tuollainen tuli

uamulla

Dear Sir/Madam,

we have logged your IP-address on more than 30 illegal Websites.

Important:
Please answer our questions!
The list of questions are attached.

Yours faithfully,
Steven Allison

Central Intelligence Agency -CIA-
Office of Public Affairs
Washington, D.C. 20505

phone: (703) 482-0623
7:00 a.m. to 5:00 p.m., US Eastern time

Liittenä oli joku "lista" jota en tietenkään avannut.
Tuo posti oli tullut kotikoneen osoitteeseen ja vastaanottajaksi oli merkitty joku ihan muu, kuin minun osoitteeni??
Tiedän kyllä tarkkaan etten ole käynyt missään tuossa mailissa mainituilla "illegal"-sivuilla.
mistä lie tullut ja mitä varten?

4

1166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spede

Scannaa tietokoneesi varmuuden vuoksi, liitetiedosto sisältää viiruksen...

• mac-käyttäjä

Mulle tuli sama kanssa.

en ole käynyt Irakin sotaa vastustamassa. LÄhetin viestin kyselynä CIA:han takaisin:-)

Ajattelin,e ttä jotain spammia on.

• Ramppa

Tuolla tavalla vaan lisätään ennestäänkin mielettömäksi paisunutta email-liikennettä.
        Tuskin sillä CIA:lla edes on mitään tekemistä
        koko viestin kanssa.

Pois vaan ilman sen kummempia toimenpiteitä.

Noita piisaa;

"lähetä tämä viesti eteenpäin, niin joku syöpälapsi saa firmalta x rahaa hoitoonsa"
        - on se kumma, että jos firma x haluaa avustaa hoidossa, niin siksi pitää panna tuollainen email-rumba pystyyn!!! Kyllä se voi ne rahat antaa muutenkin, eikä noita viestejä voi edes jäljittää moisen syyn vuoksi.

"olen arabiprinssi, jonka rahat CIA on takavarikoinut, saat 10% omaisuudestani kun annat ensin xxxdollaria lahjuksiin ja kuluihin, että saan x miljoonan omaisuuteni takaisin"

Ei tuo vaadi kun pikkuisen wanhan ajan maalaisjärkeä ja ajattelutoimintaa, niin älyää jättää tuollaiset niille kuuluvaan arvoon.

Nyrkkisääntö: Jos lähettäjä on ihan outo ja viesti sisältää liitteen, niin roskiin vaan avaamatta tai jos tosiaan haluaa uteliaisuuden tai muun syyn vuoksi lukea sen, niin ensin tutkitaan virusohjelmalla ja luetaan raakatekstinä vaikka notepadilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      376
      2376
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      63
      1839
    3. 154
      1423
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1236
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1201
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      925
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      874
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      842
    9. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      813
    10. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      43
      805
    Aihe