Sormus terästä

- H -

Ollaan puoliskon kanssa menossa kihloihin ja mietitty paljon sormuksia. Valkokulta ollut ykkönen... Mutta mites ihmisillä ajatuksia teräksestä? Löydettiin noi TeNo -sormukset ja ovat aika kiinnostavia ja ne on tehty teräksestä... Itseäni hiukan mietittää, kun ei kokemusta kyseisestä materiaalista sormuksena oikein ole. Tietoa tai ajatuksia muilla...?! :)

12

5445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent. eelia-76

      Meillä on TeNon vihkisormukset. Ihanat. Suosittelen. Kestävämpää kuin kulta.

      • ..........

        Osaatko sanoa, missä noita Suomessa myydään (hki lähinnä), itse en ole pikaisella etsimisellä nähnyt? Onki sinulla muuten sekä vikhi-, että kihlasormus? Ajattelin vain, kun vaikuttivat olevan kaikki aika leveitä (mikä sinänsä on minusta nättiä...), että tuleekohan aika raskas yhdistelmä jos ottaa kaksi TeNoa :)


      • ent. eelia-76
        .......... kirjoitti:

        Osaatko sanoa, missä noita Suomessa myydään (hki lähinnä), itse en ole pikaisella etsimisellä nähnyt? Onki sinulla muuten sekä vikhi-, että kihlasormus? Ajattelin vain, kun vaikuttivat olevan kaikki aika leveitä (mikä sinänsä on minusta nättiä...), että tuleekohan aika raskas yhdistelmä jos ottaa kaksi TeNoa :)

        Kaksi liikettä myy TeNoa; toinen on Forumissa kakkos kerroksessa ent. Red Skins liikkeen viereisellä ovella ja toinen Aleksin tuomiokirkon päässä oleva Carelia. TeNot on aina tilaustavaraa Saksasta joten varatkaa kolmekin viikkoa varmuuden vuoksi aikaa. Lisäksi kaiverrus onnistuu vain koneella joten käsikaiverrusta ei voi toivoa.
        Kuinka niin raskas? Et siis ole kokeillut? Mars liikkeeseen testaamaan, niistä kuvista ei voi päätellä mitään. TeNot on ihania, eikä oikestaan kovin paksuja. Minulla on vain vihkisormus, ja se tuntuu suorastaan pikkuiselta kun kihlasormus oli enempi lähellä sentin leveä :)


      • - H -
        .......... kirjoitti:

        Osaatko sanoa, missä noita Suomessa myydään (hki lähinnä), itse en ole pikaisella etsimisellä nähnyt? Onki sinulla muuten sekä vikhi-, että kihlasormus? Ajattelin vain, kun vaikuttivat olevan kaikki aika leveitä (mikä sinänsä on minusta nättiä...), että tuleekohan aika raskas yhdistelmä jos ottaa kaksi TeNoa :)

        Tässä linkki Suomessa oleviin jälleenmyyjiin http://www.teno.de/teno/english/bezugsquellen/juweliere_land_FIN.htm
        Mulla ruppesi nyt hiukan tökkimään tuo pitkä toimitusaika, kun meidän paikkakunnalta niitä ei saa, niin aika vaikeaksi taitaa mennä... Elleivät sit ole halukkaita laittamaan niitä postissa, jos olemme tilauksen esim. Helsingissä tehneet... Mutta selvittelen asiaa :) Mukavalta ne näyttää


      • ent. eelia-76
        - H - kirjoitti:

        Tässä linkki Suomessa oleviin jälleenmyyjiin http://www.teno.de/teno/english/bezugsquellen/juweliere_land_FIN.htm
        Mulla ruppesi nyt hiukan tökkimään tuo pitkä toimitusaika, kun meidän paikkakunnalta niitä ei saa, niin aika vaikeaksi taitaa mennä... Elleivät sit ole halukkaita laittamaan niitä postissa, jos olemme tilauksen esim. Helsingissä tehneet... Mutta selvittelen asiaa :) Mukavalta ne näyttää

        Enpä usko että yksityinen kauppias haluaa poetiennakolla sormuksia myydä.. olen pienyrittäjä itsekin, enkä myisi. Soita aleksin Careliaan ja kysy. Toimitusaika riippuu myös mallista, joillain malleilla on toimitusaika pitempi kuin tuo mainitsemani 3 viikkoa.


      • - H -
        ent. eelia-76 kirjoitti:

        Enpä usko että yksityinen kauppias haluaa poetiennakolla sormuksia myydä.. olen pienyrittäjä itsekin, enkä myisi. Soita aleksin Careliaan ja kysy. Toimitusaika riippuu myös mallista, joillain malleilla on toimitusaika pitempi kuin tuo mainitsemani 3 viikkoa.

        Eli jos Helsingissä sormukset tilattaisiin ja maksettaisiin, niin et usko että ne tulisivat meille kotiin postin kautta? Tätä pelkään itsekin... Mutta kun mekään ei käydä Helsingissä (tai muissa sormuksia myyvissä kaupungeissa)kuukausittain, vaan harvemmin. Otin sähköpostitse Helsingin liikkeeseen yhteyttä kyllä. Harmittaa, että tämän toimitusajan ja oman asuinkaupungin takia taitaa pitää etsiä jokin toinen vaihtoehto...


      • - H -
        ent. eelia-76 kirjoitti:

        Enpä usko että yksityinen kauppias haluaa poetiennakolla sormuksia myydä.. olen pienyrittäjä itsekin, enkä myisi. Soita aleksin Careliaan ja kysy. Toimitusaika riippuu myös mallista, joillain malleilla on toimitusaika pitempi kuin tuo mainitsemani 3 viikkoa.

        Sain tuossa itselleni jo vastausta ja kyllä Caratialla aleksanterinkadulla tuntuu olevan laaja valikoima sormuksia ihan paikan päälläkin, selvinnee sitten siellä käydessä mikä tilanne... Mutta varmaan niitä edullisempia ja yksinkertaisempia on paremmin paikallakin. Joten ehkä toivo TeNo -sormuksista ei ole vielä täysin mennyttä :)


      • se sama
        ent. eelia-76 kirjoitti:

        Kaksi liikettä myy TeNoa; toinen on Forumissa kakkos kerroksessa ent. Red Skins liikkeen viereisellä ovella ja toinen Aleksin tuomiokirkon päässä oleva Carelia. TeNot on aina tilaustavaraa Saksasta joten varatkaa kolmekin viikkoa varmuuden vuoksi aikaa. Lisäksi kaiverrus onnistuu vain koneella joten käsikaiverrusta ei voi toivoa.
        Kuinka niin raskas? Et siis ole kokeillut? Mars liikkeeseen testaamaan, niistä kuvista ei voi päätellä mitään. TeNot on ihania, eikä oikestaan kovin paksuja. Minulla on vain vihkisormus, ja se tuntuu suorastaan pikkuiselta kun kihlasormus oli enempi lähellä sentin leveä :)

        En ole kokeillut, kun en ole livenä nähnyt :) Kuvissa näyttävät hienoilta, tyylikkään yksinkertaisilta. Tuo leveys vain arvellutti, mutta livenähän sen näkee. Kiitos tiedosta, taidetaan suksia foorumiin viikonloppuna:) Aikaa onneksi on!


      • ent. eelia-76
        - H - kirjoitti:

        Sain tuossa itselleni jo vastausta ja kyllä Caratialla aleksanterinkadulla tuntuu olevan laaja valikoima sormuksia ihan paikan päälläkin, selvinnee sitten siellä käydessä mikä tilanne... Mutta varmaan niitä edullisempia ja yksinkertaisempia on paremmin paikallakin. Joten ehkä toivo TeNo -sormuksista ei ole vielä täysin mennyttä :)

        Juu, on siellä kokeiltavia! Mutta he eivät varastoi eri kokoisia eikä tietenkään kaikkia malleja. On siellä n. 10 erilaista TeNon sormusta joita siis voi katsoa ja kokeilla.


      • - H -
        ent. eelia-76 kirjoitti:

        Juu, on siellä kokeiltavia! Mutta he eivät varastoi eri kokoisia eikä tietenkään kaikkia malleja. On siellä n. 10 erilaista TeNon sormusta joita siis voi katsoa ja kokeilla.

        ...minulle antoi ymmärtää, että ihan myytäviä sormuksia...?! Vai lienenkö sitten ymmärtänyt ihan väärin... :( No, selviää kun Helsnkiin itsensä ensin saa. Mutta uskon kyllä sinua, jos olet äskettäin siellä kerta asioinut? :)


      • ent. eelia-76
        - H - kirjoitti:

        ...minulle antoi ymmärtää, että ihan myytäviä sormuksia...?! Vai lienenkö sitten ymmärtänyt ihan väärin... :( No, selviää kun Helsnkiin itsensä ensin saa. Mutta uskon kyllä sinua, jos olet äskettäin siellä kerta asioinut? :)

        n. kuukausi sitten. Tietenkin esim. joulu voi tuoda paljonkin muutoksia heidän toimiinsa :)


      • - H -
        ent. eelia-76 kirjoitti:

        n. kuukausi sitten. Tietenkin esim. joulu voi tuoda paljonkin muutoksia heidän toimiinsa :)

        Niin ajattelin infota vielä, että ainakin Caratialla Helsingissä ovat valmiita lähettämään postiennakolla sormuksia, joten nyt taitaa meillekin sit tulla noi TeNon sormukset. Että jos sopivia ei paikan päältä löydy, niin saadaan ne sit kotiin jonkin tovin päästä :) Kiva, kiva!! Että tiedoksi siis muillekin, jotka kyseisistä sormuksista ovat kiinnostuneita eikä heidän paikkakunnallaan ole jälleenmyyntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe