Ensimmäiset pakkaset yllätti ja E carinasta päätti kuskin puolen lukko jäätyä! Kiireessä sitä lukitessa naksahti lukossa jokin ja lukkopesä painui sisään. Lukko toimii kyllä normaalisti eli lukon moottorissa ei ole vikaa. Saakohan lukkoa kotikonstein kuntoon vai onko parempi kääntyä suosiolla ammattilaisten puoleen? Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia?
Kuskin oven lukko!
5
986
Vastaukset
oliko tässä taas sitä kelvotonta ja täysin tarpeetonta elektroniikkaromua, josta muistaakseni olen ehkä ennenkin maininnut?
- Apuva!
Mitä tarkoitat? Taisin mainita, että lukko toimii normaalisti. Vain lukkopesä on painunut sisälle vain ja ainoastaan turhan voimakkaasta käsittelystä johtuen. Eli ei ole kyse mistään elektroniikkaromusta joka on tuttua sinulle ehkä omasta autostasi!!!
- Hanski
Apuva! kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Taisin mainita, että lukko toimii normaalisti. Vain lukkopesä on painunut sisälle vain ja ainoastaan turhan voimakkaasta käsittelystä johtuen. Eli ei ole kyse mistään elektroniikkaromusta joka on tuttua sinulle ehkä omasta autostasi!!!
Kyllä taitaa joutua ottamaan sen oven sisäverhoilun irti ( ei kovin paha homma) ja työntämään lukkopesän takaisin paikoilleen.
Aivan kuin joku kiinnike olisi pettänyt.
No, sen näkee, kun ottaa kahvan ja lukkopesän irti.
Varo pudottamasta niitä ruuveja sinne oven sisään, tarvitset magneettikärkisen ruuvimeisselin tai jonkun muun jipon avuksi.
- sisäpuolelta
Itsellä ei ole juuri E- mallin carina, vaan sitä edellinen Carina II malli josa lukot ovat pelanneet mutta ovenkahvat ovat heppaset. Olen usein joutunut korjaamaan kahvoja. Ja olen avannut myös sisäpuolelta verhouksen.
Verhouksenpoisto ovesta on aika helppo homma, mutta taisi olla ikkunavivun alla semmoinen sokkaprikka joka piti joko vetää pihdeilla tai painaa pois siitä hahlosta jossa se on. Sitä jos ei tiedä eikä arvaa, saattaa mennä sormi suuhun verhousta poistettaessa.
En tiedä miten on E mallissa, mutta kannattaa varmaan kurkata sisäpuoleltakin asiaa, voisiko sieltä nähdä lukkoa, ja itse korjata. Verhouksen ruuveja saattaa olla hyvin piilossa ja jonkun siistin suojalevyn tai läpän alla. Ole tarkkana. Irroitettava se kuitenkin on.- carina-95
Itse jouduin aukaisemaan verhoilut kun lukosta oli sellainen pieni palautinjousi katkennut, eikä toiminut. Kannattaa varata hiukkasen kärsivällisyyttä sen lukon katsomiseen sisältäpäin, on nimittäin todella ahdas ja pimeä paikka räplätä sitä lukkoa, mutta lopulta ei ole niin hankala kuin miltä näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779