Elikkäs... olin viime viikon ulkomailla, ennen reissuun lähtöä netti toimi niinkuin ennenkin, pelailin CSS pingi oli n. 15-30. Tulin reissulta toissapäivänä takaisin ja kun yritän pelata CSS, niin pingi on noussut pyörimään jossain 100 kieppeillä. Nopeuteni on 512/512
Latausnopeus on max n. 50kt/s
Mahdolliset viat?
Modeemi: Telewell TW-EA501
Windows: sekaisin (en yllättyisi)
Paikkakunta: E-pohjanmaa (onko muilla sama ongelma?)
Sähköhommista tajuavat, vastatkaa tähän!
Puhelinjohto on vaan katkaistu ja siihen on liitetty rinnalle jatkojohto, eli toinen menee modeemille ja toinen alakertaan puhelimelle. Johdot menevät talon ulkopuolella räystään alla, liitoskin sijaitsee ulkopuolella. Onko mahdollista, että pakkanen olisi vaikuttanut liitoksiin (sokerinpala) ja nopeuden tippuminen johtuisi tästä?!
Vastatkaa pian, kiitos, olisi kiva saada nettiin taas puhtia! Sähköpostiinkin saa vastata
Missä nopeus?
4
1310
Vastaukset
- Härski
En ihan ymmärtänyt tuota viritystä mutta alkaisin kyllä vian etsinnän siitä.
Hanki puhelinpistokkeeseen sellainen liitin jonka päälle voi liittää toisen liittimen. Toinen piuha menee puhelimeen ja toinen adsl boksiin. Puhelinjohtojen pitää olla yhtenäisiä, ei sokeripaloja väliin. 1kt/s = 1kB/s = 8kb/s
50kt/sx8=400kb/s.
Itse olen päässyt 512/512 liittymällä nopeuteen 55kt/s=440kb/s.
Tuo 512kb on teoreettinen maksimi nopeus.- Mezee
Ei toi nopeus mikään huono ole. Kuitenkin ihan noin perusjuttu tossa kaapeloinnissa on, että mahdollisimman vähän haaroituksia, ei ollenkaan sokeripalaliitoksia tai amppiliitoksia ja mahdollisimman lyhyet kaapelit=lyhyin mahdollinen reitti.
- gweilo
Huomasin jännän seikan, kun lämpötila nousi taas plussan puolelle, pingi laski taas normaaleihin lukemiin, eli vikaa lähtisin etsimään siitä liitoksesta...
Millä tämä liitos olisi hyvä tehdä?
Sähkömiehet vois kertoa hyviä vinkkejä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437