Zyxel660-HW

Mummo

asennus voiko olla näin äly vaikeeta? Ohjekirjan mukaan sen piti mennä suitsait vaan. Tuskaa....

11

3096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Partikkeli

      ZyXel on hyvä masiina. Ohjeet ja tuotetuki on aivan perseestä. Itse soitin pari kertaa tuotetukeen ja äijä siellä ei edes kuunnellut asiaani loppuun kun jo alkoi syyttelemään muita komponentteja tai ohjelmia koneessa. Apua en ongelmaani saanut, ainoastaan uhkauksenomaisen lausahduksen että jos tuon takuukorjaukseen, niin lähettävät motukan ulkomaille ja se sitten viipyy siellä kuukausia. Että silleen. Neuvoa sain muuta kautta ja laite toimii kuin unelma.

      • :evotech

        Purki toimii wlan tukiasemana oikein nätisti, oikein salasanalla mutta mutta

        Varmaan on hyvä masiina, joo kunhan

        Suomessa olisi käyttöönottotuessa enemmän kuin 2 ihmistä vastaamassa kysymyksiin. Tarkistin keskusneidiltä tämän asian, lisäksi löytyy maksullinen puhelinnumero johon voi soittaa jos on halua maksaa tuon p*skan ( lue purkki ) käyttööotosta. No XXXX-propsit siitä ZYXELILLE

        Kunhan siitä purkista saisi Nattauksen pois, niin että nettiin pääsee senkin jälkeen, pelikäytössä noin 25-30 ms pingin heikkeneminen. Ei merkkaa tavikselle mitään, keimerille maailman loppu.

        A-link Roadrunner 44C nyt kiinni ja todettu ihan omin silmin, pingi kunnossa. A-link vie säätöjensä puolesta kyllä mennen tullen Zyxelin mattoon. Ei tee osoitteen käännöstä ( Nattausta ), saa palomuurit pois ja tekee sitä hommaa mihin on tarkoitettukin.
        A-linkkiä näemmä pystyy oikeesti tavis säätämään kanssa. Pelit, netti ja imut toimii mitä muutakaan siltä poksilta haluaa?

        Sellasta, osta mitä haluat Mutta varo Zuxoria


      • kullakin
        :evotech kirjoitti:

        Purki toimii wlan tukiasemana oikein nätisti, oikein salasanalla mutta mutta

        Varmaan on hyvä masiina, joo kunhan

        Suomessa olisi käyttöönottotuessa enemmän kuin 2 ihmistä vastaamassa kysymyksiin. Tarkistin keskusneidiltä tämän asian, lisäksi löytyy maksullinen puhelinnumero johon voi soittaa jos on halua maksaa tuon p*skan ( lue purkki ) käyttööotosta. No XXXX-propsit siitä ZYXELILLE

        Kunhan siitä purkista saisi Nattauksen pois, niin että nettiin pääsee senkin jälkeen, pelikäytössä noin 25-30 ms pingin heikkeneminen. Ei merkkaa tavikselle mitään, keimerille maailman loppu.

        A-link Roadrunner 44C nyt kiinni ja todettu ihan omin silmin, pingi kunnossa. A-link vie säätöjensä puolesta kyllä mennen tullen Zyxelin mattoon. Ei tee osoitteen käännöstä ( Nattausta ), saa palomuurit pois ja tekee sitä hommaa mihin on tarkoitettukin.
        A-linkkiä näemmä pystyy oikeesti tavis säätämään kanssa. Pelit, netti ja imut toimii mitä muutakaan siltä poksilta haluaa?

        Sellasta, osta mitä haluat Mutta varo Zuxoria

        No, eri tarpeet kullakin. Minä sen sijaan halusin tuon mallin juuri sen nattauksen ja palomuurin takia. Sain kotiverkonkin toimimaan helposti sisäisillä osoitteilla eikä ole NAT:n ansiosta mitään huolta, että kukaan pääsisi verkkoon ulkoa. Ja modeemin palomuurin ansiosta ei tarvitse olla huolissaan, jos softat (tai muut mikron käyttäjät) joskus sekoilisivatkin Windowsissa ja saisivat softapalomuurin jotenkin pois päältä. Niin, en pelaa netissä. Mutta kyllä portteja osaan avata ja palomuuria säätää esim. P2P:tä varten, kun piti ladata se suomalaisten tekemä Star Wreck -leffa. :)


      • joku viisas kertoa
        kullakin kirjoitti:

        No, eri tarpeet kullakin. Minä sen sijaan halusin tuon mallin juuri sen nattauksen ja palomuurin takia. Sain kotiverkonkin toimimaan helposti sisäisillä osoitteilla eikä ole NAT:n ansiosta mitään huolta, että kukaan pääsisi verkkoon ulkoa. Ja modeemin palomuurin ansiosta ei tarvitse olla huolissaan, jos softat (tai muut mikron käyttäjät) joskus sekoilisivatkin Windowsissa ja saisivat softapalomuurin jotenkin pois päältä. Niin, en pelaa netissä. Mutta kyllä portteja osaan avata ja palomuuria säätää esim. P2P:tä varten, kun piti ladata se suomalaisten tekemä Star Wreck -leffa. :)

        omistan Prestige 660/HW motukan jossa on tämä Wlan asema.

        Miten siitä saadaan tuo mainittu NAT pois jos sillä on vaikutusta pingiin?
        Siis ilmeisesti kaikki kytketyt koneet, piuhoilla tai wlanlla saisivat omat ulkoiset ip? Niinkö?
        Ohjelmapalomuurit on asennettu joka koneeseen omansa.

        Tyhmä kysymys mutta mitä tekemistä modeemin palomuurilla on verrattuna koneen omaan palomuuriin, vaikka Norttoniin? Kumpiko on parempi?


    • Vaikeusaste samaaluokkaa kuin silitysraudan johdon laittaminen pistorasiaan.

      • Nappiapainamallahiihtohississä

        Juu nii o varsinkin kun se wlan lähtee heti :ASFSafasdf toimimaan lalallalalalalla... piuhat kiinni ja eiq menox *_*

        Sen kun teet niin hyvä o


      • asennettu
        Nappiapainamallahiihtohississä kirjoitti:

        Juu nii o varsinkin kun se wlan lähtee heti :ASFSafasdf toimimaan lalallalalalalla... piuhat kiinni ja eiq menox *_*

        Sen kun teet niin hyvä o

        Minäkin sellaisen hommasin ja alkuun lueskelin kaikenlaisia manuskoja ja ohjeita ja mietin, että miksiköhän Windowsissa pitäisi noitakin muka konfiguroida. Ja pitääkö joitain siltaavia yhteyksiä kytkeä... ei onneksi.

        Eihän siinä kuitenkaan mitään ihmeitä tarvittu. Johdot kiinni, virrat päälle. Windowsissa enabloidaan WLAN (Windowsin tai verkkokortin ajuri tapauksesta riippuen, minulla piti olla emolevyn mukana tullut ajuri) ja alkoi toimia. Sitten salauksia päälle,etteivät muutkin pääse verkkoosi. Vaikka edes MAC-osoitteen tarkistus.

        Oikeastaan saisivat laittaa mukaan simppelit mummo-ohjeet. :)


      • siihen asti
        asennettu kirjoitti:

        Minäkin sellaisen hommasin ja alkuun lueskelin kaikenlaisia manuskoja ja ohjeita ja mietin, että miksiköhän Windowsissa pitäisi noitakin muka konfiguroida. Ja pitääkö joitain siltaavia yhteyksiä kytkeä... ei onneksi.

        Eihän siinä kuitenkaan mitään ihmeitä tarvittu. Johdot kiinni, virrat päälle. Windowsissa enabloidaan WLAN (Windowsin tai verkkokortin ajuri tapauksesta riippuen, minulla piti olla emolevyn mukana tullut ajuri) ja alkoi toimia. Sitten salauksia päälle,etteivät muutkin pääse verkkoosi. Vaikka edes MAC-osoitteen tarkistus.

        Oikeastaan saisivat laittaa mukaan simppelit mummo-ohjeet. :)

        se onkin simppeliä. Mutta alappa sitten luomaan siihen oheen parit wlan yhteydet kotiverkkoyhteyksineen. Silloin ei ihan riitä mukana tulleet ohjeet eikä niinmuodoin mitkään suomennetut ohjeet. Itse löysin tarpeelliset ohjeet englanninkielellä. Lienee turha mainita että käyttöönottotuki oli yhtä ulalla kuin suomenkieliset ohjeet.


      • usein asennellut

        Missä on ongelma, kun ei WLAN-yhteys toimii, mutta LAN-yhteyttä wlanittomaan koneeseen en saa, vaikka olen lukenut kaikki ohjeet ja osaan asennella laitteita koneeseen. Oma kone, 2 v. vanha, ei suostu tunnistamaan uutta modeemia.


    • täälläkin

      Ensimmäinen ei saannut yhteyttä lainkaan ja vaihdettiin toiseen. Toka otti yhteyden ja jumitti jatkuvasti. Ohjelmiston päivityksellä loppu jumitus, mutta sen jälkeen ei saannut yhteyttä kuin joka neljännellä kerralla. En enää ihmettele että miksi puhelinlaitos jakaa näitä ilmaiseksi.

      • no problems

        Eihän niiden kannata antaa viallisia modeemeja, kun asiakkaat sitten jumittaisivat asiakaspalvelun ihmetellessän, ettei toimi.

        Minulla on kokemusta kahdesta ZyXELin modeemista (toisessa se WLAN), eikä kummankaan kanssa ole ollut ongelmia. Ja aika monella tutullakin on WLAN-malli enkä ole kuullut kenenkään valittavan. Itse olen käyttänyt sitä HW-mallia jo maaliskuusta. Firwaren tietysti päivitin sinä aikana, koska en saanut säädettyä alkuperäisellä palomuurin asetuksia (muutoin se vanhakin fw toimi). Vain sitä ihmettelin että miten helmikuussa 2005 ostamassani modeemissa oli melkein vuoden vanha firmware (PE.1 3.3.2004), eivätkä sen valikot palomuuria säädettäessä siksi olleet samat kuin käyttöohjeessa... Onneksi syksyllä ostetussa modeemissa oli uusin firmware (PE.9 13.5.2005).

        Liekö sinulla ollut uskomattoman huono tuuri? Vai ovatko yhteytesi muutoin huonot kotiisi? Käytätkö puhelinjatkojohtoa? Onko suodatinta puhelinlinjan häiriöiden estämistä varten?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe