Huono laudatur?

Tyttönen vaan

Tuntuu tosi ikävältä kirjoittaa tästä tänne koska monen pisteet oli YTL:ssä tippuneet sikana ja jotkut ei olleet päässeet läpikään.. Mä kuuluin niihin harvinaisiin onnekkaisiin joiden olisi pitänyt saada reaalista e mutta yksi historian tehtävä nousikin pisteellä ja sieltä tuli laudatur.

No tottakai tästä pitäisi olla ihan hemmetin onnellinen että musta tuli ällän ylppäri, olen aina halunnut historian opettajaksi ja tää lisäsi itseluottamusta. Mutta nyt olen saanut kuulla yhdeltä sukulaiselta ja poikaystävän siskolta (viiden ällän ylppäri) että en oikeastaan olekaan saanut yhtään ällää koska sain tasan 40 pistettä eli laudaturin alarajan. Mikä minä nyt sitten olen? Eximia ? Kertokaa te!

Inhottaa. Mieluummin olisin sitten pitänyt sen eximian. En todellakaan haluaisi kuulla keväällä mitään naljailuja "hyvästä tuurista" tms. :(

11

2393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

Ole nyt hyvä ihminen onnellinen tuosta laudaturista. Ja ota huomioon siitä vinkuessasi että jotkut saavat hädintuskin a:n, jotkut eivät sitäkään.

• vilde

Minä sain reaalista A:n ja olen itsestäni ylpeä !
      En mä ainakaan opiskellut sitä varten ,että näyttäisin sukulaisilleni jotain.Toi on selvästikin osoitus sukulaistesi kateudesta jos nämä alkavat aliarvioimaan arvosanojasi.Ole ylpeä suorituksestasi,äläkä anna kenenkään viedä iloasi !!!Niinkuin tässä joku kirjoittikin L on L .
      Eikä pisteet merkitse mitään ,sillä johonkin ne rajat oli vedettävä ja YTL päätti näin.Jos olisin itse saanut päättää niin reaalissa L:n raja olisi ollut 18 !Onnittele itsellesi ja ole ylpeä suorituksestasi!!!

• kateellisten

valittaa. Kun sen todistuksen saat, niin siellä on arvosana laudatur. Ja se on ihan hieno laudatur se.

Kaikesta sitä laudaturin saaneet kehtaavatkin valittaa - olisit iloinen siitä arvosanastasi.

• mulla

mulla kävi ihan samalla lailla, eli sain L:n historiasta, 40 pistettä, nousi yks kyssä sensoreilla pisteellä. paskaa puhuu ne, jotka sanoo ettei se oikeestaan ees ole L. opo vielä sanoi, että "mieti kun tänä syksynä vielä niin moni ryntäs kirjottaan reaalin, että aika mahottoman hyvin kirjotit". ja sit ois harmittanu jos ois saanu sen 39p koska "oli niin lähellä" ja taas toisaalta jos ois saanu tosi paljon yli sen 40 ois voinu aatella että tulipas rehkittyä vähän turhaan kun vähemmälläkin vaivalla ois sen L:n saanu. Aina löytyy jossiteltavaa, mutta onnea suorituksestasi! Olet parhaan 5% joukossa, se on hienoa se.

• Tyttönen vaan

Kiitos vastauksistanne. :) Valoitte oikeasti itseluottamusta.

Ja haluan korostaa että reaali on ainoa aine jossa minä olen aidosti hyvä. Esimerkiksi ruotsi on loistava jos se menee läpi, sama matikassa! (ja sekin on lyhyt..) Kirjoituksellani ei todellakaan ollut tarkoitus lesottaa, mielestäni ylioppilas on aina ylioppilas, jokaisesta suorituksesta pitää olla ylpeä! Tsemppiä teille kaikille älkääkä olko niin kuin minä ja kuunnelko toisten mutinoita.

Päitä vaan lakkiin!

• vielä minäkin

että jos L:n alaraja on 40 pistettä ja sinä sait 40 pistettä, olet takuuvarmasti L:n ylioppilas. Ei sinun sitä paitsi tarvitse mainostella niitä pisteitä, kun kirjaimetkin riittävät.

Minulla oli ennen uudistuksia L L M M = yleisarvosana L. Simple. :) Onnea!

• ansaitsit sen täysin

Onneksi olkoon! :) Sinä sait ihka oikean, väärentämättömän, kiistattomasti aidon laudaturin. Vesileimalla varustetusta ainutlaatuisesta todistuksestasi voi jokainen itsetuntojensa kanssa taisteleva poikaystävän sisko tai sukulainen kirjain kerrallaan tavata, ellei se muuten uppoa pohjattomaan tajuntaan.

Laudatur ei ole eximia , eikä edes eximia . Ole ylpeä saavutuksestasi, sinä sait laudaturin! Yksikään kokelas ei hyvällä tai edes sika hyvällä tuurilla saa laudaturia. Ihminen, joka kuvittelee YTL:n antavan armopisteitä kokelaille, on taikauskoinen. YTL:hän yhtä lailla jättää kokelaita pisterajojen alapuolelle ruikuttamaan. Kysypä naljailijalta, että onko se sitten sensorin kiukkuilua.

Laudaturiin vaaditaan aina helkutin paljon osaamista. Joku sukulainen voi ihan vapaasti kuvitella yo-kirjoitusten olevan jotain lottokupongin täyttämistä.

Laudatur on latinaa ja tarkoittaa "ylistetään".

Se, että jotkut luulevat aliarvioimisen olevan ylistämistä, on heidän oma häpeänsä. Poikaystäväsi siskollakin voi olla yo-kokeista viisi laudaturia, mutta sosiaalisista taidoista hänelle lankeaa armoton improbatur. Sitä ei kompensoi mikään, paitsi ehkä surkea itsetunto ja kateus.

Älä anna sen vaikuttaa siihen faktaan, että sinä ammentamillasi tiedoilla ja taidoilla ylsit parhaan 5 %:n joukkoon Suomen maassa, mistä palkintona sait arvosanan nimeltä LAUDATUR.

Jos joku ihan toden teolla naljailee sinulle, niin kilautapa kesken juhlien lasia ja kysypä ihan suoraan juhlaväeltä, että tuntuuko kenestäkään muusta samalta kuin herra/rouva naljailijalta (tähän naljailijan nimi ja puhelinnumero), ettäkö et oikeastaan olekaan saanut yhtään ällää. Älä unohda vääntää hymyäsi leveään laudaturiin :)

• Old Geezer

... niin reaalista, jos olet vastannut vain pelkkään historiaan (vanhastakin reaalista), saat siitä enemmän pisteitä. Arvosanat antaa: L 7p, E 6p ja M 5p...A 0p. Eli sama sen väliä kuinka se L tuli. Itsellä pelkkä hissa reaalissa ja M (29p), meinaan silti mennä hissan pääsykokeisiin. Pääsykoekirja työn alla!

• Abi18

Se on kuule ihan sama sille onko just tasan vai reilusti yli 40 pistettä, L on aina L. Jos todistuksessa lukee, että L tuli, niin se ei oo sitten mikään muu kuin L.

Jotkut ois tosta onnellisia, mutta sä kuulut näköjään tohon "kiittämättömien kakaroiden" kastiin, jotka ei iloitse siitä mitä on saanut.
      Tyhmä oot.

• huomiontarjoaja

Sulla tekee varmaan vaikeaa ihmissuhteissa, jos tulkitset ihmisiä noin nurinkurin myös naamatusten. Ihan sinun itsesi tähden toivon, että olet provo.

• mie vaan

kukaan ei tule koskaan näkemään millä pistemäärällä olet sen ällän saanut... ainut mikä YO-todistuksessa näkyy on arvosana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe