Onko kellään muulla kokemusta, että sinkki olisi auttanut finneihin?
Vyöhyketerapeuttini kehoitti kokeilemaan Twinlabin Zink valmistetta. Se on kelatoitu sinkkivalmiste, joka sisältää 30 mg/ kapseli sinkkiä.
Olin aiemmin syönyt jotain marketistä ostamaani sinkkivalmistetta ilman vaikutusta, mutta kun hain tämän luontaistuotekaupasta, niin jo viikon päästä alkoi huomata tuloksia. Nyt ihoni on ollut jo kuukauden finnitön.
Sinkillä eroon finneistä
27
26665
Vastaukset
- .................
popsin itse niitä ja punertavat jäljet ovat muuttuneet hieman vaaleammiksi mutta epäilen erittäin vahvasti jos joku sanoo sinkin avulla päässeensä aknesta eroon.bullshit!
- sanoisin
myös että ei sillä sinkillä aknesta/finneistä eroon pääse.itse syön sinkkiä,kalaöljyä ja piitä,ehkä finnit on hieman vähentyneet mutta tänäänkin aamulla oli oikein kiva iso finni ilmestynyt.:(
- nyt finnitön
sanoisin kirjoitti:
myös että ei sillä sinkillä aknesta/finneistä eroon pääse.itse syön sinkkiä,kalaöljyä ja piitä,ehkä finnit on hieman vähentyneet mutta tänäänkin aamulla oli oikein kiva iso finni ilmestynyt.:(
kenellä sinkistä siis on ollut iso apu akneen?
Mun finnit on hormooniperäisiä ja niitä on ollut
murrosiästä yli kolmekymppiseksi.
En tarkoittanutkaan että kaikilla tepsisi, mutta kannattaa ehkä kokeilla niiden jotka ei ole vielä
kokeilleet, sillä muuta selitystä en kyllä ihoni paranemiseen keksi.
Olen kokeillut itse myös e-pillereitä ja antibioottikuuria ilman tuloksia.
- tehosi
Useita vuosia sitten selkääni ilmestyi finnejä, joihin lääkäri määräsi antiobiootteja joita en koskaan syönyt vaan varasin ajan homeopaatille, josta sain joitain homeopaattisia lääkkeitä ja samalla suositeltiin sinkkiä (ihan tavallista luontaistuotekaupasta ostettua). Tämä yllättävä kyllä tehosi tosin noin 3-4 kk:n käytön jälkeen. Näin minun kohdalla mutta varmasti kaikki on yksilöllistä...
- vinkistä
täytyypä kokeilla tuota merkkiä. Mulla kanssa on jotain hormoniperäistä kun olen jo 35 ja naama senkun kukkii välillä tosi pahasti. Alkoi 12- vuotiaana ja ei koskaan ole ollut pysyvästi poissa.
E-pillerien aikaan oli hyvänä, mutta palasi kun lopetin (RR nousi), roan aikana oli finnit pois mutta naama tulipunainen vaikka kuinka rasvasi ja tuli takasi 0,5 vuoden jälkeen lopetuksesta.
Antibioottien aikaan ok, mutta tietysti palaa taas kun pitää taukoa. :((((
Söin jotain marketti sinkkiä ja se auttoi tosi hyvin, mutta sitten sitä ei enää löytynyt ja otin toisen merkin - se taas ei auttanut ollenkaan ja siksi jäi koko sinkin syönti ja palasin antibiootteihin joita nytkin syön.
Mutta nytpä kokeilen vielä tuota, näköjään merkeissä on eroja, koska mullakin toinen tehosi ja toinen ei. Tosin turha niissä on odottaa mitään nopeaa helpotusta, kyllä se useamman kuukauden vie, ennenkuin tulos alkaa näkyä.- autto
...sinkki noin kuukauden käytön jälkeen. Ja on kyllä huomattavasti parempi. Meikkikin alkaa pitkästä aikaan näyttää inhimillisemmältä. Ja toinen asia mikä auttaa hormonaalisista syistä johtuviin akneiluihin oli mulla ruokavalio. Luin jostain että varsinkin minun tapauksissani (siis syyt jotka ovat tämän kaiken takana) auttaisi vehnän vähentäminen. Aluksi kun olin ollut pitkään ilman vehnää (-iho parempi), maistoin hiukan enemmän vehnätuotteita ja heti seuraavana päivänä naama oli pahalla kukinnolla, joten se reagoi tosi vahvasti. Nykyään niin ei käy, kiitos myös sinkin. Olen myös laihduttanut noin 7 kiloa (normaalipainon ylärajalle) ja luultavasti sekin on auttanut, sillä hormoonihäiriöni oli lihottanutkin minua.
Kaiken tämän olen siis tehnyt ja naama alkaa vihdoinkin hymyilemään.
Tsemppiä kaikille. Infoa kannattaa ettiä netistä ja käydä vaikka lääkärilläkin.
manna
- ymmärtämätön
Minkälaisia pv annoksia syötte? Monet puhuu täällä hyvinkin suuristä annoksista. Oletteko kysyneet luontaistuotekaupasta ym.. vai alkaneet itsepopsia jonkun määrän?
Eikö suuria annoksia pitäisi ainakin syödä kuuriluontoisesti?
Oi viisaat, vastailkaa!- nemmi
..ostin vasta apteekista 10mg sinkkitabletteja, otin tänään 3 kpl kerralla..vähän myöhemmin sain lenkillä järkyttävän oksetuskohtauksen. Voikohan sinkillä olla osuutta asiaan..30mg on tietääkseni noin puolet enemmän kuin mitä suositellaan, eikai siitä mitään myrkytystä pitäis tulla!?
En tiedä siis annoksista..tosiaan monet puhuvat isoista määristä, luin just yhestä lääkärikirjastakin, että jou 100mg päivässä auttais. En kyllä uskalla ottaa. Tämänkin 30mg aion pitää kuuriluontoisena jokusen viikon ajan ja kattelen sitten. - ei saisi
nemmi kirjoitti:
..ostin vasta apteekista 10mg sinkkitabletteja, otin tänään 3 kpl kerralla..vähän myöhemmin sain lenkillä järkyttävän oksetuskohtauksen. Voikohan sinkillä olla osuutta asiaan..30mg on tietääkseni noin puolet enemmän kuin mitä suositellaan, eikai siitä mitään myrkytystä pitäis tulla!?
En tiedä siis annoksista..tosiaan monet puhuvat isoista määristä, luin just yhestä lääkärikirjastakin, että jou 100mg päivässä auttais. En kyllä uskalla ottaa. Tämänkin 30mg aion pitää kuuriluontoisena jokusen viikon ajan ja kattelen sitten...koskaan ottaa tyhjään mahaan!!!!! Sen takia isommat määrät sinun tapauksessasi sai tämän oksetustilanteen. Aluksi pitäisi ottaa hiukan vähemmän ja totuttaa keho siihen. Vasta parin päivän sisällä siirrytään normaaliannostuksiin. Mutta ei koskaan tyhjään mahaan, juuri sen pahoinvoinnin takia! Aamupuuron napaan ja sitten sinkkiä nassuun.
tietoviisas - jjeuuag
nemmi kirjoitti:
En tiedä siis annoksista..tosiaan monet puhuvat isoista määristä, luin just yhestä lääkärikirjastakin, että jou 100mg päivässä auttais. En kyllä uskalla ottaa. Tämänkin 30mg aion pitää kuuriluontoisena jokusen viikon ajan ja kattelen sitten.Heipsan!
Itse söin puol vuotta sinkkiä finniongelmaani. Joskus näkyi muutosta, jos 1pvä jättää ottamatta, finnejä tulee lisää!!
Ja itse lopetin nyt sinkit, koska huomasin, että aina otettua sinkkiä alkaa oksettamaan, ja maha menee sekaisin. OKSENSIN jopa kerran, ja HUOM, nämä oireet eivät alkaneet heti ensimmäisinä kuukausina, vaan vähän ajan kuluttua,
nyt kun lopetin, i feel good!
Olen nyt syönyt 6pvä Cypretyl e-pillereitä, EI TEHOA, olen ennenkin syönyt..
Täytyy itsekin siirtyä lääkärin akne tabuihin.... ;/
- auttaa
Syön mm. e-epaa, sinkkiä, monivitamiinia, piitä ja tärkeimpänä Vitamorea jossa siinäkin on sinkkiä 40 mg yrttien ja e-vitamiinin lisäksi. Akneni on jo hillityissä rajoissa ja koko ajan tuntuu, että se paranee entisestään, vaikkakin vähän kerrallaan, mutta varmasti.
Luulen vähän itsekin että sinkkivalmisteissakin on eroa, koska olen huomannut kalaöljyissäkin olevan paljon eroa. Jotkut kalaöljyt pahentaa aknea ja toiset parantaa ja ilman sitä ei voi olla! - ?..
ootko sä syöny antibiootteja ja e-pillereitäkin ennen ilman tuloksia? Ite söin joskus vitabalans sinkkiä VIIKON :D enkä huomannu mitään tuloksia, joten lopetin :D oon niin kärsimätön. Pitäs varmaan syödä ainakin kuukauden? Saitko ton sinkin luontaistuotekaupasta vai mistä? Ja paljon maksoi?
- jukkjaa
mä oon syöny pari kk kelasin sinkkiä 60mg päivässä eikä nyt mitään ihmeellistä ole tapahtunu ainakaan kasvoissa..melkein tullu enemmän vaan näppyjä.. sitten syön omega-3sia,daily formula vitamiineja,kelasin sarjaa magnesiumia ja rautaa.
- rauta
Sinkki ei imeydy, jos samaan aikaan nautitaan rautaa,magnesiumia,kalkkia tai kuparia.
Ei todellakaan kannata ottaa heti aterian perään.
Tehostaa myös A-vitamiinien ja rasvahappojen imeytymistä. rauta kirjoitti:
Sinkki ei imeydy, jos samaan aikaan nautitaan rautaa,magnesiumia,kalkkia tai kuparia.
Ei todellakaan kannata ottaa heti aterian perään.
Tehostaa myös A-vitamiinien ja rasvahappojen imeytymistä.pitänee kokeilla ottaa eri aikaan jos se on totta.
- xxxxxxxx xxx
mun mielest paras tapa päästä finneistä eroon on syödä vähän rasvaisia ruokia ja paljon hedelmiä ja juoda paljon vettä ja joka yö ja aamu herätessä ja ennen nukkumaan menoa pestä kasvot vedellä tai jollai saippualla.. niin ne menee jonkin ajan päästä pois kunhan niitä ei ala näpelöimään... ainaki itseltäni ne menivät pois... mutta en tiie mitään aknesta... mul oli ihan normaaleja finnejä joita jokaisella murros ikäisellä on...
- sepunen
Tosiaan jos akne on niin nää konstit voi olla apuna muttei se usein sitä ongelmaa poista.Rasvaiset ruuat ravoitsee finnejä ja voi pahentaa ongelmaa mutta niistäkään luopumienn kyllä koko ongelmaa poista.parempi kun menee heti alussa ihotauti lääkärille ja kysyy hoitoa.AKne ihoa ei kannata saippualla lähteä pesemään eikä alkoholilla.se usein vain pahentaa ihon kuntoa.kun iho kuivuu ja ärsyttää näppyjä.parasta kokeilla mikä toimii itselleen parhaiten.mutta tosiaan ihotauti lääkärille kysyyn apua ja vaikka komstologille puhdistuttamaan säännölliseti ihoa.iho kannattaa pastä aamuin ja iloin mahdollisimman hellävaroen.ei siis mahottomia hankaamisia.ja ei myöskään kannata hirveesti rapata näppylöitä.itse joskus ihon höyrytrtämien jälkeen puristan näpyn jos se on siinä tilassa että sen on purskahtamassa.mutta muuten sitä ei kannata näplätä.ja ehdotoomasti huolellienn puhdistus on hyödyllistä
- mkln
sepunen kirjoitti:
Tosiaan jos akne on niin nää konstit voi olla apuna muttei se usein sitä ongelmaa poista.Rasvaiset ruuat ravoitsee finnejä ja voi pahentaa ongelmaa mutta niistäkään luopumienn kyllä koko ongelmaa poista.parempi kun menee heti alussa ihotauti lääkärille ja kysyy hoitoa.AKne ihoa ei kannata saippualla lähteä pesemään eikä alkoholilla.se usein vain pahentaa ihon kuntoa.kun iho kuivuu ja ärsyttää näppyjä.parasta kokeilla mikä toimii itselleen parhaiten.mutta tosiaan ihotauti lääkärille kysyyn apua ja vaikka komstologille puhdistuttamaan säännölliseti ihoa.iho kannattaa pastä aamuin ja iloin mahdollisimman hellävaroen.ei siis mahottomia hankaamisia.ja ei myöskään kannata hirveesti rapata näppylöitä.itse joskus ihon höyrytrtämien jälkeen puristan näpyn jos se on siinä tilassa että sen on purskahtamassa.mutta muuten sitä ei kannata näplätä.ja ehdotoomasti huolellienn puhdistus on hyödyllistä
Ruokavalion on todistettu olevan poissa finnien syntymiseen liittyvistä asioista..
- annamn
mkln kirjoitti:
Ruokavalion on todistettu olevan poissa finnien syntymiseen liittyvistä asioista..
Tosi hyvä vinkki on, että muistaa kasvopesun. Välillä todellakin kannattaa pitäää viikkoja , jolloin pesee raikkaalla ja vähän viileällä vedellä kasvot (: , esim 3 viikkoa kuukaudessa käyttää hoitavia tuotteita ja yhden viikon ilman mitään, pelkällä vedellä siis !
- roan syönyt
mkln kirjoitti:
se akne johtuu nimenomaan ruokavaliosta, itselläni hormonaalinen akne lähti vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, ei maksa mitään, ei sivuvaikutuksia, paitsi positiivisia, ei vaadi kun itsekuria, vaikuttaa suoraan aknen syihin, eli hormoneihin.
- grumheit
Onko kenelläkään tullut noissa vhh-ruokavaliosssa tai sinkillä koitettuna parantaa aknea niin pahenemisvaihetta? Itse aloitin juuri käyttämään twinlab zinkkiä ja omega3sia ja nyt on tullut paljon finnejä.
- sinnkkii
Minä aloitin juuri syömään sinkkiä kuuriluontoisesti. Ihan jotain kaupasta ostettuja sinkki tabletteja. Syön 120mg päiväannostuksilla joka on kuulemma aika yläraja tähän hommaan Siis aikuisellahan sinkki annos päivässä taisi olla jotain 25mg maksimi, mutta kuuriluontoisestikkin voi kuulemma ottaa jopa 125mg annoksia aknen hoitoon. Heti ekan annoksen jälkeen punoitus katosi melkein kokonaan ja piti ihan katsoa pelisitä monta minuuttia että naamahan on ihan ihon värinen nyt!
Todella lupaavasti siis alkoi! Pitää nyt katsoa miten jatkuu. Itse otin koko annoksen kerralla ja melkein tyhjään vatsaan. Ei tullut mitään suurempia sivuvaikutuksia kun vähän päässä tuntui jotain pientä huippausta, sekin oli verrattavissa siihen kun aamulla nousee äkkiä ylös sängystä jonka jälkeen hetken saattaa vähän huipata.
Mutta jotkut ovat varmasti herkempiä kuin toiset, että kannattaa todellakin seurata sitä oman kehon käyttäytymistä ja lopettaa heti jos alkaa tulla liikaa sivuvaikutuksia- PÖÖ
Itellä kans hieman huono iho,menee huonoksi kk kierron puolessa välissä,ja aattelin kokeilla sinkkiä ku monelle siitä tuntunu olevan apua.Hain pikku apteekin ainoan sinkki purkin(joku vitabalans),ja nyt 3 päivänä syöny,2kertaa oksentanu ja pahoin vointi ja kuvotuksen tunne ollu aivan järkyttävä!
Söin kyllä tyhjään mahaan,olen hieman huonoruokainen muutenkin eli en tiedä onko sillä sitten vaikutusta,vai itse merkillä?
Täytyy hetkeksi pistää peli poikki näitten kanssa,ja kokeilla myöhemmin täyteen mahaan vaikka,mutta nyt 3päivän järkyttävän pahoinvoinnin jälkee pakko pitää taukoa ennen ku uskaltaa uudestaa kokeilla. Oli nimittäin itelläki nolo tilanne lenkillä lapsen kanssa kesken kaiken alkaa yökkimään puskan juuriin :)
Vai toimisko ihan sellaset kunnon luontaistuotteet paremmin ihoon,ja kehon oireiluun? - ei kiitos enää..
PÖÖ kirjoitti:
Itellä kans hieman huono iho,menee huonoksi kk kierron puolessa välissä,ja aattelin kokeilla sinkkiä ku monelle siitä tuntunu olevan apua.Hain pikku apteekin ainoan sinkki purkin(joku vitabalans),ja nyt 3 päivänä syöny,2kertaa oksentanu ja pahoin vointi ja kuvotuksen tunne ollu aivan järkyttävä!
Söin kyllä tyhjään mahaan,olen hieman huonoruokainen muutenkin eli en tiedä onko sillä sitten vaikutusta,vai itse merkillä?
Täytyy hetkeksi pistää peli poikki näitten kanssa,ja kokeilla myöhemmin täyteen mahaan vaikka,mutta nyt 3päivän järkyttävän pahoinvoinnin jälkee pakko pitää taukoa ennen ku uskaltaa uudestaa kokeilla. Oli nimittäin itelläki nolo tilanne lenkillä lapsen kanssa kesken kaiken alkaa yökkimään puskan juuriin :)
Vai toimisko ihan sellaset kunnon luontaistuotteet paremmin ihoon,ja kehon oireiluun?Täytyy itsekin laittaa vähän omia kokemuksia tuosta sinkistä.
Aknen kanssa olen paininut monta vuotta ja ihotautilääkärin antaman kuurin syönyt kertaalleen käyttänyt iltaisin laitettavia reseptirasvoja. Lääkkeet auttoivat pahimpaan mutta akne vaivaa edelleen.
Pari kuukautta sitten aloitin sinkin syönnin (12mg/päivä) ja ihon punoitus väheni nopeasti. Finneihin se ei tosin tepsinyt ja aloitin reilu viikko sitten 90mg-kuurin (kuten sinkki.com:in sivuillakin mainitaan). Vaikka söin täyteen ja tyhjäänkin mahaan, pientä huonovointisuutta oli aina. Sellainen kuvotus. Kahdesti mennyt maha sekaisin ja järkyttävän huono olo tullut, mikä eilen huipentui vielä hirveään oksennuskohtaukseen. Nyt loppui minun osaltani sinkin syönti! Tuota oloa en halua enää koskaan.
Edelliselle vastaan: Minulla ainakin auttanut kookosöljyn käyttö akneen. Luontaistuotekaupoista saa ja täysin turvallinen tuote, suosittelen :)
- varokaa
Kannattaa olla varovainen tuon sinkin kanssa, söin sitä pari kuukautta 30 mg päivässä ja sitten iski jatkuva tajuton väsymys, korvissa humisi ja suupielet halkeili. Sain siis anemian koska sinkki estää raudan imeytymisen ruuasta.
- Ymmi
Minä olen käyttänyt sinkkiä äitini suosituksesta jo teini-ikäisestä lähtien, 1970-luvulla jo! Silloin oli sellaista kuin Bioselen sinkki -tabletteja ja niitä meni. Joku 5-kymppinen varmaan muistaa tuon tuotteen.
Sittemmin on ollut muita sinkkejä, mm Kelasin-sarjan sinkkiä. 15 mg/tbl.
Finnejä on ollut mulla kärsimykseen asti a-i-n-a, sinkin käytöstä huolimatta. Nyt on diagnosoitu ruusufinni, acne rosacea viime vuonna ja isotretinoiinikuuri menossa pienellä (10mg) annoksella.
En tiedä, olisiko iho vielä huonompi ilman sinkkilisää?
Ihan joka päivä en sinkkiä ole ottanut. Juuri siitä syystä, että rautakin imeytyisi. Ja muutenkin, ettei yhdestä aineesta olisi vuosikausia ylitarjontaa.
Mutta 2 - 6 kertaa viikossa kuitenkin otan sinkkiä.
Mutta se, mihin sinkki on ehkä vaikuttanut on hengityksen tuoksu ja ihon ominaistuoksu !?
Niitä (varsinkin ominaistuoksua) on kehuttu ja olen aika varma, että sinkillä on jokin osuus siihen.
Ja flunssia olen harvoin sairastanut.
Ja sinkki kannattaa ottaa mieluummin iltapäivällä tai illalla, se tosiaan saattaa aiheuttaa kuvattavaa oloa.- Heljä
Moni kirjoitti syövänsä omega3 ja sinkkiä, eikä ole huomannut tulosta.
Omega3 saattaa toisille aiheuttaa finnejä joten kannattanee jättää se pois jos näpyistä kärsii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681