Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta osaisiko joku neuvoa miten printfää käyttämällä saisi rajattua merkkijonon tulostuksen 50 merkkiin per rivi(sis. rivinvaihdon) ?
Voiko %s:n kanssa käytää jotain muotoilua, kuten floatilla ?
Printf ?
10
800
Vastaukset
Testaa esim. printf("Ps\n", teksti);
- Aloittelia
Jos taulukossa on enemmän kuin 50 merkkiä, niin miten tulostuksen saa jatkumaan oikeasta kohdasta seuraavalla rivillä ?
- kuten myös
Tee silmukka, joka tulostaa 50 merkkiä ,vaihtaa riviä ja jatkaa tulostamista....(for).
- Jonna S.
kuten myös kirjoitti:
Tee silmukka, joka tulostaa 50 merkkiä ,vaihtaa riviä ja jatkaa tulostamista....(for).
Olisiko joku ystävällinen ja antaisi esimerkin miten tuollainen for-silmukka toteutetaan tässä tapuksessa ?
ainekset on:
char teksti[200];
Taulukkoon on luettu käyttäjän antama merkkijono, joka on kuitenkin lyhyempi kuin 200 merkkiä. Taulukon sisältö tulisi tulostaa näytölle 64:n merkin riveissä. - jotakin
Jonna S. kirjoitti:
Olisiko joku ystävällinen ja antaisi esimerkin miten tuollainen for-silmukka toteutetaan tässä tapuksessa ?
ainekset on:
char teksti[200];
Taulukkoon on luettu käyttäjän antama merkkijono, joka on kuitenkin lyhyempi kuin 200 merkkiä. Taulukon sisältö tulisi tulostaa näytölle 64:n merkin riveissä.Olisko tästä apua ?
int paikka=0;
while(paikka - Jonna S.
jotakin kirjoitti:
Olisko tästä apua ?
int paikka=0;
while(paikkaPitää yrittää vielä hieman säätää, että saa nuo rivinvaihdot kohdalleen. Mutta suuri kiitos sinulle, joka annoit hyvän esimerkin !
- Jonna S.
Minulla on myös sama ongelma mutta rivien tulisi olla 64 merkkiä pitkiä. Yritin tehdä for-silmukkaa, mutta en saanut sitä toimimaan halutusti...
- Aloittelia
Voi for-luuppi ! En vaan saa toimimaan. Turhauttaa tämä C-kieli, kun ei osaa =)
- Builder
Aloittelia kirjoitti:
Voi for-luuppi ! En vaan saa toimimaan. Turhauttaa tämä C-kieli, kun ei osaa =)
Toimii kyllä,mutta viilaile itse..
#include
#include
#include
#include
int main(void)
{
int i=0;
char *s="123456789abcdefg";
for(i=0;i - Builder
Builder kirjoitti:
Toimii kyllä,mutta viilaile itse..
#include
#include
#include
#include
int main(void)
{
int i=0;
char *s="123456789abcdefg";
for(i=0;i10 merkkiä riville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13412055Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen793580Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,912855Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?341339Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2641309Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1431265Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1121216Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S111127- 801021
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin184913