Uusi harrastaja

Karza111

Hello

Nyt on kovasti apu tarpeen. Sain kesällä ollessani radalla ampumassa hirvittävän kuumeen aloittaa ampumaharrastuksen haulikolla. Nyt olen muutaman kerran käynyt ampumassa radalla ja mieliteko vaan kovenee koko ajan.
Miten siis päästä alkuun. Minkälainen haulikko on aloittelijalle hyvä, missä pääsee etelä-suomessa ampumaan, missä eri lajeissa haulikolla voi kilpailla?
Asun itse vihdin suunnalla ja olen kovasti kiitollinen kaikesta haulikkoammunta harrastukseen liittyvästä informaatiosta.

3

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä voipi

      harrastaa periaatteessa ihan millä haulikolla haluaa. Paljonko meinasit upottaa rahaa pyssyyn? Riippuu siitä jo aika paljon. Tottakai sen voi aloitaa vaik rinnakkaispiippuisella Suhlilla. Itellä on sellainen ja osun sillä 70% kiekoista. Älyhyvä mun käteen. Ase on n.150e katukaupassa. Missäpäin asut? Paikallisesta ampumaseurasta saat varmasti apua. Metästätkö?

      On parempikin, että aluksi opettelee ampumaan, sama millä haulikolla ja sit ku alkaa olla sinut sen homman kanssa, niin alat katteleen itellesi sopivan aseen. Tukin muoto ja mitta on erittäin tärkeitä. Kokeile montaa eri haulikkoa, niitä on kyl myytävänä tälle alalle huippuhaulikoita, joilla kyl kiekot tippuu mut se maksaa. Tässä lajissa hiljaa hyvää tulee. Monestikaan se ei tarkoita sitä että jos sulla on 2500e pyssy, että osut sillä. Kaverilla on aika kallis ase mut mä ammun vaik millä pyssykällä sitä paremmin, kehitä ampujan taitojasi, keskity hommaan ja siitä se alkaa.

      • kyllämaar

        yep


    • Tutustu rauhassa

      Olen havainnut että haulikkokisan osallistujilla on pitkälti samankaltainen ajoneuvokalusto kuin golffaajilla. Jos vakavasti ajattelet kilpailla, niin toivottavasti on sponsorituki valmiina.
      Harrastaahan omaksi huvikseen voi millaisella ryyniviskurilla tahansa.
      Harkitse ensin laji koska on haulikoita ja on haulikoita. Valinnanmahdollisuutta on paljon.
      Aseliikkeillä on vaihteleva käytettyjen torrakkojen valikoima. Kannattaa ensin käydä katsomassa rauhassa ja sitten hankkia lupa ja rahat.
      Tunnen kaverin joka pääsääntöisesti menee intoa puhkuen lupa mukana, ostaa sekä kalliilla että sellaista jota parempaakin olisi löytänyt. Kiukuttelee sitten vuosia jälkeenpäin ja keksii selityksiä. Harkitse rauhassa, aseet kestää kymmeniä vuosia, hyvä on sitä vuosienkin kuluttua, rahan kiinnilaittaminen tuntuu vain kerran.
      Jos voisin itse aloittaa lähtöpisteestä ostaisin vähemmän mutta parempaa.
      Laatua on ilo omistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2689
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2577
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2337
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe