Onko kokemuksia V-matatarsaalimurtumista? Murtuma on jalkaterän ulkosyrjän tyvessä, siis lähellä kantapäätä. Aluksi sitä ei edes kuvattu ja nilkutin sillä viikon sen minkä kykenin. Sitten oli pari viikkoa liimaside mutta murtuma oli pahentunut ja aloitettiin 6viikon kipsihoito. Parin viikon jälkeen ei juurikaan muutosta, reilun 5 viikon päästä luutumista nähtävissä, mutta vielä odotellaan ortopedin mielipidettä pitäiskö leikata. Osavarausluvalla ei kipua juurikaan tunnu mutta öisin särkee ja kun jalka rentoutuu on tunne että murtuma "venyy" auki.Alusta saakka ennen kipsin laittoa oli hankalinta öisin. Luin jostain että tämä usein vaatii sen leikkauksen. Tätä on jatkunut jo 9viikkoa. Tympäsee.
Murtuma
2
1814
Vastaukset
- esko
mulla murtu 11,12,06 V-metatarsaali ,kävin tv:keskus ,ei mitään kun tiukka side vaan siihen ,,sit röngen siinä oli että hyvä asetoinen murtuma,,mut siinä on nyt jotain pahasti pielessä kun turpoo ja särkee niin saakelisti,,ja kävellä ei pysty kunnolla,,ajattelin että pitää mennä sairaalaan suoraan niin sais liima siteen etes,,on vän vaikeeta köpötellä tään jalan kans,,hermot menee ,,oletko sinä saanut kuntoon jalkasi ja miten kertoisitko olitko ordopedillä tai mis,,
jos kertoisit onko parantunut ja joudutko leikkauksee,, - lumijalka
Pari päivää kaatumisesta otettii rtg - diagnoosi hyväasentoinen murtuma ja kipsi heti paikalla. Kirurgi sanoi, että usein tarvitaan leikkaus. 2 vkoa kipsauksesta menen kontrolliin, ja jos ei ole luutunut, niin sitten kuulemma leikataan pikapuoliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312