Olut ja astma

ahdistunut

Olen kiinnittänyt huomiota, et kun otan olutta, nenä on seuraavana päivänä tukkoinen ja on jotenkin ahdistunut olo. Siis vaikka pienestäkin määrästä, ei siis mitään krapuloita.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

6

5041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee tee

Voisiko tupakansavu ja/tai valvominen vaikuttaa asiaan?

• allergikko-astmaatikko

lisää liman eritystä ja tukkoisuutta. Tarkkaa syytä en tiedä, mutta näin se on.

• ahdistusta

Kaikki alkoholi aiheuttaa aivoissa kemiallisia muutoksia, jotka ilmenevät ahdistuneisuuden tunteena. Alkoholi tuhoa aivoja.

• astmaatikko

Olut sisltää hiivoja, joille monet ovat voimakkaasti allergisia.

Itselläni pienikin määrä olutta aiheuttaa valtavia aivastuskohtauksia, nenä vuotaa ja silmät kirvelevät. Seuraavana päivänä olen ihan kuolettavassa krapulassa, vaikka olisin juonut korkeintaan kolme keskiolutta.

Kannattaa kokeilla erilaisia ulkomaisia olutmerkkejä, joiden hiivat eroavat kotimaisista - niiden joukosta saattaa löytyä vaihtoehto. Tai sitten kannattaa suosiolla siirtyä lipittämään siideriä niin kuin minä tein - saman tien katosivat myös oireet.

Ikävä kohtalo oluen ystävälle.

• ystävä

Tämä ölen ystävä ei juo kuin kirkaita

• ahdistus

moi!
      itelleni todettiin noin 5v. sitten allergis ja astma oireita sain siihen lääkityksen.
      Olen ollut oluen ystävä jo n.10v.
      Tänä syksynä minulle tuli ahdistus ja paniikkin oireita ja hakeuduin onneksi lääkäriin.
      Todettiin että olen ollut masentunut pitkään ja siksi ollut oluen ystävä,koska se on toiminut lääkkeenä ahdistuksille.
      Mutta ei toiminut enään.
      olen ollut vasta 6vk.ilman alkoholia, ja nyt kun puhallan aamulla pef-mittariin saan tulokseksi 650-700.
      Ennen sain 500-550,eli perskeles olut on ollut suurin aiheuttaja koko hommaan.
      Vaikka olen vasta alkutaipaleella masennusta vastaan, oloni on ihan sika hyvä verrattuna edelliseen elämääni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe