Missä nopeus?

gweilo

Elikkäs... olin viime viikon ulkomailla, ennen reissuun lähtöä netti toimi niinkuin ennenkin, pelailin CSS pingi oli n. 15-30. Tulin reissulta toissapäivänä takaisin ja kun yritän pelata CSS, niin pingi on noussut pyörimään jossain 100 kieppeillä. Nopeuteni on 512/512
Latausnopeus on max n. 50kt/s

Mahdolliset viat?
Modeemi: Telewell TW-EA501
Windows: sekaisin (en yllättyisi)

Sähköhommista tajuavat, vastatkaa tähän!
Puhelinjohto on vaan katkaistu ja siihen on liitetty rinnalle jatkojohto, eli toinen menee modeemille ja toinen alakertaan puhelimelle. Johdot menevät talon ulkopuolella räystään alla, liitoskin sijaitsee ulkopuolella. Onko mahdollista, että pakkanen olisi vaikuttanut liitoksiin (sokerinpala) ja nopeuden tippuminen johtuisi tästä?!

Vastatkaa pian, kiitos, olisi kiva saada nettiin taas puhtia! Sähköpostiinkin saa vastata

4

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Härski

En ihan ymmärtänyt tuota viritystä mutta alkaisin kyllä vian etsinnän siitä.

Hanki puhelinpistokkeeseen sellainen liitin jonka päälle voi liittää toisen liittimen. Toinen piuha menee puhelimeen ja toinen adsl boksiin. Puhelinjohtojen pitää olla yhtenäisiä, ei sokeripaloja väliin.

• 1kt/s = 1kB/s = 8kb/s

50kt/sx8=400kb/s.
      Itse olen päässyt 512/512 liittymällä nopeuteen 55kt/s=440kb/s.

Tuo 512kb on teoreettinen maksimi nopeus.

• Mezee

Ei toi nopeus mikään huono ole. Kuitenkin ihan noin perusjuttu tossa kaapeloinnissa on, että mahdollisimman vähän haaroituksia, ei ollenkaan sokeripalaliitoksia tai amppiliitoksia ja mahdollisimman lyhyet kaapelit=lyhyin mahdollinen reitti.

• gweilo

Huomasin jännän seikan, kun lämpötila nousi taas plussan puolelle, pingi laski taas normaaleihin lukemiin, eli vikaa lähtisin etsimään siitä liitoksesta...
      Millä tämä liitos olisi hyvä tehdä?
      Sähkömiehet vois kertoa hyviä vinkkejä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe