Corsan 1.7D -99 100 Edition laturin merkkivalo

Igor

Yritän selvittää, mistä johtuu tämmoinen ilmiö, kun latauksen merkkivalo palaa himmeästi tyhjäkäynnillä ja sammuu, kun paina kaasua, mutta joskus jää palmaan matkallakin viideksi minuutiksi, sitten sammuu ja valot kirkastuivat.
Epäilyn virransäädintä, mutta sitä ei löytyy ainakaan laturin pinnasta. Laturissa on mukana alipainepumppu. Löytykö asiantuntijan apua?

6

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virkaveli

Samanlainen Corsani käyttäytyy siten, että kiekkamittari ei nouse, eli kierrokset jää 600 r/min, valot on himmeät. Vika minulla on kuluneessa laturin kiilahihnapyörässä, remmi luistaa. En tiedä auttaako sinua ongelmassasi....Toivottavasti joku viisaampi osaa auttaa...

• make

Tuo diesel sorsan laturi on aika arvokas paketti ostettua (enäähän merkkihuolto ei korjaa latureita vaan vaihtaa vian sattuaessa uuden tilalle).

"Tyyppivikana" on tuon laturin sijainti siten, että se imee itseenä kaiden tiestä irtoavan moskan.

Korjaus: Laturi irti ja perusteellinen puhdistus (samalla voipi katsoa hiilien kunnon).
      Jos kaipaa isompaa remonttia (kuten laakereinen vaihtoa) niin sekin onnistuu kotikonstein tai palveluna joltain lähistön autosähkökorjaamolta.

Tämäkin juttu olisi ollut estettävissä moottorin alapuolen suojaamisella mutta sorsaan ei taida saada edes rahalla muovista "pohjapanssaria".

• Igor

Varma laturi tosiaan kaipaa irtoa, kun eilen kiristin remmia ja kuitenkin jäi ilmiö, että latausta ei ole heti kun moottori lähtee käyntiin (merkkivalo palaa himmeä), mutta n. 3-4min. päästä vika poistuu, valot kirkastuu ja matkalla sitten merkkivalo alkoo hehkua liikennevaloilla tyhjäkäynnillä

• saa

Tosin se ei suojaa koko moottorinalustaa ja kustantaa 50e.

• Make
        saa kirjoitti:

Tosin se ei suojaa koko moottorinalustaa ja kustantaa 50e.

Itse kysyin juuri viikko sitten asiaa Metro-Autosta ja varaosamyyjä myi eioota?
        Olisiko tiedossa varaosanumeroa

• saa
        Make kirjoitti:

Itse kysyin juuri viikko sitten asiaa Metro-Autosta ja varaosamyyjä myi eioota?
        Olisiko tiedossa varaosanumeroa

Minä kysyin Oulusta, Oulun Autoliikkeestä, varaosamyyjä näytti ihan kuvankin siitä, varaosanumeroa en tietenkään muista. Soita ja kysy Oulusta numero.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5800
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      122
      2815
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2498
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1939
    6. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1800
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1626
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1540
    Aihe