ontelolaatat

Suomenmaassa

Minulla on tulossa mielenkiintoinen juttu ontelolaatoista ja niiden toimittajasta kunhan ennätän kokoamaan kaikki dokumentit yhteen.
Pientä esimakua tässä.
Ontelolaattoja oli 34 kpl joista jouduttiin
välivarastoimaan 22 laattaa, koska olivat kuormassa väärässä järjestyksessä.
Siis laatta no 1 olikin yllättäen kasan alin ja silleen.
Laattapituudet olivat aikalailla samaa pituutta, tosin joukossa oli leikattuja laattoja jotka on ilmanmuuta välivarastoitava.
Siis kuorman päällimmäiseet laatat olivat omakotitalon keskelle tulevia laattoja. Asennus aloitetaan jommasta kummasta reunasta.
No laattatoimittaja oli hyvin harvasanainen ja huonolla ulosannilla varustettu äijänkörmy joka yritti kusettaa minua sanomalla että kuormaa ei voi tehdä toisin.
Eipä tullut vastausta kysymykseen miksi ei kaikki saman numeroiset laatat tulleet edes samassa kuormassa?
On kuulemma aivan tavallista.VOI V%&&/"u.
Olen asentanut laattoja satoja ja taas satoja joten luulen tietäväni asiasta aika paljon .
Kysymyksessä oli vain tavallinen kusetusyritys.
Nyt täytyy lopettaa mutta ensikerralla kerron tämän toimittajan nimen jotta muut rakentajat voivat tehdä omat johtopäätöksensä kyseisestä puulaakista.Jään odottamaan paljonko kehtaavat veloittaa ylimääräisestä ajasta jolloin laattoja välivarastoitiin ja rekka seisoi tyhjänpanttina pihassa?
No tarina jatkuu kohta terv:
Joonas

12

6700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppiä

Olemme rakentamassa ja asia kiinnostaa joten nimiä kehiin.

• ihmeensakkeus

taidat olla asentanut paljon laattoja ?olen itse tehnyt tuhansia kuormia ontelolaatoista ja aina ei voi tehdä kuormaa oikeassa asennus järjestyksessä koska osa kivistä on lyhyempiä ja toiset kavennettuja . ja autojen kärryjen mitat ja kantavuudet tuottavat myös välillä vaikeuksia.kantavuudella tarkoitan että onko kärry 2/3 akselinen ja mihin kohtaan voi kyseiset laatat laittaa ja moneenko nippuun . ja jos et ole huomannut niin katsos miten päin pyramiidit on rakennettu.. kuormanteossa on myös otetteva huomioon välipuiden paikat .jos ne eivät ole kohdallaan esim.reikien/kolojen mukaisesti nii tiedätkö miten laatoillesi olisi sitten käynyt?ja sitten sä vasta kiukuttelisitkin ota asioista selvääennenkuin päästät tollasta suustasi. ja kyseiset reklamointi yritykset ovat alalla todella yleisiä varsinkin tiedottomilta tee se itse miehiltä ja yleensä reklamoija on itse aiheuttanut väärällä toiminnallaan kyseiset ongelmat.

• Voi hel....tti kun ahistaa

Miten jollakin joka asentelee satoja ja satoja laattoja on aikaa kirjoitella tänne keskellä työpäivää ?? Mitähän se laattojen toimittaja on hyötynyt tästä massiivisesta kusetusyrityksestä jossa laatat ilmeisestikin on toimitettu ehjänä perille, koska siitä ei mitään mainittu ?? Jos tuossa oli valituksen aihe niin siperiaanhan tuollaiset tavarantoimittajat joutaisi lähettää.
      Ontelolaattoja ei vaan voi pinota miten sattuu.. tai voi, mutta sekös vasta v....taa kun osa laatoista rikki kun perillä. Tosin sitten olisi kyllä aihettakin valittaa !!

• joo

Jos laatoissa on esimerkiksi 20 senttiä pituuseroa niin ei pitäisi haitata onko lyhyempi alla vai päällä?
        Olenko oikeassa?
        Älä sinä jos et tiedä tästä tapauksesta mitään niin ala neuvomaan laattojen lastauksesta mitään.
        Laatat olisi voitu kuormata toisin mutta kun tehtaalla sattui ilmeinen ajatusvirhe ja kasa olikin nurinpäin.
        Laattojen pituudet olisivat antaneet myöden kyllä.
        PS
        Työaikani loppuu illalla klo 16.00
        Jos sinulla on klo 32.00 työpäivä puolessa niin teet varmaan yövuoroa.kp.

• mitattu
        joo kirjoitti:

Jos laatoissa on esimerkiksi 20 senttiä pituuseroa niin ei pitäisi haitata onko lyhyempi alla vai päällä?
        Olenko oikeassa?
        Älä sinä jos et tiedä tästä tapauksesta mitään niin ala neuvomaan laattojen lastauksesta mitään.
        Laatat olisi voitu kuormata toisin mutta kun tehtaalla sattui ilmeinen ajatusvirhe ja kasa olikin nurinpäin.
        Laattojen pituudet olisivat antaneet myöden kyllä.
        PS
        Työaikani loppuu illalla klo 16.00
        Jos sinulla on klo 32.00 työpäivä puolessa niin teet varmaan yövuoroa.kp.

Tässä tosiasiaa ja faktaa laatoista
        4110mm pitkää laattaa 7 kpl
        4210mm laattaa 7 kpl
        3760 mm 3 laattaa
        3470 3 laattaa
        4360 3 laattaa
        Tässä osa laatoista
        Kertokaa nyt jotka olette lastammeet tuhansia rekkoja kuinka nämä laatat olisi mahdollista lastata
        Onko vaihtoehtoja?
        Kaikki laatat ovat koko laattoja
        Yksi ainut laatta oli noin 6 metrinen.
        Loput laatat olivat lyhyempiä ja kolottuja.
        Lyhyimmät olivat 90 senttisiä.
        Rekkoja oli kaksi liikenteessä.
        Nyt lastaamaan.
        Minä kyllä tiedän oikean järjestyksen mutta tiedätkö sinä?

• ihmeensakkeus
        mitattu kirjoitti:

Tässä tosiasiaa ja faktaa laatoista
        4110mm pitkää laattaa 7 kpl
        4210mm laattaa 7 kpl
        3760 mm 3 laattaa
        3470 3 laattaa
        4360 3 laattaa
        Tässä osa laatoista
        Kertokaa nyt jotka olette lastammeet tuhansia rekkoja kuinka nämä laatat olisi mahdollista lastata
        Onko vaihtoehtoja?
        Kaikki laatat ovat koko laattoja
        Yksi ainut laatta oli noin 6 metrinen.
        Loput laatat olivat lyhyempiä ja kolottuja.
        Lyhyimmät olivat 90 senttisiä.
        Rekkoja oli kaksi liikenteessä.
        Nyt lastaamaan.
        Minä kyllä tiedän oikean järjestyksen mutta tiedätkö sinä?

mulle pohjakuva ja laattojen lappukuvat ni saat kuorman . ja jos olet asentanut laattoja ja omistat mittanauhan ja rautakangen nii tosi asentaja osaa lähteä asentamaan myös keskeltä . koska ontelot ovat saman levyisiä ellei niitä ole kavennettu. onkohan sun kaikki kuvat olleet tehtaalla siihen aikaan kun niitä sun kiviä on tehty? vai olisikohan laatoissa eri punostuksia joiden takia kivet joudutaan valamaan eri peteissä? onkohan sun kiviin tullut mitta/reikä muutoksia jälkikäteen? tehtailla tehdään muutakin kuin yhtä pientä omakotitaloa yhtä aikaa ja jos kaikki kivet eivät valmistu yhtä aikaa niin luuletko että sinun kiviä varastoidaan sisällä odottamassa loppuja en ole vielä nähnyt niin suurta tehdasta jossa olisi niin suuri sisävarasto että kaikki vajaat niput mahtuisi sisälle! ja ne niput tehdään yleensä sisällä valmiiksi ja nostetaan kerralla kyytiin ulkovarastosta tai käytetään pankkoja . ja miten nostat nippuja kerralla jos alimmaisena tai jossain välissä on mainitsemiasi 90 cm pitkiä tai kavennettuja eli alimmaiset täytyy olla aina ehjiä ja miel. reijättömiä laattoja! jos nostat nippunosturilla esim 15000kilosia nippuja niin alimmainen kivi on todella kovalla rasituksella. mainitsemasia nippuja varmasti voitaisiin tehdä ja varmaan tehtäisiin jos kuormat nosteltaisiin autoon yksi kerrallaan ja tuettaisiin jokainen erikseen mutta tehtaat tekevät varmaan vähän muutakin kun tee se itsemiehen nippuja . lähetä sähköposti osoitteesi niin kutsun sinut katsomaan miten homma hotuu nii tietäisit sinäkin jotain!!!

• silleen
        ihmeensakkeus kirjoitti:

mulle pohjakuva ja laattojen lappukuvat ni saat kuorman . ja jos olet asentanut laattoja ja omistat mittanauhan ja rautakangen nii tosi asentaja osaa lähteä asentamaan myös keskeltä . koska ontelot ovat saman levyisiä ellei niitä ole kavennettu. onkohan sun kaikki kuvat olleet tehtaalla siihen aikaan kun niitä sun kiviä on tehty? vai olisikohan laatoissa eri punostuksia joiden takia kivet joudutaan valamaan eri peteissä? onkohan sun kiviin tullut mitta/reikä muutoksia jälkikäteen? tehtailla tehdään muutakin kuin yhtä pientä omakotitaloa yhtä aikaa ja jos kaikki kivet eivät valmistu yhtä aikaa niin luuletko että sinun kiviä varastoidaan sisällä odottamassa loppuja en ole vielä nähnyt niin suurta tehdasta jossa olisi niin suuri sisävarasto että kaikki vajaat niput mahtuisi sisälle! ja ne niput tehdään yleensä sisällä valmiiksi ja nostetaan kerralla kyytiin ulkovarastosta tai käytetään pankkoja . ja miten nostat nippuja kerralla jos alimmaisena tai jossain välissä on mainitsemiasi 90 cm pitkiä tai kavennettuja eli alimmaiset täytyy olla aina ehjiä ja miel. reijättömiä laattoja! jos nostat nippunosturilla esim 15000kilosia nippuja niin alimmainen kivi on todella kovalla rasituksella. mainitsemasia nippuja varmasti voitaisiin tehdä ja varmaan tehtäisiin jos kuormat nosteltaisiin autoon yksi kerrallaan ja tuettaisiin jokainen erikseen mutta tehtaat tekevät varmaan vähän muutakin kun tee se itsemiehen nippuja . lähetä sähköposti osoitteesi niin kutsun sinut katsomaan miten homma hotuu nii tietäisit sinäkin jotain!!!

Elikkä olet suunsoittaja joka ei osannut tehdä näistä kuormaa.
        Perävaunut seisoivat jaloilla tehtaalla .
        Ennakkoon oli puhuttu toimitusjärjestyksestä joka toteutui peilikuvana ...
        Mikä perkele on niin vaikeaa nyt ymmärtää tässä asiassa?
        Samassa kuormassa lähes saman mittaiset ontelot ja juuri päinvastaisessa järjestyksessä kuin aluksi oli puhe.
        Mistä kumman pedistä tuli se yksi laatta jonka kaverit tulivat ekassa kuormassa?
        Sinä saat vapaasti asentaa ja aloittaa keskeltä mutta minä en .
        Asenna vaikka laattasi pystyyn mutta jos minä jotain sovin ja se ei toteudu niin minä valitan.
        Muutoksia ei tullut ja kuvat lähtivät suunnittelijalta pyydettäessä.
        Jos asennusjärjestys ei tehtaalle sovi niin asiasta olisi pitänyt ilmoittaa.
        NYT KUITENKIN KIVET OLIVAT KÄÄNNETYSSÄ JÄRJESTYKSESSÄ LAVALLA.
        ps.
        Sinulla on parempi kirjoitustaito kuin puhekyky ja ulosanti.
        Sinukkahan on jo minun sähköpostiosoite sielä tehtaalla...

• edustajat
        ihmeensakkeus kirjoitti:

Löytyyhän se syyllinen sieltä kun oikein työaikana vastaillaan viesteihin.
        Ei ole sitten niitä työkiireitä siellä elementtitehtaalla kun joutaa täällä ihmisten kanssa kinaamaan ja puolustelemaan omia töppäilyjään.?

• ihmeensakkeus
        edustajat kirjoitti:

Löytyyhän se syyllinen sieltä kun oikein työaikana vastaillaan viesteihin.
        Ei ole sitten niitä työkiireitä siellä elementtitehtaalla kun joutaa täällä ihmisten kanssa kinaamaan ja puolustelemaan omia töppäilyjään.?

en ole tietääkseni tehnyt kyseistä kuormaa ja en kirjoittele työaikana olen nääs aamuvuoros .ja ton paukapään kanssa joka tossa itkee niin en ole koskaan puhunut . koska sen se muistaisi lopun ikääs. ja paljonkohan sille tuli takkiin kun jaksaa itkee .ja tolla kirjoitus taidolla tohon kirjoitteluun meni jo 3 tuntii et olisit ehtinyt olla jo vaikka ylitöis ja tienata ne häviämäsi rahat ihmettelempähän vaan millaisia valittajia täällä on tai tämähän on vissiin tarkoitettu valittajille koko palsta.... vai hä

• vali vali
        silleen kirjoitti:

Elikkä olet suunsoittaja joka ei osannut tehdä näistä kuormaa.
        Perävaunut seisoivat jaloilla tehtaalla .
        Ennakkoon oli puhuttu toimitusjärjestyksestä joka toteutui peilikuvana ...
        Mikä perkele on niin vaikeaa nyt ymmärtää tässä asiassa?
        Samassa kuormassa lähes saman mittaiset ontelot ja juuri päinvastaisessa järjestyksessä kuin aluksi oli puhe.
        Mistä kumman pedistä tuli se yksi laatta jonka kaverit tulivat ekassa kuormassa?
        Sinä saat vapaasti asentaa ja aloittaa keskeltä mutta minä en .
        Asenna vaikka laattasi pystyyn mutta jos minä jotain sovin ja se ei toteudu niin minä valitan.
        Muutoksia ei tullut ja kuvat lähtivät suunnittelijalta pyydettäessä.
        Jos asennusjärjestys ei tehtaalle sovi niin asiasta olisi pitänyt ilmoittaa.
        NYT KUITENKIN KIVET OLIVAT KÄÄNNETYSSÄ JÄRJESTYKSESSÄ LAVALLA.
        ps.
        Sinulla on parempi kirjoitustaito kuin puhekyky ja ulosanti.
        Sinukkahan on jo minun sähköpostiosoite sielä tehtaalla...

olisit ostanu valmiin talon vai ostitko totakaan vai oliko se isipapan

• ja voi
        ihmeensakkeus kirjoitti:

en ole tietääkseni tehnyt kyseistä kuormaa ja en kirjoittele työaikana olen nääs aamuvuoros .ja ton paukapään kanssa joka tossa itkee niin en ole koskaan puhunut . koska sen se muistaisi lopun ikääs. ja paljonkohan sille tuli takkiin kun jaksaa itkee .ja tolla kirjoitus taidolla tohon kirjoitteluun meni jo 3 tuntii et olisit ehtinyt olla jo vaikka ylitöis ja tienata ne häviämäsi rahat ihmettelempähän vaan millaisia valittajia täällä on tai tämähän on vissiin tarkoitettu valittajille koko palsta.... vai hä

Osui ja upposi Turun suunnalla

• on ja on
        ja voi kirjoitti:

Osui ja upposi Turun suunnalla

Nykyään jo mahdollista saada nettiliittymäkin vai?
        Eikös palstan tarkoitus ole keskustella asioista:
        Kuinkas Turussa?
        Ei tullut takkiin ja ei minun tarvitse tehdä ylitöitä että pärjäisin.
        Valitan koska minulla on siihen aihetta.
        Sinulla taitaa olla elämässä tiukkaa itselläsi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe