Milloin teillä on tapana alkaa laittaa kotia joulukuntoon..? Minusta tuntuu jotenkin liian aikaiselta laittaa joulujuttuja/koristeita mutta luonani on pikkujoulut lauantaina ja olisi mukavaa jos silloin olisi koti jouluinen. Ja onhan silloin ensimmäinen adventtikin..Mutta onko mielestänne liian aikaista?
Milloin koti jouluiseksi?
11
2680
Vastaukset
- tonttu toisenlainen
Vaihdoin jo keittiöön jouluverhot, ja muutaman kynttelikön oon laittanu, mut ikkunoihin en oo kötöstäny vielä mitään. Kyllähän aika paljon jo näyttää ihmisillä jouluvaloja olevan. Itse pikkuhiljaa kyhäilen joulujuttuja esille, on ne niin ihania. Mutta meita on moneksi, jokainen tavallaan.
- jjj
Meillä on tapana että vasta samalla viikolla kuin on aatto laitetaan tontut,joululiinat,matot yms.paikoilleen.
Sitä ennen laitetaan ikkuna kyntteliköt ja silhuetit ikkunoihin kun pestään ikkunat ja niitä aletaan polttamaan sitten itsenäisyyspäivän aikoihin,tai jo ennen sitäkin.
Meillä lapsien ilona ensimmäisestä adventista alkaen on pari pöytäkuusta(muovisia) johon laitamme valot ja koristeet.
Ja kynttilöitä poltamme joka ilta.
Ja voithan ostaa joulukukan tai pari pöydälle.
Ja laittaa ikkunakynttelikön vaikka pöydälle tai kirjahyllyyn. - Jouluhörhö
pikkujoulut lauantaina ja tänään laitoin vähän vielä lisää joulujuttuja esiin. Ensin ajattelin et tais tulla vähän liian aikaisin toisaalta tuntui ihan mukavalle istuskella valojen keskellä. Jotenkin vaan niin pirun pimeetä tuol ulkona.
- -reetta-
Sitä minäkin aattelin.. Että jos laittelis vähän valoja kun ulkonakin on niin harmaata.. Aloitin tänään joulusiivoustakin.. :)
En haluaisi liian aikaisin alkaa joulua intoilemaan, mutta joulunaika on kuitenkin niin lyhyt että kyllä siitä on ajoissa käytävä nautiskelemaan että ehtii.. Ja ensi lauantaisiin pikkujouluihin täytyy kyllä jo joulujuttuja laittaa.. kiva kuulla että muutkin on jo laitelleet etten oo ainut.. :)
- isomyy
Vaihdoin jo verhot, mutta valot sun muut joulujutut laitan ensi sunnuntaina eli ekana adventtina. Ja sitte viimisteen loppiaisen pois..
- ....
vielä vähän liian aikaista.Itse laitan "joulukodin" viikko,pari ennen joulua,mutta kyllä jo joulukuun alussa voi ruveta laittelemaan:)
- minni-
Aloittelen tällä viikolla, kuusi advettiviikolla. Rakastan joulutunnelmaa niin, etten halua rajoittaa sitä pariin viikkoon.
- aloittanut
laittamalla jouluvaloja ulos ja kynttelikköjä ikkunoille. Niitä vielä lisäänkin. Adventtina laitan jouluverhot keittiöön, muualle en verhoja vaihdakaan. Koristeita tulee sitten pikku hiljaa lisääntyvästi aina jouluun saakka.
- Jouluihminen
Minä laitan ensimmäisenä adventtisunnuntaina jokaiselle ikkunalle joulukynttilät.
Sitten en muuta laitakkaan ennen joulua, vaikka rakastan joulua yli kaiken.
Itsenäisyyspäivänä leivon piparit ja sitten pikkuhiljaa muut leivonnaiset ja laatikot. Sitten siivoilen pikkuhiljaa jouluksi kaappeja, katot ym. mitä en tee viikkosiivon yhteydessä normaalisti. Jouluksi sitten tehdään vielä lopullinen siivous. Viimeisen silauksen teen aaton aattona ja sitten laitan jouluverhot ja joululiinat ym. koristeet.
Minä haluan laittaa "joulujutut" vasta puhtaaseen kotiin. Jos ne laittaa liian ennen niin saa jo tuuletella joululiinoja ja mattoja ennen joulua ja ehtii joulusta tulla "arkinen".
Minun mielestä jouluverhot, matot ym. on "piste iin päälle" juuri ennen joulua.
Tuntuu juhlalliselta laittaa koristelut puhtaaseen kotiin ja sitten alkaa joulu ja juhla.
Makuja on monia ja niistä ei voi kiistellä.
Vaikka laitan "joulujutut" vasta jouluksi(paitsi kynttilät)silti olen valmis jo loppiaisena "riisumaan" joulun. - unisäde
meillä on perinteeksi noussut sellainen että itsenäisyyspäivänä laitetaan koristeet ja sun muut joulutavarat esille ja joulutähti menee ikkunaan myös silloin...ulkovalot oli kyllä koko vuoden paikoillaan mutta ei niiden polttamista aloiteta vasta kun 1. adventtina...
- jouluihminen
Laitoin viime vkl:na jouluvalot ja kyntteliköt ikkunoihin ja parvekkeelle ja tänä vkl:na vois jotain kyllä lisätä.Joululauluja oon ajatellu kuunnella myös.En aio kaikkea kerralla pistää vaan vähitellen,lopussa joka paikka on täynnä erilaisia koristeita.En saa joulusta tarpeekseni vaikka kuinka aikasin sitä laittelisin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?907177Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277099Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1186320Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik975428Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455424Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635245Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus425141Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274625Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t34134Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193655