Risti ja sateenkaari

robottiääni

17

1403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitinen

      Luin ko. kirjaa noin puoleen väliin, mutta sitten jätin sen. Koin sen nuorisokirjaksi, ja sitähän se onkin. En jaksanut lukea sitä, kun en millään jaksanut sitä murkuille kirjoitettua tekstiä: aiheiden käsittelytapaa, tyyliä jne.. Kirja on muutenkin aika viimeistelemätön. (En lue muutenkaan muitakaan nuorisoromaaneja.)

      Mutta olen saanut sen käsityksen, että kirjoittaja on aikuinen ja jopa erittäin kykenevä ja lahjakas kirjoittaja. Siispä oikeasti odotan, että hän vaikka kirjoittaisi toisenkin romaanin, mutta tällä kertaa meille aikuisille suunnatun.

      Risti ja sateenkaari siis on nuorisoromaani. Hyvä, kun kirjoittaja on sen kirjoittanut ja uskon, että siitä kirjasta on ollut tukea ja lohtua usealle nuorelle ja ehkä muillekin - ja jatkossakin on.

      Kirjoittaisipa sen kirjoittaja nyt meille aikuisillekin suunnatun romaanin :)
      Kun tyyli ja kerronta sekä aihepiiri vaihtuu aikuistenromaanin tyyliin ja kerrontaan sekä aihepiiriin, voi kyseinen kirjailija tuottaa upeaa tekstiä myös meille aikuisille.

      Kiitos nuorison puolesta nuorisoromaanista. Ja me aikuiset odotamme häneltä aikuisten romaania, että terveisiä vaan kirjailijalle, jos joku sattuu hänet tuntemaan ;)

      • Liukihäriö

        Nuorisoromaani, mutta päähenkilö vaikuttaa ajattelultaan 30-vuotiaalta, koska käsittelee tunteitaan ja asoitaan ihmeen aikuisella tavalla. Oli aina vaikea uskoa, että poika palasikin kesken juonikäänteitä koulun oppitunnille.

        Tämä ehkä selittyy sillä, että kirjoittaja menikin työskentelemään nuoristyöhön. tällaiseen työhön aikuinen nökemys soveltuu hyvin.


      • Pride88
        Liukihäriö kirjoitti:

        Nuorisoromaani, mutta päähenkilö vaikuttaa ajattelultaan 30-vuotiaalta, koska käsittelee tunteitaan ja asoitaan ihmeen aikuisella tavalla. Oli aina vaikea uskoa, että poika palasikin kesken juonikäänteitä koulun oppitunnille.

        Tämä ehkä selittyy sillä, että kirjoittaja menikin työskentelemään nuoristyöhön. tällaiseen työhön aikuinen nökemys soveltuu hyvin.

        Voi vittu. Sun mielestä kaikki alle kolmekymppiset on teinejä myös ajattelutavaltaan eikä osaa ajatella syvällisesti asioita? Oliskohan ollut tuolla tavalla kultaisella 50-luvulla kun itse olit samanikäinen mutta tänään on toisin. Kyllä kun itse oon uskovaisesta kodista niin suunnilleen samat jutut vaikka eri muodossa on käyty läpi. Ei mitään kauhean rankkoja juttuja, mutta kysymykset samat. Vai olitkos itse 12-vuotiaan tasolla kolekymppiseksi saakka? Ja oletkohan koskaan lukenut ylioppilasaineita? Väität senkin jälkeen ettei lukiolainen pysty pohtimaan syvällisesti asioita? suksi kuuseen.


      • jahas
        Pride88 kirjoitti:

        Voi vittu. Sun mielestä kaikki alle kolmekymppiset on teinejä myös ajattelutavaltaan eikä osaa ajatella syvällisesti asioita? Oliskohan ollut tuolla tavalla kultaisella 50-luvulla kun itse olit samanikäinen mutta tänään on toisin. Kyllä kun itse oon uskovaisesta kodista niin suunnilleen samat jutut vaikka eri muodossa on käyty läpi. Ei mitään kauhean rankkoja juttuja, mutta kysymykset samat. Vai olitkos itse 12-vuotiaan tasolla kolekymppiseksi saakka? Ja oletkohan koskaan lukenut ylioppilasaineita? Väität senkin jälkeen ettei lukiolainen pysty pohtimaan syvällisesti asioita? suksi kuuseen.

        ja vittua sinäkin huudat avuksesi. Mitäs sille osaisit tehdä jos vastaasi tulisi? Et mitään.


      • Pride88
        jahas kirjoitti:

        ja vittua sinäkin huudat avuksesi. Mitäs sille osaisit tehdä jos vastaasi tulisi? Et mitään.

        Kerrankin samaa mieltä. Vaikka sitä huutelen silloin tällöin tavan vuoksi en silti ymmärrä siitä mitään. Siinä mielessä mä oon ihan tapakristitty: ne huutaa jumalaa avuksi (jumal'auta) muttei ne silti ymmärrä jumalasta tuon TAIVAALLISTA. Et tasoissa ollaan.


    • jannu

      Se on todella naiivisti kirjoitettu, ja se aliarvio lukijansa todella törkeällä tavalla. Dialogi on tönköintä mitä olen ala-asteen jälkeen lukenut ja koko kirjasta paistaa se viimeistelemöttömyys anteeksiantamattomalla tavalla. Siitä juonesta olisi saanut paaaaaaljon paremman kirjan, mutta nyt se on niiin lapsellisesti kirjoitettu ettei siitä tuskin kukaan oli 12 vuotias pysty naittumaan.

      Terveisin Jannu 15 wee.

    • arvosteluunkin

      Tässä on nyt yksi ihminen kirjoittanut jotakin enemmän tai vähemmän omakohtaista aiheesta, josta ei ole paljon minkäänlaisia asianosaisten omasta näkökulmastaan kirjoitamia juttuja.

      Itse olen tuon vaiheen elänyt aikoja sitten, enkä edes noin uskovaisissa piireissä, ja kirjallisuudeltakin olen tottunut odottamaan jotakin ja lueskelen mieleisiäni kirjoja.

      Tämän kirjoituksen arvostelussa minua ihmetyttää lyttyyn lyövä ja vaativa sävy. Missä nämä meikeläiset lukijat ovat oppineet vaatimaan omassa porukassa itsensä likoon laittavalta Nobel-tasoista tekstiä? Ja tuskin tämän kirjoittaja on kaunokirjallisessa mielessä suurta kunniaa tavoitellutkaan. Minä nostan hattua yritykselle, vaikken ole teini enkä viihdykkeeksi kirjoitusta lukenut.

      Sitä vaaditaan ympäröivältä maailmalta ymmärrystä ja hyväksyntää, mutta näissä omissa piireissä on pahimmat tinttaajat, joilta sitä ei itseltä liikene kenellekään.

      • Jannu

        Ja tietenkin on hieno asia että joku "uskaltaa" rikkoa tälläisiä tabuja ja kirjoittaa tuollaisesta aiheesta, mutta kun minä alan lukemaan jotakin kirjaa, niin minulla on tapana haluta nauttia lukemastani. Mitä järkeä on kirjoittaa tärkeästä aiheesta niin huonosti ettei kukaan halua sitä lukea? Minkä takia sen, joka tuosta haluaa lukea täytyy kärsiä siitä että kirja on törkeän viimeistelemätön (minkä takia niiden lukujen otsikoissa on välillä tiivistelmä luvun sisällöstä ja välillä ei?).

        Tätä kritiikkiä ei kannata ottaa huonona asiana, me vain välitämme kirjan tapahtumista niin paljon, että haluaisimme muidenkin voivan nauttia niistä. Kirjasta suorastaan paistaa se että jos kirjailija jaksaisi vielä ottaa kirjoituksen pöytälaatikosta ja kirjoittaa tarinan uusiksi, niin kirja voisi olla paljon parempi.


      • Homppeli
        Jannu kirjoitti:

        Ja tietenkin on hieno asia että joku "uskaltaa" rikkoa tälläisiä tabuja ja kirjoittaa tuollaisesta aiheesta, mutta kun minä alan lukemaan jotakin kirjaa, niin minulla on tapana haluta nauttia lukemastani. Mitä järkeä on kirjoittaa tärkeästä aiheesta niin huonosti ettei kukaan halua sitä lukea? Minkä takia sen, joka tuosta haluaa lukea täytyy kärsiä siitä että kirja on törkeän viimeistelemätön (minkä takia niiden lukujen otsikoissa on välillä tiivistelmä luvun sisällöstä ja välillä ei?).

        Tätä kritiikkiä ei kannata ottaa huonona asiana, me vain välitämme kirjan tapahtumista niin paljon, että haluaisimme muidenkin voivan nauttia niistä. Kirjasta suorastaan paistaa se että jos kirjailija jaksaisi vielä ottaa kirjoituksen pöytälaatikosta ja kirjoittaa tarinan uusiksi, niin kirja voisi olla paljon parempi.

        Hei Jannu, sä varmaan olet itse tosi mahtava kirjoittaja, paas jotain näkyviin niin voidaan verrata Sakun tarinaa ja sun aikaansaannoksias. Olis kiva nähdä millä meriiteillä heität noin asiantuntevaa kommenttia.


      • Jannu
        Homppeli kirjoitti:

        Hei Jannu, sä varmaan olet itse tosi mahtava kirjoittaja, paas jotain näkyviin niin voidaan verrata Sakun tarinaa ja sun aikaansaannoksias. Olis kiva nähdä millä meriiteillä heität noin asiantuntevaa kommenttia.

        Älä vittuile minulle! :=|

        ja kirjoituksia löytyy osoitteesta http://www.koodi.net


      • Homppeli
        Jannu kirjoitti:

        Älä vittuile minulle! :=|

        ja kirjoituksia löytyy osoitteesta http://www.koodi.net

        SUN kirjotuksias???


      • Jannu
        Homppeli kirjoitti:

        SUN kirjotuksias???

        Nimimerkillä jannu.


      • Homppeli
        Jannu kirjoitti:

        Nimimerkillä jannu.

        Siis tarkotatko vaikkapa tätä tarinaa?

        http://www.koodi.net/tarinat/tekstit/tarina3997.html

        HAHAHAHAHAHAH

        Pelkkää nyyhkylässyä. Tarinalla ei oo mitään oikeeta juonta, siinä ei oo mitään tasoja eikä mitään oikeeta pohdintaa. Ja sit tuut tänne repostelemaan ittees parempien juttuja. Kuule mee vaikka opiskeleen jotain, elämää esimerkiks. Tervemenoa.


    • Luterilainen homo

      Miten sais sähköpostitse yhteyttä Risti ja sateenkaari-kirjan kirjoittajaan?

      • Luterilainen homo

        joo, unohtakää äskönen, löysin jo osoitteen:)


      • Hellariboy86

      • Luterilainen homo
        Hellariboy86 kirjoitti:

        Tämän kirjoituksen lopussa:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=287_1_1

        Joo, yritin kyllä lähettää siihen osoitteeseen, mutta viesti ei suostunut menemään perille. Kirottu teknologia:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe