Hei,
Minulla on kolme viikkoa särkenyt päivittäin pää. Särky häviää hyvin nukutun yön jälkeen, mutta alkaa uudelleen viimeistään iltapäivällä pahentuen iltaa kohden. On syytä mainita, että olen juuri nyt erittäin stressaantunut (mm.univaikeuksia) ja työskentelen päivittäin tietokoneen kanssa. Kaikki viittaa siis jännityspäänsärkyyn, mutta kivun laatu ihmetyttää suuresti. Ymmärtääkseni jännityssärky on enemmänkin tasaista "vanne-pään-ympärillä" särkyä. Minulla sen sijaan särky on enemmän kohtauksittaista ja viiltävää ja sijoittuu aina (!) vasemmalle takaraivolle ja niskaan. Jo neljäsosa Ibusal 400 vie kivun välittömästi ja täysin muutamaksi tunniksi pois. Myös lasi viiniä helpottaa...
Toinen erittäin hälyttäväksi kokemani oire on kaulan suurentuneet imusolmukkeet (kummallakin puolella, eri kokoisia). Niitä on ollut aina, mutta muutama viikko ennen säryn alkamista, kiinnitin huomiota niiden suurenemisiin. Suurin on noin sentin mittainen. Onkohan niillä yhteys päänsärkyyn???? Aivoissa kasvain???
Minuakin harmittaa tällaiset kirjoitukset, joihin yksinkertainen vastaus on: mene lääkäriin!! Mutta minä olen kaukana Suomesta, ja mietin vaan, että olisiko oireeni niin vakavia, että pitäisi lähteä lääkäriin Suomeen. Vakuutukseni on kulunut umpeen, enkä mielellään menisi täällä lääkäriin.
Olkaa kilttejä ja kertokaa mielipiteenne. Tuntuu orvolta kaukaa kotoa, kun on tällaisia synkkiä epäilyjä.Apua! Olen hermoraunio, ja erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata.
Jatkuva päänsärky: kasvain?
20
29169
Vastaukset
- Nipsu
Mulla särki päätä ja just jomotti takaraivoa yli viikon putkeen ja sain migreenilääkkeitä kun burana 600 ei auttanu mitään. Kipu jatkui ja lekuri laittoi pyynnöstä lähetteen neurologille. Parin kk odotus. Sitten urheilija ystäväni hieroi selkääni ja löysi "jumikohtia" joita rentoutti, sekä naksautti selkäni (tiesi mitä teki) ja kappas, pääkipu meni hetken päästä ja ei ole tullut takasin nyt lähes viikkoon!!! Olen 25 vuotias nainen muuten.
Eli mun kohdalla kyse on kaiketi vain selkä-ja niskaongelmista! Varasin hierojalle heti ajan ja olen myös alkanut liikkua ja venytellä lähes päivittäin.Toivottavasti kipu pysyy poissa. Käyn kuitenkin neurologilla "tarkistuttaas" tilannetta varmuuden vuoksi.
Niin. Lääkäri muuten sanoi että pitkät selkälihakset (?) päättyvät takaraivoon ja voi jumiutuessaan tehä pään kipeeksi. Ystäväni sanoi että voi olla että veri ei täysillä kierrä päähän.. Sen naksautuksen jälkeen meni hetki ja rupesi päässä humisemaan, eli oikeesti eron huomasi!
Harkitse siis kiropraktikkoa ja hierojaa, mutta varaa aika myös neurologille. Parempi aina pelata varman päälle terveysasioissa!! Tätä ainakin mulle jankutetaan kun epäröin lääkäriin menoa "jos ei sitte löydykkään mitään"... - päänsärkyä
Ei välttämättä aina ensimmäisenä kannata ajatella kasvainta. Päänsärky voi johtua mm. stressistä, huonosta näöstä, väärästä purennasta, niskahartiajäykkyydestä, migreeni... syitä on niiiiiin paljon muitakin kuin kasvain. Rohkeasti vain lääkäriin, missä syy tutkitaan. Nyt vain turha luulosairaus pois ja realistisemmat kuviot mukaan.
- HPH
Ei ainakaan aivokasvain. Sen voit unohtaa.
- sulle
alapa venytteleen joka päivä. etsi netistä hyviä venyttely liikkeitä!
Lääkärin mukaan aivoperäinen särky alkaa heti aamusta.
Minulla on diagnosoitu tension neck, välillä särky tuntui vanteena päässä, välillä näköhäiriönä ja välillä julmettuna juilintana toisella puolella niskaa.
Tietokonetta käytän noin 10 tuntia päivässä, pelastus oli työmaalle tullut myyntimies, joka myi minulle tietokoneen eteen laitettavan telineen papereille. Ei enää pään kiertoa luonnottomaan asentoon.
Tänä vuonna olen särkylääkettä ottanut ehkä 15 tablettia, toissakesänä päivä alkoi 600 Buranalla...- pimmeli
Kokemuksesta tiedän, että usein (ei aina) päänsärky saattaa johtua niskanikamien jännityksestä. HYVÄ osteopaatti saattaa auttaa, samoin omatoiminen jumppa niskan kanssa mutta se täytyy osata. Niskan kanssa tulee olla HYVIN varovainen.
- Ezra
Miullaki on nyt 7kk särkeny päätä. Aluks muutaman kerran viikossa, sit päivittäin siedettävästi ja tällä hetkellä päivittäin niin kovaa etten pääse kotonta pois esim apteekissa käymään. En pysty nukkumaan koska päätä särkee niin kovasti, välillä meinaa lähteä taju. Neurologilla oon käyny, ja magneettikuvauksessa. Tän päänsäryn takia oon myös joutunu keskeyttämään koulun. Lääkärit ei tunnu tajuavan kuinka vakavasta asiasta on kyse ja joudun jatkuvasti odottamaan lisää tutkimuksia. Kipulääkkeet ei auta, eikä betasalpaajat(migreeninestolääke). Migreeniä tää ei tunnu olevan, eikä jännityspäänsärkyä koska kestänyt näin pitkään. Alan olee hermoraunio tän takia ja otan mielellään neuvoja vastaan, en tiiä enää mitä pitäis tehdä.
- Julia
Itselläni terkkarissa väitetiin että pääkivut johtuvat migreenistä...tutun suosittelemana menin kuitenkin kiropraktikolle, joka sai kivut katoamaan.
Kiropraktikko totesi myös että selkärangan nikamani ovat yliliikkuvat ja "lukittuvat" helposti.
Terkkarissa kukaan ei maininnut että kivut voivat johtua niskojen/selän jumituksesta!!
Aivan lähisukulaiseni on kuollut aivosyöpään, joten sitä tietenkin heti epäilin...
Suosittelen että kannattaa sinunkin kokeilla asiantuntevaa kiropraktikkoa, se osaa ainakin sanoa johtuuko kipusi esim. selästä/niskoista.
Itse olen 23 ja jo 7 vuotta käynyt vuoden välein laitattamassa nikamat kohilleen =)
- smokecloud
Pikkusiskollani (vasta 13v) on ihan samanlaista päänsärkyä.
Tosin hänellä on hartian lihakset ihan kovettuneet ja jumissa
(Kirjoitaa paljon käsin).
Jossain vaiheessä tällä viikolla pitäisi olla päänmagneetti kuvaus,
jossa toivon mukaan selviää mikä on vialla.
Suosittelisin ainakin, että menisit myös magneetti kuvaukseen
sillä siellä voi selvitä onko vika päässä...
Mutta en voi muuta sanoa kuin, että
lääkäriin paranisi mennä ja kertoa, että epäilet, että
se voisi olla jokin kasvain.
Siskollani tosin ei edes lääkkeet auta, vaikka on monia jo kokeiltu:
Lihaksia rentuottavia lääkkeitä, mikreenilääkitystä ja lääkärissä
vielä jonkin näkösiä piikkejä annettu. - jhena
Mun päätä on särkenyt useamman vuoden. Viime vuonna (2011) lähes jokaisena päivänä särki päätä. Ja jatkuu edelleen...
Silloin kun herään ja huomaan ettei päätä särje, olen hyvin iloinen :) stressiä ei pitäisi olla? Ja venyttelen päivittäin niska- ja hartiaseutua. Hieronnassa käyn kerran kuukaudessa. Särky saattaa hieman helpottua hieronnan jälkeen mutta jatkuu sitten taas. En tiedä mitä pitäisi tehdä? Syön särkylääkkeitä väh. 2 viikossa. Säryn lisäksi näköni on sumentunut muutaman kerran ( niin etten näe mitään) ja muuten saan usein migreeniin liittyviä näköhäiriöitä kuten sahalaitaa ym. Migreeni lääkkeeni ovat täsmälääkkeitä? ja helpottavat ehkä yhdeksi päiväksi. Muistini on alkanut pätkiä ja minulla on tuntemuksia että sydäntäni pistelee ja puristaa usein? Luin että se liittyy päänsärkyyn, olenko oikeassa? - apua!!!
Hei! Olen 18-vuotias ja täysin hermoraunio. Noin kahden viikon ajan on vasemmalla puolella takaraivossa tuntunut siltä, kuin joku painaisi ja kovaa. Sieltä en ole tunnustelemalla löytänyt mitään tavallisen oloisia muhkuroita lukuunottamatta, saanut kohdan vain entistä kipeämmäksi. Lisää itseäni räpläilemällä löysin oikealta puolelta kaulaani keskeltä noin 1,5cmx1cm kokoisen todella liikkuvan patin. Se ei ole kuitenkaan kipeä. Ainoa muu oire oli viikko sitten, kun yhtäkkiä minua alkoi huimata kauheasti ja oksettaa, mutta oireet menivät päiväunilla ohi. Mikä minulla voi olla? Jo pelkän jomotuksen takia en voi ajatella mitään muuta. Kymmenen vuotta sitten epilepsiakohtauksen jälkeen minulla epäiltiin aivokasvainta, mutta silloin ei löydetty mitään.
- älä huoli
mullakin on liikkuva pallo kainalossa ja sanottiin että ei ole mitään vakavaa vai pieni mätäpallo.
- morjens12334455
Moro. Olen 14 vuotias poika ja mulla on ollu ehkä noin. 1kk ajan päivittäistä päänsärkyä. Käytän tietokonetta päivittäin, joskus paljon, joskus todella vähän. Oon huomannut että herätessäni aamulla mulla ei ole päänsärkyä, mutta päänsärky ilmenee myöhemmin päivällä, ja kestää iltaan asti. Jos käyn saunassa tai nukun, se häviää, mutta silti aika raskasta tää kipu. Mitä pitäis tehdä?
- :!:!.1:!.:
mullakin on sama päivittäinen päänsärky!!!! mut en oo koskaan kauaa koneella...harvoin.. mutta kokeile buranaa. jos se ehkä auttais.
Olen 13 v mulla on aamustakin kipeä pää.
- ..........
Mitä pitäis tehdä? " Käydä lääkärissä
- moppe
Mullakin on ollut pääkipuja,mutta ne aina lähtevät kun otan buranaa.
- Nelli23
Olisiko teillä ideaa mistä tämmöinen päänsärky voi johtua mua jomottaa päästä ja tosta poskionteloiden kohdalta ja hampaista mitä tää on pitäiskö mennä lääkäriin??
- TussuRitari666
Moi suosittelen ottamaan noin 4000mg buranaa kerrallaan auttaa kyllä nopeasti ja rupee ehkä vähän heitteleen mutta toimii! kokemuksella kokeiltu!
- vainoharhainenmyös
saattaa hyvin olla päässä vikaa sen huomaa jo siitä ku tänne kirjottelet.
- ArtoParsu
Itellä oli sellaista päänsärkyä havaittavissa niin päätin sitten ottaa ruuvimeisselin ja tungin sen korvasta sissän. Ekalla kerralla tarvitsin vähän särkylääkkeitä, mutta nykyään pystyn tekemään sen jo ilman mitään.Tännänkin tungin meisselin korvasta sissän töissä. Pitäisi varmaan siirtyä ensi kerrälla nenään... itellä toiminut jo hyvän aikaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826225
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t293743törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/263101Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3661674- 331378
- 261302
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11916Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi42883Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11860- 42829