Hommasin kakkosauton varaosa-autoksi tommosen vm. 86 suht vähän ajetun 2,0 (kaasutin) accordin. Lämpimänä käy pirun tasaisesti ja puhtaasti ja kiertää iloisesti mut kylmänä alkuun tuntuu käyvän ikään kuin kolmella pytyllä ja ottaa kiekkoja tosi laiskasti. Ajoon ei auta lähtä ennen kuin on lämmennyt. Noin viiden minuutin käynnin jälkeen alkaa pikkuhiljaa heräilemään kaikille pytyille/tehoille.
Onkohan sytytyspuolella vai polttoaineen saannissa vai automaattiryypyssä vikaa..?
Accordin huono käynti..?
7
1044
Vastaukset
- suuresti
että se ryyppy on joko kytketty pois päältä tai sitten rikki,toisin mulla oli -88 Accord ja kytkin sen bensa syöppö ryypyn pois,muutaman kerran piti pumpata kaasua niin lähti ihan hyvin käymään.Tsekkaa ryyppy sieltä vika löytyy 90% varmuudella.
- Kamugrande
Niin onkin meillä tuossa käytössä olevassa hondurasissa automaattiryyppy kytketty pois jo varmaan vuosia sitten ja hyvin käynnistyy, kylmällä koneella vaan pitää muutaman kerran kaasutella ennen kuin lähtee liikkeelle. Kulutuslukemat ovat olleet 7-7,5 l/100km. Ryyppy toiminnassa varsinkin nyt talvella menisi todnäk enemmän.
Onko muuten muilla kokemuksia, miten automaattiryyppy vaikuttaa lisäävästi kulutukseen..? Sehän on selvää, että rikkinäisenä pyörre käy tankissa jos imu kokoajan päällä, mut miten jos oikeasti toimii..?
Tuossa varaosa-hondassa imu on vielä paikallaan ja epäilen sitä itsekin huonon kylmäkäynnin syyksi. Mut pitää tässä joskus tutkia. - sellanen
Kamugrande kirjoitti:
Niin onkin meillä tuossa käytössä olevassa hondurasissa automaattiryyppy kytketty pois jo varmaan vuosia sitten ja hyvin käynnistyy, kylmällä koneella vaan pitää muutaman kerran kaasutella ennen kuin lähtee liikkeelle. Kulutuslukemat ovat olleet 7-7,5 l/100km. Ryyppy toiminnassa varsinkin nyt talvella menisi todnäk enemmän.
Onko muuten muilla kokemuksia, miten automaattiryyppy vaikuttaa lisäävästi kulutukseen..? Sehän on selvää, että rikkinäisenä pyörre käy tankissa jos imu kokoajan päällä, mut miten jos oikeasti toimii..?
Tuossa varaosa-hondassa imu on vielä paikallaan ja epäilen sitä itsekin huonon kylmäkäynnin syyksi. Mut pitää tässä joskus tutkia.käsitys että kyllä se ainakin vanhemmissa kieseissä on pikkasen bensarosvo,en mitannut mutta veikkaus on että varmaan 1,5-2l/100km putosi kulutus kun kytkin sen pois päältä,olis varmaan ihan kokeilemisen arvonen homma kuinka paljon on eroa ryyppy päällä tai pois.Senhän kyllä periaatteessa saa muutettua manuaaliseksi jos vaan into riittää mutta taitaa olla hyödytöntä kun lähtee kuitenkin ihan hyvin käyntiin kylmilläkin ilmoilla.
- Kamugrande
sellanen kirjoitti:
käsitys että kyllä se ainakin vanhemmissa kieseissä on pikkasen bensarosvo,en mitannut mutta veikkaus on että varmaan 1,5-2l/100km putosi kulutus kun kytkin sen pois päältä,olis varmaan ihan kokeilemisen arvonen homma kuinka paljon on eroa ryyppy päällä tai pois.Senhän kyllä periaatteessa saa muutettua manuaaliseksi jos vaan into riittää mutta taitaa olla hyödytöntä kun lähtee kuitenkin ihan hyvin käyntiin kylmilläkin ilmoilla.
Lueskelin noita aiempia accord-viestejä täällä ja löysin vastaavilla oireilla olleita, joissa automaattiryypyssä oli lopulta vika. Monet olivat vaihtaneet jo kaikki sytytyspuolen osat ja bensapumpun suodattimineen ja letkuineen. Lopulta vika oli korjautunut kun ryyppy oli tullut korjausvuoroon.
No menin ja nappasin omasta varaosahondasta ilmanputsarin pois ja kolme ruuvia auki imun kierukasta. Kierukka irti ja sidoin vapaaksi irronneen imun varren lankalla täysin pois päältä. Hörppeet takaisin paikoilleen ja auto käyntiin. Heti eri meininki. Vaikka lähtisi maailmanympärysmatkalle. - näin se
Kamugrande kirjoitti:
Lueskelin noita aiempia accord-viestejä täällä ja löysin vastaavilla oireilla olleita, joissa automaattiryypyssä oli lopulta vika. Monet olivat vaihtaneet jo kaikki sytytyspuolen osat ja bensapumpun suodattimineen ja letkuineen. Lopulta vika oli korjautunut kun ryyppy oli tullut korjausvuoroon.
No menin ja nappasin omasta varaosahondasta ilmanputsarin pois ja kolme ruuvia auki imun kierukasta. Kierukka irti ja sidoin vapaaksi irronneen imun varren lankalla täysin pois päältä. Hörppeet takaisin paikoilleen ja auto käyntiin. Heti eri meininki. Vaikka lähtisi maailmanympärysmatkalle.homma etenee,paska systeemi koko automaatti huikka.Taitaa olla se ainoa heikko kohta Hondan moottorissa,hyvää "talven" jatkoa.
- Anonyymi
Kamugrande kirjoitti:
Niin onkin meillä tuossa käytössä olevassa hondurasissa automaattiryyppy kytketty pois jo varmaan vuosia sitten ja hyvin käynnistyy, kylmällä koneella vaan pitää muutaman kerran kaasutella ennen kuin lähtee liikkeelle. Kulutuslukemat ovat olleet 7-7,5 l/100km. Ryyppy toiminnassa varsinkin nyt talvella menisi todnäk enemmän.
Onko muuten muilla kokemuksia, miten automaattiryyppy vaikuttaa lisäävästi kulutukseen..? Sehän on selvää, että rikkinäisenä pyörre käy tankissa jos imu kokoajan päällä, mut miten jos oikeasti toimii..?
Tuossa varaosa-hondassa imu on vielä paikallaan ja epäilen sitä itsekin huonon kylmäkäynnin syyksi. Mut pitää tässä joskus tutkia.Miten on hyvä kytkeä se automaatti ryyppy kokonaan pois??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on hyvä kytkeä se automaatti ryyppy kokonaan pois??
Rautalangalla lukitsee ryyppyläpän akselin ikuiseen auki-asentoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433683- 362364
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321935- 191689
- 171659
- 231578
- 241437
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai861413- 221389
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko891272