Rebif

Pelokas

Hei - mitä kokemuksia teillä on Rebifin käytöstä? Käytättekö autoinjektoria? Onko tullut iho-oireita? Muita oireita?
Onko totta, että se Kelan omavastuuosuus pitää maksamaan kerralla?
Kiittäen jo etukäteen kaikista tiedoistanne!!!

4

1069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manna

Jos tarkoitat sitä maksukattoa n. 600 egeä, niin pitää maksaa kerralla, koska lääkkeet on niin kalliit että se tulee heti eka satsista täyteen. Loppuvuoden lääkkeet tuleekin sitten ilmaiseksi.

• liisa

Mieheni on käyttänyt rebif 44 jo 4 vuotta ja toistaiseksi ei muita oireita kuin silloin tällöin punoittava rengas pistoskohtaan. Käytämme autoinjektoria vain kun pistämme reiteen, muulloin minä pistän ilman autoinjektoria muihin paikkoihin. Muita ongelmia ei ole ollut.

Meillä sovittiin apteekissa että omavastuun voi maksaa useammassa erässä joka oli erittäin hyvä kun alkuvuodesta tahtoo muutenkin olla menoja.
      Kannattaa varmaan kysyä apteekista.
      Tosin isoilla paikkakunnilla se saattaa olla vaikeaa.

• Yary

Jep jep... otat etukäteen fattaan yhteyttä että ne maksaa sen...

• p.e.t

Käytin ensin rebif 22:sta muutamia kuukausia, sitten siirryttiin 44:n, kun tuli paheneminen...

Käytän autoinjektoria, sen avulla pystyn ottamaan lääkkeen itse, eli en tarvitse siihen apua. (En ole edes kokeillut pistää ilman autoinjektoria, joten kertokaahan jos oletten sitä mieltä, että olisi helpompi ilman). Silloin tällöin pistoskohtaan tulee mustelma tai punainen läiskä, mutta ne ovat yleensä häipyneet ennen kuin tarttee pistää (samaan kohtaan) uudestaan. Useimmiten mustelma tulee reisiin ja mahaan punainen... Käsivarteen on minusta kaikkein kivuttomin pistää... Piikin jälkeen tulee kuumeinen olo, eli särkee lihaksia jne, mutta kuume ei kuitenkaan nouse ja muista vaivoista pääsee ihan normi tulehduskipulääkkeillä (mitkä luultavasti saat myös reseptillä ilmaiseksi, kun olet katon maksanut).

Itse maksoin summan tammikuussa kerralla ja sain sitten toimeentulotukena osan takaisin... Maksukatto (kai?) nollaantuu vuoden vaihteessa, joten jos olet vasta aloittamassa lääkitystä, niin neuvoisin odottamaan tammikuulle, mikäli tietysti henkilökohtainen tilanteesi sen sallii.

Minä pelkäsin kanssa ihan sairaasti ;) mutta ei tää nyt niin kamalaa ole (illalla piikittäessäni saatan kyllä olla toista mieltä...).

-olkaapa hyvä!;)-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82