Tuli tänään kierrettyä HKI / Töölön / Meilahden kämppiä, kooltaan 50-70m2. Viisi asuntoa kävin katsomassa, kaikissa talot rakennettu 1940-1955 välisenä aikana.
Yhdessä oli putkiremontoitu yhtiö ja muutenkin tuntui olevan asiat kunnossa. Hintakin sen mukainen.
Lopuissa välittäjät antoivat tämmöisiä arvauksia/selityksiä/suosituksia koskien putkiremonttia:
- "Tässä on niinku osittain remontoitu. Siis vaakaviemärit kellarissa on vaihdettu. Mutta ei siis mitään hätää, kun ei ne pystyviemärit mee oikeestaan huonoksi, kun vesi ei seiso". No entäs käyttövesiputket? "Ne on kupariset"... ziisus.
- "Niin joo, tässä yhtiössä ei ole vielä päätetty mitään remontista, mutta kyllä ne putket kuulemma kunnossa on". (ei oltu tehty kartoitusta)
- "Joo tähän on tulossa remontti varmaan viiden vuoden sisällä, ehkä aiemminkin, mutta mitään päätösiä ei vielä ole"
Kokemuksia Töölöläisistä asunnoista
7
1167
Vastaukset
- lkölkölkölk
Jos lisätietoja kohdassa ei ole muuta kuin
käytävän seinien maalausta, niin kannataa kiertää kohde kaukaa.
Nyrkkisääntö on , että tehdyt remontit lista pitää olla pitkä tuon ikäisissä taloissa.
Jos yhtiö on hyvin hoidettu niin myös pitkän tähtimen kartoitukset on oltava liitteenä välittäjän papereissa.
Jos tälläisiä tietoja ei ole, niin homma haisee. - tässä ?
"Joo tähän on tulossa remontti varmaan viiden vuoden sisällä, ehkä aiemminkin, mutta mitään päätösiä ei vielä ole"
- Alkuperäinencc
... että se oli pelkkä välittäjän arvaus. Yhtiössä ei kuulemma ollut mitään keskustelua käyty asiasta.
Ja talo oli sentään 65 vuotta vanha. Eli ostajalla ei ole haisuakaan, että tuleeko remppa ensi vuonna, 5v päästä vai 15v päästä. - Parmesan
Alkuperäinencc kirjoitti:
... että se oli pelkkä välittäjän arvaus. Yhtiössä ei kuulemma ollut mitään keskustelua käyty asiasta.
Ja talo oli sentään 65 vuotta vanha. Eli ostajalla ei ole haisuakaan, että tuleeko remppa ensi vuonna, 5v päästä vai 15v päästä."Ja talo oli sentään 65 vuotta vanha. Eli ostajalla ei ole haisuakaan, että tuleeko remppa ensi vuonna, 5v päästä vai 15v päästä."
Niin, ei kai tyhmä ryhmäsuomalainen niin vaikeita pysty päättelemään kuin että jos talo on 65 vuotta vanha niin siihen takuulla tulee putkiremontti hyvinkin pian, eikä todellakaan 15 v. kuluttua... - xxx
Parmesan kirjoitti:
"Ja talo oli sentään 65 vuotta vanha. Eli ostajalla ei ole haisuakaan, että tuleeko remppa ensi vuonna, 5v päästä vai 15v päästä."
Niin, ei kai tyhmä ryhmäsuomalainen niin vaikeita pysty päättelemään kuin että jos talo on 65 vuotta vanha niin siihen takuulla tulee putkiremontti hyvinkin pian, eikä todellakaan 15 v. kuluttua...Jos talossa on esim. vaakalinjat vaihdettu, niin pirustako sitä tietää että milloin loput pitää vaihtaa?
Ja jos sattuu olemaan oikein hyvälaatuiset kupariset vesijohdot, niin miksei ne menisi yli 65 vuotta? - Urban
xxx kirjoitti:
Jos talossa on esim. vaakalinjat vaihdettu, niin pirustako sitä tietää että milloin loput pitää vaihtaa?
Ja jos sattuu olemaan oikein hyvälaatuiset kupariset vesijohdot, niin miksei ne menisi yli 65 vuotta?Ihanko oikeasti nyt noin on? Monessako talossa luulet Helsingissä oikeasti olevan yli 65 vanhoja putkia? Itse asun taloissa jossa alkuperäiset/ensimmäiset putket vaihdettiin kun ne olivat 61 v. vanhoja. Mutta siinä vaiheessa oli talossa vesivahinkoja jo useita vuodessa.
Ostimme itse asunnon (Taka-Töölö) muutama vuosi ennen remppaa, eikä silloinen isäntä suostunut kertomaan milloin putkiremontti olisi tulossa (vaikka tiesi että putket olivat surkeasssa kunnossa), vaan antoi päinvastoin ymmärtää (juuri kuten sinä), että putket saattavat jopa olla ikuisia. Itse tietenkin tiesimme paremmin (senhän siis sanoo jo maalaisjärki), ja tingimme asunnon hinnasta jonkin verran, ja laskimme valmiiksi remontin tuoman lisälaskun asunnon hintaan. Ja kannatti: saimme asutnomme alueen hintatason nähden erittäin edullisesti: tällä hetkellä asunnon hinta on noussut huomattavasti enemmän kuin mitä remontti maksoi (viiime vuonna).
- Näin on
Olen juuri myymässä asuntoani kyseiseltä alueelta, talo on valmistunut 1952 ja putkiremontti alkaa tammikuussa. Ei meilläkään putkia olisi ollut pakko uusia nyt, mutta ilmeisesti vakuutusmaksut nousevat, jolloin kannattaa tehdä se remontti kuitenkin. Arvioitu hinta alle 450€/m2. Samalla tehdään sähkönousut. Isännöitsijä ei välittäjälle ilmoittanut mitään hinta-arviota, vaan se tieto piti välittäjän nyhtää erikseen.
Ostamassamme uudessa kämpässä taas ollaan uusimassa lämmönvaihdin, mutta kuulimme asiasta yhtiökokouksessa ensimmäistä kertaa, vaikka itsekin olemme olleet isännöitsijään yhteydessä ja kyselleet kaikki tulevat remontit... Että vaikea sen välittäjänkään on mitään kertoa, jos isännöitsijästä saa sanan kerrallaan nyhtää eikä mitään ole isännöitsijäntodistuksessa mainittu.
On ihan sääli lähteä nykyisestä hyvin hoidetusta taloyhtiöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181