Miksi Puolustusvoimat ei kouluta linnoittautumista niin varusmispalveluksessa kuin myöskään kertausharjoituksissa?
Linnoittauminen
4
1286
Vastaukset
- Kainuun
Prikaatin jääkäripataljoonassa harjoittelimme linnoittamista pioneerien kanssa. Pioneerien konejoukkue kaivoi kuopat ja asensi betonielementit. Me jääkärit autettiin asentamisessa ja naamioinnissa, lisäksi ainakin jonkinlaisen peruspoteron on kaivanut varmasti jokainen intin käynyt mies. Varsinainen linnoittaminen on lähinnä pioneeri-aselajiin kuuluvaa koulutusta.
- sissi/tiedustelija/jääkäri
Palvelin kainuun prikaatissa niin jääkäri-, tiedustelu- kuin sissikomppaniassa (sissikomppaniassa nimi vaihtui kesken vuoden ja alettiin kouluttaa tiedustelijoita). Ikinä en yhtään poteroa ole kaivanut.
- ????
Kuule poju kun lähdetään hyökimään niin ei siinä mitään kuopia kaivella.
mitä nyt pionerit paska huuseille sopivia kuoppia.- Ressu-79
EI linnoita vaan hyökkää. Kyllä meillä linnotus leiri oli mut tokkopa sitä enää semmosta maginot linjaa pystyyn väsätäänkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471