Olen opiskelija, ja sain juuri lääkäriltäni reseptin masennuslääkkeitä varten. Yritin kysyä mahdollisuudesta käydä terapiassa, mutta kuulemma kunnallisen kautta ei pääse, ellei ole ensin kokeiltu pelkillä lääkkeillä.
Olen aika varma, että pelkästä lääkityksestä en saa pitempiaikaista apua. Masennusta olen potenut enemmän tai vähemmän viimeiset kymmenen vuotta löytämättä ratkaisuja ongelmiini. Minulle masennus on oire, ei sairaus.
Mitä kautta yksityiselle puolelle pääsee hoitoon? Varaanko ajan yksityiselle lääkärille, ja sitä kautta terapiaan?
Miten terapiaan?
8
1595
Vastaukset
- miumau
Eikös niitä yksityisiä terapeutteja löydy mihin voi ottaa henk.koht. yhteyttä ilman lääkäriä välikätenä!!eli et tarvitse mitään lääkärin lähetettä.esim.netistä varmasti löytyy yksityisiä terapeutteja!
sinun kyllä todellakin kannattaa mennä yksityiselle vaikka joutuukin maksamaan..mutta on se oma mielenterveys kuitenkin sen arvoinen asia että sitä kannattaa pitää kunnossa!
itse kanssa samanlaisessa tilanteessa.lääkkeet aloitin reilu viikko sitten ja aluksi sanottiin että pitää mennä yksityiselle mutta sain onnekseni ajan kunnan terapeutille..kun hänellä oli "ylimääräistä" aikaa n.viidelle käynnille. - lähetettä
kunnalliseen mielenterveystoimistoon? Mä sain sinne lähetteen, psykiatri hoitaa lääkkeet ja psyk.sairaanhoitajalle keskusteluun. Ja hoitoa on pitänyt jatkua mielenterveystoimistossa puoli vuotta ennen kuin saa lähetteen Kelan tukemaan terapiaan.
Mutta jos sinulla on varaa, voit kääntyä suoraan yksitisen puoleen. Mutta vertaile hintoja! Niissä on isojakin eroja. Terapeutin ei tarvitse olla psykiatri, jolloin taksakin on korkeampi. Mun terapeutti on erittäin hyvä, koulutukseltaan psyk.sairaanhoitaja, jolla erityistason koulutus. Taksa 60 euroa, josta Kela maksaa 37 euroa. - päässyt