Fiat Stilo

Antti

Kun tätä palstaa lukee nii minä ainakin saan käsityksen et Fiat:ssa ei oo kuin vikoja? Ittse ostin vaimolle 2003 loppuvuonna Stilo 115 JTD, auto on toiminut huvin ainut vika on ollut kun lamput kärähti keulasta, niiden korjauksen jäkeen on ollut huoletonta ajoa. Enkä malttaisi luopua Stilosta, mutta kun vaimo sai lähempää työpaikan niin Stilo on ruvennut seisomaan pihalla 43000tkm mittarissa ja auto on kuin hyljätty katokseen..... ihan sääliks käy

12

2912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urpiainen

Eipä mielestäni sellaista kuvaa saa, varsinkin jos osaa hiukankin käyttää omaa älyään juttuja lukiessa. Toisaalta kerrohan minkä merkin palstalla EI kerrottaisi jatkuvista vioista? No Skoda on toki poikkeus mutta sieltä seriffi poistaakin heti kaikki skodan täydellistä mainetta vaarantavat jutut.

• frrkku

Vaihdoin myös loppuvuonna 2003 Stilo MWJTD:n. Tällä hetkellä sillä on ajettu n. 87 tkm ilman mitään sen kummempia ongelmia. Lähtee hyvin käyntiin talvella, on lämmin, pienikulutuksinen eikä ole jättänyt tielle.

Niiden ajovalopolttimoiden vaihdon saisi kyllä suunnitella aivan uudelleen. Dieselissä se on tehty todella hankalaksi. Ja jos joku väittää toista, niin ei ole tyyppi sitten koskaan kokeillutkaan sitä vaihtoa.

• Antti

Joo hankalat on sen takia minäkin lasken ne vioiksi vaikka periaatteessa se ei ole vika jos polttimo kärähtää. :) Paljonkohan tämmösestä Stilosta voisi pyytää jos sen myy, itse olen ajatellut 19,000 euroa, siis jo auto on ajettu 43,000tkm ja erittäin hyvin pidetty ?

• sanoa
        Antti kirjoitti:

Joo hankalat on sen takia minäkin lasken ne vioiksi vaikka periaatteessa se ei ole vika jos polttimo kärähtää. :) Paljonkohan tämmösestä Stilosta voisi pyytää jos sen myy, itse olen ajatellut 19,000 euroa, siis jo auto on ajettu 43,000tkm ja erittäin hyvin pidetty ?

mutta nettisivuilla näkyvät pyytävän 15 - 19 k€ 2003 stilo dieseleistä. Toisaalta nykyään lienee autokauppiaankin helpompi päästä eroon dieselistä, vähän ajetusta varsinkin. Yleensä ne eivät ole jääneet liikkeen pihaan ruostumaan.

Toisaalta, tuota dieseliä ei ole kovin paljon käytettynä tyrkyllä. Johtuuko se sitten hyvästä laadusta vai vähäisestä mallimyynnistä? Itse olisin kyllä taipuvainen uskomaan molempiin syihin: dieseleitä ei ole kovin paljon myyty sen kalliimman hinnan (verrattuna bensiiniversioon) vuoksi ja toisaalta niissä ei tietääkseni ole ollut mitään suurempia lastentauteja.

• Et saa
        Antti kirjoitti:

Ehkä alle 15 sitten voi mennä kaupaksi

• Antti
        Et saa kirjoitti:

Ehkä alle 15 sitten voi mennä kaupaksi

Alle 15,000 ? eikös se mee jo pikku Bensa Stilon hinnaks. oonko väärässä?

• teedsfs
        Antti kirjoitti:

Hinnat tippuu ja fiat ei ole kovin kysytty käytettynä

• Kemu69
        Antti kirjoitti:

Pyyntihinnat vaihtelee välillä 15000-20000. Riipuen siitä myytkö suoraan vai vaihdatko ja millaiseen vaihdat, sopiva hinta keskimäärin n. 17k€.

• Antti kirjoitti:

Värinä perus punainen ja viisiovinen?

Kävin koeajamassa JTD MW:n ja teki kyllä vaikutuksen. TDi hehkuttajien kannattaisi käydä koeajamassa; VW jää kaikessa jälkeen. Kulutus oli 4.7/100 km, mikä on erinomainen tulos MW:n kokoiselle autolle. Kiihtyvyys 5-vaihteella 120-150: 8.0s! Harkitsin autoa kolmiovisena JTD vs 130.

• keski-suomesta

Terve.

Ihan vaan tätä lamppuasiaa sivuttaakseni.

Kyllä se on helppoa vaihtaa kun muutaman kerran tekee perse edellä puuhun.

Nykyään ihan rohkeesti meikä ottaa sen suojuksen siitä takaa kokonaan pois (siis se muovinen pleksi vaiko miksi me nyt sitä halutaan kutsua)

Onhan se vaikee toisaalta saada ekoilla kerroilla paikalle takas mutta kun oppii niin sitten lähtee. Ei ole mikään mahdottomuus vaihtaa 10min per puoli.

Ja tämä kokemus on 100 ja JTD malleista..

Ja mittarissa 72tkm tällä hetkellä ja kerran kummaltakin puolelta vasta mennyt poltin.

P.S. JTD on kyllä ihan perseestä vaihtaa.

• Antti
        Stilo100 kirjoitti:

Värinä perus punainen ja viisiovinen?

Kävin koeajamassa JTD MW:n ja teki kyllä vaikutuksen. TDi hehkuttajien kannattaisi käydä koeajamassa; VW jää kaikessa jälkeen. Kulutus oli 4.7/100 km, mikä on erinomainen tulos MW:n kokoiselle autolle. Kiihtyvyys 5-vaihteella 120-150: 8.0s! Harkitsin autoa kolmiovisena JTD vs 130.

Väri on metalli vihreä, vihrertävillä sävylaseilla, joo ja se on 5 ovinen. :)
        Vaimo halus 5 ovisen ja sillehän toi ostettiin.

• Antti
        keski-suomesta kirjoitti:

Terve.

Ihan vaan tätä lamppuasiaa sivuttaakseni.

Kyllä se on helppoa vaihtaa kun muutaman kerran tekee perse edellä puuhun.

Nykyään ihan rohkeesti meikä ottaa sen suojuksen siitä takaa kokonaan pois (siis se muovinen pleksi vaiko miksi me nyt sitä halutaan kutsua)

Onhan se vaikee toisaalta saada ekoilla kerroilla paikalle takas mutta kun oppii niin sitten lähtee. Ei ole mikään mahdottomuus vaihtaa 10min per puoli.

Ja tämä kokemus on 100 ja JTD malleista..

Ja mittarissa 72tkm tällä hetkellä ja kerran kummaltakin puolelta vasta mennyt poltin.

P.S. JTD on kyllä ihan perseestä vaihtaa.

voi olla että kun sen vaihtaa useammin niin rupee sujumaan. Itte oon vaihtanu kerran 36,000tkm:sä ja tyyliä en ikinä oo nähny kuinka se kannattais vaihtaa eli siinä meni aikaa kun tutkin kuinka vaihdan. Ja sinua lainatakseni "kiipesin perse edellä puuhun" :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe