SILMÄSTÄ TOINEN PUPILLI VAAN SUURENEE

SATUM

OIKEA PUPILLINI SUURENEE IHMEELLISESTI KUN LAUTASENEN. OLIN KOLME PÄIVÄÄ NEORONOSASTOLLA MINULLA ON KUULEMA HYVÄN LAATUINEN ADIEN PUPILLE MIKÄ HITTO SE ON EN SAANNU MITÄÄN SELVÄÄ..VÄLILLÄ TULEE KOHTAUKSIA JOSSA PUPILLI KASVAA JA HUIMAA..EIHÄN NÄIN VOI ELÄÄ..MILLON NORMAALI

6

12483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri satu80

Ihan vahingossa huomasin viestisi. Minulla myös todettiin vuonna 2002 toisen lapseni jälkeen että toinen mustuainen suurentunut ja reagoi valoon eri tavalla kuin toinen pupilli. olin silmäklinikalla myös tutkimuksissa mutta mitään muuta vikaa ei silmistä löytynyt. Silloin otettiin myös pään tt kuva mistä ei myöskään mitään löytynyt.
      Nyt pari kuukautta sitten menin yksityiselle neurologille tutkimuksiin kun huimannut ja päätä särkenyt. Neurologi halusi vielä tarkemmin tutkia silmä hommaa ja määräsi pään verisuoni kuviin. Epäili että jokin pään verisuonista voisi olla pullistunut ja painaa näköhermoa. Päästäni otettiin MRI ja MRA kuvat, mutta niistäkään ei mitään löytynyt. Lääkäri määräsi myös EEG:hen mutta tuloksetta. Mistään ei mitään löydy. Maksoin itse turhaan omaisuuden yksityisen puolen tutkimuksista kun ei vakuutusta. Pitäisi varmaan vaan hyväksyä asia. Itseä häiritseetodella paljon vaan silmien erillaisuus. Mitä pimeämpää sitä suurempi ero pupilleilla on. Kiva kuulla etten ole ainoa...

• satum

minulta otettiin kans kaikki mitkä sinulta.kävin kahdessa optikossakin ja kysyin onko tullu vastaan molemmissa sanottiin että ei..juu ei ole kiva kun kattoo peilistä niin toinen pupilli on suurempi

• Pelottaa..
        satum kirjoitti:

minulta otettiin kans kaikki mitkä sinulta.kävin kahdessa optikossakin ja kysyin onko tullu vastaan molemmissa sanottiin että ei..juu ei ole kiva kun kattoo peilistä niin toinen pupilli on suurempi

Mulla sama homma. Lääkäri huomasi että oikea pupilli suurempi. Pääkin tuntuu välillä oudolta ja tuossa laajentuneessa pupilli silmässä välillä heikkoa "nykimistä". Sain lähetteen neurologille. Tässä sitten pelkään aivokasvainta..

• kohtalotoveri
        Pelottaa.. kirjoitti:

Mulla sama homma. Lääkäri huomasi että oikea pupilli suurempi. Pääkin tuntuu välillä oudolta ja tuossa laajentuneessa pupilli silmässä välillä heikkoa "nykimistä". Sain lähetteen neurologille. Tässä sitten pelkään aivokasvainta..

minulla, todettiin noin 6 vuotta sitten. Olin sen vuoksi yliopistollisessa keskussairaalassa, jossa laittoivat silmiin jotain tippoja. Ja kun kyseisen silmän pupilli supistui nopeammin, oli asia 'kuulemma sillä selvä'. Eivät edes lähettäneet neurologille, kun kyseessä on kuulemma vain vaurioitunut hermo, joka säätelee pupillin toimintaa. Ei kuulemma parane eikä pahene. Täytyisi vain kuulemma käyttää useammin aurinkolaseja, koska ko. pupillista pääsee enemmän UV-säteilyä silmään. Älä turhaan pelkää, aivokasvaimen todennäköisyys ei ole suurempi kuin 'normaalipupillisilla'. Vaurion nimi on pupillotomia tai pupillonomia tai jotain vastaavaa.

• Peloton
        kohtalotoveri kirjoitti:

minulla, todettiin noin 6 vuotta sitten. Olin sen vuoksi yliopistollisessa keskussairaalassa, jossa laittoivat silmiin jotain tippoja. Ja kun kyseisen silmän pupilli supistui nopeammin, oli asia 'kuulemma sillä selvä'. Eivät edes lähettäneet neurologille, kun kyseessä on kuulemma vain vaurioitunut hermo, joka säätelee pupillin toimintaa. Ei kuulemma parane eikä pahene. Täytyisi vain kuulemma käyttää useammin aurinkolaseja, koska ko. pupillista pääsee enemmän UV-säteilyä silmään. Älä turhaan pelkää, aivokasvaimen todennäköisyys ei ole suurempi kuin 'normaalipupillisilla'. Vaurion nimi on pupillotomia tai pupillonomia tai jotain vastaavaa.

Kiitos viestäsi. Kävin kuitenkin Neurologilla ja sieltä lähete Magneettikuvaukseen verisuonikuvat. Ei mitään poikkeavaa. Ja sen jälkeen pääkin tuntunut normaalilta. Ei voi muuta sanoa kuin että ihmisen psyyke on niin voimakas että kun luulee niin sen myös tuntee. Kuvaus tuli kalliiksi mutta huojentuneesta olosta maksaisin sen vaikka kuinka monta kertaa.

• 3ty31y5
        Peloton kirjoitti:

Kiitos viestäsi. Kävin kuitenkin Neurologilla ja sieltä lähete Magneettikuvaukseen verisuonikuvat. Ei mitään poikkeavaa. Ja sen jälkeen pääkin tuntunut normaalilta. Ei voi muuta sanoa kuin että ihmisen psyyke on niin voimakas että kun luulee niin sen myös tuntee. Kuvaus tuli kalliiksi mutta huojentuneesta olosta maksaisin sen vaikka kuinka monta kertaa.

mulla samt oireet, olen pian 14 eli murrosikä meneillään, sanotaan että murros iässä silmätkin muuttuvat, ennen: siniset silmät ja normaalit pupillit Nykyään: ruskeat silmä ja isot pupillit.

Käyttänyt laseja 5v asti ja vuos sitten optikko sanoi ettei enään tarvitse.

Kiitos neuvosta käyttää aurinko laseja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe