Panasonic Ilmalämpöpumpun melu

janne

Kuuluuko muiden panasonic-pumppujen sisäyksiköstä muuta kuin ilmavirran huminaa?
Meiltä kuuluu pientä säksättävää ääntä, samantyyppistä kuin joskus auton sisäilmapuhaltimesta,johon on jäänyt puunlehtiä.
Minusta tuota ääntä ei alunperin ollut mutta maahantuojan mukaan se on laitten normaalia ääntä.

14

10926

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gaysekai

Vaiha Toshiban Gaysekaihin. Se pumppaa hiljaisesti ja lämmöllä myös perätiloihin.

• Janne

Taitais mennä säästöt pahasti pakkaselle jos vaihtais merkkiä vuoden välein.Sillähän maksaisi koko vuoden sähköt.
        Alunperin olis varmaan pitänyt ostaa mainitsemasi malli mutta täytyy nyt vaan tyytyä tuohon panasoniciin.
        Sen mainitemani äänen kanssa kyllä pystyy elämään mutta jos muilla Panan omistajilla on "äänettömät" sisäyksiköt niin sitten täytyy yrittää saada takuukorjaukseen.

• Daiseikai

Se on kyllä mielestäni Daiseikai. Tai ainakin mulla on semmonen.
        Äänet Panasonicista tulee varmaankin likaisista suodattimista, veikkaisin ääntelijäksi sähkösuodatinta. Mahtaako huolto olla unohtunut..?

• jannes

Kuuluu ainoastaan, ei muuta. CKP12 invertteri.

• Panasonic E12

ainakin meillä.

Napsuminen ylittää,jopa mainitut dB:rajat ja on todella häiritsevää.... Olen valittanut kaukomarkkinoille, mutta sieltä ei saa kyllä mitään järkevää vastausta...

Ps. Minäkin toivon,että oisin hankkinut jonkun muun kuin PANAN.

• NAPSUMISEEN
        Panasonic E12 kirjoitti:

ainakin meillä.

Napsuminen ylittää,jopa mainitut dB:rajat ja on todella häiritsevää.... Olen valittanut kaukomarkkinoille, mutta sieltä ei saa kyllä mitään järkevää vastausta...

Ps. Minäkin toivon,että oisin hankkinut jonkun muun kuin PANAN.

PITÄIS SAADA ASENTAJALTA TAI OSTOPAIKASTA,MUTTA VEIKKAAN ETTÄ LOPPUU AJAN KANSSA .MULLA NAPSUI VIIKON VERRAN JA KATOSI . HUOLTO ON MYÖS MELKOISEN TÄRKEÄÄ, MUUTEN KERTYY PÖLYÄ KONEEN SISÄLLE LIIKAA.

• Jussi

Ei kuulunut uutena, joten ei varmaan kuulu ominaisuuksiin. Itselleni vaihdettiin takuuna sisäpuhallin (tai jotain siihen kuuluvaa) viime keväänä ja vika hävisi. Sen jälkeen kuului vain suhinaa kuten uutena. Nyt on vika taas palannut. Alkaa jurppimaan vähitellen. Tarvii taas soittaa myyjälle. Mitä sitten kun takuuaika päättyy.

• Janne

Meillä myös vaihdettiin sisäpuhallin mutta ongelma ei hävinnyt.Korjaaja sanoi,että sivuääni kuuluu kuvaan.
        En kyllä tänä päivänä vielä ymmärrä,minkä takia se puhallin sitten ylipäänsä vaihdettiin.

• panasonic
        Janne kirjoitti:

Meillä myös vaihdettiin sisäpuhallin mutta ongelma ei hävinnyt.Korjaaja sanoi,että sivuääni kuuluu kuvaan.
        En kyllä tänä päivänä vielä ymmärrä,minkä takia se puhallin sitten ylipäänsä vaihdettiin.

Meillä on Pana puhkunut ja suhissut ilman mitään napsetta tai rohinoita kohta vuoden. Mitään ei ole sisuskaluihin vaihdettu, ainoastaan suodattimet imuroitu parin kuukauden välein. Loistava laite, en vaihtaisi mihinkään muuhun.

Minulla ollut jo useamman vuoden panasonic lämpöpumppu. Sisäyksikkö jossain vaiheessa piti aika pahaa ääntä, pistin jonkun nurkan alle kiilaksi solukumia, nyt se on ollut hiljaa

• (Mitsubishi)

asennettiin hiljan olohuoneeseeni. Puheet 2-3 metrin päähän kuuluvista äänistä on kyllä fuulaa, sillä suhina kuuluu ulko-ovelle asti, n.10 metriä.
      Pientä särinää ja vaimeaa napsuntaa kuuluu myös, heti asennettaessa. Kun sanoin asentajalle asiasta, tuli naama kuin sitruunan syöneelle ja vastaus oli että tuo on ihan tavallista ääntä.
      Taidan tehdä niin että pidän koneen päällä kun en ole kotona ja kun menen nukkumaan, makuuhuoneeseen kun se ei juuri kuulu. Säästää se hintansa sillainkin.

Pikkasen kyllä ärsyttää koko ostos(2150e asennettuna)...

• aaarghh

että ilmaa kierrättävä laite voisi kierrättää sitä äänettömästi. Mitä tehokkaampi laite, sitä kovempi ilmankierto ja myös ääni.
        Eipä siinä sun sanomiset auta, jos se on laitteen ominaisuus.

• (M)
        aaarghh kirjoitti:

että ilmaa kierrättävä laite voisi kierrättää sitä äänettömästi. Mitä tehokkaampi laite, sitä kovempi ilmankierto ja myös ääni.
        Eipä siinä sun sanomiset auta, jos se on laitteen ominaisuus.

...jotka väittävät äänen kuuluvan vain 2-3 metrin päähän? Niitä jotka laitteita myyvät. Minä uskoin.

...enkä todellakaan kuvittele että kukaan ottaisi tuollaista melulaatikkoa olohuoneeseensa tietoisena sen melutasosta. Asentajan pitäisi ajatella hitusen muutakin kuin tehokkainta sijaintia lämmityksen kannalta. Varsinkin kun ehdotin kaikkia muita paikkoja paitsi olohuonetta sen sijainniksi.

• mä vaan
        (M) kirjoitti:

...jotka väittävät äänen kuuluvan vain 2-3 metrin päähän? Niitä jotka laitteita myyvät. Minä uskoin.

...enkä todellakaan kuvittele että kukaan ottaisi tuollaista melulaatikkoa olohuoneeseensa tietoisena sen melutasosta. Asentajan pitäisi ajatella hitusen muutakin kuin tehokkainta sijaintia lämmityksen kannalta. Varsinkin kun ehdotin kaikkia muita paikkoja paitsi olohuonetta sen sijainniksi.

ILP ostosta ennen pitäisi käydä kuuntelemassa laitetta jossain "livenä".
        Silloin tietäisi, mitä saa.
        Osaa nuo äänet häiritsee päivin öin ja osa ei edes huomaa niiden olemassa oloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe