Leuan finnit / ihonalaiset patit

Minkä takia minulla tulee leukaan finnejä, ja usein myös isoja ihonalaisia patteja? Kasvoni ovat muuten miltei finnittömät, mutta leuka on ongelma. Mistä tämä johtuu? Ruokavalio? Stressi? Mikä?!?!

Kannattaako noita ihonalaisia patteja yrittää puhkoa? "Aknekystia" kai ne on nimeltään...
1010187
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Stressi ainakin voi vaikuttaa.. Oman kokemukseni perusteella ei niitä kannata puristaa, vaan antaa olla rauhassa, kyllä pahkurat sitten itsestään häviää.

Äänestä

leuka on myös mulla aina ollut se ongelmallisin alue naamassa. olen vedellyt tässä roa-kuuria ja nyt ei pahemmin oo finnejä enää leuassa, mutta se on ihan punanen :D

Äänestä

Mulla kanssa. Gyne määräs mulle dn:t aknen hoitoon. Ei mullakaan muualla naamassa oo ollu finnejä, mut leuan sivuilla kauheita, kipeitä ihonalaisia paiseitaa, aknekystiä. Ja ei todellakaan kannata yrittää puristaa. Itse sain muutaman tulehtumaan ja tosi kipeeksi kun yritin turhaan! puristella.

Mulla olikin tossa ylempänä oma kysymys noista dn:sta, just noihin leuan alueen paiseisiin, kun tuntuvat tulevan aina tietyssä vaiheessa. Toki kipeitä eivät ole enää pillereiden aloituksen jälkeen olleet, ja muutenkin pienempiä(lohduttavaa).

Äänestä
  • ei tämä ole jatkuva ongelma. Yleensä kerran kuussa on semmoinen todella iso ihonalainen patti. En kehtaisi mitään lääkkeitä popsia tuon takia, mutta on todella ärsyttävä katsella leukaa joka näyttää perunalta.

    Äänestä

Saman kaltaista oiretta täällä myös, muuten kasvot on aika finnittömät mutta nyt on alkanut ilmetä isoja patteja leuan alueelle. Syön kyllä diane novaa toista vuotta ja finnit on alkanut puskea takas!! Eikä pahemmin ressiäkään ole. Tiedä mistä johtuu,kai täytyy vaihtaa pillerit jälleen kerran...

Äänestä
  • mulla on ihan sama ongelma. finnejä löytyy kyllä selästäkin ja ovat yleensä samanlaisia patteja kuin kaulankin alueella. en ennen kärsinyt vastaavanlaisista finneistä, mutta aloitettuani dalacin-antibioottikuurin, tilanne paheni. käytin myös dalacin-liuosta ja skinorenia. johtuukohan patti-ihoni nyt näistä lääkkeistä vai onko minulla yhtäkkiä tullut jonkinlainen hormonaalinen akne?

    Äänestä

  • täälläkin.. kirjoitti:

    mulla on ihan sama ongelma. finnejä löytyy kyllä selästäkin ja ovat yleensä samanlaisia patteja kuin kaulankin alueella. en ennen kärsinyt vastaavanlaisista finneistä, mutta aloitettuani dalacin-antibioottikuurin, tilanne paheni. käytin myös dalacin-liuosta ja skinorenia. johtuukohan patti-ihoni nyt näistä lääkkeistä vai onko minulla yhtäkkiä tullut jonkinlainen hormonaalinen akne?

    OOn käyttänyt myös dalacin liuosta ja eikä se pahemmin auttanut... kai sillekin tulee immuuniksi. Kuukauden kerrallaanhan sitä saa käyttää. Liuospullo loppui nyt,enkä aio hankkia uutta ja nypyt kans kummaa on hieman rauhoittunut kun en ole laittanut dalacinia... Uusia nyppyjä odotellessa :)

    Äänestä

Sama juttu, leukaan ja kaulaan tulee patteja, muualle ei. Mulla patteja tulee kaikista vahvoista lisäaineista, joita on mm. mausteissa, karkeissa yms. makeassa sekä tulisissa ruuissa... Jos ne jättää syömättä ja liikkuu ja juo paljon vettä, niin niitä ei niin herkästi tule. Huuliin tulee paiseita makeista huulirasvoista...

Nyt on Isotretinoin-kuuri päällä, Dalacin ei auta yhtään mitään mihinkään paiseisiin. Mutta ilmeisesti tuo päälääke pikkuhiljaa alkaa auttamaan...

Äänestä

No ainakin sillon saattaa tulla, jos oot kosketellu naamaas paskasilla käsillä, ja sitte sillonki voi tulla jos puristat mustapään ja se pääsee tulehtumaan. Ja niitten pattien pitää vaan antaa kypsyä rauhassa ja sitte vasta voi puristaa. Ja jos tuntuu ennä ei lähe nii sitte iholekurille lääkekuuria hakemaan :)

Äänestä
  • KOSKA Leukaan kosketellaan paljon, suosittelen pesemään kädet kunnolla. Esim. Koulun penkillä kun ei ole mitään tekemistä saatat laittaa kätesi leukaan ja silloin ne bakteerit tulee sinne ja aknea tulee.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


..... kirjoitti:

Minkä takia minulla tulee leukaan finnejä, ja usein myös isoja ihonalaisia patteja? Kasvoni ovat muuten miltei finnittömät, mutta leuka on ongelma. Mistä tämä johtuu? Ruokavalio? Stressi? Mikä?!?!

Kannattaako noita ihonalaisia patteja yrittää puhkoa? "Aknekystia" kai ne on nimeltään...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu