Kitkat vai

NASTAT?

Toi kairakettu ei taida todellakaan tietää renkaista hevon ...ttua. Missä testissä kitkat ovat voittaneet nastat jos kaikki osa alueetotetaan huomioon? Kitkoilla AINA pidemmät jarrutusmatkat talvella, sivuttaispitä AINA huonompi kuin nastoissa. Valaiskaa jos olen väärässä...

9

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitkamies.

      Kitkarenkaat pitävät paremmin!
      Kitkarenkaissa on "imukupit" jotka imevät jään pintaa kuin tauti!
      Jos oikein tarkkaan kuuntelet niin äänikin on samanlainen kuin imukuppeja nyppisi tasaiselta pinnalta, dlap,dlap,dlap....
      Eräällä rengasmerkillä on niin tehokkaat "imukupit", että heikkotehoisella autolla ei pääse edes liikkeelle!

      • jeppe

        ei niissä mitään vitun imukuppeja ole.

        kitkat on perskeleen hyvät ja pitävät lumella, saa ajaa mutkaankin n.20-30km/h kovempaa kuin nastarenkaalla. jäällä taasen kitkat on kuin kesärenkaat, no ei nyt sentään mut huonot kumminkin.

        nastarenkaat on hyvät kelillä kuin kelillä, pinnalla kuin pinnalla, ainakin normaali ajossa.

        kitkanastat on sitten vieläkin paremmat, eli jos sitä massia löytyy niin eiku kitkanastat alle.


      • löytyy

        kyllähän se on tosi, että kitkarengas pitää määrätynlaisella kelillä paremmin. Mutta olen huomannut, että paras rengas on ehdottomasti nastarenkaan ja kitkan yhdistelmä. Vähän kalliimpi kuin muut versiot, mutta turvallisuutta sitäkin enemmän.


      • jaska jokunen
        löytyy kirjoitti:

        kyllähän se on tosi, että kitkarengas pitää määrätynlaisella kelillä paremmin. Mutta olen huomannut, että paras rengas on ehdottomasti nastarenkaan ja kitkan yhdistelmä. Vähän kalliimpi kuin muut versiot, mutta turvallisuutta sitäkin enemmän.

        itelläni on kans michelin ivalo kitkanastarenkaat ja hyvät on. tosin oli vähän tyyriimmän puoleisetkin


      • löytyy
        jaska jokunen kirjoitti:

        itelläni on kans michelin ivalo kitkanastarenkaat ja hyvät on. tosin oli vähän tyyriimmän puoleisetkin

        hintaahan niillä on, mutta kaikkipa ei vielä tiedä tästä kitka- ja nastarenkaan yhdistelmästä mitään kun on niin uusi markkinoilla. Ihmeen vähän sitä renkaanvalmistajat ja rengasfirmat markkinoi vaikka on ylivoimaisesti paras talviolosuhteisiin. Luulisi turvallisuuden puhuvan puolestaan.


    • Ajanut,kitkarenkailla.

      En aja hirveitä määriä,omalla autolla. Mutta omassa on ihan hyvät nuo kitkat,ilman nastoja. Ja pitäähän se muistaa että mikään ei pidä jos tosi liukasta tulee. Malttia vaan liikenteessä. T:Täysperävaunussa ei ole nastan nastaa.

      • pakollisiksi

        raskaaseen kalustoon ja heti.


      • mako
        pakollisiksi kirjoitti:

        raskaaseen kalustoon ja heti.

        niin vaihdan heti, ääliö!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe