Millainen on se "Tosimies"

George Gallup

Naiset haaveilevat aina siitä ns. TOSIMIEHESTÄ, kun sellaisen löytäisi, niin siitä se onni ja autuus aukeaisi.
Mutta hyvät naiset,kertokaapa millainen se tosimies sitten oikein on, millaisia ominaisuuksia hänestä löytyy, niin sitten me miehet voimme tykönämme tutkiskella, olemmeko me todellisia "TOSIMIEHIÄ"

58

5125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forget me

hohhoijaa, tosimiehet ovat yleensä säälittäviä primititivisiä tappelunhimoisia ongelmatapauksia.

- lapsuus: tarkkaavaisuushäiriöt, tarkkisluokka, koulupsykologit, lumipallosodat koulun pihassa, adolesenttina hakkaamiset "kartsalla"..
      - teini-ikä: vaikea.Eka huumausainekok.hamppu noin 13v.Poikuus meni maksulliselle 36v. akalle.Josta jäi päälle elinikäinen naistrauma ja -viha.Paljon dokausta, poliisiasiaa, näpistyksiä, ja mitä pahinta, 5 tytön raiskausta.
      - ei kykene ottamaan vastaan naisten aitoa lämpöä, vaan haluaa panna/hakata/vaihtoehtoisesti lukita "madonnan" steriiliin elinympäristöön.
      - ei kunnioita normaaleja ihmisiä mutta palvoo nyrkkeilijöitä ja niitä madonnoja, huoria palvoo hakkaamalla ja "tämä ihan ookoo" heistä
      - kuvittelevat vielä olevansa tällaisina "ihania".

Jeps.

• George Gallup

Sinänsä mielenkiintoinen profillonti, mutta olen havainnut että ainakin jossain elämänvaiheessa kuvailemasi kaltaisilla tyypeillä on kainalossaan juuri niitä hyvännäköisiä bimboblondeja, että kai he jotain näkevät näisssä kuvailemissasi tyypeissä??

• sillä
        George Gallup kirjoitti:

Sinänsä mielenkiintoinen profillonti, mutta olen havainnut että ainakin jossain elämänvaiheessa kuvailemasi kaltaisilla tyypeillä on kainalossaan juuri niitä hyvännäköisiä bimboblondeja, että kai he jotain näkevät näisssä kuvailemissasi tyypeissä??

hyväkäytöksiset ja älykkäät blondit (miksei brunetitkin) saavat ne wryckmann-tason gangsterit, jos kerran maccomies vakilasta on pakko saada.Sentään vähän tasoeroa.

• Ihmetyskummitus

Ei sun "forget me" kuvaamasi mies ansaitse nimitystä tosimies! Se nimike pitää näes säästää vaan tietyille & valituille yksilöille.;)

Tosimiehen tausta voi olla vaikea, tai hän on voinut vaihtoehtoisesti elää myös ns.perinteisemmän turvallisen lapsuuden. Tausta ei ole ratkaisevaa,ts. vaikeakaan lapsuus/ nuoruus ei voi välttämättä määrittää sitä, kuka kasvaa Tosimieheksi, ja kuka taas ei.

Tosimies ( isolla T:llä) on mun mielestä emotionaalisesti lämmin (eli mm. suvaitsevainen), ja järkähtämättä periaatteidensa ja sanojensa takana seisova Mies. Tosimies ymmärtää, että elämässä tuurillakin (ts. "jaetuilla korteilla") on merkitystä ( ja tämä juuri tekee hänestä suvaitsevaisen). Samalla hän kuitenkin tietää faktan, että omaan " kohtaloonsa" voi ihminen todellakin vaikuttaa, ja toimii tietämyksensä mukaisesti. Tosimies kunnioittaa muita ihmisiä tasavertaisina itsensä kanssa, mutta uskaltaa kuitenkin vaatia itselleen kuuluvia oikeuksia.

Tosimiehellä on hyvä itsetunto sikäli, ettei hänen tarvitse "oikeuttaa omaa olemassaoloaan" muiden kautta. Terve kilpailu voi ollakin jees. mutta jos on pakko ostaa uusi ja parempi auto, kun naapurikin hankki just, niin ei jeh...

• edell.
        sillä kirjoitti:

hyväkäytöksiset ja älykkäät blondit (miksei brunetitkin) saavat ne wryckmann-tason gangsterit, jos kerran maccomies vakilasta on pakko saada.Sentään vähän tasoeroa.

hyvännäköiset, hyväkroppaiset ja älykkäät blondit (ja miksei brunetitkin) voivat myös hyysätä vankilaherroja, jos niin haluavat.

Bimboa ei oikeasti kadehdi kukaan.Sen sijaan teräviä namublondeja ja -brunetteja ilmeisesti, mitä olen nähnyt, vainotaan - ei harvoin typerien bimbojen epätiedostetusta kateudesta johtuen.

• rinsessa

Minun tosimieheni.. Hän on hieman isokokoinen, eli suht pitkä ja hänellä on paksut käsivarret joden väliin on mukava ja turvallinen käpertyä (ei mikään kehonrakentaja). Hän on hieman pelottavan oloinen, (sehän minua juuri hänessä kiehtookin) ja niinkuin edellä tulikin, hän on erityisen turvallinen, hänen kanssaan uskaltaa vaikka asua pimeällä kujalla. Hän on ihan hyvännäköinen (eikä tarkoita mitään mallipojua) vaan siistin oloinen. Haluaa näyttää hyvältä ja tietää näyttävänsä hyvältä.

Minä olen hänen prinsessansa ja ainoa prinsessa, jota hän "palvoo", hän haluaa minun kanssaan lapsia ja on lastensa kanssa maailman hellyyttävin näky. Hän tekee yllätyksiä ja tekee niitä ilman että sanoo "Minulla on yllätys sinulle ylihuomenna!". Hän ei koskaan vähättele tai aliarvioi minua (varsinkaan muiden kuullen!) Hän on kova jätkä joka kuitenkin on minua kohtaan hellä ja rakastava ja uskaltaa näyttää (ja HALUAA) koko maailmalle kuinka paljon minusta välittää.

Eipä ole näkynyt ed. jälkeen, jolla vain sattui harmiksi olemaan ihan liikaa päässä vikaa...

Jospa joku cry baby vielä joskus jostain löytyisi!!

• Paska jätkä

Siis alkoi aivan naurattamaan... ihana mies... tosimies täydellisin ominaisuuksin... mut on päässä vikaa....siis hei haloo.. onko ketään kotona, no joo, kukaan ei oo täydellinen. Mun päässä ei ole vikaa, mutta olen vain 176/72 ja silmälasit ja ohuet käsivarret, no tasan ei käy onnen- eikä myöskään luojan lahjat.
        Odottelen tässä sitä ..nooh omaa prinsessaani, ehkä se on joku 165/85 tytöntyllerö... just mulle sopiva. EHE EHE..

• rinsessa
        Paska jätkä kirjoitti:

Siis alkoi aivan naurattamaan... ihana mies... tosimies täydellisin ominaisuuksin... mut on päässä vikaa....siis hei haloo.. onko ketään kotona, no joo, kukaan ei oo täydellinen. Mun päässä ei ole vikaa, mutta olen vain 176/72 ja silmälasit ja ohuet käsivarret, no tasan ei käy onnen- eikä myöskään luojan lahjat.
        Odottelen tässä sitä ..nooh omaa prinsessaani, ehkä se on joku 165/85 tytöntyllerö... just mulle sopiva. EHE EHE..

on teillä miehilläkin ihan omat kuvitelmat, kuvitelmat on aina kärjistettyjä! Kyllä minulle kelpaisi ihan normaali mieskin normaalin elämään, prinsessa elämään, missä aina kaikki on hyvin haluaisin kuvailemani tosimiehen. Mutta kyllä tahdon mieheni (sen normaalin) omaavan edes jonkin "vaatimuksen".. Ja enpä minä mikään pyöreä noita-akka ole itsekkään..!!!

• Nakkiprinssi
        rinsessa kirjoitti:

on teillä miehilläkin ihan omat kuvitelmat, kuvitelmat on aina kärjistettyjä! Kyllä minulle kelpaisi ihan normaali mieskin normaalin elämään, prinsessa elämään, missä aina kaikki on hyvin haluaisin kuvailemani tosimiehen. Mutta kyllä tahdon mieheni (sen normaalin) omaavan edes jonkin "vaatimuksen".. Ja enpä minä mikään pyöreä noita-akka ole itsekkään..!!!

Olen vielä tuota edellistäkin paskempi jätkä. Olen oikeastaan niin paska jätkä, että sulle tulee huonoa karmaa jo tän lukemisesta. Hyi mee äkkiä pois tästä viestistä ettei paskatyyppi bakteeri tartu, sitten et saa enää sitä komeeta prinssiäs

• tietoa

-Osuvien "vitsailujen" (joissa hitunen nasevaa totuuttakin) sijasta palatakseni vastauksessani aiheeseen ja elämänkokemusta omaavana "mummoikäisenä" toteaisin seuraavaa:Olin avioliitossa yli 30 vuotta tosimiestä näyttelevän persoonan kanssa ja nyt olen yli viisi vuotta saanut elää todellisen tosimiehen rinnalla uudessa liitossa ja kyllä ero on suuri.-Se olisi pitkä litania eroavaisuuksia,mutta jos lyhyesti pitäisi tosimiestäni luonnehtia niin:
      -hän on sinut itsensä kanssa
      -hänen kanssaan on HELPPO elää,koska hän antaa puolisolleen oman arvonsa ja tilansa olla myöskin oma itsensä
      -hän ei vaadi eikä pakota,ei syyttele,eikä arvostele
      -hän kantaa miehisen vastuunsa asettuen itse aina ensin vastuulliseksi perheen ongelmatilanteissa(en löydä sanoja,miten asian ilmaisisin,mutta tarkoitan mm. sitä, että mieheni suojaa minua "ulkopuolisilta hyökkäyksiltä" esim.suvun keskuudessa)
      -hän kantaa toimeentulosta taloudellisen vastuun
      -hän on herkkä ja tunteva,keskustelutaitoinen
      -plussaa on,jos hänellä on omia hyviä harrastuksia ja miesystäviä
      -hän osaa kohdella naista hienotunteisesti
      -hän on uskollinen ja luotettava(Tämän ominaisuuden voisi laittaa ensisijalle)
      -hän osallistuu joskus niihin asioihin,mitkä vaimolle ovat tärkeitä
      -hän avaa minulle oven ja auttaa takin päälle
      -iloitsen siitä,että hän on "herrasmies" myös toisille naisille (ja muille ihmisille)
      -hän on auttavainen,palvelualtis
      -hän korjaa kodin pikkuviat välittömästi,kun pyydän apua
      -hän kestää olla kanssani ainakin jonkin aikaa naisten vaateosastolla
      -hänellä on rautaiset hermot ja valloittava nauru
      -hänessä "asuu" aito pikkupoika ja viriili "leijona"
      -hän ei milloinkaan sano negatiivisiä asioita vartalostani,vaan ylistää alati sulouttani muutamasta liikakilostani huolimatta
      -jos hänen täytyy "ojentaa" minua jostakin asiasta,hän osaa tehdä sen kauniisti ja rakkaudellisesti
      -hän osaa olla oikealla tavalla nöyrä ja vaatimaton,mutta ei selkärangaton "tohvelisankari"
      -hänellä on omat mielipiteensä ja vakaa elämänkatsomus lähimmäiset huomioiden
      -hän on AITO TOSIMIES!

-Listaa voisi jatkaa vielä,sillä hän on todella olemassa! Olen löytänyt todellisen aarteen,tosimiehen.-Tottakai hän on myös edustava,kun esiintyy lavalla soittokunnassa tai kuorossa tai niin ihanan arkinen metsässä ja maastossa,lenkkipolulla.Hänen kanssaan on taivaallista mennä teatteriin,kirkkoon tai konserttiin,juhliin,ulkomaan matkoille,kotimaan lomille...kaikkialle!
      -TOSIMIEHEN RINNALLA ON NAISEN HYVÄ OLLA.Turvallista ja helppoa.-Lisäisin tähän vielä,että tosimies on sitoutunut 100%:sti avioliittoonsa ja puolisoonsa.

• George Gallup

Tuo oli aika vaikuttavaa, ja enpä väitä että olisit kovinkaan pahasti hakoteillä.
        Itse asiassa, kun tarkemmin ajattelen tuntemiani vähän vanhempia, sanotaan nyt noin 45v. ja siitä ylöspäin miehiä, niin monet heistä täyttävät nuo kriteerit, siis monet, mutta todellakaan eivät kaikki.
        Mutta monet miehet, joiden elämä on ulkopuolisen silmin katsottuna harmaata ja tasaista, ovat juuri kuvailemasi kaltaisia, heillä on pitkä ja onnellinen liitto meneillään ja vaikka he vaikuttavat aivan tavallisilta harmailta perusmiehiltä, heiltä löytyy juuri mainitsemiasi ominaisuuksia.
        He eivät ehkä ole tosiaankaan niitä elokuvasankareilta vaikuttavia mahco-miehiä, mutta heidän tosimieheytensä tuleekin esille parhaiten siinä tavallisessa, ehkä toisinaan tylsässä ja harmaassa arkielämässä, he eivät ole baaritiskien "pelimiehiä" he ovat vain...tosimiehiä.

• ulkopuolisen mielipide
        George Gallup kirjoitti:

Tuo oli aika vaikuttavaa, ja enpä väitä että olisit kovinkaan pahasti hakoteillä.
        Itse asiassa, kun tarkemmin ajattelen tuntemiani vähän vanhempia, sanotaan nyt noin 45v. ja siitä ylöspäin miehiä, niin monet heistä täyttävät nuo kriteerit, siis monet, mutta todellakaan eivät kaikki.
        Mutta monet miehet, joiden elämä on ulkopuolisen silmin katsottuna harmaata ja tasaista, ovat juuri kuvailemasi kaltaisia, heillä on pitkä ja onnellinen liitto meneillään ja vaikka he vaikuttavat aivan tavallisilta harmailta perusmiehiltä, heiltä löytyy juuri mainitsemiasi ominaisuuksia.
        He eivät ehkä ole tosiaankaan niitä elokuvasankareilta vaikuttavia mahco-miehiä, mutta heidän tosimieheytensä tuleekin esille parhaiten siinä tavallisessa, ehkä toisinaan tylsässä ja harmaassa arkielämässä, he eivät ole baaritiskien "pelimiehiä" he ovat vain...tosimiehiä.

Oman kokemukseni mukaan tosimiehet eivät ole koskaan harmaita. Tosimiehet ovat karismaattisia ja taitavia sosiaalisissa suhteissa (eroavat sekä pelimiehistä ja nörteistä lähes kaikessa). Taidot ovat joskus saatu vähän kantapään kautta, mutta toisaalta taustalla vaikuttaa todella hyvä kotikasvatus.

• Dägädägä
        ulkopuolisen mielipide kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan tosimiehet eivät ole koskaan harmaita. Tosimiehet ovat karismaattisia ja taitavia sosiaalisissa suhteissa (eroavat sekä pelimiehistä ja nörteistä lähes kaikessa). Taidot ovat joskus saatu vähän kantapään kautta, mutta toisaalta taustalla vaikuttaa todella hyvä kotikasvatus.

Tosimies
        Nörtti
        Pelimies
        Renttu
        Kunnon mies jne. jne.
        Te täällä kategorisoitte miehet kulumaan johonkin tiettyyn ryhmään, leimakirves heiluu, ja ihminen nimetään muutaman ominaisuuden perusteella johonkin tiettyyn ryhmään.
        Ei se niin mene, useimmat miehet ovat paljon moniulotteisempia, kuin te luulette musta-valkoisessa ajatusmaailmassanne.
        Minustakin löytyy ominaisuuksia joiden perusteella minut voisi lukea mihin tahansa ylläolevan luettelon miestyyppiin. Ei elämä ja todellisuus voi kangistua joihinkin kaavoihin, jotka sijaitsevat vain ihmisten korvien välissä ,eivät missäään muualla.
        Mielikuvat ovat todellakin vain mielessä, eivät todellisuudessa.
        Antakaa edes mahdollisuus. Pahinta on että kun menee esim. treffeille naisen kanssa, niin nainen heti esim. pukeutumisen tai jonkun siihen liittyvän yksityiskohdan perusteella luo heti mielessään kuvan miehestä; -Ahaa, se on tuollainen, kun sillä on tuollaiset kuteet"
        Sitten mielikuva on syntynyt ja sitä onkin vaikea enää muuttaa. Älkää antako ensivaikutelman hämätä, älkää alkako heti heiluttamaan leimakirvestä.
        Kaikki edellämainittu koskee tietenkin myös naisia ja miesten suhtautumista naisiin.

• ulkopuolisen mielipide
        Dägädägä kirjoitti:

Tosimies
        Nörtti
        Pelimies
        Renttu
        Kunnon mies jne. jne.
        Te täällä kategorisoitte miehet kulumaan johonkin tiettyyn ryhmään, leimakirves heiluu, ja ihminen nimetään muutaman ominaisuuden perusteella johonkin tiettyyn ryhmään.
        Ei se niin mene, useimmat miehet ovat paljon moniulotteisempia, kuin te luulette musta-valkoisessa ajatusmaailmassanne.
        Minustakin löytyy ominaisuuksia joiden perusteella minut voisi lukea mihin tahansa ylläolevan luettelon miestyyppiin. Ei elämä ja todellisuus voi kangistua joihinkin kaavoihin, jotka sijaitsevat vain ihmisten korvien välissä ,eivät missäään muualla.
        Mielikuvat ovat todellakin vain mielessä, eivät todellisuudessa.
        Antakaa edes mahdollisuus. Pahinta on että kun menee esim. treffeille naisen kanssa, niin nainen heti esim. pukeutumisen tai jonkun siihen liittyvän yksityiskohdan perusteella luo heti mielessään kuvan miehestä; -Ahaa, se on tuollainen, kun sillä on tuollaiset kuteet"
        Sitten mielikuva on syntynyt ja sitä onkin vaikea enää muuttaa. Älkää antako ensivaikutelman hämätä, älkää alkako heti heiluttamaan leimakirvestä.
        Kaikki edellämainittu koskee tietenkin myös naisia ja miesten suhtautumista naisiin.

Mutta, hei tässähän juuri kysyttiin mitä termi "tosimies" ihmisten mielestä pitää sisällään - eli ihan subjektiivista mielikuvaa täysin kuvitteellisesta kategoriasta. Jokaiselle naiselle ja miehellehän tuo termi sisältää erilaisia arvolatauksia, myös sinulle.

Näillä keskustelupalstoilla naisia huoritellaan, bimbotellaan, tuulipuvustetaan, pissistellään, nimetään jääkuningattariksi ja ties miksi. Turha näistä on kenenkään nenäänsä ottaa.

Jos uskoisin, että kaikki miehet ajattelevat naisista kuten eräät täällä useastikin (nimeltä mainitsemattomilla nimimerkeillä) kirjoittavat ritari - en koskisi enää yhteenkään mieheen kepilläkään. Onneksi elämä ei ole mustavalkoista ja kaveripiirissä on lukuisia mahtavia miehiä!

• Jdjsjsjsjsk

Kuvaili mahdottoman, yks tosiasia on että tosimies ei juo alcoholia ollenka, joskus täytyy myös olla 'ei niin kiltti', asiasta riippuen, mielummin peräksantamaton?

• Ollaan.onnellisia

Tosimiehen rinnalla on helppo olla, se on totta. Itsekin olen tosimiehen löytänyt, meni siihen aikaa ja monta hutia tuli ennen häntä. Mutta mikä tässä miehessä on ollut erikoista heti alusta lähtien, hän antaa minun olla juuri sellainen kuin olen. Silloin kun ottaa päähän, hän sanoo, että anna kaiken tulla ulos niin se helpottaa. Edellisissä suhteissa minun piti tukea miestä huonoina hetkinä, mutta minulla ei huonoja eikä heikkoja hetkiä olsi saanut olla ollenkaan. Nykyinen mieheni seisoo rinnallani tuli mikä tuli ja ensimmäisen kerran elämässäni voin luottaa siihen, että mies on vahva silloin kun minä olen heikko. Tottakai minä tuen häntä tarpeen vaatiessa, nyt siihen pystyn, kun itsekin saan tukea.

• 12121212121212

Kuulostaa lähinnä provolta.

"-hän on auttavainen,palvelualtis
        -hän ei milloinkaan sano negatiivisiä asioita vartalostani,vaan ylistää alati sulouttani muutamasta liikakilostani huolimatta"

Kuvataanko tässä aviomies vai remonttimies?

Ellei teksti ole provo, on se loistava kuvaus roolista johon ei kannata oppia. Mies toimii naisen palvelijana, koneena jonka ansiosta vahvaa ja itsenäistä leikkivä nainen säästyy asioilta joissa tarvitaan vahvuutta ja itsenäisyyttä.

Ollakseen mies tulee olla ja tehdä kaikkea tätä, mies on Mies vasta kun miehekkyys on todistettu olemalla naisille hyödyksi. Ollakseen tosinainen, riittää kun on syntynyt naiseksi.

"Hyvä kotikasvatus", todellakin.

• Muija.maalta
        12121212121212 kirjoitti:

Kuulostaa lähinnä provolta.

"-hän on auttavainen,palvelualtis
        -hän ei milloinkaan sano negatiivisiä asioita vartalostani,vaan ylistää alati sulouttani muutamasta liikakilostani huolimatta"

Kuvataanko tässä aviomies vai remonttimies?

Ellei teksti ole provo, on se loistava kuvaus roolista johon ei kannata oppia. Mies toimii naisen palvelijana, koneena jonka ansiosta vahvaa ja itsenäistä leikkivä nainen säästyy asioilta joissa tarvitaan vahvuutta ja itsenäisyyttä.

Ollakseen mies tulee olla ja tehdä kaikkea tätä, mies on Mies vasta kun miehekkyys on todistettu olemalla naisille hyödyksi. Ollakseen tosinainen, riittää kun on syntynyt naiseksi.

"Hyvä kotikasvatus", todellakin.

Olet vaan katkera käpy, joka jää ilman naista, kun ei osaa sellaista arvostaa. Syy on siis ihan sinussa itsessäsi. Tosimies ei pelkää näyttää tunteitaan ja osaa arvostaa naistaan. Ei se tarkoita sitä, että mies olisi orja, joka hyppää, kun nainen käskee. Parisuhde on vastavuoroisuutta, kumpikin tukee ja auttaa toista tasavertaisina kumppaneina. Ihminen, joka ei sellaista suhdetta ole koskaan kokenut, ei pysty ymmärtämäänkään, mitä toimiva parisuhde antaa ja toisaalta vaatii.

• Muija.maalta kirjoitti:

Olet vaan katkera käpy, joka jää ilman naista, kun ei osaa sellaista arvostaa. Syy on siis ihan sinussa itsessäsi. Tosimies ei pelkää näyttää tunteitaan ja osaa arvostaa naistaan. Ei se tarkoita sitä, että mies olisi orja, joka hyppää, kun nainen käskee. Parisuhde on vastavuoroisuutta, kumpikin tukee ja auttaa toista tasavertaisina kumppaneina. Ihminen, joka ei sellaista suhdetta ole koskaan kokenut, ei pysty ymmärtämäänkään, mitä toimiva parisuhde antaa ja toisaalta vaatii.

Anteeksi vaan, mutta jokainen kai saa haluta mitä haluaa, eikä häntä tarvitse silti nimitellä kävyksi tai kyseenalaistaa hänen valintojaan. "Pikkukakkonen" on palstan asiallisempia kirjoittajia... minusta vihapuheet ei johda mihinkään. Eilen jo naputin sua nimitellyttä... tää nyt tuntuu vuorovaikutukselta näinkinpäin... sen voisi kyllä katkoa. 😊

• Muija.maalta
        tähänsekaappi kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta jokainen kai saa haluta mitä haluaa, eikä häntä tarvitse silti nimitellä kävyksi tai kyseenalaistaa hänen valintojaan. "Pikkukakkonen" on palstan asiallisempia kirjoittajia... minusta vihapuheet ei johda mihinkään. Eilen jo naputin sua nimitellyttä... tää nyt tuntuu vuorovaikutukselta näinkinpäin... sen voisi kyllä katkoa. 😊

Kävikö tunteisiin? Sinäkö se pikkukakkonen oletkin, koko palstan besserwisser?

Kävikö tunteisiin? Sinäkö se pikkukakkonen oletkin, koko palstan besserwisser?

En. Eikä käy tunteisiin. En vaan tajua mikä ihmeen vimma täällä on sotia toisiaan vastaan... mutta ehkä se on vaan teistä kivaa.?

• Muija.maalta
        tähänsekaappi kirjoitti:

En. Eikä käy tunteisiin. En vaan tajua mikä ihmeen vimma täällä on sotia toisiaan vastaan... mutta ehkä se on vaan teistä kivaa.?

Ehkäpä seura tekee kaltaisekseen. Mutta kyllähän tämäkin palsta jonkinlaisen palstapoliisin tarpeessa on, niin siinähän sulla on hommaa, kun torut jokatoista kommentoijaa asiattomasta kielenkäytöstä 😂😂

Ehkäpä seura tekee kaltaisekseen. Mutta kyllähän tämäkin palsta jonkinlaisen palstapoliisin tarpeessa on, niin siinähän sulla on hommaa, kun torut jokatoista kommentoijaa asiattomasta kielenkäytöstä 😂😂

No mikä lie päähänpisto oli puuttua...??? Mutta jotenkin harmittaa oikeesti, kun ihmiset keskittyy vain toisten sättimiseen, olipa nyt sit mies tai nainen. Onhan täällä jollain ihmeelliset ajatukset, mutta eipä ne sättimällä miksikään muutu. Itse uskon itsetutkiskeluun ja huonojen asioiden muuttamiseen paremmiks. Olenkin kuvannut tuota itsessään muutoksen näkemättömyyttä siihen, että kannattaisi etsiä se oviaukko, eikä törmyyttää kokoajan vaan seinää päin... :o)

• Anonyymi

No voi että. Olen kateellinen ootpas löytänyt oikean helmen. Onhan hän varmasti totta? Ei vaineskaa mut kuulostaa vaan niin täydelliseltä voisitko kloonata hänet? No leikki leikkinä. Onnea teille!

• Tosi on

Tosimies on utopistinen klisee, sellaista ei oikeasti ole olemassa. Mainosmiesten keksintöä markkinointitarkoituksiin.

• päivään jokaiseen

-Kyllä tosimies on olemassa.Hänen rinnallaan elän tänäkin päivänä hyvin onnellista avioliittoa.

• tyttööö

Tosimies ei ole mustasukkainen.

• tosimiehii
    • vastuu

Tosimiehelle oma puoliso ja lapset ovat tärkeintä. Mikään ei mene oman jälkikasvun edelle.

• Enaikkonen

En tiedä mitä sanoa - tähän!😁 Parasta olla hiljaa!

• Ffdgffddfghtds

Tosimies on naisen pelkojen ja ahdistusten antiteesi. Tosimies on ajatus jossa mies ratkaisee kaikki ne ongelmat joita naisella on. Tosimies on siis naisen vastakkaiseen sukupuoleen projisoima vastuunvälttelyn periaate; posketon oikeutus vaatia miestä olemaan kaikkea sitä hyvää ja toimivaa mitä nainen ei koe pystyvänsä olemaan ja mistä nainen ei halua ottaa vastuuta.

Ikäänkuin nainen olisi tunteineen mittari sille koneistolle mikä mies on ja minkä mies organisoi naiselle. Nainen joka asettuu mittarin rooliin ei ole funktionaalinen tai edes innhimillinen - se on sitä että nainen haluaa minimoida vaivan ja maksimoida hänelle koituvan hyödyn. "Tosimies" on siis naisten saamattomuusen ja aneemisuuden käsitteellinen ilmentymä.

Tosimiehen olemus on se että mies tekee kaiken ja on kaikkea mitä nainen haluuaa siitä hyvästä että nainen antaa pillua ja valitsee verhojen kuosin.

Jos nainen vaatii "tosimieheyttä" voi sellisen naisen ohittaa samantien. Vain älykapasiteeltiltaan alhaiset miehet kokevat tarvetta "vastata haasteeseen ja osoittaa arvonsa" pelkästään nimityksen takia. Tosimieheys on miehelle kallis ja palkitsematon leikki.

• 12121212121212

Loistava kirjoitus.

Kysyä voi sitäkin miksi tietyt naiset suhtautuvat halveksuen miehiin joita eivät pidä "tosimiehinä"?

Yleensä siksi koska nämä ovat niitä saamattomia naisia jotka tarvitsevat tosimiehen korjaamaan auton ja hoitamaan riitatilanten naapurin kanssa.

Toki samanlaisuus-erilaisuusperiaate pätee. Nainen joka osaa ko. asiat itsekin, haluaa miehen joka osaa myös.

• Tosimies ei pyyhi persettään.

• laittakaaviestii

Nimimerkki Puutteessa
      Sukupuoli Nainen Oma ikä 50 vuotta
      Haun kohde Mies Haettu ikä yli 30 vuotta
      Kaupunki Helsinki
      Luokitus Seksiseuraa
      Jätetty 23.7.2016 klo 6:19
      Kovaa miestä

Mä haen nyt ehkä hiukan erilaista seksiseuraa kuin mitä ihan normisti haetaan. Mä en hae mitään kulli sisään ja kulli ulos ja pam - juttua, vaan aika paljon enemmän, siis seksuaalisesti.

Mä haen sellaista miestä, joka on luontaisesti aika kova tyyppi ja ottaa pannessaan sen, minkä haluaa. Lyö perseelle, pitää hiuksista kiinni ja panee kaikkiin kolmeen reikään, jos se kulli vaan mahtuu. Sä imet ja pureskelet mun tissejäni ja koetat, että mahtuuko sun nyrkkisi mun sisääni.

Mä nautin siitä, kun mulle puhutaan rivouksia panemisen aikana, käskytetään, vähän satutetaankin. Sua ehkä kiihottaa sitoa mut. Jos nyt ymmärrät, niin mä en hae mitään partiopoikaa solmujen tekoa mulle opettamaan enkä seurakuntalaista kahvittelemaan. Mä haen sellaista miestä, joka vie multa jalat alta. Äijää.

Mä ajattelen äijäksi miehen, joka on pitkä, roteva/sporttinen, kalju/lyhythiuksinen, tatuoitu silleen sopivasti. Mielellään vapaa, vaikka en naimisiin olekaan menossa.

Duunissa tai opiskelemassa ja oma elämä kaikinpuolin hallussa.

Mä en ole sun mammasi, enkä sellaiseksi tule. Mä haluan sulta vain ja ainoastaan kovaa, rajua, intohimoista seksiä. Mä haluan joku aamu herätä siihen, kun sä oot tullut mun sisääni ja panet mua. Mä haluun tuntea sen, että sä kasvat mun sisälläni. Mä haluan tuntea sun hikesi, kiimasi ja tuntea kätesi isoilla tisseilläni. Mä nautin siitä kun sä nautit ja myös näytät sen.

Mä olen itse 165/xxl/D-kuppi nainen. Ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen. Duunissa käyn, yksin asun, täysin vapaa olen. Kiva, fiksu, sosiaalinen ja helvetillisessä kovan miehen ja kovan kullin puutteessa.

Eli näin tänään sunnuntaiaamuna. Yksi tuollainen mies tilauksessa ja ihan irl. Ei mitään loputonta kirjoittelua ja mielipiteiden vaihtoa asioista. Tämä on täysin selvä juttu mulle ja jos olet sitä, mitä haen, niin kirjoittele. Ai niin, ei myöskään kullin kuvia, mä jo tiedän tän ikäisenä, että miltä se kulli näyttää. Kiitos.

http://www.iskuri.net/index.php?prof=1025295&inr=46&s=1&osp=1&hsp=2&imin=50&imax=70&lk=6

• Seurailepa palstaa ja nyhjäise hihasta Perttiä, siis A.Palstamäkeä kun näkyilee. On samoilta suunnilta kuin sinäkin ja luulen että olisi juuri kaipailemasi kaltainen ainakin kirjoitteluistaan päätellen ja olisi valmis antamaan mitä tarvitset.

• alfanainen

12 asiaa, jotka todellinen herrasmies tekee toisin kuin muut miehet

Lifestyle > Tunteet Julkaistu 23.05.2016

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/12-asiaa-jotka-todellinen-herrasmies-tekee-toisin-kuin-muut-miehet/5908156

Mistä tunnistaa todellisen herrasmiehen?

Todellinen herrasmies ei käytä puvuntakkia tai ole sliipannut hiuksiaan taakse, koreile tai hienostele.

Herrasmies tarkoittaa nykyisin hieno-, tahdikaskäytöksistä (usein myös hyvin pukeutunutta) miestä. Herrasmiehen piirteitä ovat hienostuneet käytös-, seurustelu- ja pöytätavat, kohteliaisuus ja ylimyksellinen eleganssi.

Lähde: Kielitoimiston sanakirja, Historian sanakirja

Ei, todellinen herrasmies on kaikkea muuta kuin ulkonäkönsä tai hienostuneet käytöstavat.

Todellinen herrasmies osoittaa käyttäymisellään, asenteellaan ja luonteellaan olevansa sanojensa mittainen mies.

Millaisia piirteitä nykykpäivän herrasmiehellä on?

1. Herrasmies kunnioittaa kaikkia

Todellinen herrasmies käyttäytyy kaikkia kohtaan kunnioittavasti ja kohteliaasti – sukupuolesta tai iästä riippumatta. Kunnioittava asenne lisää vetovoimaa, mutta herrasmies ei käytä tätä piirrettä hyväkseen oman mielihyvänsä tyydyttämiseksi tai omaa etuaan ajatellen.

Hän ei ainoastaan kunnioita kumppaniaan, vaan myös kaikkia vastaan käveleviä ihmisiä – myös luontoa ja elämää.

2. Herrasmies tukee unelmiasi

Herrasmies tukee kumppaninsa ja läheistensä unelmia ja elämäntavoitteita, vaikka niiden toteuttaminen ei olisikaan helppoa. Herrasmies uskoo sinuun. Hän ei seiso unelmiesi tiellä, vaan kannustaa sinua – mutta hän ei myöskään toteuta unelmiasi puolestasi.

3. Herrasmies on rehellinen ja avoin

Herrasmies ei pelaa pelejä muiden tunteilla. Hän on avoin ja rehellinen. Hänen kanssaan ei tarvitse arvuutella, mitä hän nyt ajattelee tai onko tässä jokin koira haudattuna. Kissa- ja hiirileikit eivät kuulu herrasmiehen repertuaariin.

4. Herrasmies ei hylkää sinua vaikeina aikoina

Ihmissuhteissa on nousuja, laskuja, hyviä ja huonoja hetkiä. Herrasmies ei pelkää koettelemuksia, eikä missään nimessä hylkää sinua vaikeina hetkinä.

5. Herrasmies on kohtelias

Ei tarvitse olla erityisen hienostunut ollakseen asiallinen ja kohtelias. Kohtelias käyttäytyminen sekä tilannetaju ovat hänellä verissä.Hän ei myöskään pakota tai painosta sinua mihinkään.

6. Herrasmies pitää ovia auki

Herrasmies osaa käytöstavat. Kyse ei ole siitä, että miehen pitäisi pitää ovea auki naisille: ei, vaan herrasmies pitää ovea kaikille auki – kirjaimellisesti ja metaforallisesti. Jos hän on ensimmäisenä jonossa, hän avaa oven ja päästää takana olevan henkilön ensin sisään. Toisin sanoen hän ottaa muut ihmiset huomioon.

7. Herrasmies osaa tehdä kompromisseja

Herrasmies osaa tehdä kompromisseja etenkin onnellisen parisuhteen eteen. Herrasmies ottaa kumppaninsa tunteet ja toiveet huomioon, ja on valmis joustamaan. Hän ei myöskään tyrmää muita ja heidän mielipiteitään, vaan on valmis kuuntelemaan mitä vastapuolella on sanottavanaan.

8. Herrasmies on feministi

"Feminismi" sanana ei herätä paniikkia tai silmien pyörittelyä. Herrasmies on sitä mieltä, että sekä naisten että miesten tulisi olla tasa-arvoisia. Ja siksi herrasmies on yksi vahvimmista feministeistä.

9. Herrasmies on aina valmis auttamaan muita

Herrasmies on valmis auttamaan aina muita, läheisiä ja tuntemattomia. Herrasmies on luonnostaan kiltti, välittävä ja osaa osoittaa sen hyvillä teoilla.

10. Herrasmies pistää perheen kaiken edelle

Olisi kyse sitten kumppanista, vanhemmista, sisaruksista tai läheisistä ystävistä, herrasmies pitää heitä aina ykkösenä elämässään. Perhe on hänelle kaikki kaikessa.

11. Herrasmiehen teot puhuvat puolestaan

Herrasmies on se, joka toiminnallaan pyrkii tekemään hyvää – ei aja omaa etuaan. Pienillä päivittäisillä teoilla on jo suuri merkitys.

12. Herrasmies ei ole pelkästään “hyvä jätkä”

Herrasmies ei ole "hyvä jätkä", "hyvä tyyppi", "hieno mies". Ja hän ei myöskään kuvaile itseään niin.

”Hyvät tyypit” ovat usein keikareita, jotka hermostuvat, jos he eivät saakaan mitä haluavat. Tämä näkyy esimerkiksi deittailussa tai ihmissuhteissa: aluksi esitetään kohteliaita ja välittäviä, mutta huonolla hetkellä todellinen luonne paljastuu. Ja silloin siitä on herrasmies kaukana.

• Anonyymi

Tää on hauska, jotkut ihan paikkansa pitäviä mut osa jopa vaativia juttuja. Et tiedä kaikkien ihmisten tarinaa/elämää sen enemmän mitä kirjoitat.
        Vaikka kuinka koittaa olla herrasmies/sekään välttämättä riitä.

Mikä on sinun mielestä sitten herrasnainen? Ei sitä varmaan ole olemassa, mutta kumminkin. Millainen on hyvä nainen, sinulla noin paljon juttuja ”todellisesta herrasmiehestä” oletko nähnyt tämänlaisen yhden kerran? Ja siinä sitten olettamukset. SAD.

• äijiää
    • Kaunotar ja hirviö.

Meikä osaa tapella ja rötöksiä on takana.

En ole mikään valtavirran mukana menevä suvaitsevainen lammas.
      Sanon suoraan mitä ajattelen ja tarvittaessa puolustan näkemyksiäni aggressiivisesti.

• ukkometsoo
    • äijätjaämmät
    • pahapoikaa
    • amisvslukio
      • Anonyymi

Amis rokkaa, lukio o homoil

• rokuhevari
    • miehinenmiess
    • viikinkiii
    • Anonyymi

Haaveilevatko naiset tosimiehestä? Tämä oli ainakin itselleni uutinen. En ole koskaan kuullutkaan naisen haaveilevan moisesta. Kuulostaa enemmän miesten haaveelta ja fantasialta nämä tosimiesjutut.

• Anonyymi

Tosimies ei ruikuta!

• Anonyymi

Avautuminen saiteilla kertoo paljon.

• Tosimies huumorintajuinen on, luotettava ja mutkaton. Kommuninoinniltaan suora mies on ominaisuuksiltaan verraton. Pistää parit riimit ja ymmärtää romanttiset eleet, seisoo rinnalla kuin kallio, kun joskus kiusaa ihmisperkeleet. 🤗

• Anonyymi

Pitää täyttää ne kauppalistan kaikki kohdat

• Anonyymi

Mies on tosimies, jos ei esitä tosimiestä.
      Vilma

• Tosimies on herkkä. Itkee helposti ja paljon, näyttää tunteensa.
      Konfliktissa tosimies antaa muille periksi, eikä koskaan ajattele omaa etua.

Tosimies haluaa tyydyttää naisensa. Aktin aikana hän kyselee naiselta miltä tuntuu ja mitä hän haluaisi, eikä lopeta jyystämistä ennen kuin nainen feikkaa orgasminsa.

Tosimies aavistaa että orkku ei ole aito, mutta viisaudessaan ymmärtää, että näyttelemällä nainen vain osoittaa välittävänsä miehen tunteista.

• Anonyymi

Feikkaamalla orgasmin nainen on epäkunnioittava sekä itseään että miestä kohtaan.

On fakta, että naiset pitävät aivan eri asioista. Minä esimerkiksi olen aivan allerginen kaikenlaiselle "kovakouraiselle" käsittelylle herkän hetken aikana. Fiilis loppuu siihen, ja suhdekin menee uudelleen harkintaan. Mutta on naisia, jotka pitävät nimenomaan vähän rajummista jutuista.

Tämä täytyy sekä miesten että naisten ymmärtää. Feikkaamisella ylläpidetään myyttiä siitä, että on olemassa jokin tietynlainen seksi, jonka avulla kaikki naiset hekumoivat ikään kuin napista painamalla.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Feikkaamalla orgasmin nainen on epäkunnioittava sekä itseään että miestä kohtaan.

On fakta, että naiset pitävät aivan eri asioista. Minä esimerkiksi olen aivan allerginen kaikenlaiselle "kovakouraiselle" käsittelylle herkän hetken aikana. Fiilis loppuu siihen, ja suhdekin menee uudelleen harkintaan. Mutta on naisia, jotka pitävät nimenomaan vähän rajummista jutuista.

Tämä täytyy sekä miesten että naisten ymmärtää. Feikkaamisella ylläpidetään myyttiä siitä, että on olemassa jokin tietynlainen seksi, jonka avulla kaikki naiset hekumoivat ikään kuin napista painamalla.

🦄

11:20
        Komppaan ekaa virkettä.
        Valheellisuudella ei pitkälle pötkitä.
        Ehdotus uusintakierroksesta on paremmin miestä huomioivaa ja opettaminen.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

11:20
        Komppaan ekaa virkettä.
        Valheellisuudella ei pitkälle pötkitä.
        Ehdotus uusintakierroksesta on paremmin miestä huomioivaa ja opettaminen.
        Vilma

Kiitos.

Mitähän pahaa siinä edes on, että ihmiset pitävät eri asioista? Eikö toisen mieltymysten selvittäminen ole mukava osa tutustumista?

Täällä on ennenkin ollut puhetta siitä, voiko sängyssä puhua. Siitäkin on erilaisia mielipiteitä, mutta vaikka ei puhuttaisi mitään, molempien täytyy osata lukea toisiaan ja testata, mistä toinen pitää. Ovathan miehetkin tosi erilaisia mieltymyksiltään.

Minä puhun seksin aikana. Sanon ihan suoraan, että nyt on liikaa tai liian vähän painetta tuossa työskentelyssä. Lisää, kiitos. Tai vähemmän, kiitos. Ja kysyn toisen mielipidettä omaan työskentelyyni. Siinä on sitten kestämistä hetken aikaa, mutta kyllä sen äänestä tai hengityksestä huomaa, kun homma sujuu. 😄

Porno (ainakin valtavirta) on monessa mielessä ikävä kollektiivinen tarina, joka estää seksuaalisuudesta nauttimisen.

Naisille vaikutukset ovat seuraavanlaisia:

1. Porno opettaa, että on normaalia olla puhumatta ehkäisystä ennen seksiä. Vain pillerit ovat normaali ehkäisymuoto ja naiset käyttävät niitä automaattisesti.

2. Porno opettaa, että on ylipäätään parasta olla puhumatta seksistä ennen seksiä.

3. Porno opettaa, että kukaan ei koskaan ole väsynyt, huonolla tuulella tai muuten haluton seksiin.

4. Porno opettaa, että naisen nautinto tarkoittaa sitä, että nainen ääntelee.

5. Porno opettaa, että naiseen ei koskaan seksin aikana satu, joten ikään kuin sellaista ongelmaa ei olisi olemassa.

6. Porno opettaa, että orgasmi on yhtä kuin miehen orgasmi.

Miehille pornon epäsuotuisat vaikutukset ovat seuraavat:

1. Porno opettaa, että seksi ja herkkyys eivät kuulu yhteen.

2. Porno opettaa, että miehen on (useimmiten) oltava seksin aikana aktiivinen, dominoiva ja hieman mekaaninen seksikone.

3. Porno opettaa, että mies ei voi koskaan kesken seksin pyytää suudelmia tai muita hellittelyjä tai sanoa naiselle, että rakastaa tätä.

4. Porno opettaa, että on olemassa jyrkkä linja ns. mainstreamin ja vähemmistöjen (suuntautuneisuudet, seksuaalisuudet ym.) välillä, ja jos kuulut enemmistön lokeroon, et voi kuulua vähemmistön lokeroon tai toisin päin. Tämä koskee erityisesti miehiä, sillä naisten homoseksuaalisuus on pornossa hyväksyttävämpää kuin miesten.

5. Porno opettaa, että varsinkaan mies ei voi itkeä positiivisten tunteidensa vuoksi seksin jälkeen.

6. Porno opettaa, että seksin jälkeen ei kysellä toisen vointia tai fiiliksiä vaan katsotaan, mihin suuntaan eritteet valuvat ja mistä. (Mikä sinänsä ei ole mitenkään tuomittavaa, päin vastoin, mutta moni muu asia lienee tärkeämpää selvittää ja huolehtia seksikumppanin kanssa.)

🦄

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9257
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      57
      4826
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4511
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      53
      2833
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1546
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      43
      1211
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1154
    Aihe