U2:ssa on neljä jäsentä, mutta useassa bändin kappaleessa soi kaksi kitaraa. Tietääkös kukaan, kuinka usein studiossa Edge soittaa molemmat kitarat ja kuinka usein toista kitaraa soittaa joku ulkopuolinen ja mikä hänen/heidän nimensä ovat? Konserteissa ainakin on pakko olla toinen kitaristi jossain piilossa. Onko hän aina sama henkilö vai vaihtuuko soittaja usein?
Kuinka usein toinen kitara?
7
903
Vastaukset
- u2man
Nykyisen moniraita tekniikan aikana levyille voidaan nauhoittaa vaikka 100 kitaraa ja kymmenet rummut, jos niin halutaan. Kaiken tämän voi soittaa yksi ja sama henkilö. U2:n levyillä Edge soittaa suurimman osan kitaroista ja useimmissa biiseissä kitararaitoja on ainakin neljä, useimmiten enemmän. Myös Bono ja tuottaja Daniel Lanois ovat soitelleet juttuja levyille. Keikoilla ei ole toista kitaristia, vaan useimmissa biiseissä on vain yksi kitara. Joissain biiseissä Bono soittaa toista kitaraa. Vakituinen kosketinsoittaja bändillä kuitenkin on lavan alla. Kaverin nimeä en nyt muista, mutta samainen tyyppi on ollut mukana ilmeisesti jo useammalla kiertueella. Uusimmalla kiertueella kosketinsoittaja on nähty lavallakin Original of the species biisin aikana.
- Elevation
Bonohan ei mikään virtuoosi ole kitaran kanssa, mut osaako joku sanoa, kuinka hyvin hän suunnilleen osaa soittaa? MIssä biiseissä hän on soittanut vakuuttavimmin?
- itsellä
Elevation kirjoitti:
Bonohan ei mikään virtuoosi ole kitaran kanssa, mut osaako joku sanoa, kuinka hyvin hän suunnilleen osaa soittaa? MIssä biiseissä hän on soittanut vakuuttavimmin?
ei heti tule mieleen mitään...mahtava laulaja mutta kitaransoitossa lähinnä kompannut Edgeä, ei muistu mitään uskomattomia sooloja mieleen:)
- U2heart
Elevation kirjoitti:
Katsopa leffa Rattle&Hum. Bono treenasi Joshua Treen aikoihin kitaraa ja kyllä hän vakuuttavasti komppaa tuossa Rattle&Hum leffassa. Mitään sooloja Bono ei ole lähtenyt soittamaan ja sehän nyt on selvä ettei - bändissähän on jo Edge.
- N-28
U2heart kirjoitti:
Katsopa leffa Rattle&Hum. Bono treenasi Joshua Treen aikoihin kitaraa ja kyllä hän vakuuttavasti komppaa tuossa Rattle&Hum leffassa. Mitään sooloja Bono ei ole lähtenyt soittamaan ja sehän nyt on selvä ettei - bändissähän on jo Edge.
Vähän kuutamolla olen nyt, mutta eikös Bono olisi itse halunnut alunperin nimenomaan kitaristiksi heidän bändissään? (Siis aloitteluvaiheessa?) Kyllä mä ainakin oon tykänny kuunnella Bonon "rämpytystä" - nehän on ne muut vaan tukiverkkona siellä takana..! ;D Joskus ois ollu kiva kuulla sellaista "puolikasta" uukakkosta, eli että Bono laulais ja soittelis kitaraa, ja Larry antais vähän tahtia rummuilla........ Nyt on taas kaikki musiikinystävät riemuissaan.....
Menenkin tästä taas... ;) - u2heart
N-28 kirjoitti:
Vähän kuutamolla olen nyt, mutta eikös Bono olisi itse halunnut alunperin nimenomaan kitaristiksi heidän bändissään? (Siis aloitteluvaiheessa?) Kyllä mä ainakin oon tykänny kuunnella Bonon "rämpytystä" - nehän on ne muut vaan tukiverkkona siellä takana..! ;D Joskus ois ollu kiva kuulla sellaista "puolikasta" uukakkosta, eli että Bono laulais ja soittelis kitaraa, ja Larry antais vähän tahtia rummuilla........ Nyt on taas kaikki musiikinystävät riemuissaan.....
Menenkin tästä taas... ;)Larry kertoi aikoinaan bändin perustamisesta "Bono said he could play guitar but he didn't have one.". Mulla on U2 dokumentti "Outside It's America" joka on kuvattu Joshua Tree kiertueen aikana. Bono soittaa akustista kitaraa lentokoneessa ja laulaa. Ja hienosti muuten soittikin!
- N-28
u2heart kirjoitti:
Larry kertoi aikoinaan bändin perustamisesta "Bono said he could play guitar but he didn't have one.". Mulla on U2 dokumentti "Outside It's America" joka on kuvattu Joshua Tree kiertueen aikana. Bono soittaa akustista kitaraa lentokoneessa ja laulaa. Ja hienosti muuten soittikin!
(Ei vielä ainakaan ollut hirveitä kommentteja tullut, huh...)
Kiva että jollekin toisellekin riittää vähempikin kuin "koko orkesteri"..! ;D
Voi vitsit, nyt tulikin jo niin ikävä Bonoa, että taidan pistää tänään uukkareitten videoita pyörimään, ja pakata muutaman matkalaukkuunkin mukaan..!!! Mä vietän vielä perheineni muutaman kuukauden muilla mailla mantereilla, ja yritän saada loppututkinnon aikaiseksi...... Siksi en vielä aikaisemmin ottanut niitä videoita mukaan......! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003284843- 162266
- 1942109
- 1071486
- 811407
- 741002
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57987IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2949Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119854Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59776