Kitkamiesten biisi

"Olen niin onneton ei autossani ole edes nastoja talvella"

8

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nastasetä

Olipa niin pirun hyvin oivallettu!
      Nyt kitkapellet etsii kuumeisesti läpi kaikki maailman biisit josko sieltä löytyisi jotain kehua kitkarenkaista.
      hehehhheeeeehhheeeee.... turhaa työtä kitkapellet teette, ei sellaista biisiä ole olemassa! Ei edes satulaulujen tekijät voi laittaa niin paksua tekstiä lasten satulauluihin jossa kehuttaisiin kitkoja koska kyllähän lapsikin ymmärtää ettei nyt sentään mikä tahansa voi olla mahdollista edes saduissa.

• "kitkapelle"

"Kitkapellet" ovat tuollaisesta puberteettiin liittyvästä provoiluvaiheesta päässeet jo ohi.

En aio etsiä mitään lauluja, vaan ajan viisaampana onnellisesti kitkoilla. Meidän kaikkien eduksi :)

• nastasika
        "kitkapelle" kirjoitti:

"Kitkapellet" ovat tuollaisesta puberteettiin liittyvästä provoiluvaiheesta päässeet jo ohi.

En aio etsiä mitään lauluja, vaan ajan viisaampana onnellisesti kitkoilla. Meidän kaikkien eduksi :)

Ajaisin nastoilla, mutta autooni sopivaa nastarengasta ei saa vaikka hakis. Ainut vaihtoehto ois nastotuttaa kesärenkaat tai kitkat. Paska pito ja järkyttävän äkänen käsitellä, mutta ajan talvisin mahdollisimman vähän. Eipä mun kärryä ole ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettukaan. Ongelma noitten kitkojen kanssa on sitten sekin, että vaikka kuinka varois niin takarenkaat kuluu kuin sulamalla. Mulla tulee ehkä 3000-4000 kilsaa vuodessa talvisin ja edes sitä ei kitka kestä. Kelit on etelässä kuitenkin kuivia ja silloin kitkarenkaat kuluu hirveetä kyytiä. Keväällä tulee sitten vetästyä se yksi burnis ja poltettua loputkin lamellit. =)

• 4x4 autoon
        nastasika kirjoitti:

Ajaisin nastoilla, mutta autooni sopivaa nastarengasta ei saa vaikka hakis. Ainut vaihtoehto ois nastotuttaa kesärenkaat tai kitkat. Paska pito ja järkyttävän äkänen käsitellä, mutta ajan talvisin mahdollisimman vähän. Eipä mun kärryä ole ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettukaan. Ongelma noitten kitkojen kanssa on sitten sekin, että vaikka kuinka varois niin takarenkaat kuluu kuin sulamalla. Mulla tulee ehkä 3000-4000 kilsaa vuodessa talvisin ja edes sitä ei kitka kestä. Kelit on etelässä kuitenkin kuivia ja silloin kitkarenkaat kuluu hirveetä kyytiä. Keväällä tulee sitten vetästyä se yksi burnis ja poltettua loputkin lamellit. =)

Näin kun toimit, niin renkaiden kuluminen vähentyy huomattavasti: ei sudi vaan pitää, kesä talvet.

Ja muistathan kierrättää takaa eteen tasaisen kulumisen varmistamiseksi(ettei voimansiirto kulu renkaiden lisäksi).

• nastasika
        4x4 autoon kirjoitti:

Näin kun toimit, niin renkaiden kuluminen vähentyy huomattavasti: ei sudi vaan pitää, kesä talvet.

Ja muistathan kierrättää takaa eteen tasaisen kulumisen varmistamiseksi(ettei voimansiirto kulu renkaiden lisäksi).

Ei jää montaa vaihtoehtoa markkinoille nelivetoisia urheiluautoja. Renkaitakaan en voi kierrättä sen verran on eroa leveyden ja profiilin osalta etu- ja takarenkailla...

Olen mä kyllä miettinyt autonkin vaihtoa esim porschelta löytys nelivetoinen.

• harkitsen
        nastasika kirjoitti:

Ei jää montaa vaihtoehtoa markkinoille nelivetoisia urheiluautoja. Renkaitakaan en voi kierrättä sen verran on eroa leveyden ja profiilin osalta etu- ja takarenkailla...

Olen mä kyllä miettinyt autonkin vaihtoa esim porschelta löytys nelivetoinen.

Talviautoksi olen ajatellut Bugatti Veyronia, vaikka 30-sarjalaisia talvirenkaita ei Nokian renkaiden valikoimissa olekkaan. Kesäautonahan välttää joku vajaavetoinen pikkukinneri, vaikka Bemari.

• ajattele pois
        harkitsen kirjoitti:

Talviautoksi olen ajatellut Bugatti Veyronia, vaikka 30-sarjalaisia talvirenkaita ei Nokian renkaiden valikoimissa olekkaan. Kesäautonahan välttää joku vajaavetoinen pikkukinneri, vaikka Bemari.

Ajattele pois se ei maksa. Veyronit on myyty ja montaa niistä ei jälkimarkkinoillekaan ilmesty.

• kuuntelija...

Nastarenkaasta on nastoja irronnut ja katkennut ja loput on pitänyt katsastuksen takia nyppiä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      110
      2338
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      66
      1445
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1218
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1155
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1128
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1065
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      962
    8. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      959
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      948
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      928
    Aihe