pisteet tippu 113. Ja pisteraja 114. Kyllä nyt niinkuin vituttaa.
Miten muuten on mahdollista että pitkän oppimäärän a:n pisteraja on 112, kun keskipitkän on 114 ?
PERKELEEN KESKIPITKÄ RUOTSI
10
3610
Vastaukset
- repe...
mitä sitte? Ei ruotsilla mitään tee.Olen ollut töissä 3 ruotsalaisomisteisessa ja yhdessä suomalaisessa firmassa jossa pääomistaja on ruotsinkielinen ja missään en ole ko. kieltä tarvinnut. Asiointi ruotsiin hoituu hienosti englanninkielellä. ei ruotsaliset edes oleta jotta suomalaiset osaisivat keskustella business-asioista ruotsiksi. Ruotsin kieltähän ei muualla maailmassa tarvi kuin joissakin suomen rannikon kaupungeissa ja ahvenanmaalla ja ihan hätätapauksessa joskus tukholman metrossa. eiks jeh
- se on mahdollista
tulokset määrätään summittaisen Gaussin käyrän mukaan joten pisterajat ovat aina eri kokeissa erilaiset. Ja pitäisihän nyt pitkässä kielessä ollakin matalammat rajat kuin helpommassa keskipitkässä.
Re: Miten muuten on mahdollista että pitkän oppimäärän a:n pisteraja on 112, kun keskipitkän on 114 ?- kaksii
Voin sanoa myös, että vituttaa. Lähti YTL.ään 214 pistettä ja tuli takasin 184. Tippu sitten 30 pistettä. Aine 18p, en voi tajuta miten voi olla mahollista. Meiän koulussa muillakin tippu ihan älyttömästi. Tuntuu niin epäreilulta.
- tytsky
kaksii kirjoitti:
Voin sanoa myös, että vituttaa. Lähti YTL.ään 214 pistettä ja tuli takasin 184. Tippu sitten 30 pistettä. Aine 18p, en voi tajuta miten voi olla mahollista. Meiän koulussa muillakin tippu ihan älyttömästi. Tuntuu niin epäreilulta.
Mullakin lähti 214p!! Aine tippu 9 pistettä, ja näin pisteitä jäi 205! :( 30 pisteen tiputus on kyllä aika raju.. Mut ei kannata vaipua synkkyyteen!!
- Abi06
tytsky kirjoitti:
Mullakin lähti 214p!! Aine tippu 9 pistettä, ja näin pisteitä jäi 205! :( 30 pisteen tiputus on kyllä aika raju.. Mut ei kannata vaipua synkkyyteen!!
Muistakaa hyvät ihmiset, että YTL:stä tulee lopulliset pisteet, eikö teille sanottu, että opettajien ovat ALUSTAVAT jotka voivat muuttua?! Toki 30 pisteen heitto on aika paljon. Ilmeisesti (sinä jonka koulussa pisteet tippuivat kaikilla) opettajat ovat arvostelleet yläkanttiin yrittääkseen saada koululle parempia pisteitä. Minun mielestäni tuo vaikuttaa ainoastaan opettajien ammattitaidon puutteelta! Meidän koulussa pistemäärät ennemmin nousivat pari pistettä kuin laskivat. Mutta pääosin pysyivät samoina.
- lkjlfkjf
Abi06 kirjoitti:
Muistakaa hyvät ihmiset, että YTL:stä tulee lopulliset pisteet, eikö teille sanottu, että opettajien ovat ALUSTAVAT jotka voivat muuttua?! Toki 30 pisteen heitto on aika paljon. Ilmeisesti (sinä jonka koulussa pisteet tippuivat kaikilla) opettajat ovat arvostelleet yläkanttiin yrittääkseen saada koululle parempia pisteitä. Minun mielestäni tuo vaikuttaa ainoastaan opettajien ammattitaidon puutteelta! Meidän koulussa pistemäärät ennemmin nousivat pari pistettä kuin laskivat. Mutta pääosin pysyivät samoina.
Tuon perkeleen yhden pisteen takia nyt sitten saa tehdä kohtuullisesti töitä kevääseen mennessä.. Yhden pisteen takia..
- tässä apua
lkjlfkjf kirjoitti:
Tuon perkeleen yhden pisteen takia nyt sitten saa tehdä kohtuullisesti töitä kevääseen mennessä.. Yhden pisteen takia..
Ilmeisesti kirjoitit B-ruotsin. Lyhyet kirjoitelmat olivat kyllä todella ilkeitä varsinkin vähän heikommin kielen hallitseville. Ulkoa opeteltuja fraaseja ei liiemmin mahtunut lyhyeen kirjoitelmaan tunkemaan, kun ohjeistus oli niin tajuttoman tiukka.
http://www.yle.fi/abitreenit -sivustolta löydät melko mielekkäitä ruotsin kielen harjoituksia. Suosittelen tutustumaan, jos ja kun perinteinen kirjan pänttääminen ei kiinnosta.
Kyllä se keväällä luonnistuu jo paremmin, jos jaksat pakottaa itsesi opiskelemaan.
Vi ska kämpa, vi ska ge allt det vi har, vi ska ta guld igen! - 85...
lkjlfkjf kirjoitti:
Mulle kävi täysin samoin, sain minäkin b-ruotsista 113 pistettä. Lähti 119 pisteellä, mutta lautakunnassa putosi 6 pisteellä. Olisin päässyt yo:ksi nyt syksyllä, mutta b-ruotsin yhden pisteen puuttuminen siirtää yo:ksi pääsyn keväälle. Koko homma uudestaan yhden pisteen takia, tuntuu aivan kamalalta.
- ope
kaksii kirjoitti:
Tämä huima pistepudotus kannattaa selvittää opettajan kanssa. Omassa koulussani abin aineessa tapahtui samaa kokoluokkaa oleva pudotus pisteissä. Syynä oli se että sensorilta oli jäänyt merkkaamatta kahden lyhyen kirjoitustehtävän pisteet, oli merkannut vain yhden kirjoitustehtävän pisteet arviointilistaan. Tässä tapauksessa loppu oli onnellinen ja pistepudotuksen syynä inhimillinen erehdys.
- ksladjsfklds
"Miten muuten on mahdollista että pitkän oppimäärän a:n pisteraja on 112, kun keskipitkän on 114 ?"
Se on eri koe :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760