Kertokaas tarviiko pakkasilla C4:ään jonkinmoista etumaskin suojaa? Olen ollut lukevinani jostain että sellainen olisi hyvä olla. Maksaako paljonkin, entä asennus, voiko sen itse laittaa paikoilleen??
C4 etumaskin suoja
14
5087
Vastaukset
- nokkarätej
Käytettis 1900-luvun puolesvälis, ku toimivii termostatei ei olt viä keksittys.
Ei semmottis enää tarvii, paitsi tietystis loimet
ravihevosil.
Kait C4:ssäki ny senstäs eres termostati o?- älykäs
taas saimme erittäin hyvän ja asiallisen vastauksen.Ei varmaan kukaan olisi itse älynnyt.
- kysyy, sitä
älykäs kirjoitti:
taas saimme erittäin hyvän ja asiallisen vastauksen.Ei varmaan kukaan olisi itse älynnyt.
v.tulla päähän.
- talvi oloihin
Joo, mutta kun näissä välimeren autoissa ei ole paljon viitsitty paneutua pakkas olosuhteisiin.
Eikös niissä joissakin esim. huohotin putket jäätyneet jolloin öljyt lenteli pitkin konehuonetta ja useita moottorin hajoamisia sattunut.- sen verran
että, kun lyö kunnon pakkastalven niin jopa ilmestyy etelänmiehillekin nokkapeittoja keulille tosin ne on noissa muissa merkeissä niitä banaanilatikkoja sitten, kun ei muuta ole
- egoisti
ranskalaisten talviolosuhteisiin on panostettu kovastikin. Näyttävät esimerkiksi mm. TM:n testien perusteella yleensä olevan lämpöjensä puolesta parhaasta päästä, jotkut mallit jopa voittajia. Kerrottakoon nyt vielä erityisesti Citikan kuljettajille, että maskisuojalla ja termostaatilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Maskisuojan yksi tärkeimmistä tehtävistä on estää lumen pääsy tuulettimiin, jotka ovat jäähdyttäjän etupuolella. Samalla se tietenkin edesauttaa moottorin nopeampaa lämpenemistä.
Huohottimen jäätyminen on nykyisin estetty sähkövastuksella.Jotkun vain ovat jääneet muisteluissaan menneeseen aikaan. Tosin väittävät elävänsä 2000 luvulla, ajatukset vain ovat 1900 luvulta. Mukavaa on myös ollut todeta, että Citikan suurimpana heikkoutena on maskisuoja, joka ei sinällään ole vika. Eikä sen asentaminen suurikaan vaiva - kestää noin minuutin. Muiden automerkkien palstat, kun ovat yleensä täynnä vikaluetteloja ja vioista johtuvia ongelmia koskevia kysymyksiä. Citikan omistajat saavat olla tyytyväisiä. Omistamme ilmeisesti yhden laadukkaimmista automerkeistä. - Ville Vaitelias
egoisti kirjoitti:
ranskalaisten talviolosuhteisiin on panostettu kovastikin. Näyttävät esimerkiksi mm. TM:n testien perusteella yleensä olevan lämpöjensä puolesta parhaasta päästä, jotkut mallit jopa voittajia. Kerrottakoon nyt vielä erityisesti Citikan kuljettajille, että maskisuojalla ja termostaatilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Maskisuojan yksi tärkeimmistä tehtävistä on estää lumen pääsy tuulettimiin, jotka ovat jäähdyttäjän etupuolella. Samalla se tietenkin edesauttaa moottorin nopeampaa lämpenemistä.
Huohottimen jäätyminen on nykyisin estetty sähkövastuksella.Jotkun vain ovat jääneet muisteluissaan menneeseen aikaan. Tosin väittävät elävänsä 2000 luvulla, ajatukset vain ovat 1900 luvulta. Mukavaa on myös ollut todeta, että Citikan suurimpana heikkoutena on maskisuoja, joka ei sinällään ole vika. Eikä sen asentaminen suurikaan vaiva - kestää noin minuutin. Muiden automerkkien palstat, kun ovat yleensä täynnä vikaluetteloja ja vioista johtuvia ongelmia koskevia kysymyksiä. Citikan omistajat saavat olla tyytyväisiä. Omistamme ilmeisesti yhden laadukkaimmista automerkeistä.... ei asiaa voi sanoa.
- citxan
egoisti kirjoitti:
ranskalaisten talviolosuhteisiin on panostettu kovastikin. Näyttävät esimerkiksi mm. TM:n testien perusteella yleensä olevan lämpöjensä puolesta parhaasta päästä, jotkut mallit jopa voittajia. Kerrottakoon nyt vielä erityisesti Citikan kuljettajille, että maskisuojalla ja termostaatilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Maskisuojan yksi tärkeimmistä tehtävistä on estää lumen pääsy tuulettimiin, jotka ovat jäähdyttäjän etupuolella. Samalla se tietenkin edesauttaa moottorin nopeampaa lämpenemistä.
Huohottimen jäätyminen on nykyisin estetty sähkövastuksella.Jotkun vain ovat jääneet muisteluissaan menneeseen aikaan. Tosin väittävät elävänsä 2000 luvulla, ajatukset vain ovat 1900 luvulta. Mukavaa on myös ollut todeta, että Citikan suurimpana heikkoutena on maskisuoja, joka ei sinällään ole vika. Eikä sen asentaminen suurikaan vaiva - kestää noin minuutin. Muiden automerkkien palstat, kun ovat yleensä täynnä vikaluetteloja ja vioista johtuvia ongelmia koskevia kysymyksiä. Citikan omistajat saavat olla tyytyväisiä. Omistamme ilmeisesti yhden laadukkaimmista automerkeistä.Niin,eli mites se suoja sinne laitetaan ?
Pitääkö kenties irroittaa jotain ?
Auto on Xantia -98 2.0i 16v break. - ei tiedä
Ville Vaitelias kirjoitti:
... ei asiaa voi sanoa.
tarvitaanko C4 mallissa maskisuojaa vai ei. Ei sitä ainakaan uuden auton mukana tullut.
- egoisti
citxan kirjoitti:
Niin,eli mites se suoja sinne laitetaan ?
Pitääkö kenties irroittaa jotain ?
Auto on Xantia -98 2.0i 16v break.irroittaa, jos käytössäsi on Xanttiaan tarkoitettu viimasuoja. Suojassa on tarvittavat väkäset. Aseta suoja ilmanottoaukoon ja siirrä sitä pari milliä vasemmalle jolloin väkäset tarttuvat ilmanottoaukossa oleviin tukiin. Jotkut ovat varmentaneet kiinnipysymisen nippusiteillä. Itse en ole sitä tehnyt ja hyvin on paikoillaan pysynyt.
Jotkut ovat tehneet suojan itse jostakin sopivasta materiaalista - esim. kumimatosta, jolloin se kiinnitetään esim. nippusiteillä. - egoisti
ei tiedä kirjoitti:
tarvitaanko C4 mallissa maskisuojaa vai ei. Ei sitä ainakaan uuden auton mukana tullut.
käyttää, jos tuuletin on jäähdyttäjän takana ja huohotinputki on varustettu vastuksella. En ole tutustunut po. malliin joten en tiedä sitä. Varmista asia auton maahantuojalta tai merkkiliikkeestä/huollosta.
Itse käytän suojaa tai olen sitä käyttänyt kaikissa automerkeissäni ja tulen aina käyttämään. (ainoa poikkeus oli "kupla" Volkkari) Suojaa olen käyttänyt mm. siksi, ettei lumi pääse tunkeutumaan moottoritilaan. Jokainen ymmärtää, että siellä se höyrystyy aiheuttaen esim. kosteushäiriöitä, hapettumaa ym. Kun kone sammutetaan kosteus jäätyy, ja kun auto käynnistetään höyrystyy uudelleen. Jäätynyt kosteus rikkoo pahimmillaan sähkölaitteita, stefoja jne. Sitten ihmetellään, kun auto oikkuilee. Mitä enemmän autossa on elektroniikkaa sen herkempi se on kosteusongelmille. Omissa autoissani po. ongelmat ovatkin olleet tuntemattomia. Yleensä pidän autoja vähintään 10-vuotta ja kilometrejäkin kertyy kohtuudella. - väärinpäin
citxan kirjoitti:
Niin,eli mites se suoja sinne laitetaan ?
Pitääkö kenties irroittaa jotain ?
Auto on Xantia -98 2.0i 16v break.olevat v-kirjaimet. Moottori vaihdetaan korollan moottoriin, puskuri romikselle.
Burmassa tehty viimasuoja peltiruuveilla suoraan syyläriin kiinni.
Siitä se lähtee.
Ai niin se syylärin etupuolella oleva flekti pitää talveksi myös poistaa ja säilyttää jossain kuivassa paikassa, mieluimmin makuukammarin sängyn alla. - tiedä
egoisti kirjoitti:
käyttää, jos tuuletin on jäähdyttäjän takana ja huohotinputki on varustettu vastuksella. En ole tutustunut po. malliin joten en tiedä sitä. Varmista asia auton maahantuojalta tai merkkiliikkeestä/huollosta.
Itse käytän suojaa tai olen sitä käyttänyt kaikissa automerkeissäni ja tulen aina käyttämään. (ainoa poikkeus oli "kupla" Volkkari) Suojaa olen käyttänyt mm. siksi, ettei lumi pääse tunkeutumaan moottoritilaan. Jokainen ymmärtää, että siellä se höyrystyy aiheuttaen esim. kosteushäiriöitä, hapettumaa ym. Kun kone sammutetaan kosteus jäätyy, ja kun auto käynnistetään höyrystyy uudelleen. Jäätynyt kosteus rikkoo pahimmillaan sähkölaitteita, stefoja jne. Sitten ihmetellään, kun auto oikkuilee. Mitä enemmän autossa on elektroniikkaa sen herkempi se on kosteusongelmille. Omissa autoissani po. ongelmat ovatkin olleet tuntemattomia. Yleensä pidän autoja vähintään 10-vuotta ja kilometrejäkin kertyy kohtuudella.tarvitaanko maskinsuojaa C4 mallissa. Liikkeessä kerrottiin -04 mallissa olevan ovessa ohje maskinsuojan käyttöön. Mulla on -05 malli, eikä mitään ohjetta. Myyjä totesi vain että se on nyt niin näin, eli ei tiennyt. Oisko joku saanut maskinsuojan C4 malliin? En viitsisi turhaa maksaa.
- Ggolf
tiedä kirjoitti:
tarvitaanko maskinsuojaa C4 mallissa. Liikkeessä kerrottiin -04 mallissa olevan ovessa ohje maskinsuojan käyttöön. Mulla on -05 malli, eikä mitään ohjetta. Myyjä totesi vain että se on nyt niin näin, eli ei tiennyt. Oisko joku saanut maskinsuojan C4 malliin? En viitsisi turhaa maksaa.
Katso edestä ilmanottoaukkojen läpi, jos jäähdyttimen tuuletin näkyy, niin tarvitset. Jos se ei näy, eli on toisella puolella jäähdytinkennoa, et tarvitse. Paitsi jos haluat autosi lämpenevän paukkupakkasilla nopeammin.
C5:ssä ja Pösö 407 on jäähdyttimen tuuletin alttiina lumelle ja sohjolle ja suoja laitetaan siksi. Tuuletin on sijoitettu kennon etupuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265