Meillä on ollut Boschin astianpesukone 15 vuotta ja nyt on ilmaantunut pesutuloksen heikkenemistä.
Taitaa olla vaihdossa. Pitäisiköhän pysyä merkissä edelleen? Kertokaa millainen kone kannattaisi hankkia? Tärkeintä olisi pesutulos ja kestävyys!
Mikä paras astianpesukone?
24
35473
Vastaukset
- Miele
Ostin Miele astianpesukoneen pari vuotta sitten ja olen tosi tyytyväinen. Perus malli. Tuttava osti Cylindan ja ei ole tyytyväinen. Pesee tuhottoman kauan ja kuulema ei pese yhtä puhtaaks ku vanha Cylinda. Suosittelen Mieleä.
- teräsvaari
Kaikki nykyiset koneet pesee kauan, myös Miele. Minulla on uusi Cylinda ja hyvin pesee, tietysti aika kauan, mutta löytyy myös pikapesu vähän likaisille astioille.
- noihin vaatimuksiin
Ehdottomasti oikea merkki on MIELE.
Toki Siemens/Bosch:in kalleimmista malleista löytyy myös hyviä koneita.
Mutta kyllä sen huomaat vaikka liikkeessä missä voit verrata, että on ne halvat melkosia rihveli paskoja.- Mr Yellow
Nykyiset Mielet on samanlaisia muovikatiskoita kuin kaikki muutkin massatuotteet. Miele oli joskus aikoinaan hyvä ja kestävä, mutta se aika on takanapäin. Kokemusta on nyt kahdesta vain n. vuoden vanhasta Mielestä (tiskikone ja pyykinpesukone) ja toisen olen jo pois vaihtanut.
- ?????
Mr Yellow kirjoitti:
Nykyiset Mielet on samanlaisia muovikatiskoita kuin kaikki muutkin massatuotteet. Miele oli joskus aikoinaan hyvä ja kestävä, mutta se aika on takanapäin. Kokemusta on nyt kahdesta vain n. vuoden vanhasta Mielestä (tiskikone ja pyykinpesukone) ja toisen olen jo pois vaihtanut.
Mitä vikaa? Oudolta kuulostaa, että Miele pitää vaihtaa pois alle vuoden käytön jälkeen. Vai etkö pitänyt ominaisuuksista?
- Mr. Yellow
????? kirjoitti:
Mitä vikaa? Oudolta kuulostaa, että Miele pitää vaihtaa pois alle vuoden käytön jälkeen. Vai etkö pitänyt ominaisuuksista?
Sen verran paljon oli ongelmia Mielen tiskikoneessa, että en jaksanut enää ihmetellä ja vaihdoin myyjän ystävällisellä avustuksella konetta. Uusi Cylinda pesee paremmin ja rakenteet on selvästi jämäkämmät ja mm. astiakorit on selvästi paremmat kuin Mielessä.
- ......
Mr. Yellow kirjoitti:
Sen verran paljon oli ongelmia Mielen tiskikoneessa, että en jaksanut enää ihmetellä ja vaihdoin myyjän ystävällisellä avustuksella konetta. Uusi Cylinda pesee paremmin ja rakenteet on selvästi jämäkämmät ja mm. astiakorit on selvästi paremmat kuin Mielessä.
Mitä ongelmia sulla sitten oli? Pippuri poistopumpussa vaiko jotain vaikeampaa vikaa?
- +++
Mr. Yellow kirjoitti:
Viestisi ei kuulosta uskottavalta.
- Mr. Yellow
+++ kirjoitti:
Viestisi ei kuulosta uskottavalta.
Usko ihan ketä haluat.
Ensin ohjelmakoneistovika, sitten laukesi poistopumppu ja sen jälkeen uudestaan ohjelmakoneisto. Se riitti, joten goodbye.
- Osku
Olen edellisten vastaajien kanssa samaa mieltä, osta Miele.
Itsellä on Mielen pesutorni ollut 5 vuotta, ei niin pienintäkään vikaa, koputan tietysti maalaamatonta puuta!
Astianpesukoneena minulla on, Asea Scandia Cylinda 1300 vuosimallia -87 eli 18 vuotta vanha, vasta eilen ilmeni ensimmäinen vika, eli vedentuloa säätelevä magneettiventtili jonka vaihdoin tänään, maksoi 67 €.
Oletettavasti kestää taas uuden koneen takuun ajan verran!
Yhteenveto: jos ostat uuden osta Miele, mutta jos haluat vanhan mutta kestävän osta käytetty 5-10 vuotta vanha Cylinda perusmalli joka koneisto on mekaaninen ( ei ole herkästi rikkuvaa elegtroniikkaa ).
Ps. Olikohan sinun koneeseen syytä vaihtaa myös "se" magneettiventtiili, vanhat hyvän ajan koneet tarvitsee paljon vettä, oma rikoutunut venttiili antoi vettä enään ainoastaan liruttamalla.
Uudet elektroniset koneet käyttävät kyllä vettä säästeliäästi, mutta pieni vesimäärä mielestäni kompensoituu uusien koneiden lyhyempänä käyttöikänä, esim minun Cylindan eduksi. - tietenkin_paras
Suosi suomalaista.
- kai?
kai
- safdasffdas
kai? kirjoitti:
kai
Ostin Boschin vähän kalliimman mallin ja todella tyytyväinen ollut. Miele ei innostanut hinnaltaan ja muotoilulla joka on 80 luvulta, muuten hyvä kone varmaan. Bosch, Siemens ja Miele. Joku noista niin et pety kunhan et halvinta mallia osta, ne on kaikissa "kuraa".
- jake
safdasffdas kirjoitti:
Ostin Boschin vähän kalliimman mallin ja todella tyytyväinen ollut. Miele ei innostanut hinnaltaan ja muotoilulla joka on 80 luvulta, muuten hyvä kone varmaan. Bosch, Siemens ja Miele. Joku noista niin et pety kunhan et halvinta mallia osta, ne on kaikissa "kuraa".
kalliimmat mallit hyviä myöskin, ger-made(ei italialaiset)
- suomalaista?
mikä kodinkone tehdään suomessa 100% varmasti kerro mulle ei mikään tai voidaan ne kasata suomessa mut osat tehää ties missä
- Jopsu2
kai? kirjoitti:
kai
Ei ole UPO tehty suomessa kuulema. Eräs myyjä ainakin sanoi minulle niin. Jotkut UPO:n mallit tehdään vielä Ruotsissa, mutta loput ties missä, en tiedä.
- toivottavasti
Toivottavasti. Vanha apk (Miele) on täysin kunnossa ja ollut sitä 7 vuotta. Halusin kuitenkin uuteen keittiöön uuden integroitavan, jossa ohjaustaulu näkyvissä.
Uusikin siis Miele ja uskon edelleen merkkiin, koska myös tuoreammat koneet eli 3-vuotiaat pyykkikone ja rumpu toimineet moitteettomasti. - tietoa
tarkkaa tietoa, niin työtehoseura on tutkinut 11 eri merkkistä konetta ja sieltä voi tilata tiedotteen :" Astianpesukoneiden suorituskyky ja käyttöturvallisuus".
Kaikki mahdollinen ja mahdoton asia vertailtu korin rakenteita, pesutuloksia ja turvallisuusominaisuuksia myöten. Yllätys, yllätys, parhaimman kokonaisarvosanan sai Miele.
Kestävyyttä ei tietenkään voi mitata. - kaikki1
on Whirlpoolia ja toimii loistavasti. Side by Side, myöten.
- kökkö
noita Whirlpoolin koneita. Ite osamaksulla kun joutuu ostelee, vaihtarit on melkeinpä Whirlpool tai Ignis. Kolme Whirlistä pöhisee kotonani, huoltomies vaihtelee pumppuja, hiiliä ja ohjelmakelloja alvariinsa. Siinä meiksin säästöt. Mieleä kun ei ole varaa ostaa, vaikka nää mun koneet tulee loppupelissä kalliimmaksi.
Ei auta valittaa, ite olen raha-asiani ryssiny
- Wille
Minulla on ollut Miele 23 vuotta. Magneettiventtiilin ja tuloletkun olen kerran vaihtanut. Pesutulos on ollut aina hyvä. Nyt meni rikki ohjelmakoneiston pyöritysmoottori.
Oiskohan ollut viisasta vaihtaa vielä tuo osa ja katsoa vieläkö sillä miten kauan olisi pärjännyt.
Innostuin kuitenkin jo vaihtamaan uuteen vaikka sillä tuskin pärjään noin vähillä remonteilla puoltakaan siitä mitä edellisellä Mielelläni. - pettynyt 100
kannattaa ostaa aeg maksoin uutena noin 1000€ ensinmäinen kone hajosi onneksi takuu aikana huoltomies ei saanut ollenkaan kuntoon joten kone vaihdettiin uuteen
seuraava kesti edes 2,5 vuotta ja taas hajosi mutta kun takuu ei ole enään voimassa
en viitsi korjata vaan täytyy vaihtaa merkkiä ei enään yhtään aeg merkkistä konetta - Bosch,.
On ollu varmaan 20 vuotta eikä ole mitään merkkejä uupumisesta.
- askoupo__
Terästä pitää olla sekä ylä- että alalapa, terästä koko hytti, hitsattu eikä silikonilla vahvistettu kantattu pelti.
Elikkä ruotsalainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799