lahja-ja koriste-esineitä. todella jouluinen tunnelma ja paljon silmänruokaa. Ja useimmat ravintolat Tivolin alueella ovat myös avoinna. Hinnat vaan on aika korkeat näin suomalaisittain...


    • Kata

      Päivi, yksilöi hieman mitä muuta haluat Köpiksestä tietää, niin vastaan kyllä!

      • Päivi

        Olen jo jonkin verran penkonutkin netistä matskua, mietin mitä niistä valitsen, kun on niin vähän aikaa siellä(la-ti). Oletko käynyt paikallisessa vahakabinetissa, onko se mistään kotoisin? Jäi pari vuotta sitten Lontoossa vahakabinetit väliin, niin ajattelin nyt paikkailla..
        Myöskin hyviä ja kohtishintaisia ruokapaikkoja saapi kertoa, kuin myös pubeja ja menopaikkoja.

        Niin ja jos vielä tiedät, saako Köpiksestä jostain Ritzenhoffin cappuccinokuppeja, niin olen oikein tyytyväinen. :)


      • Kata
        Päivi kirjoitti:

        Olen jo jonkin verran penkonutkin netistä matskua, mietin mitä niistä valitsen, kun on niin vähän aikaa siellä(la-ti). Oletko käynyt paikallisessa vahakabinetissa, onko se mistään kotoisin? Jäi pari vuotta sitten Lontoossa vahakabinetit väliin, niin ajattelin nyt paikkailla..
        Myöskin hyviä ja kohtishintaisia ruokapaikkoja saapi kertoa, kuin myös pubeja ja menopaikkoja.

        Niin ja jos vielä tiedät, saako Köpiksestä jostain Ritzenhoffin cappuccinokuppeja, niin olen oikein tyytyväinen. :)

        Vahakabinetti ei ole yhtä iso / laadukas kuin Lontoossa, itselleni jätti vähän pettyneen olon. Mutta ellet ole aikaisemmin käynyt, niin kenties sitten kannattaa mennä. Sen sijaan en suosittele esim. guinnessin ennätysmuseota, joka on aika aneeminen paikka eikä sitäpaitsi kovinkaan ajantasalla... Ripley`s Believe it or not -museo on aavistuksen parempi, mutta jättäisin senkin väliin. Itse kävin nämä kaikki katsomassa, koska minulla oli niihin eräänlainen vapaalippu, mutta pääsymaksua en viitsisi maksaa...

        Kööpenhaminassa on upeita taidemuseoita, joissa menee parhaillaankin hienoja näyttelyitä tyyliin Matisse, Chagall jne. Jos sentyyppinen ohjelma kiinnostaa? Menopaikoista en osaa vinkkiä antaa, itse olin siellä "perhematkalla".

        Ravintoloissa syöminen on aika kallista ( pihvit parisataa DKK, pasta-annokset 100 DKK jne), mutta edullistakin löytyy. Mielestäni hyvä "löytö" oli kreikkalainen ravintola Samos, joka sijaitsee kävelykatu Strögetin "viereisellä" kadulla osoitteessa Skindergade 29. Klo 17 asti siellä maksoi buffet (ihania kreikkalaisia herkkuja, kylmiä ja lämpimiä kakkuja hedelmiä) vain 39 DKK ja illalla vähän enemmän. siisti ja raikas paikka, ei niin tupakantunkkainen kuin ravintolat siellä yleensä. Kaupungin paras paikka kahville kakulle on La Glace (Strögetin poikkikadulla, nimeä en muista), mutta hintaa kahvihetkelle tulee n. 80 DKK eli ei mikään halpa paikka.

        Kysymistäsi kahvikupeista en osaa sanoa mitään, mutta Strögetillä sijaitsee Royal Copenhagen posliinikauppa sen vieressä Illums Boligshus "kodintavaratalo", joissa kyllä astioita riittää... Myöskin Bodumilla on iso liike Strögetin "loppupäässä" /Kongens Nytorvin lähellä, jossa on kuppia ja kippoa ja kahvinkeittovälineitä monessa kerroksessa.

        Jos sinulla ei vielä ole majoitusta varattuna, voin antaa rahanarvoisen vihjeen. Katso: www.koopenhamina.dk. Hyvää matkaa!


      • Kata
        Kata kirjoitti:

        Vahakabinetti ei ole yhtä iso / laadukas kuin Lontoossa, itselleni jätti vähän pettyneen olon. Mutta ellet ole aikaisemmin käynyt, niin kenties sitten kannattaa mennä. Sen sijaan en suosittele esim. guinnessin ennätysmuseota, joka on aika aneeminen paikka eikä sitäpaitsi kovinkaan ajantasalla... Ripley`s Believe it or not -museo on aavistuksen parempi, mutta jättäisin senkin väliin. Itse kävin nämä kaikki katsomassa, koska minulla oli niihin eräänlainen vapaalippu, mutta pääsymaksua en viitsisi maksaa...

        Kööpenhaminassa on upeita taidemuseoita, joissa menee parhaillaankin hienoja näyttelyitä tyyliin Matisse, Chagall jne. Jos sentyyppinen ohjelma kiinnostaa? Menopaikoista en osaa vinkkiä antaa, itse olin siellä "perhematkalla".

        Ravintoloissa syöminen on aika kallista ( pihvit parisataa DKK, pasta-annokset 100 DKK jne), mutta edullistakin löytyy. Mielestäni hyvä "löytö" oli kreikkalainen ravintola Samos, joka sijaitsee kävelykatu Strögetin "viereisellä" kadulla osoitteessa Skindergade 29. Klo 17 asti siellä maksoi buffet (ihania kreikkalaisia herkkuja, kylmiä ja lämpimiä kakkuja hedelmiä) vain 39 DKK ja illalla vähän enemmän. siisti ja raikas paikka, ei niin tupakantunkkainen kuin ravintolat siellä yleensä. Kaupungin paras paikka kahville kakulle on La Glace (Strögetin poikkikadulla, nimeä en muista), mutta hintaa kahvihetkelle tulee n. 80 DKK eli ei mikään halpa paikka.

        Kysymistäsi kahvikupeista en osaa sanoa mitään, mutta Strögetillä sijaitsee Royal Copenhagen posliinikauppa sen vieressä Illums Boligshus "kodintavaratalo", joissa kyllä astioita riittää... Myöskin Bodumilla on iso liike Strögetin "loppupäässä" /Kongens Nytorvin lähellä, jossa on kuppia ja kippoa ja kahvinkeittovälineitä monessa kerroksessa.

        Jos sinulla ei vielä ole majoitusta varattuna, voin antaa rahanarvoisen vihjeen. Katso: www.koopenhamina.dk. Hyvää matkaa!

        Vielä pari vihjettä tuli mieleen:
        Tultuasi Köpikseen, poikkea Turisti-Infossa, joka sijaitsee lähellä rautatieasemaa ja Tivolia kadunkulmassa (Vesterbrogade/Bernstorffsgade). Sieltä löydät hyviä karttoja ja esitteitä kaupungista.

        Varmaankin olet menossa lentäen? Kastrupista pääsee kaupunkiin parhaiten junalla, jonka asema on ihan lentoaseman yhteydessä. Junia kulkee n. 20 minuutin välein ja matka kaupunkiin kestää 15 minuuttia ja maksaa 25,50 DKK. Lippu pitää ostaa etukäteen, asemalla on lipunmyyntipiste. Jos aiot käyttää julkisia kulkuvälineitä enemmänkin, niin kannattaa hankkia ns. "klippekort" jossa on 10 matkaa ja hinta 110 DKK. Lentoasema on 4-vyöhykkeellä, joten kortti pitää leimata kahdesti, mutta jos liikut keskustan alueella 1-2 vyöhykkeillä (junalla, bussilla, metrolla), niin yksi leimaus riittää. Normaalimatkan hinta keskustassa on 17 DKK, eli kortin osto kyllä kannattaa. Samaa korttia voi käyttää useampikin henkilö. Lentokentän ja kaupungin välillä kulkee myös busseja, mm. 250S, joka on 2-kerroksinen bussi ja yläkerrasta on mukavat maisemat. Bussimatka kestää puolisen tuntia.


      • kesällä

        Olen Samaa mieltä Katan kanssa. Guinnesin ennätysten museoon ei kannata mennä. Ripley's Believe or not, HC Andersenin satumuseo ja Vahakabinetti ihan käymisen arvoisia, jos sisältyvät johonkin kaupunkikorttiin. Muuten mielestäni turhan kallita tarjontaan nähden. Kesällä aivan mahtavaa oli kanavaristeily. Myös eläintarha on upea paikka, mutta kannattakohan sinne talvella mennä? Kävelykadut ovat pitkiä ja jouluvalaistuksessa varmaan upeita. Varaa aikaa reilusti kaupungilla kävelylle.


      • Päivi
        Kata kirjoitti:

        Vielä pari vihjettä tuli mieleen:
        Tultuasi Köpikseen, poikkea Turisti-Infossa, joka sijaitsee lähellä rautatieasemaa ja Tivolia kadunkulmassa (Vesterbrogade/Bernstorffsgade). Sieltä löydät hyviä karttoja ja esitteitä kaupungista.

        Varmaankin olet menossa lentäen? Kastrupista pääsee kaupunkiin parhaiten junalla, jonka asema on ihan lentoaseman yhteydessä. Junia kulkee n. 20 minuutin välein ja matka kaupunkiin kestää 15 minuuttia ja maksaa 25,50 DKK. Lippu pitää ostaa etukäteen, asemalla on lipunmyyntipiste. Jos aiot käyttää julkisia kulkuvälineitä enemmänkin, niin kannattaa hankkia ns. "klippekort" jossa on 10 matkaa ja hinta 110 DKK. Lentoasema on 4-vyöhykkeellä, joten kortti pitää leimata kahdesti, mutta jos liikut keskustan alueella 1-2 vyöhykkeillä (junalla, bussilla, metrolla), niin yksi leimaus riittää. Normaalimatkan hinta keskustassa on 17 DKK, eli kortin osto kyllä kannattaa. Samaa korttia voi käyttää useampikin henkilö. Lentokentän ja kaupungin välillä kulkee myös busseja, mm. 250S, joka on 2-kerroksinen bussi ja yläkerrasta on mukavat maisemat. Bussimatka kestää puolisen tuntia.

        Kiitos kaikista hyvistä vinkeistä, matka onnistui oikein mainiosti! Tivoli ja koko kaupunki oli tosi upea ja jouluinen, sitä vaan käveli ympäriinsä ja ihasteli kauniita rakennuksia ja tunnelmaa. Carlsbergin tehtaat oli myös hieno paikka, sitä suosittelen muillekin. Ja vahakabinetti jäi nyt sitten väliin ainakin tällä kertaa, samoin muut museot. Jääpähän jotain ensi kertaankin. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe