Corsan 1.7D -99 100 Edition laturin merkkivalo

Igor

Yritän selvittää, mistä johtuu tämmoinen ilmiö, kun latauksen merkkivalo palaa himmeästi tyhjäkäynnillä ja sammuu, kun paina kaasua, mutta joskus jää palmaan matkallakin viideksi minuutiksi, sitten sammuu ja valot kirkastuivat.
Epäilyn virransäädintä, mutta sitä ei löytyy ainakaan laturin pinnasta. Laturissa on mukana alipainepumppu. Löytykö asiantuntijan apua?

6

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virkaveli

      Samanlainen Corsani käyttäytyy siten, että kiekkamittari ei nouse, eli kierrokset jää 600 r/min, valot on himmeät. Vika minulla on kuluneessa laturin kiilahihnapyörässä, remmi luistaa. En tiedä auttaako sinua ongelmassasi....Toivottavasti joku viisaampi osaa auttaa...

    • make

      Tuo diesel sorsan laturi on aika arvokas paketti ostettua (enäähän merkkihuolto ei korjaa latureita vaan vaihtaa vian sattuaessa uuden tilalle).

      "Tyyppivikana" on tuon laturin sijainti siten, että se imee itseenä kaiden tiestä irtoavan moskan.

      Korjaus: Laturi irti ja perusteellinen puhdistus (samalla voipi katsoa hiilien kunnon).
      Jos kaipaa isompaa remonttia (kuten laakereinen vaihtoa) niin sekin onnistuu kotikonstein tai palveluna joltain lähistön autosähkökorjaamolta.

      Tämäkin juttu olisi ollut estettävissä moottorin alapuolen suojaamisella mutta sorsaan ei taida saada edes rahalla muovista "pohjapanssaria".

      • Igor

        Varma laturi tosiaan kaipaa irtoa, kun eilen kiristin remmia ja kuitenkin jäi ilmiö, että latausta ei ole heti kun moottori lähtee käyntiin (merkkivalo palaa himmeä), mutta n. 3-4min. päästä vika poistuu, valot kirkastuu ja matkalla sitten merkkivalo alkoo hehkua liikennevaloilla tyhjäkäynnillä


      • saa

        Tosin se ei suojaa koko moottorinalustaa ja kustantaa 50e.


      • Make
        saa kirjoitti:

        Tosin se ei suojaa koko moottorinalustaa ja kustantaa 50e.

        Itse kysyin juuri viikko sitten asiaa Metro-Autosta ja varaosamyyjä myi eioota?
        Olisiko tiedossa varaosanumeroa


      • saa
        Make kirjoitti:

        Itse kysyin juuri viikko sitten asiaa Metro-Autosta ja varaosamyyjä myi eioota?
        Olisiko tiedossa varaosanumeroa

        Minä kysyin Oulusta, Oulun Autoliikkeestä, varaosamyyjä näytti ihan kuvankin siitä, varaosanumeroa en tietenkään muista. Soita ja kysy Oulusta numero.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe