STV ja SVS takaisin !!!

old school

Ny on niin leväperällä tää koko ala että Suomen Teollisuuden Vartiointi ja Suomen Vartioimis ja Sulkemis Oy:t back!
Those were the days my friends!!
Oli sitä aikaa kun punkkarit ja fiftarit sai köniinsä steissillä..
Kyllä somalit kaipais pikkasen pamppua ja koiraa puremaan heheheeeeee.

80

4069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7v väijynä.

      Aivan samaa mieltä...Ja ne ei ottais ainakaan kaikennäköisiä insinööri/humaani opiskelijoita töihin jotka lentää tuulen mukana taikka eivät mahdu duuni vaatteisiinsa. Jotka ensimmäisen tilanteen sattuessa juoksee sovariin itkemään ja jättää työkaverinsa yksin tilanteeseen.

      • seyksvaeltelija

        Muistan vielä stv:n logon paremmin kun eilisen päivän, vaikka niistä ajoista vuosia. Ja sen, kun ei puvussa lukenu vielä hevosen kokosin kirjaimin "vartija". Sit yks päivä tuli muutos... Muistan ne ajat, kun oli yritystä jos jonkinlaista: stv, svs, vm, vartioässät, hensingin koiravartio, servi turvapalvelut, HA vartiointi... Mikäs se yks oli...
        Mikäs olikaan stv:n puhelinnumero... ei hemmetti. Muistan senkin. 77521.
        Vartiomiehillä 7015544... onhan se kiva muistella menneitä... mikäs svs:llä oli numero? No, väliäkö tuolla...


    • Runkvist

      Ne oli aikoja ne, ei ollut mitään oikeuksia, mutta eipä niitä kukaan kysellytkään...

      • konnat pelkäsi

        joutua meitin käsiin ja luovuttivat itsensä todella mieluusti itsensä poliiseille, koiria oli enemmän hommissa, pistoolit piireissä jne. Ne oli vartijan hommia ne...


      • zombei?
        konnat pelkäsi kirjoitti:

        joutua meitin käsiin ja luovuttivat itsensä todella mieluusti itsensä poliiseille, koiria oli enemmän hommissa, pistoolit piireissä jne. Ne oli vartijan hommia ne...

        Tuosta tulikin mieleen... googlasin vartiomiehet oy, löytyy jostain huitin nevadasta, mutta... miten zombie survival sheet liittyy asiaan? Pisti silmään aika pahasti googlelta muiden kuvien joukosta... XD


      • kakskoiraa

        Milläs firmalla olit? Runkvist?


    • ooo

      Kyllä siloin oltiin paljon paljon paljon pidemmällä asioissa, (toiki nyt joku aloittaa VAT,TVEAT,Ura ohjelmat ja muun hypetyksen)molemmat firmat painoi ilman tulospakkoa, kalustoa satoi, ainakin meillä, ovista ja ikkunoista. Aina kun tartti uutta kalustoa niin sai ite kipaista firmanpiikkiin hakemaan. Hommat hoidettiin tyylillä ja typeriä tai muutoin vittumaisa toimenpiteiden kohteita myllytettiin ja poisteltiin ovenpielet kolisten suoraan maijaan. Poliisien kannsa poltettiin tupakat ja pidettin kivaa.

    • LV,

      MYÖS LV-LÄHIVARTIOINTI TAKAISIN

      • seyksvaeltelija

        Onks semmonenkin ollu? Hitto, unohdin.


    • STV is Back!

      STV on ylivoimaisesti paras vartiointiliike. Voisi sanoa, että The Best of Best! Viime aikoina tosin pitänyt hieman matalampaa profiilia.

      STV on aina pitänyt kohteens rauhallisina, eikä mikään ihme, sillä miehet ja naiset ovat parhaimmistoa.

      Ps. Nyt olisi kesätyöntekijöille paikkoja auki, kun gonat lähtevät Thaimaaseen. Rekrytointiin vaan yhteyttä ja Elimäenkadulle mars, mars...

      • kuulapää1

        STV lentoaseman osasto varsinkin oli valioporukkaa ,kielitaitoisia ja fiksuja ,useimmat vähintään ylioppilaita , naiset olivat pitkiä ja kauniita , miehet miehen näköisiä eivätkä mitään surkean laihoja näppylänaamoja.
        Silloin oli lentoasemallakin kuri ja järjestys,kun stv ,n tyylikkäät vartijat kiersivät koiran kanssa aluetta ja lentoemännät iskivät silmää eikä se useinkaan jäänyt siihen vaan kuumia romansseja syttyi tuon tuostakin, varsinkin A. A ruskeine sänkykamarisilmineen oli haluttua kamaa emäntien keskuudessä..
        STV men were men really


      • kaivarilaisetmuistos
        kuulapää1 kirjoitti:

        STV lentoaseman osasto varsinkin oli valioporukkaa ,kielitaitoisia ja fiksuja ,useimmat vähintään ylioppilaita , naiset olivat pitkiä ja kauniita , miehet miehen näköisiä eivätkä mitään surkean laihoja näppylänaamoja.
        Silloin oli lentoasemallakin kuri ja järjestys,kun stv ,n tyylikkäät vartijat kiersivät koiran kanssa aluetta ja lentoemännät iskivät silmää eikä se useinkaan jäänyt siihen vaan kuumia romansseja syttyi tuon tuostakin, varsinkin A. A ruskeine sänkykamarisilmineen oli haluttua kamaa emäntien keskuudessä..
        STV men were men really

        Muistan miten nuoriso haukkui stv:läisiä stevareiksi. Siitä se yleistyi koko ammattikuntaan. Harmillista sinänsä. Mutta jotain siinä stevari sanassa oli. Meininki oli kuulemma toisinaan aika hurjaa kaivopihassa...


    • koikkarin5

      Jumakeka. punaisia LV:n tarroja näkyy vieläkin siellä täällä Tampereella ! Sydäntä lämmittää, en muuta sano !
      Ja ne mustat nahkatakit, oli poijaat tyylikkäitä !
      Kyllä tarttis saada Lähivartiointi Oy takaisin, oli ne aikoja !

      • händi

        Onko mm. asusteista mitään kuvia olemassa missään?


      • kuulapää1
        händi kirjoitti:

        Onko mm. asusteista mitään kuvia olemassa missään?

        täytyykin ottaa kuva vormusta kun olen sen pitänyt muistona samoin kuin tyylikkään suikankin ja nokian kumipampun ,stv;n asu muistutti erehdyttävän paljon silloista poliisiunivormua ..


      • lv tt
        kuulapää1 kirjoitti:

        täytyykin ottaa kuva vormusta kun olen sen pitänyt muistona samoin kuin tyylikkään suikankin ja nokian kumipampun ,stv;n asu muistutti erehdyttävän paljon silloista poliisiunivormua ..

        Hei Minullakin On LV:n vormu vielä säästössä .. Minä Vuosina olit LV:llä Töissä Itsen olin 1998-2003 ikävä on vanhaa LV:tä itse olin silloin Nokian Alueen vähäisisä kohteissa Rakastin Käydän Kierroksen Lopuksin Kirjastossa Vartioimassa . vaikka Lähivartiointi on siirtynyt ajasta ikuisuuteen jo ajat sitten . nykyään työskentelen laiteasentajana TURVATIIMILLÄ


      • seyksvaeltelija
        lv tt kirjoitti:

        Hei Minullakin On LV:n vormu vielä säästössä .. Minä Vuosina olit LV:llä Töissä Itsen olin 1998-2003 ikävä on vanhaa LV:tä itse olin silloin Nokian Alueen vähäisisä kohteissa Rakastin Käydän Kierroksen Lopuksin Kirjastossa Vartioimassa . vaikka Lähivartiointi on siirtynyt ajasta ikuisuuteen jo ajat sitten . nykyään työskentelen laiteasentajana TURVATIIMILLÄ

        Muistelet tuota aikaa? Itse muistan vuodet 1992-1996. Sittari uusittiin, alkoi laatoista, sitten tuli kullatut parvet, sitten lasiset liukuovet, joista pääsi sisään ovea työntämällä... keitäs sittarissa oli? Korsi, luikku, pienivaalee, pullakuski...
        Mitä siellä kuulikaan? "Saat meiän haalarin jos hyppäät tästä tonne alas". Oisin voinu tehdä sen. Mutta... päädyin ostamaan isovaaleelta kahvapampun 750 markalla! Keräilijä luonne? Olin! Tyhmä? Kyllä!
        Silloin oli ylätasanteen alapuolella sittarissa monetario ravintola. Ei ollu kameroita silloin. Muutamasta ampumatapauksestakin kuulin. Laitapuolen kulkijat uhkaili vartijoita milloin milläkin kostolla. Mut ne ei toteutunu ainakaan minun tietääkseni. Ihmettelen vieläkin miten selvisin elossa siellä!


      • buah...
        lv tt kirjoitti:

        Hei Minullakin On LV:n vormu vielä säästössä .. Minä Vuosina olit LV:llä Töissä Itsen olin 1998-2003 ikävä on vanhaa LV:tä itse olin silloin Nokian Alueen vähäisisä kohteissa Rakastin Käydän Kierroksen Lopuksin Kirjastossa Vartioimassa . vaikka Lähivartiointi on siirtynyt ajasta ikuisuuteen jo ajat sitten . nykyään työskentelen laiteasentajana TURVATIIMILLÄ

        ja sitten mä heräsin..koska tiimillä on ollu Tampereella omia asentajia..


      • LV Oy
        kuulapää1 kirjoitti:

        täytyykin ottaa kuva vormusta kun olen sen pitänyt muistona samoin kuin tyylikkään suikankin ja nokian kumipampun ,stv;n asu muistutti erehdyttävän paljon silloista poliisiunivormua ..

        Hei voitko Laittaa kuvaa mulleJa meille kaikille siitä LVstä Ja itsellänin on vain Iss sän Engelin jaHA n Takkeja


      • kahekoira akka
        LV Oy kirjoitti:

        Hei voitko Laittaa kuvaa mulleJa meille kaikille siitä LVstä Ja itsellänin on vain Iss sän Engelin jaHA n Takkeja

        Ja et ole valmis luopumaan yhdestäkään...?


      • HA-HA
        kahekoira akka kirjoitti:

        Ja et ole valmis luopumaan yhdestäkään...?

        EN taida olla.mulla on HAn mustia pilottitakkeja Jossa lukee edessä valkoisella brodeerauksella VARTIJA VÄKTARE HA-Vartiointi ja selässä valkoisell VARTIJA


      • Makke_kaarakainen
        HA-HA kirjoitti:

        EN taida olla.mulla on HAn mustia pilottitakkeja Jossa lukee edessä valkoisella brodeerauksella VARTIJA VÄKTARE HA-Vartiointi ja selässä valkoisell VARTIJA

        Oisko mitään sänssia saada ostettuu HA takkia sulta ??? Sitä oon perhana ajanu takaa jo yli 10 v ??? Hittokun en tiedä mistä Juniorin sais käsiin ! Se joka oli vikassa vaihees HA n johtaja http://www.tori.fi/vi/12879845.htm toi selittää sulle kaiken miksi ajan niit takaa. Siin samas on numero mist mut saa kiinni.


      • KaksiKoiraa
        Makke_kaarakainen kirjoitti:

        Oisko mitään sänssia saada ostettuu HA takkia sulta ??? Sitä oon perhana ajanu takaa jo yli 10 v ??? Hittokun en tiedä mistä Juniorin sais käsiin ! Se joka oli vikassa vaihees HA n johtaja http://www.tori.fi/vi/12879845.htm toi selittää sulle kaiken miksi ajan niit takaa. Siin samas on numero mist mut saa kiinni.

        Makke, tunnetko HA:lta Kahta Koiraa?


      • Kaksi.. no, olkoon.
        KaksiKoiraa kirjoitti:

        Makke, tunnetko HA:lta Kahta Koiraa?

        Meinaan tietää missä Juniori on. Jos on vielä.


    • ÄLVEE

      NYT oikeestikkin pitäs saada LV takas meinaan oli niin hyvä että oli pakko jättää vanhat musta punaiset LV tarrat muistoksi ikkunoihin ...

    • vaakon nakki

      Ollaan LV:n toiminnasta mitä mieltä tapansa, niin kledjut olivat koko alan komeimmat !!
      Mustat housut, musta paita punaisin kirjailluin tekstein ja virkaharmaa solmio, sekä upeat mustat nahkatakit. No, nahkatakki ei ehkä ollut aivan käytännöllisin vartiointiointihommiin, mutta antoivat roppakaupalla lisäarvoa. Komeita olivat !

      Nykykledjut vartijoilla ovat vain harmaita kopioita poliisin vermeistä, ihan täyttä kuraa.

      • seyksvaeltelija

        Muistan aikoinaan, miten svs:lläkään ei ollut kuin (kohteesta riippuen) perus takki, paita, housut ja ravatti. Nykyään tyypit näyttää valmiilta about sotaan... Pari vuotta sitten kävin steissillä. Ei helevetti. On kaikki mahdollinen mukana.
        Tuli mieleen, että ainakin stv:llä oli työ asussa sivulla pampulle joku paikka, mihin sen sai lahkeen sisään... Kerran näin erään naisvartijan asettelevan steissillä pamppua paikalleen, mutta meni vyölenksun ohi ja tuli lahkeesta ulos. 0_o


      • Anonyymi
        seyksvaeltelija kirjoitti:

        Muistan aikoinaan, miten svs:lläkään ei ollut kuin (kohteesta riippuen) perus takki, paita, housut ja ravatti. Nykyään tyypit näyttää valmiilta about sotaan... Pari vuotta sitten kävin steissillä. Ei helevetti. On kaikki mahdollinen mukana.
        Tuli mieleen, että ainakin stv:llä oli työ asussa sivulla pampulle joku paikka, mihin sen sai lahkeen sisään... Kerran näin erään naisvartijan asettelevan steissillä pamppua paikalleen, mutta meni vyölenksun ohi ja tuli lahkeesta ulos. 0_o

        Ja tapahtui muistaakseni lähellä sitä aikaa, kun steissin metroasemalla joku laittoi hätäraketin menemään. Itään päin menevien vuorojen tasanteella on vieläkin jälki lattiassa. Muistan kuka yritti ajaa porukkaa ulos steissiltä kun ilma alkoi olla sakeana oranssista savusta.


    • Lisardi

      Tuossa OOO kirjoitti vuosia sitten "molemmat firmat painoi ilman tulospakkoa, kalustoa satoi, ainakin meillä, ovista ja ikkunoista" tämä ei kuulosta tutulta ainakaan SVS:n suunnalla, mutta voi olla hyvinkin totta STV:llä (vakuutusyhtiöiden firmassa).
      SVS oli periaatteessa ihan yrittäjävetoinen firma ja en muista, että varusteita tai kalustoa olisi olisi mitenkään erityisen runsaasti tai laadukkaasti ollut tarjolla. Esim. -90 luvun alussa piirivalaisimet olivat pitkään surkeita 2 patterisia MagLitejä kun jo parempiakin olisi ollut markkinoilla tarjolla. Eikä niitä (kiinalaisia) pattereitakaan saanut ihan joka ilta.
      Moni on kirjoittanut LV:n nahkatakeista, no niistä en tiedä mitään, olisi kiva nähdä edes kuvia, mutta kas kun kukaan ei ole huomioinut HA:n tyylikkäitä mustia pilottitakkeja. Oli se vain tyylikästä kun oli musta pilotti mustat reisitaskuhousut maiharit. Parhaat työvaatteet mitä olen päälleni pukenut. Kaikki myöhemmät "kurahousut" yms. (useammassakin firmassa) ovat olleet silkkaa shaissea. Eikä ne HA:n vaatteiden päälle puettavat mustat piiriliivitkään olleet noin visuaalisesti mitenkään kauhean huonon näköiset, ne vain olisi pitäneet olla henkilökohtaiset. Sellaisia edellisen käyttäjän jäljiltä höyryävän lämpimiä liivejä ei mielellään viitsinyt pukea. Parempi oli pienestäkin palkasta satsata omiin.

      • kei

        Lisardi voisitko kertoa tiedottomanani minulle minä vuonna HA-vartiointi helsinki oikein ostettii Kitos??


      • Lisardi
        kei kirjoitti:

        Lisardi voisitko kertoa tiedottomanani minulle minä vuonna HA-vartiointi helsinki oikein ostettii Kitos??

        Menee nyt vähän sivuun otsikosta. Esille kaivamani tiedote asiasta kertoo Engel Security Oy:n ostaneen HA-Vartiointi Oy:n koko osakekannan 23.8.2001 tehdyllä kaupalla.


      • moi¨
        Lisardi kirjoitti:

        Menee nyt vähän sivuun otsikosta. Esille kaivamani tiedote asiasta kertoo Engel Security Oy:n ostaneen HA-Vartiointi Oy:n koko osakekannan 23.8.2001 tehdyllä kaupalla.

        Oho niin kauansitten mulle ei niin tämä HA-vartiointi oy ole tuttu mutta HA-tuote on hyvinkin


      • kakskoiraa
        moi¨ kirjoitti:

        Oho niin kauansitten mulle ei niin tämä HA-vartiointi oy ole tuttu mutta HA-tuote on hyvinkin

        HA-vartiointi oli ekoja firmoja jotka hommas ruotsalaisia puukko-luotisuoja liivejä. Kiitos Juniorille.


    • dlf,l

      Näin äskettäin erään R-kiskan ikkunassa STV:n tarran. Turvallisuudentunne kohosi välittömästi potenssiin kaks.

      On hienoa, että STV on tullut takaisin. Onkin aika jo päästä eroon tuosta viheliäästä Sekurjimuksesta.

      • seyksvaeltelija

        Et oo tosissas... stevarei ei oo ollu ties moneenko vuoteen, mutta muostot elää, ja legendat! Minusta tuollaiset aikakauden jutut pitäisi säilöä johonkin muistojen holviin! 1990-2000 oli vuosikymmen aika, jota ei hevin unohda! Ei edes hevillä!
        Teknon nousukausi, aika, jolloin työvaatteet muutettiin syystäkin selväkielisemmiksi. Tuolloin kaikki muuttui... maahanmuuttajia tuli, jotenkin se vapaan suomalaisuuden hohto katosi tuolloin. Ei nykyän halua lähteä hesaan, siellä ei tiedä mitä kieltä tulee vastaan kun kelloa kysyy...
        Yks "steve" kertoi laskeneensa aikoinaan laajiksen sataman eräät portaat ylös saakka. Lukua en muista.


      • Makke_kaarakainen
        seyksvaeltelija kirjoitti:

        Et oo tosissas... stevarei ei oo ollu ties moneenko vuoteen, mutta muostot elää, ja legendat! Minusta tuollaiset aikakauden jutut pitäisi säilöä johonkin muistojen holviin! 1990-2000 oli vuosikymmen aika, jota ei hevin unohda! Ei edes hevillä!
        Teknon nousukausi, aika, jolloin työvaatteet muutettiin syystäkin selväkielisemmiksi. Tuolloin kaikki muuttui... maahanmuuttajia tuli, jotenkin se vapaan suomalaisuuden hohto katosi tuolloin. Ei nykyän halua lähteä hesaan, siellä ei tiedä mitä kieltä tulee vastaan kun kelloa kysyy...
        Yks "steve" kertoi laskeneensa aikoinaan laajiksen sataman eräät portaat ylös saakka. Lukua en muista.

        Mulla on muutama STV tarra,Kangasmerkkejä ja piakkoin tulossa pari paitaa ja takkeja :D Muutama kyltti ym Just museointiin tulossa :D Avaan niille omistetut nettisuivut kuhan kokoelma STV on täys.


      • syvähuokaus
        Makke_kaarakainen kirjoitti:

        Mulla on muutama STV tarra,Kangasmerkkejä ja piakkoin tulossa pari paitaa ja takkeja :D Muutama kyltti ym Just museointiin tulossa :D Avaan niille omistetut nettisuivut kuhan kokoelma STV on täys.

        Tietoa tälle palstalle. Tuota on odoteltu...


      • Anonyymi
        syvähuokaus kirjoitti:

        Tietoa tälle palstalle. Tuota on odoteltu...

        Toivottavasti ei ole unohtanut. Tai sitten on.


    • HA-tuote

      Saatana uskokaa jo ttä STV ei ole enää muuna kuin secun aputoiminimenä jos tarra oli valkoinen ja sinisellä painettu kotka on syytä vetää lääkkeitä ps HA-vartiointia ikävä..

    • okkj

      Itseltänikin löytyy vielä lv.n uniformu mutta en ole jaksanut kavaa sitä tuolta komerosta

    • Pöllötouhua, kapina!

      Tää vartiointiala on mennyt ihan ketuilleen Secun, Gessin ja Gössin tulon myötä. Ennen sitä tiesi sentään kenelle työskenteli. Ihan perseestä!

      • newanhatajat

        Et ole ainoa valittaja... Popula eli ne ajat täysillä...


    • p45k4maa

      Kantohan vartijat viella aseitakin joskus 80-luvulla.

      • dhgfhgööö

        itseasiassa kantoivat vielä 90-luvullakin, ainakin STV:llä.


      • pahatulevaisuus
        dhgfhgööö kirjoitti:

        itseasiassa kantoivat vielä 90-luvullakin, ainakin STV:llä.

        Tulevaisuudessa saa vartijatkin mp5:t. Ja jepareilla vähintään pstkk:t.


      • huonopaasuuntaa
        pahatulevaisuus kirjoitti:

        Tulevaisuudessa saa vartijatkin mp5:t. Ja jepareilla vähintään pstkk:t.

        Siltä se pahasti näyttää.


      • Anonyymi
        pahatulevaisuus kirjoitti:

        Tulevaisuudessa saa vartijatkin mp5:t. Ja jepareilla vähintään pstkk:t.

        On varoitettu, että Ruotsin tiellä ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varoitettu, että Ruotsin tiellä ollaan.

        Vai pitäisikö sanoa "teillä". Meinaan mitä Ruotsissa nykyään tapahtuu - pommeja, väkivaltaa, luoteja, jengejä...


    • vanha-uusi

      Näyttäkääs nyt sitten kuvia niistä komeista työvaatteista.

      Nykymaailmassa ne maiharit reisarit pilotti, ei enää toimisi, paitsi jos haluaa mamuja pelotella. Sen lisäksi monella jo muutenkin kalju paistaa.

    • Exstewe

      Koskas tuo LV oli? Ja kuka sen perusti, TJ, oliko se joku iso porukka? Kukas sitä nyt hoitaa? Onko omistajat vaihtunut tms.? Nahkatakkisia stewejä oli komeita ja riskejä sekä asiallisia, nykyään näkee noita linnunruuaksi sopivia lapsia myymälöissä.

      • on hävinnyt

        LV: perusti kummitätini Mies 1993 Ja olen itse ollut koko ikäni HA:lla Ja turvatiimillä Harmitta kun ei LV:llä ollut paikkoja silloin:(


      • kakskoiraa
        on hävinnyt kirjoitti:

        LV: perusti kummitätini Mies 1993 Ja olen itse ollut koko ikäni HA:lla Ja turvatiimillä Harmitta kun ei LV:llä ollut paikkoja silloin:(

        Tunnetko "Kahta Koiraa"? Tai oikeammin... muistatko?


    • peprp

      STV:n aikoina äijät teki äijien hommia ja naiset, naisten hommia. Nykyisin naisia näkee siellä, missä pitäisi olla vain miehia. Se lohtu siinä on, että jotkut mimmit ovat aika hyvännäköisiä ;)

    • hetilok

      STV:n tarroja näkee siellä täällä. Ihan hyviä muistoja, onpa sitä joillain käytössä STV:n logolla olevia käsirautakoteloita yms. Mutta ajat muuttuu, enää ei saa hakata pulsuja porttikongissa.

    • LV veteran

      G4S osti Lähivartiointi Oy:n muistaakseni joskus 2005 vuoden lopulla.
      Silloinen toimari ja omistaja on nyt Turvatiimillä, oltuaan firmansa myynnistä asti G4S:llä palvelupäällikkönä.Siirtyi siis vuonna 2013 keväällä Turvatiimille.

      Komeat oli vermeet Lv:n vartijoilla ja oli hieno työyhteisö muutenkin.

      • seyksvaeltelija

        Voihan sitä kai joku vielä mennä ja perustaa stv.n uudelleen? Saman nimistä firmaa ei oo kai missään. Mut oisko se enää sama juttu? Tyypeille 90- luvun kuteet päälle ja työkalut...? Ei taida onnistua? Vai onnistuisko?


      • ennen oli hyvin
        seyksvaeltelija kirjoitti:

        Voihan sitä kai joku vielä mennä ja perustaa stv.n uudelleen? Saman nimistä firmaa ei oo kai missään. Mut oisko se enää sama juttu? Tyypeille 90- luvun kuteet päälle ja työkalut...? Ei taida onnistua? Vai onnistuisko?

        Höyläkalju, maiharit, haalarit ja baretti. Nistejä puupampulla porttikongien kuolleissa kulmissa. Lisäkoulutus tavarahississä.


      • Entinen vartija.
        ennen oli hyvin kirjoitti:

        Höyläkalju, maiharit, haalarit ja baretti. Nistejä puupampulla porttikongien kuolleissa kulmissa. Lisäkoulutus tavarahississä.

        Osaako joku sanoa milloin vartijakortin suorittaminen tuli pakolliseksi
        vartijan työtä tekevälle?


      • kakskoiraa
        Entinen vartija. kirjoitti:

        Osaako joku sanoa milloin vartijakortin suorittaminen tuli pakolliseksi
        vartijan työtä tekevälle?

        Varmaanki joskus 40 luvun jälkipuolella...?


      • Anonyymi
        ennen oli hyvin kirjoitti:

        Höyläkalju, maiharit, haalarit ja baretti. Nistejä puupampulla porttikongien kuolleissa kulmissa. Lisäkoulutus tavarahississä.

        Tuo taitaa onnistua enää Venäjällä tai E.-Euroopasa.


    • STV will back!

      STV:n paluu voisi olla kova sana, sillä kaikki nykyiset turva-alan firmat ovat kadottaneet vartioinin alkuperäiset ihanteet ja tavoitteet.

      • vetokello ja avain

        Ehkä maksavilla asiakkaillakin on sanansa sanottavana siihen millaisia palveluja ostavat. Hinnoittelu on syvältä kun ajatellaan vain rahaa tarjouksia tarkastellessa. Palvelut muokataan asiakkaan mielen mukaan ja perinteinen vartiointi ei ole enää tätä päivää. Ei tilanne parane vaikka otettaisiin kaikkien vartiointiliikkeiden nimet uudestaan käyttöön. Maailma muuttuu veliseni.


      • Ent. vartija.
        vetokello ja avain kirjoitti:

        Ehkä maksavilla asiakkaillakin on sanansa sanottavana siihen millaisia palveluja ostavat. Hinnoittelu on syvältä kun ajatellaan vain rahaa tarjouksia tarkastellessa. Palvelut muokataan asiakkaan mielen mukaan ja perinteinen vartiointi ei ole enää tätä päivää. Ei tilanne parane vaikka otettaisiin kaikkien vartiointiliikkeiden nimet uudestaan käyttöön. Maailma muuttuu veliseni.

        Joo, sitä se kilpailu teettää, muillakin aloilla.


      • kahdenkoiranakka
        Ent. vartija. kirjoitti:

        Joo, sitä se kilpailu teettää, muillakin aloilla.

        Vollottakaamme!


      • DTVm

        ja STV:n Tytär yhtiöt samalla : STW Security OY , STVM oy , STV 24 , ym ym ym


    • ennen oli ennen

      STV/ SVS on olemassa! Niinkauan kun näiden firmojen dinosaurukset kolistelee
      nykypuljujen käytävillä. Onneks kuolema korjaa nää supervartijat pikkuhiljaa...

      • suomalaisetonlampait

        "Onneks"? Tulee vielä sukupolvi, joka kuulee heidän teoistaan, ja tulee haikailemaan niitä aikoja niin, että tämä taistelu vanhan ajan kultaisuudesta/mielettömyydestä ei tule katoamaan ainakaan vähään aikaan. Ajat muuttuu sanotaan. Mielipiteet ennemminkin. Kansainvälistyminen sai tämän kaiken aikaan! Sata varmasti vartijakin näkee mielummin vaikka joka toinen päivä alueellaan jonkun örveltäjän, johon voi kuitenkin luottaa, jos se kertoo kaikesta epäkohdasta, mitä on alueella nähnyt, jota vartija ei välttämättä ole itse huomannut. Sen sijaan tyyppi josta ei tiedä mitä se meinaa, ja jota ei vieras kansa pahemmin hetkauta, on ongelma erikseen. Ei kaikille lässyttäminen auta. Voiko poliisikaan mitään tyypeille, jotka on eri kulttuurista, jotka tuo parikytä klaaniaan tai heimoaan etsimään vahingossa heimonsa lapsen yli ajanutta miestä pistääkseen hengiltä sen? Mikä se tapaus rautiksella oli, missä pistettiin aseman kamerat "uuteen uskoon"?


    • turhatiimi osaa

      Eikös tämä Turvatiimin kuva selitä aika hyvin kehityksen kulun?

      http://turvatiimifi.adv4.hosting.fi/wp-content/uploads/2012/12/evoluutiokuva.jpg

      Todella työntekijöitä halventava "evoluutio" kuva vartijoista.

      Ensin kulkee apina vartijan puvussa kyyryssä. Sitten apina oppi kävelemään. Tämän jälkeen apina yhä vartijan pukua pitäen kantaa keihästä olalla. Sen jälkeen apinalle ilmestyy sivukahva pamppu käteen. Viimein apina vartija on kehittynyt homppelin näköiseksi ihmiseksi, jolla on puku päällä ja kahvikuppi kädessä (Vartijoiden tehtävä on keitellä kahvia? Itseasiassa näin oli G4S:llä Turussa), joka viittelöi tulemaan peremmälle seisoen nöyränä kantapäät yhdessä asenossa.

      • homo tiimi

      • secutiimi
        homo tiimi kirjoitti:

        http://turvatiimi.fi/meille-toihin/avoimet-tyopaikat/

        Tule meille töihin! Kehityt apinasta homoksi!

        Pääseekö Turvatiimille suoraan töihin, jos sanoo, että on homoseksuaali?

        Seculle taas ovet avaa jos sanoo, että on nainen tai neitihomppeli. Valittujen työ kulminoituu kahvinkeiton, kopioinnin ja meikkauksen akselille.

        Näin se maailma on muuttunut.


      • koettu on
        secutiimi kirjoitti:

        Pääseekö Turvatiimille suoraan töihin, jos sanoo, että on homoseksuaali?

        Seculle taas ovet avaa jos sanoo, että on nainen tai neitihomppeli. Valittujen työ kulminoituu kahvinkeiton, kopioinnin ja meikkauksen akselille.

        Näin se maailma on muuttunut.

        Ja paskat. Seculla vuorot vähenee radikaalisti jos saavat tietää, että joku on neitihomppeli. Sen jälkeen työvuorolista näyttää pelkkää nollaa. Työhaastattelussa vihjaillaan, että meillä on enemmän tai vähemmän lesboja töissä. Katsovat miten reagoi. G4S:llä tulee suoraan kenkää jos käy vapaa-aikana homobaareissa, ainakin jos on nainen. (vuoroja tulee rankasti lisää jos neidit nuoleskelee hetskumiespomoja kännissä firman bileissä). Ihanne on nuori ja mahdollisimman tyhmä, joka ei ole uhkana kenellekään. Mieluiten palkkaavat jotain vähä-älyisiä bimboja töihin, jotka kimittävät Aku Ankka-äänellä tai jotka eivät edes osaa vastata vaihteeseen firman nimeä oikein. Seculla taas suositaan mahdollisimman rumia ja taviksen näköisiä, ettei vaan kukaan ihastuisi heihin. Jos olet brunette niin töitä tulee varmasti.


    • Piripäät tulloo!

      Saishan sitä vieläki kulkea oikea vinyylipamppu vyöllä lain puolesta, mutta firmojen vastaavien hoivaajien mielestä se on liian pelottavaa ja asiakkaat voisivat säikähtää.

      Hieno maa.

      • oonkoihanväärässä?

        Jotenkin näyttää siltä, että kaikki on mennyt hyssyttelyksi. "Ei ole niin pahaa kun voisi luulla"? Samalla, kun väkivalta lisääntyy ja ongelmat kasvaa, niin vartijoiden pitäisi tulla entistä vähemmällä varustemäärällä toimeen? Aikoinaan, kun asiat oli toisin, oli luotiasetta, pamppua, ym. Nyt kun asiat on näin kun on, niin mitä on varustevyöllä...? Ainakin muistan 90- luvulta sen, kun ea laukut tuli osaks varustearsenaalia.


    • vartijavänskä

      Kaikki Suomen nykyiset turvallisuusalan firmat ovat ihan toistensa klooneja - ei mitään yksilöllisyyttä koko toiminnassa, saati sitten asusteissa. Ja varmaan kohta on perinteinen Linnan Vartijatkin - turvalisuusorientoitunut SOL-turvapalvelu !!

      Mihin tämä maa ja sen yksityinen turvapuoli menee .... harmaata massaa ja piiperrystä ! Kyllä vaan oli toista STV:n ja Lähivartioinnin aikaan.
      O tempora, o mores !

      • guard2

        Lakeja ja määräyksiä tulee ja on tullut jo turvallisuusalallekin, aina vain
        lisää,(mikä ei välttämättä ole huono asia) ja tämä tietysti vähentää liikkumavaraa,
        ja toiminnan "yksilöllisyyttä". Vartijoilla on kuitenkin sen verran "julkisvaltaa",
        että on vain hyvä, että toiminnasta tulee kontrolloidumpaa.


    • STEELERI

      STV oli rautaa. Sellaista jämäkkää otetta kaivattaisiin nykyäänkin.

      • 90kultaika

        Laittais se yks nyt niitä kuvia tulemaan.... =P~


      • kauankomeneeennenku

        Pitää varmaankin odottaa olojen katastrofiloistumista (keksin äsken tuon sanan), ennenkuin jotain aletaan tekemään, jos silloinkaan. Välillä näyttää, että suomesta halutaan Detroit. Jos ei joku tiedä miten siellä menee, niin wikipediasta katsokaa. Helsingissä kuulemma matut alkaneet kuvata junien pohjia ja taktisesti merkittäviä paikkoja. Valmistelevatkohan terrori-iskua? Helsinki palstalla joku ihmetteli.
        Suomi on ottanut sisäänsä troijalaisen...?


      • eiolemaatajalkojenalla

        Jämäkkää otetta? Ei auta enää mitään. Menet aukomaan päätäs islamisti porukoille tai somaleille ni sieltä tulee koko suku kimppuun. Suomi on myyty. Koitan muuttaa pois suomesta. Se on siinä. Älkää kysykö mihin. Isänmaallisuus on nykyään harhaa suomessa.


      • Anonyymi
        eiolemaatajalkojenalla kirjoitti:

        Jämäkkää otetta? Ei auta enää mitään. Menet aukomaan päätäs islamisti porukoille tai somaleille ni sieltä tulee koko suku kimppuun. Suomi on myyty. Koitan muuttaa pois suomesta. Se on siinä. Älkää kysykö mihin. Isänmaallisuus on nykyään harhaa suomessa.

        "Koitan muuttaa pois suomesta. .... Älkää kysykö mihin."
        Olen samaa mieltä. Pitäisi mennä sinne, missä ala elää renessanssikautta. Ei kuitenkaan länteen. Mutta en tiedä mitä tehdä... näin 5 vuotta myöhemmin ajateltuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe