Moni pelkää tota tapahtumaa jne.
Kerrotaas kulku:
Menet sinne auditorioon, opasteet ovat kyllä siellä, menet istumaan sinne penkeille.
Sit joku äijä tulee sanomaan et nosukaa ylös kun joku pääjehu tulee.
Sit se pääjehu höpöttää noin 15 min ja st joku toinen tulee ja höpöttää ja näyttää powerpoint-esitystä jossa kerrotaan kaikkea yleistä armeijaijasta.
Sit on nimenhuuto, eli ne huutaa joaksen nimen joka pitäisi olla siellä, ja sit vaan huudat "paikalla"
Sit voi mennä ilmottautumaan sihteerille sivariin, lusimaan tai hakea lykkäystä
Sit onkin tauko, aikaa mennyt noin tunti. eli meet sen paikan kahvilaan, siellä tarjotaan kaffet ja pullat jne.
Sit koonnutaan takas luentosaliin, ja mennään nimetyille paikoile (penkin päällä on kirje jossa on oma nimi) ja sit poliisi kutsuu yksitellen sinne, ja kattoo henkkarit, jos on "töppäillyt" niin kysyy niistä, sit mennään yhen ämmän luokse, jnoka kaa katotaan paperit ja lykkäysasiat jne.
Sit mennääm lääkärin tykö, ja se kysyy onko tiedot samat kuin ennekin, siis vanahssa tarkastuksesta.
Sit lautakunnalle, jossa ne päättä lykkäyksestä jne.
Mitään "sotilasmeininkiä" siellä ei ole et pitäis seistä asennossa ja kutsua hienoilla nimillä jne.
Koko paska kestää noin kaks tuntii, ei paha
Pelleilyä
19
3933
Vastaukset
- asdsadsda
"Koko paska kestää noin kaks tuntii, ei paha"
Ehkä sinulla. Minun ja monien kavereideni piti istua siellä paskassa odottamassa yli viisi tuntia. Minullakin oli jo e-paperit varmat, mutta ei, pakko venata puoli päivää jonkun saatanan majurin eteen, että se lyö jonkun vitun leiman paperiin ja pääsen kotiin sieltä sirkuksesta. Ihan saatanan tylsää oli.- .........
No voi vittu sunkin kanssa. Kerran elämässä vaan toi tilaisuus eikä sulla ole munaa odottaa viittä tuntia. Vedä perkele rantees auki nössö.
- Kiki
Tais olla sit ryhmässä aikamonta tyyppiä, itse olni melko alkupäässä, olinkohan kolmas.
Olisit tehnyt niikuni minä ja mennyt jolloin muulloin tilaisuutteen, sehän no aivan selvä et Aalla alkavien tilaisuudessa on vitusti väkeä, oma vika, ääliö! - asdasdsda
Kiki kirjoitti:
Tais olla sit ryhmässä aikamonta tyyppiä, itse olni melko alkupäässä, olinkohan kolmas.
Olisit tehnyt niikuni minä ja mennyt jolloin muulloin tilaisuutteen, sehän no aivan selvä et Aalla alkavien tilaisuudessa on vitusti väkeä, oma vika, ääliö!"itse olni melko alkupäässä, olinkohan kolmas."
ja siltikin meni pari tuntia? ääliö, kaikki eivät voi mennä ensimmäisenä, tai ensimmäisten joukossa, vaan joidenkin on pakko olla esim. puolessa välissä tai lopussa, ja silloin menee vielä kauemmin. tarkastusjärjestys valittiin kutsunnoissa mielivaltaisesti, joten en voinut vaikuttaa siihen.
"Olisit tehnyt niikuni minä ja mennyt jolloin muulloin tilaisuutteen, sehän no aivan selvä et Aalla alkavien tilaisuudessa on vitusti väkeä, oma vika, ääliö!"
menin paikalle kutsuntapaperin osoittamana aikana ja päivänä, ja pidetty kutsuntatilaisuus oli sen vuoden viimeinen paikkakunnallani, joten a:lla alkavat olivat jo käyneet kyseisessä sirkuksessa. ja käsittääkseni on rikos olla saapumatta kutsuntoihin, tai jotain muuta vastaavaa.
käytä aivoja, ääliö! - sielt selvii
asdasdsda kirjoitti:
"itse olni melko alkupäässä, olinkohan kolmas."
ja siltikin meni pari tuntia? ääliö, kaikki eivät voi mennä ensimmäisenä, tai ensimmäisten joukossa, vaan joidenkin on pakko olla esim. puolessa välissä tai lopussa, ja silloin menee vielä kauemmin. tarkastusjärjestys valittiin kutsunnoissa mielivaltaisesti, joten en voinut vaikuttaa siihen.
"Olisit tehnyt niikuni minä ja mennyt jolloin muulloin tilaisuutteen, sehän no aivan selvä et Aalla alkavien tilaisuudessa on vitusti väkeä, oma vika, ääliö!"
menin paikalle kutsuntapaperin osoittamana aikana ja päivänä, ja pidetty kutsuntatilaisuus oli sen vuoden viimeinen paikkakunnallani, joten a:lla alkavat olivat jo käyneet kyseisessä sirkuksessa. ja käsittääkseni on rikos olla saapumatta kutsuntoihin, tai jotain muuta vastaavaa.
käytä aivoja, ääliö!ku hutasee ne rastiruutuun laput niin nopee ku pystyy, ettei joudu sen jälkeen tarkastussumaan
- Kiki
asdasdsda kirjoitti:
"itse olni melko alkupäässä, olinkohan kolmas."
käytä aivoja, ääliö!Kuka pakottaa menemään sinne, älä ots kutsuja kuuleviin korviinnekaan, ja oota et poliisit tulee hakemaan, ja sit hommaat C-luokan paperit
- .,.,.,
kyllä mäkin jos vapautuksen oisin saanut ja ase ois ollut selkvä olisin olluty siellä saatana vittu vaikka iltaan asti!
onko pakko nipottaa joka vitun asiasta, ei saata kelpaa sitten mikään! - majuri.
Ois tonkin tarinan voinut kirjoittaa vähän asiallisemmin. Toivottavasti jouduit armeijaan ja sinua simputettiin siellä oikein kunnolla.
- asdadssad
majuri. kirjoitti:
Ois tonkin tarinan voinut kirjoittaa vähän asiallisemmin. Toivottavasti jouduit armeijaan ja sinua simputettiin siellä oikein kunnolla.
mites simputtavat, kun en ole armeijassa tai sinne mene? (vapautus on lähestulkoon satavarma - niin varma, kuin voi olla - vaikka en ole sitä vielä saanutkaan. e-paperit tulivat juuri sen takia, etten ole sitä vielä saanut.) vai tulevatko he kotiini käymään, pystyttävät teltan takapihalle ja simputtavat siellä? ha-ha-haa, nauran sinulle, majuri.
- dzfn
Kiki kirjoitti:
Kuka pakottaa menemään sinne, älä ots kutsuja kuuleviin korviinnekaan, ja oota et poliisit tulee hakemaan, ja sit hommaat C-luokan paperit
muutappa sitten vittuun täältä jos tää on kerta niin perseestä. jos on jotain mistä valittaa ni voi tehdä asialle jotain!
- anteroinen
vuonna 2002 kutsunnoissa kun olin, niin siellä näytettiin jotain videonpätkää talvisodasta tjtn. aivopesua, että kuinka vitun hienoo armeijassa on. majuri "tai mikälie" hymyili kuin hangon keksi ja puhu kuin viis vuotiaille.
sitten siinä oli joku lääkärintaristus jota sai odottaa jos nimi oli aakkosten jälkipäässä.
tosi hankalaa touhua jo siiinä vaiheessa.- PgDn
...Jos nyt vuosi 2004 on "aikoinaan". Meille näyttivät "intti on jees"-videota, oikein useaan kertaan kun homma ei edistynyt niin nopeasti kuin oli suunniteltu. Kyllä siellä päälle kolme tuntia sai odotella. Onneksi en sentään ollut ihan aakkoste loppupäässä, ne raukat joutuivat viidenkin tunnin verran odottelemaan.
Ja se on silkkaa höpöä että lautakunnan edessä pääsisi esittämään mitään omia toiveita. Tai kyllä sitä esittämään pääsee, vaikuttaminen onkin sitten jo eri asia... Ensin tervehtivät, kysyivät että olenko se ja se. Sitten sanoivatkin että tässä on nyt sulle valittu tämmöinen paikka. Viestiä tai tykistöä Vekaralla oli valittavana. Kun en osannut valita sillä hetkellä, lupasivat lähettää puolen vuoden päästä postia, että valitsisin silloin. Hah, mitä vielä! Alle kahden kuukauden päästä alkaisi lystinpito Vekaranjärvellä eikä sieltä ainakaan vielä ole tullut yhtään mitään postia.
jokatapauksessa, siellä nähdään, jos sinne olette tammikuussa tulossa. - Kiki
PgDn kirjoitti:
...Jos nyt vuosi 2004 on "aikoinaan". Meille näyttivät "intti on jees"-videota, oikein useaan kertaan kun homma ei edistynyt niin nopeasti kuin oli suunniteltu. Kyllä siellä päälle kolme tuntia sai odotella. Onneksi en sentään ollut ihan aakkoste loppupäässä, ne raukat joutuivat viidenkin tunnin verran odottelemaan.
Ja se on silkkaa höpöä että lautakunnan edessä pääsisi esittämään mitään omia toiveita. Tai kyllä sitä esittämään pääsee, vaikuttaminen onkin sitten jo eri asia... Ensin tervehtivät, kysyivät että olenko se ja se. Sitten sanoivatkin että tässä on nyt sulle valittu tämmöinen paikka. Viestiä tai tykistöä Vekaralla oli valittavana. Kun en osannut valita sillä hetkellä, lupasivat lähettää puolen vuoden päästä postia, että valitsisin silloin. Hah, mitä vielä! Alle kahden kuukauden päästä alkaisi lystinpito Vekaranjärvellä eikä sieltä ainakaan vielä ole tullut yhtään mitään postia.
jokatapauksessa, siellä nähdään, jos sinne olette tammikuussa tulossa.Jotta olisi tasapuolista niin niin jokaiselle pitää olla sama poliisi, sama lääkäri jne.
Ja kun yksitellen menee niin tottakai siinä aikaa palaa.
Itse olin viides, ja muilla meni jopa kymmen minuuttia siellä kopissa, itselläni meni poliisilla 30sek sihteerillä 30 sek lääkärillä minuutti ja haastattelussa minuutti, jotkut vaan tykkää kupata, no kerran se vaan kirpasee
- Tare
toi vissiin tapahtuu ite armeijjassa? ei kutsunnoisaa noob
- Allu
Kutsunnoissa nimenomaan.
- Tare
Allu kirjoitti:
Kutsunnoissa nimenomaan.
Jaa? ei tapahtunut ainakaan siellä missä minä olin. siellä mentiin kunnantalolle ja sitten ekä katottiin lääkärin lausunnot/paperit että ne on kunnossa, ja vasta sen jälkeen kutsuttiin yksitellen pulpetin eteen ja sitten sellainen vanha vosu katto listaa ja sano et minne meet ja lopuksi käteltiin jotain vanhaa ukkoo joka vissiin on joku armeijjan johtokuntaa emt. ei kestänyt kuin 20 min siellä...
ja tämä kaikki on vissiin paikkakunnasta kiinni. - Kiki
Tare kirjoitti:
Jaa? ei tapahtunut ainakaan siellä missä minä olin. siellä mentiin kunnantalolle ja sitten ekä katottiin lääkärin lausunnot/paperit että ne on kunnossa, ja vasta sen jälkeen kutsuttiin yksitellen pulpetin eteen ja sitten sellainen vanha vosu katto listaa ja sano et minne meet ja lopuksi käteltiin jotain vanhaa ukkoo joka vissiin on joku armeijjan johtokuntaa emt. ei kestänyt kuin 20 min siellä...
ja tämä kaikki on vissiin paikkakunnasta kiinni.Yhtään ollut yhteistilaisuutta jossa kerrottiin vähän vaatimuksista armeijaan jne. yleissivistävää infoa?
No jos ei armeijaan mene niin mitä välii, mut jos menee niin ois ollu hyvä kuulla ne jutut
- kukaliävitunpelle
Kutsunnat on todellakin pelleilyä ite protestoin menemällä kalja korin kanssa sinne saatan kissan ristiaisiin nii eiköhän nää saatanan mulkut kaara
kaikki kaljat viämäriin ja pisti mut viä istuu penkille oottaan kummallakin puolella istuen jokkut armeija hintit vahtimassa mua sain viä oottaa 6 tuntia että ei vittu naurettavaa peliä - fgm
kaks tuntia??? kylläpähän siellä itellä vierähti se 5 tuntia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669