On ollut aika karmaisevaa huomata miten ratamaksut ovat nousseet ihan järjettömiin lukemiin! Ennen oli 15-35mk ja vain autoa kohti, kun nykyään on 10-20e ja jokainen kuski maksaa. Eli reippaasti kaksin kertaiseksi on hinnat pompsahtaneet! Lisäksi esim. Hyvinkäällä on usein vuokra-autot radalla vaikka klo 17 asti ja sittenkin tarpeen tullen liputetaan pois! Ja kuitenkin maksu on sama kuin koko päivän maksu! Ei tunnu reilulta ja on aika kallista jos haluaisi mennä vain käymään ja ajamaan muutaman vedon, (no hyvinkäällä siis ylensä ei pääsekään kuin muutaman vedon koko illan aikana) jos ei ole esim. aikaa kuin kipaista ajamassa. Kuka olisi pari vuotta sitten maksanut jopa 120mk?
Ratamaksut!
71
11268
Vastaukset
- sebu
Kaikki jotka ajavat kv-kisoissa. Tosin rahalla saa muutakin kuin kuitin. Turha niistä on valittaa, kuitenkin aika pieni kuluerä tässä lajissa. Muutamille radoille kun ratamaksu on näes ainoa tulonlähde. Pelkkää provoa koko otsikko.
- mie vuan
minä ajan nykyään enää harrastuksena ja voin sanoa että se on suurin kustannus koko hommassa tällä hetkellä. Olipa se sitten ainoa tulon lähde tai ei, niin sen kuuluisi olla kuitenkin kohtuullinen. Miten radat ennen pärjäsivät huomattavasti pienemmillä maksuilla? Mikä on muuttunut? Lisäksi ratoja ei pidetä auki vaikka kelit sallisivat, ei tue väitettäsi että ratamaksu on ainoa tulonlähde, jos ei sitä rataa pidetä auki aina kun se on mahdollista. Lisäksi tuo Hyvinkään tyyli, että osta litra maitoa, niin saat puoli litraa ja välillä vähän vähemmänkin kypsyttää aika totaalisesti. Vastauksesi oli pelkkää provoa.
- kuskit???
Tämä se vaan aina putkahtaa esiin. KV-kisoja ajavat. Pitääkö tämän harrastuksen pyöriä VAIN näiden kuskien ympärillä? Tämä laji menettää ne vähätkin harrastajat, kun aina ajatellaan näin. Ei kai ne kuskit valita kun isä maksaa mitä vaan...
- uusi sukupolvi
mie vuan kirjoitti:
minä ajan nykyään enää harrastuksena ja voin sanoa että se on suurin kustannus koko hommassa tällä hetkellä. Olipa se sitten ainoa tulon lähde tai ei, niin sen kuuluisi olla kuitenkin kohtuullinen. Miten radat ennen pärjäsivät huomattavasti pienemmillä maksuilla? Mikä on muuttunut? Lisäksi ratoja ei pidetä auki vaikka kelit sallisivat, ei tue väitettäsi että ratamaksu on ainoa tulonlähde, jos ei sitä rataa pidetä auki aina kun se on mahdollista. Lisäksi tuo Hyvinkään tyyli, että osta litra maitoa, niin saat puoli litraa ja välillä vähän vähemmänkin kypsyttää aika totaalisesti. Vastauksesi oli pelkkää provoa.
Kysyit mikä on muuttunut.Vastaus siihen on hyvinkin yksinkertainen, että kaikki me itse. Radat pärjäsivät ennen sillä harrastajien ja taustajoukkojen yhteishengellä. Oli aktiivisia vanhempia, huoltajia, isovanhempia jotka pistivät jopa omasta pussistaa, että nuorempipolvi sai harrastaa ja pitää hauskaa. Radat rakennettiin ja pidettiin kunnossa talkoovoimin. Rakennusvaiheessa kun jouduttiin ottamaan lainaa pistivät isät nimet papereihin ja olivat taloudellisestikkin vastuussa radan hyvinvoinnista. Toisaalta taas jos olet seurannut Töysän radan keskusteluja niin mitä tulee mieleen niistä vaatimuksista harrastajapuolelta. Pitää olla vesivessat, pesupaikat, suihkut, kuuluttajatornit, huoltorakennukset, asfaltoidut käytävät ja kunnon kioskitilat, ruoka pitä olla monipuolista la lämmintä. Ennen edelliset asiat puuttuivat, eli radan ylläpito tulee nykyään hyomattavasti kalliimmaksi ja vapaaehtoisia ei vain ihan totta löydy tähän hommaan, vaativia harrastajia kylläkin.
Enempi sinun pitäisi olla huolestunut missä tulevaisuudessa harrastetaan kun se vanhempi ikäpolvi 40-60 vuotiaat poistuu kuvioista, kuka silloin ottaa asiat hoitaakseen, ei ainakaan talkoo voimin enää hoideta mitään. Hyvinkää oli ennen yksi suomen aktiivisimmista seuroista ja mitä tapahtuikaan. Kun vanha polvi väsähti uutta ei tullutkaan mukaan, ei enää löytynyt aktiiveja riittävästi edes kisojen pitoon, vaikka rata oli ja on edelleenkin yksi suomen parhaista.
Kysynkin sinulta, mihin itse ja kaverisi olette valmiit panostamaa, että ratamaksut tippuisivat.
Itse voisit aloittaa siitä, että olisit se vapaaehtoinen, joka olisit valmis seisoskelemaan vaikka siellä Hyvinkään radalla keräämässä niitä ratamaksuja ja ohjaamassa PYYTEETTÖMÄSTI ilman mitään korvauksia.
PS tämä ei ole mitään provoa. - mie vuan
uusi sukupolvi kirjoitti:
Kysyit mikä on muuttunut.Vastaus siihen on hyvinkin yksinkertainen, että kaikki me itse. Radat pärjäsivät ennen sillä harrastajien ja taustajoukkojen yhteishengellä. Oli aktiivisia vanhempia, huoltajia, isovanhempia jotka pistivät jopa omasta pussistaa, että nuorempipolvi sai harrastaa ja pitää hauskaa. Radat rakennettiin ja pidettiin kunnossa talkoovoimin. Rakennusvaiheessa kun jouduttiin ottamaan lainaa pistivät isät nimet papereihin ja olivat taloudellisestikkin vastuussa radan hyvinvoinnista. Toisaalta taas jos olet seurannut Töysän radan keskusteluja niin mitä tulee mieleen niistä vaatimuksista harrastajapuolelta. Pitää olla vesivessat, pesupaikat, suihkut, kuuluttajatornit, huoltorakennukset, asfaltoidut käytävät ja kunnon kioskitilat, ruoka pitä olla monipuolista la lämmintä. Ennen edelliset asiat puuttuivat, eli radan ylläpito tulee nykyään hyomattavasti kalliimmaksi ja vapaaehtoisia ei vain ihan totta löydy tähän hommaan, vaativia harrastajia kylläkin.
Enempi sinun pitäisi olla huolestunut missä tulevaisuudessa harrastetaan kun se vanhempi ikäpolvi 40-60 vuotiaat poistuu kuvioista, kuka silloin ottaa asiat hoitaakseen, ei ainakaan talkoo voimin enää hoideta mitään. Hyvinkää oli ennen yksi suomen aktiivisimmista seuroista ja mitä tapahtuikaan. Kun vanha polvi väsähti uutta ei tullutkaan mukaan, ei enää löytynyt aktiiveja riittävästi edes kisojen pitoon, vaikka rata oli ja on edelleenkin yksi suomen parhaista.
Kysynkin sinulta, mihin itse ja kaverisi olette valmiit panostamaa, että ratamaksut tippuisivat.
Itse voisit aloittaa siitä, että olisit se vapaaehtoinen, joka olisit valmis seisoskelemaan vaikka siellä Hyvinkään radalla keräämässä niitä ratamaksuja ja ohjaamassa PYYTEETTÖMÄSTI ilman mitään korvauksia.
PS tämä ei ole mitään provoa.siellä peritään en rupea talkootyötä tekemään. Eri asia on, jos hinnat tippuvat niiltä jotka jotakin asian eteen tekevät. Siihen olen valmis ehdottomasti. Mutta niin kauan kun kyseinen rahastus jatkuu en aio tehdä mitään. Sitä paitsi kuulun kuule juuri tuohon mainitsemaasi ikäluokkaan, eli olen kyllä aikoinani ihan tarpeeksi tehnyt ratojen eteen. No jos nyt sitten vielä mustamaalataan Hyvinkään rataa, niin: missä ovat :vesivessat, pesupaikat, suihkut, kuuluttajatornit, huoltorakennukset, asfaltoidut käytävät ja kunnon kioskitilat, ruoka pitä olla monipuolista la lämmintä? Vesivessa on, mutta ei paperia, ei saippuaa. Pesupaikkoja/suihkuja en ole ikinä siellä nähnyt enkä huoltorakennusta. Varikkokin on sellainen sepelikasa että ei paremmasta väliä. Rata sinänsä on Mika Salon ja lahden jälkeen mielestäni parasta ja siksi siellä käyn. Ja tämäkään ei ole provoa.
- onhan noissa
kyllä joskus näyttää kokoalalla hiukan
hinnat karanneet eurojen myötä , mutta
eipä auta rutista , pienet markkinat ja
ns. hintakilpailua ei ole , ota tai jätä
periaatteella , kisamaksutkin nousevat
joka vuosi väh. 10 € , kun joskus se oli 10 mk.
mutta aiotaan tässä vielä kumminkin kisailla. - Jussi Kohtala
Joo onhan ne ratamaksujen hinnat nousseet. Samoin monet muut asiat kartingiin liittyen.
Täytyy tuoda kuitenkin ilme sellainen seikka, että ratamaksut ovat Suomessa moneen ulkomaan rataan verrattuna halpoja. Suurin osa radoista siellä vaatii ratamaksua 30-40 € päivältä.- mielestä...
... suomessa on kaiken maksettava saman verran kuin ulkomailla? Suomessa ei ole tulotkaan (sponsori yms.) harrastajilla samalla tasolla kuin ulkomailla.
- Voit tarttua itse peräsimeen
Mikäkö muuttunut
Nyt uusi sukupolvi
Tässä vastaus toisenkinkerran.
Tuossa vähän ylempänä kysyttiin ja arvosteltiin Hyvinkäätä. Kysyit mikä on muuttunut.Vastaus siihen on hyvinkin yksinkertainen, että kaikki me itse. Radat pärjäsivät ennen sillä harrastajien ja taustajoukkojen yhteishengellä. Oli aktiivisia vanhempia, huoltajia, isovanhempia jotka pistivät jopa omasta pussistaa, että nuorempipolvi sai harrastaa ja pitää hauskaa. Radat rakennettiin ja pidettiin kunnossa talkoovoimin. Rakennusvaiheessa kun jouduttiin ottamaan lainaa pistivät isät nimet papereihin ja olivat taloudellisestikkin vastuussa radan hyvinvoinnista. Toisaalta taas jos olet seurannut Töysän radan keskusteluja niin mitä tulee mieleen niistä vaatimuksista harrastajapuolelta. Pitää olla vesivessat, pesupaikat, suihkut, kuuluttajatornit, huoltorakennukset, asfaltoidut käytävät ja kunnon kioskitilat, ruoka pitä olla monipuolista la lämmintä. Ennen edelliset asiat puuttuivat, eli radan ylläpito tulee nykyään hyomattavasti kalliimmaksi ja vapaaehtoisia ei vain ihan totta löydy tähän hommaan, vaativia harrastajia kylläkin.
Enempi sinun pitäisi olla huolestunut missä tulevaisuudessa harrastetaan kun se vanhempi ikäpolvi 40-60 vuotiaat poistuu kuvioista, kuka silloin ottaa asiat hoitaakseen, ei ainakaan talkoo voimin enää hoideta mitään. Hyvinkää oli ennen yksi suomen aktiivisimmista seuroista ja mitä tapahtuikaan. Kun vanha polvi väsähti uutta ei tullutkaan mukaan, ei enää löytynyt aktiiveja riittävästi edes kisojen pitoon, vaikka rata oli ja on edelleenkin yksi suomen parhaista.
Kysynkin sinulta, mihin itse ja kaverisi olette valmiit panostamaa, että ratamaksut tippuisivat.
Itse voisit aloittaa siitä, että olisit se vapaaehtoinen, joka olisit valmis seisoskelemaan vaikka siellä Hyvinkään radalla keräämässä niitä ratamaksuja ja ohjaamassa PYYTEETTÖMÄSTI ilman mitään korvauksia.
PS tämä ei ole mitään provoa. - mie vuan
Nimittäin PÄIVÄLTÄ! Se kun ei monellakaan radalla toteudu. Mika Salolla saatiin ajaa päivän maksulla 1,35h siis AJOA. Muun aikaa vuokra-autot mellastivat.
Hyvinkäällä ei ollut 1 eikä 2 kertaa kun radalle pääsee milloin pääsee ja just kun on saanut laitteet lämpiämään, niin liputetaan pois ja vuokra-autot tulevat. On siinä aika vaikea säädellä/testata tai edes nautiskella!
Lisäksi maailmalla on paljon vähemmän tilaa, jolloin ymmärrän jossain määrin korkeammat hinnat, onhan Helsingin ympäristössäkin kalliimmat asunnot. Mutta monet radoista on nuorisoasiainliiton jossain määrin järkkäämiä ja silti niillekin on hiipineet nuo rajut maksut. Se ei ole järkevää eikä perusteltavissa millään. - Juhis
Voit tarttua itse peräsimeen kirjoitti:
Mikäkö muuttunut
Nyt uusi sukupolvi
Tässä vastaus toisenkinkerran.
Tuossa vähän ylempänä kysyttiin ja arvosteltiin Hyvinkäätä. Kysyit mikä on muuttunut.Vastaus siihen on hyvinkin yksinkertainen, että kaikki me itse. Radat pärjäsivät ennen sillä harrastajien ja taustajoukkojen yhteishengellä. Oli aktiivisia vanhempia, huoltajia, isovanhempia jotka pistivät jopa omasta pussistaa, että nuorempipolvi sai harrastaa ja pitää hauskaa. Radat rakennettiin ja pidettiin kunnossa talkoovoimin. Rakennusvaiheessa kun jouduttiin ottamaan lainaa pistivät isät nimet papereihin ja olivat taloudellisestikkin vastuussa radan hyvinvoinnista. Toisaalta taas jos olet seurannut Töysän radan keskusteluja niin mitä tulee mieleen niistä vaatimuksista harrastajapuolelta. Pitää olla vesivessat, pesupaikat, suihkut, kuuluttajatornit, huoltorakennukset, asfaltoidut käytävät ja kunnon kioskitilat, ruoka pitä olla monipuolista la lämmintä. Ennen edelliset asiat puuttuivat, eli radan ylläpito tulee nykyään hyomattavasti kalliimmaksi ja vapaaehtoisia ei vain ihan totta löydy tähän hommaan, vaativia harrastajia kylläkin.
Enempi sinun pitäisi olla huolestunut missä tulevaisuudessa harrastetaan kun se vanhempi ikäpolvi 40-60 vuotiaat poistuu kuvioista, kuka silloin ottaa asiat hoitaakseen, ei ainakaan talkoo voimin enää hoideta mitään. Hyvinkää oli ennen yksi suomen aktiivisimmista seuroista ja mitä tapahtuikaan. Kun vanha polvi väsähti uutta ei tullutkaan mukaan, ei enää löytynyt aktiiveja riittävästi edes kisojen pitoon, vaikka rata oli ja on edelleenkin yksi suomen parhaista.
Kysynkin sinulta, mihin itse ja kaverisi olette valmiit panostamaa, että ratamaksut tippuisivat.
Itse voisit aloittaa siitä, että olisit se vapaaehtoinen, joka olisit valmis seisoskelemaan vaikka siellä Hyvinkään radalla keräämässä niitä ratamaksuja ja ohjaamassa PYYTEETTÖMÄSTI ilman mitään korvauksia.
PS tämä ei ole mitään provoa.Mäkin olen Jussin kanssa samaa mieltä tästä ratamaksu asiasta.
Koska toi ratamaksu ei ole hirvittävän suuri, kun vertaa radan henkilökunnan työpanokseen radan kunnon ja viihtyvyyden ylläpitäjinä.
Ja ratamaksut olisivat todennäköisesti pienemmät mikäli ratojen kunnostamiseen ja ylläpitämiseen löytyisi talkoo henkeä, mutta se on myös katoava perinne.
Ja kyllähän kunnollinen rata vaatii toimiakseen rahaa ja talkooväkeä.
Silloin ennen olivat ehkä radatkin vähän vaatimattomampia kuin nykyään (osa on kyllä vieläkin) ja sehän tarkoittaa kulujen nousua, mutta kyllä minä ainakin maksan mieluummin ratamaksut kuin olisin jossain keskellä ei mitään samaan tyyliin kuin jossain talvisodan taistelu tantereella. - on niin radasta kiinni
Juhis kirjoitti:
Mäkin olen Jussin kanssa samaa mieltä tästä ratamaksu asiasta.
Koska toi ratamaksu ei ole hirvittävän suuri, kun vertaa radan henkilökunnan työpanokseen radan kunnon ja viihtyvyyden ylläpitäjinä.
Ja ratamaksut olisivat todennäköisesti pienemmät mikäli ratojen kunnostamiseen ja ylläpitämiseen löytyisi talkoo henkeä, mutta se on myös katoava perinne.
Ja kyllähän kunnollinen rata vaatii toimiakseen rahaa ja talkooväkeä.
Silloin ennen olivat ehkä radatkin vähän vaatimattomampia kuin nykyään (osa on kyllä vieläkin) ja sehän tarkoittaa kulujen nousua, mutta kyllä minä ainakin maksan mieluummin ratamaksut kuin olisin jossain keskellä ei mitään samaan tyyliin kuin jossain talvisodan taistelu tantereella.töysässä sais ainakin jotain tapahtua radan muiden puitteiden parantamisessa , johan siellä
on kaks vuotta ajettu, kerätty kisamaksuja ja
ratamaksuja , sitten sinne ilmestyy muutama
vuokrattu tynnyrivessa ja jokunen kontti
tuomaritornin alle , kyllä ratamaksut sinänsä
ymmärtää , hinnat voi toki olla erilaisia paikkakunnasta riippuen , porissa homma toimii ,
en valita ratamaksuja enkä muutakaan . - circuitit
mie vuan kirjoitti:
Nimittäin PÄIVÄLTÄ! Se kun ei monellakaan radalla toteudu. Mika Salolla saatiin ajaa päivän maksulla 1,35h siis AJOA. Muun aikaa vuokra-autot mellastivat.
Hyvinkäällä ei ollut 1 eikä 2 kertaa kun radalle pääsee milloin pääsee ja just kun on saanut laitteet lämpiämään, niin liputetaan pois ja vuokra-autot tulevat. On siinä aika vaikea säädellä/testata tai edes nautiskella!
Lisäksi maailmalla on paljon vähemmän tilaa, jolloin ymmärrän jossain määrin korkeammat hinnat, onhan Helsingin ympäristössäkin kalliimmat asunnot. Mutta monet radoista on nuorisoasiainliiton jossain määrin järkkäämiä ja silti niillekin on hiipineet nuo rajut maksut. Se ei ole järkevää eikä perusteltavissa millään.Näyttää hyvin pyörivän toi pohjanmaan rata sinun laskelmien mukaan 10.25 h oli radalla muuta, heidän omaa ratatoimintaa.
Itse olemme myös käyneet omalla autolla ajamassa, vaikka radalla onkin vuokra-auto toimintaa on ajoaikaa tullut aina riittävästi, testienvälissä täytyy muutoksiakin tehdä.
Tietty, olemme aina soittaneet, kysyneet, onko rata varattu yksityistilaisuuteen, tämämkin opimme eräänä päivänä. - mie vuan
circuitit kirjoitti:
Näyttää hyvin pyörivän toi pohjanmaan rata sinun laskelmien mukaan 10.25 h oli radalla muuta, heidän omaa ratatoimintaa.
Itse olemme myös käyneet omalla autolla ajamassa, vaikka radalla onkin vuokra-auto toimintaa on ajoaikaa tullut aina riittävästi, testienvälissä täytyy muutoksiakin tehdä.
Tietty, olemme aina soittaneet, kysyneet, onko rata varattu yksityistilaisuuteen, tämämkin opimme eräänä päivänä.soitimme ja kysyimme. Ensin 2 viikkoa aikaisemmin ja sitten päivää ennen lähtöä. Kun lähtee täältä pääkaupunki seudulta, niin eipä viitsi lähteä ihan turhaan.
Seuraavaksi päiväksi menimme (yritimme) Poriin ajamaan, mutta vaikka kävimme radalla edellisenä iltana ennen kiinni menoa ja juttelimme radalla olleen tyypin kanssa, niin yllätys oli suuri, kun rata ei seuraavana päivänä ollutkaan auki! Kiva ylläri...
Siitä MSC:stä vielä sen verran, että pari kertaa kävi siten, että ehdimme ajaa 2 kierrosta kun jo liputettiin pois. No, mites paljon siinä sitten ehtii ajaa kun rotta ehtii jäähtyä ja kestää ainakin kierroksen lämmittää....
- Jarmo Pekkala
Moro!
terve oletko sitä mieltä että raketin mosa voi maksaa 2000e mutta ratmaksu 20e on liikaa????
Meillä suomessa on tosikohtuuliset ratamaksut,ottaen huomioon että suurinosa radoista on jonkun seuran rakentamia tai ylläpitämiä.
Pitäähän seuran jostain saada tuloja??vai luuletko ratojen syntyneen ilman mitään maksuja??
Jos sinulle tämä harrastus liian kallista terve tuloa ouluun ajamaan meillä seuran jäsenet saavat ajaa ilmaiseksi;-)
"taas aivan turha märinän aihe"
Jarmo Pekkala- ISSEE
http://www.kartingforum.net/
Siirryppä sinäkin tuohon uuteen Foorumiin, siellä tarvitaan hyviä mielipiteitäsi ja aktiivista otettasi. Kehitetään sitä foorumia mieluummin, kuin tätä, siinä voi olla se uusi yhteinen alku asialliselle keskustelulle lajimme parhaaksi
Terveisin ISSEE - mie VUAN
uudelleen. Siinä en pelkästään valita ratamaksujen suuruudesta vaan myös siitä mitä sillä saa. On se kumma, että mistään ei voi olla eri mieltä. No, ehkä minulla on sen verran pienempi palkka että tuo tuntuu aika pahasti. Ja mitä ihmettä raketin koneen hinta liittyy ratamaksuun? Jos maksat moisen summan tuollaisesta koneesta, niin en yhtään ihmettele miksi ratamaksut eivät mielestäsi ole korkeat...
Kiitos kutsusta, mutta en viitsi ajaa 600km/suunta ja vielä liittyä kerhoon.
Sellainen juttu vielä, että kummallisesti ne kulut hyppäsivät samaan aikaan kun tapahtui euroihin siirtyminen.... - luokitteleva
ISSEE kirjoitti:
http://www.kartingforum.net/
Siirryppä sinäkin tuohon uuteen Foorumiin, siellä tarvitaan hyviä mielipiteitäsi ja aktiivista otettasi. Kehitetään sitä foorumia mieluummin, kuin tätä, siinä voi olla se uusi yhteinen alku asialliselle keskustelulle lajimme parhaaksi
Terveisin ISSEEkäsitys tuntuu isseellä olevan
- Robert de Niro
mie VUAN kirjoitti:
uudelleen. Siinä en pelkästään valita ratamaksujen suuruudesta vaan myös siitä mitä sillä saa. On se kumma, että mistään ei voi olla eri mieltä. No, ehkä minulla on sen verran pienempi palkka että tuo tuntuu aika pahasti. Ja mitä ihmettä raketin koneen hinta liittyy ratamaksuun? Jos maksat moisen summan tuollaisesta koneesta, niin en yhtään ihmettele miksi ratamaksut eivät mielestäsi ole korkeat...
Kiitos kutsusta, mutta en viitsi ajaa 600km/suunta ja vielä liittyä kerhoon.
Sellainen juttu vielä, että kummallisesti ne kulut hyppäsivät samaan aikaan kun tapahtui euroihin siirtyminen....markat €uroiksi, niinhän sitä nykyisin sanotaan..
- nhnh
Kyllä hinnat on liian kalliita olemattomista ajoista, varma on niin.
- Jussi Kohtala
Perusteltuja mielipiteitä voi olla puolesta ja vastaan. Olisi ihme jos kaikki olisivat samaa mieltä. Tälläisissä forumeissakaan ei olisi silloin kukaan kirjoittelemassa :). Itse olen tätä mieltä kyseisestä asiasta ja mielestäni hyvien perustelujen kera.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että Suomen 10-20 € ratamaksut ovat ok. Jos jollain radalla ei pääse ajamaan kun 1-2 tuntia per päivä niin kannattaa mennä jollekin toiselle radalle. Kun kirjoitin, että ulkomailla ratamaksu maksaa yleensä 30-40 € päivä niin homma toimii samalla lailla kun Suomessakin. Ja ajoaikaa ei välttämättä ole kauhean paljon. Esim. Ruotsin Göteborgissa, Norjan Rudskogenissa ja Tanskan Hanstholmissa kävimme menneenä kesänä testaamassa. Siellä radat olivat auki 2-3 kertaa viikossa. Ajoaikaa 3-5 h per päivä ja sekin oli jaettu vielä eri luokille. Eli päivämaksu ei tarkoittanut 12 tuntia.
Ja täytyy muistaa, että vuokra-autoilla ajo ulkona tai sisällä maksaa 10-20 € 10-15 minuuttia eli siihenkin nähden omalla autolla ajaessa ratamaksu on minusta kohtuullinen Suomessa. Enkä ole myöskään nähnyt missään systeemiä, jossa kierrosmäärän tai ajetun ajan perusteella maksettaisiin ratamaksu. Tälläinenkin vaatisi taas lisähenkilöitä valvomaan ja se taas toisi lisäkuluja.
Täytyy kuitenkin sanoa, että omasta mielestäni 30-40 € päivä on kuitenkin liikaa, joten toivotaan yhdessä ettei tarvitsisi maksaa täällä Suomessa ikinä sellaisia summia. Jatkoja...- reisinki
Yhdeltä kuskilta noi on vielä ok, mutta kun vien perheen radalle, niin 50-60 alkaa olemaan kohtuullisen paljon.
- niinpä niin
reisinki kirjoitti:
Yhdeltä kuskilta noi on vielä ok, mutta kun vien perheen radalle, niin 50-60 alkaa olemaan kohtuullisen paljon.
niin, tietty jos perheessä on monta karting harrastajaa , kalliiksi tulee , ratamaksut nyt
kumminkin saisi olla edes autokohtaisia ,
sama se kuka sillä päristelee.
tv. ei jussi - ei paha
niinpä niin kirjoitti:
niin, tietty jos perheessä on monta karting harrastajaa , kalliiksi tulee , ratamaksut nyt
kumminkin saisi olla edes autokohtaisia ,
sama se kuka sillä päristelee.
tv. ei jussiseuroille mietittäväksi
- muuten paljon ratoja
ei paha kirjoitti:
seuroille mietittäväksi
onko paljon ratoja , jossa ratamaksu on kuskikohtainen , eli täälä pohojanmaalla vielä
kerätähä ratamaksut auton numeroolla - TIREHTÖÖRI
reisinki kirjoitti:
Yhdeltä kuskilta noi on vielä ok, mutta kun vien perheen radalle, niin 50-60 alkaa olemaan kohtuullisen paljon.
Vie perheesi sirkukseen vaikka samoilla kengillä, pääsettekö sisään ja laitteisiin yhdellä lipulla.
- klovnii
TIREHTÖÖRI kirjoitti:
Vie perheesi sirkukseen vaikka samoilla kengillä, pääsettekö sisään ja laitteisiin yhdellä lipulla.
Sinne sirkukseen päästäänkin koko porukka kerralla, rataa kiertävät kuskit vuorotellen...
- nyt pääsi
TIREHTÖÖRI kirjoitti:
Vie perheesi sirkukseen vaikka samoilla kengillä, pääsettekö sisään ja laitteisiin yhdellä lipulla.
oikein tirehtööri ja vielä sirkuksesta ,
toimitko siellä pellenä , ai jaa , vitsi mistä
mä aina arvaan nää - ratamaksu
muuten paljon ratoja kirjoitti:
onko paljon ratoja , jossa ratamaksu on kuskikohtainen , eli täälä pohojanmaalla vielä
kerätähä ratamaksut auton numeroollalänsi-suomen radoillakin taitaa olla useimmilla
- pitää ollakkin
ratamaksu kirjoitti:
länsi-suomen radoillakin taitaa olla useimmilla
näinhän sen täytyy ollakkin, oon käyny poris
ja näin se menny, ja pitää mennäkki - Jussi Kohtala
reisinki kirjoitti:
Yhdeltä kuskilta noi on vielä ok, mutta kun vien perheen radalle, niin 50-60 alkaa olemaan kohtuullisen paljon.
Jos ratamaksua vaaditaan joka kuljettajalta jotka samalla autolla ajaa niin se on väärin. Älkää antako ihmisten kusettaa teitä. Tai jos näin todella joku vaatii niin vaihtakaa rataa.
- Jussi Kohtala
TIREHTÖÖRI kirjoitti:
Vie perheesi sirkukseen vaikka samoilla kengillä, pääsettekö sisään ja laitteisiin yhdellä lipulla.
Nyt oli kyse kartingin ratamaksuista eikä sirkukseen viemisestä. Kaksi eri asiaa, jotka ovat aika kaukana toisistaan.
Näytti joku jo valaisevan sinua enemmän, joten jääköön tämä viesti tähän :). - reisinki
TIREHTÖÖRI kirjoitti:
Vie perheesi sirkukseen vaikka samoilla kengillä, pääsettekö sisään ja laitteisiin yhdellä lipulla.
Sirkukseenkin taitaa päästä perhelipulla. Perhelippu olisi hyvä radoillekin. Mutta älä, tirehtööri, huolehdi. Ei multa rahat ratamaksuihin lopu. Kyllä meidän perhe lopettaa tämän harrastuksen viimeisten joukossa.
- RAHA EI REPIMÄLLÄKÄÄN LOPU
reisinki kirjoitti:
Sirkukseenkin taitaa päästä perhelipulla. Perhelippu olisi hyvä radoillekin. Mutta älä, tirehtööri, huolehdi. Ei multa rahat ratamaksuihin lopu. Kyllä meidän perhe lopettaa tämän harrastuksen viimeisten joukossa.
KÖYHÄT KYYKKYYN!!!!
- sitten
RAHA EI REPIMÄLLÄKÄÄN LOPU kirjoitti:
KÖYHÄT KYYKKYYN!!!!
kun saadaan nousta ylös
- vähä
RAHA EI REPIMÄLLÄKÄÄN LOPU kirjoitti:
KÖYHÄT KYYKKYYN!!!!
no joo pistä tilille se ja se , katotaan loppuuko
- vai onko
porin syyspäräys -05 osallistumismaksu,ratamaksu,varikko/vaunusähkö-maksu !Maksua yhteensä kolmen paivän aikana n.110 euroa x 212 kuskia = 23 320 euroa! Eikö tämä ole törkeää rahastusta jos mikään!
- porissa
porissa kumminkin satsaavat radan kehittämiseen,
eikös siellä puuhailla lisää rakennuksia ,
töysään esim. turha odottaa ajajia tulevaisuudessa
noilla puitteilla, vaikka kisoja on pidetty ja
rahaakin tullut - vai onko
porissa kirjoitti:
porissa kumminkin satsaavat radan kehittämiseen,
eikös siellä puuhailla lisää rakennuksia ,
töysään esim. turha odottaa ajajia tulevaisuudessa
noilla puitteilla, vaikka kisoja on pidetty ja
rahaakin tullutEi ollut tarkoitus moittia porin kisoja jossa puitteet on kyllä kunnossa esim.sähkön kanssa ei ole yleensä ollut ongelmia, mutta miksi ihmeessä joka radalla suomessa on kaikkia maksuja hilattu ylöspäin,koska varmaan pienemmilläkin maksuilla jäisi järjestäjille voittoa?
- laadusta kannattaa maksaa
porissa kirjoitti:
porissa kumminkin satsaavat radan kehittämiseen,
eikös siellä puuhailla lisää rakennuksia ,
töysään esim. turha odottaa ajajia tulevaisuudessa
noilla puitteilla, vaikka kisoja on pidetty ja
rahaakin tulluton muistaakseni aina jännite riittänyt ei ole sähkö loppunut kesken
- booster
vai onko kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus moittia porin kisoja jossa puitteet on kyllä kunnossa esim.sähkön kanssa ei ole yleensä ollut ongelmia, mutta miksi ihmeessä joka radalla suomessa on kaikkia maksuja hilattu ylöspäin,koska varmaan pienemmilläkin maksuilla jäisi järjestäjille voittoa?
eiköhän rakennus projektit kuittaa porin kaupunki mikä omistaa radan
- saisi
vai onko kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus moittia porin kisoja jossa puitteet on kyllä kunnossa esim.sähkön kanssa ei ole yleensä ollut ongelmia, mutta miksi ihmeessä joka radalla suomessa on kaikkia maksuja hilattu ylöspäin,koska varmaan pienemmilläkin maksuilla jäisi järjestäjille voittoa?
varmasti saisi , ehkä isompana kuluna saattaa
olla radan uudelleen asfaltointi , mutta olet
oikeassa että varmasti pienemmilläkin maksuilla
pärjäisivät , 20 € ratamaksu on aika iso ,
monilla radoilla se on n.10 € ja on mielestäni
kohtuullinen , osallistumismaksutkin on nouseet
aika kivasti markka-aikana 180-200 mk. nyt 60 €.
Noh tähän on tyytyminen , mutta ÄLKÄÄ nyt enää
niitä nostako . Siksi täs vois vähä rutistakkin tai
sitten puitteet saa kyllä olla sitä mukaa kehtaavat
pyydellä sellaisia maksuja - Keijo Koskinen
booster kirjoitti:
eiköhän rakennus projektit kuittaa porin kaupunki mikä omistaa radan
Niin... tuosta kuittaamisesta....
1.Porin Kaupunki omistaa rata-alueen ja rakennukset
2. Porin kaupunki ei maksa "euroakaan rakennus projekteista"(antaa kyllä konsultointi apua suunnittelussa ja lupa asioiden hoidossa)
3.Jokainen porin radalla oleva rakennus on tehty
talkoovoimin niiltä osin jotka itse pienellä porukalla pystytty tekemään.
Esimerkki
1.PorinFK-kerho ostaa laatikon nauloja
kilpailuista jääneillä rahoilla
2. Tässä vaiheessa naulat ovat FK-kerhon omaisuutta
3.Naulat lyödään seinään kiinni
4. HUPS . ne muuttuivatkin Porin kaupungin omistamiksi.(missään vaiheessa ei ole käyty
kaupungin kukkarolla)
Eli ylläpidämme rata-aluetta kunnossa kilpailuista tulevilla tuloilla niiltä osin kuin pystyy....on joskus ollut huoltajien omakotitalot kiinnitettynä sokkeliaan myöden
jotta rata pystyisi tarjoamaan hyvät puitteet kilpailijoille kisoissa.
Tässä varmasti kattava info"olettamusten" levittäjille. - Naulari
Keijo Koskinen kirjoitti:
Niin... tuosta kuittaamisesta....
1.Porin Kaupunki omistaa rata-alueen ja rakennukset
2. Porin kaupunki ei maksa "euroakaan rakennus projekteista"(antaa kyllä konsultointi apua suunnittelussa ja lupa asioiden hoidossa)
3.Jokainen porin radalla oleva rakennus on tehty
talkoovoimin niiltä osin jotka itse pienellä porukalla pystytty tekemään.
Esimerkki
1.PorinFK-kerho ostaa laatikon nauloja
kilpailuista jääneillä rahoilla
2. Tässä vaiheessa naulat ovat FK-kerhon omaisuutta
3.Naulat lyödään seinään kiinni
4. HUPS . ne muuttuivatkin Porin kaupungin omistamiksi.(missään vaiheessa ei ole käyty
kaupungin kukkarolla)
Eli ylläpidämme rata-aluetta kunnossa kilpailuista tulevilla tuloilla niiltä osin kuin pystyy....on joskus ollut huoltajien omakotitalot kiinnitettynä sokkeliaan myöden
jotta rata pystyisi tarjoamaan hyvät puitteet kilpailijoille kisoissa.
Tässä varmasti kattava info"olettamusten" levittäjille.Keijo etkö tiedä vai etkö halua kertoa että kyllä materiaalissa tulee kaupunki auttamaan ja on auttanut.
Työtä olette paljon tehnyt ja hienoa työtä sehän on sivuseikka kuka tavarat maksaa kunhan ne on kartingin eduksi.
Voit olla ylpeä radastanne ja niistä tiloista mitä siellä on.
- halvat hinnat
Sinun kannattaisi ymmärtää se, että seurat ylläpitävät ratoja lähes pelkästään ilman yhteiskunnan tukea, toisin kuin moni muu urheilupaikka. Esimerkiksi uuden asfaltin radalle maksaa kymmeniä tuhansia euroja ja radan ylläpitämiseen menee kokoajan rahaa. Jostain se raha täytyy löytää.
Ulkomailla ratamaksut ovat 30-40 euroa.
Etelä-Suomalaisena sinun pitäisi tietää, että kun menet pelaamaan jotain mailapeliä sisähalliin se maksaa 10-20 €/tunti ja useat muut lajit maksavat varmasti saman verran. Ratamaksut ovat siis edelleen aika halvat, kun ottaa sen huomioon, että ihmiset vapaaehtoisesti pitävät halvalla SINULLE rataa kunnossa, jotta pääset HALVALLA radalle ajelmaan.
Kannattaisi siis hieman selvittää itselle ensi asioita, ennen kuin alkaa kirjoittamaa.- mie vuan
koko juttu, ennen kuin alkaa arvostelemaan.
Eli en pelkästään kritisoinut maksujen korkeaa tasoa jota ne kieltämättä ovat, vaan myös sitä mitä sillä rahalla saa.
Se mikä ihmetyttää on tämä hurja puolustelu hintoja kohtaan. Mikään muu ei ole kallistunut vuosien varrella enemmän kuin ratamaksut. Hyvinkäälläkin ratamaksu on 15e (eli ymmärrätkö, se ei ole 15mk vaan euroa=90mk) ja sillä pääsee joskus jopa ajamaan. Radalla on ainakin yksi paha röykky, johon ei rotaxilla voi päästellä täysillä, kun muuten irtoaa pakoaukon säätimen kalvo. Eli edelleen en ymmärrä tuota "pientä" korotusta eli markat ovat muuttuneet euroiksi. Tämän lisäksi on tullut ajajakohtainen maksu vaikka se auto on vain yhden ajettava kerrallaan. Eli tulee aika kalliiksi, kun antaa huoltokavereiden ajaa muutaman kierroksen palkkiona mekkaamisesta yms. avusta. Olisi kiva kuulla, että mikä on radoilla/ylläpidossa noussut kustannuksiltaan niin paljon, että noin suuret korotukset ovat puolusteltuja. Halpaa se ei missään nimessä ole. Muutaman kaverin porukalla saa esim. Ahveniston radan vuokralle ja hinta ei ole ainakaan suurempi. Ja jos menee vielä kauemmas saa radan vielä halvemmalla! Siis ISON radan, jonka ylläpito ei voi olla ainakaan halvempaa! - Hyvinkääläinen
mie vuan kirjoitti:
koko juttu, ennen kuin alkaa arvostelemaan.
Eli en pelkästään kritisoinut maksujen korkeaa tasoa jota ne kieltämättä ovat, vaan myös sitä mitä sillä rahalla saa.
Se mikä ihmetyttää on tämä hurja puolustelu hintoja kohtaan. Mikään muu ei ole kallistunut vuosien varrella enemmän kuin ratamaksut. Hyvinkäälläkin ratamaksu on 15e (eli ymmärrätkö, se ei ole 15mk vaan euroa=90mk) ja sillä pääsee joskus jopa ajamaan. Radalla on ainakin yksi paha röykky, johon ei rotaxilla voi päästellä täysillä, kun muuten irtoaa pakoaukon säätimen kalvo. Eli edelleen en ymmärrä tuota "pientä" korotusta eli markat ovat muuttuneet euroiksi. Tämän lisäksi on tullut ajajakohtainen maksu vaikka se auto on vain yhden ajettava kerrallaan. Eli tulee aika kalliiksi, kun antaa huoltokavereiden ajaa muutaman kierroksen palkkiona mekkaamisesta yms. avusta. Olisi kiva kuulla, että mikä on radoilla/ylläpidossa noussut kustannuksiltaan niin paljon, että noin suuret korotukset ovat puolusteltuja. Halpaa se ei missään nimessä ole. Muutaman kaverin porukalla saa esim. Ahveniston radan vuokralle ja hinta ei ole ainakaan suurempi. Ja jos menee vielä kauemmas saa radan vielä halvemmalla! Siis ISON radan, jonka ylläpito ei voi olla ainakaan halvempaa!Vähän puolustusta Hyvinkään radasta
Rata maksu taisi olla 10€.
Radan varauksista: Varaukset löytyvät kahvion
seinästä ja www.hyuakarting.net kannataa
tarkistaa varaukset ja tulla ajelemaan sen mukaan. (Tämä käytäntö muillakin radoilla)
Muut varaukset: Maanantai seuran omassa käytössä.
Vuokra autot 15min. tunnissa.(sen ajan voi varmasti huilailla tai käyttää kahvion palveluja).
Röykkystä radalla jotka voivat rikkoa auton ei ole tietoa ( ajettiin tänä vuonna n. 1000 kierrosta).
Mielestäni n.10€ ratamaksu on kohtuullinen ainakin Hyvinkäällä - ei rikas mut ei köyhä
mie vuan kirjoitti:
koko juttu, ennen kuin alkaa arvostelemaan.
Eli en pelkästään kritisoinut maksujen korkeaa tasoa jota ne kieltämättä ovat, vaan myös sitä mitä sillä rahalla saa.
Se mikä ihmetyttää on tämä hurja puolustelu hintoja kohtaan. Mikään muu ei ole kallistunut vuosien varrella enemmän kuin ratamaksut. Hyvinkäälläkin ratamaksu on 15e (eli ymmärrätkö, se ei ole 15mk vaan euroa=90mk) ja sillä pääsee joskus jopa ajamaan. Radalla on ainakin yksi paha röykky, johon ei rotaxilla voi päästellä täysillä, kun muuten irtoaa pakoaukon säätimen kalvo. Eli edelleen en ymmärrä tuota "pientä" korotusta eli markat ovat muuttuneet euroiksi. Tämän lisäksi on tullut ajajakohtainen maksu vaikka se auto on vain yhden ajettava kerrallaan. Eli tulee aika kalliiksi, kun antaa huoltokavereiden ajaa muutaman kierroksen palkkiona mekkaamisesta yms. avusta. Olisi kiva kuulla, että mikä on radoilla/ylläpidossa noussut kustannuksiltaan niin paljon, että noin suuret korotukset ovat puolusteltuja. Halpaa se ei missään nimessä ole. Muutaman kaverin porukalla saa esim. Ahveniston radan vuokralle ja hinta ei ole ainakaan suurempi. Ja jos menee vielä kauemmas saa radan vielä halvemmalla! Siis ISON radan, jonka ylläpito ei voi olla ainakaan halvempaa!Minäköhän vuonna ratamaksu on ollu 10-15mk?ite oon ajanu kymmenen vuoden ajan eikä sinä aikana ole radalle noin halvalla päässy.kannattaa varmaan hankkia kausikortti jollekin radalle ni tulee halvemmaks jos käy usein ajamassa.eipä nuo ratamaksut niin mahdottomia vielä ole ja monesti kilpailun osallistumismaksuun sisältyy edellisen päivän harjoittelu.Totuus on että jos ei rahaa löydy niin metriäkään ei pääse ajamaan yhtään missään!Jos Hyvinkään rata kerta on noin huonossa kunnossa, niin mitenköhän se on hyväkyttty Cup-radaksi?Epäilen että kuskeissa tai mekaanikoissa on jotain vikaa, jos auto ei pysy kunnossa,monilla muilla radoilla on paljon enemmän röykkyjä kuin Hyvinkäällä.
Eurojen myötä kaikki hinnat ruokakaupoissa, vaatekaupoissa jne. ovat nousseet!ei vain ratamaksut!
Olen itse valmis maksamaan siitä,että pääsen ajamaan ja käytössäni on vesivessat(nainen kun olen)! - mie vuan
Hyvinkääläinen kirjoitti:
Vähän puolustusta Hyvinkään radasta
Rata maksu taisi olla 10€.
Radan varauksista: Varaukset löytyvät kahvion
seinästä ja www.hyuakarting.net kannataa
tarkistaa varaukset ja tulla ajelemaan sen mukaan. (Tämä käytäntö muillakin radoilla)
Muut varaukset: Maanantai seuran omassa käytössä.
Vuokra autot 15min. tunnissa.(sen ajan voi varmasti huilailla tai käyttää kahvion palveluja).
Röykkystä radalla jotka voivat rikkoa auton ei ole tietoa ( ajettiin tänä vuonna n. 1000 kierrosta).
Mielestäni n.10€ ratamaksu on kohtuullinen ainakin Hyvinkäälläpidä aina paikkaansa. Vaikka soittaisi, niin ei sittenkään.
Ja se röykky joka radalla on löytyy s-mutkasta. Siihen pitää nostaa tai sitten ajaa ulompaa, muuten se säätimen kumi lipsahtaa pois päältä. Näin kävi 2:lle eri autolle pai kertaa viime kesänä.
10e menettelee just ja just, mutta miksi sen joutuu maksamaan vaikka siellä ei pääse ajamaan "koko rahalla"? Jos siellä on varattua toimintaa, niin silloin hinnan pitäisi olla pienempi. Ja lisäksi vielä se, että jokainen KUSKI maksaa saman summan vaikka ajaisi yhdellä autolla. - mie vuan
ei rikas mut ei köyhä kirjoitti:
Minäköhän vuonna ratamaksu on ollu 10-15mk?ite oon ajanu kymmenen vuoden ajan eikä sinä aikana ole radalle noin halvalla päässy.kannattaa varmaan hankkia kausikortti jollekin radalle ni tulee halvemmaks jos käy usein ajamassa.eipä nuo ratamaksut niin mahdottomia vielä ole ja monesti kilpailun osallistumismaksuun sisältyy edellisen päivän harjoittelu.Totuus on että jos ei rahaa löydy niin metriäkään ei pääse ajamaan yhtään missään!Jos Hyvinkään rata kerta on noin huonossa kunnossa, niin mitenköhän se on hyväkyttty Cup-radaksi?Epäilen että kuskeissa tai mekaanikoissa on jotain vikaa, jos auto ei pysy kunnossa,monilla muilla radoilla on paljon enemmän röykkyjä kuin Hyvinkäällä.
Eurojen myötä kaikki hinnat ruokakaupoissa, vaatekaupoissa jne. ovat nousseet!ei vain ratamaksut!
Olen itse valmis maksamaan siitä,että pääsen ajamaan ja käytössäni on vesivessat(nainen kun olen)!hinnan löysit? Katsoppas uudelleen se kirjoituksen avaus. "Ennen oli 15-35mk " Enkä missään vaiheessa ole puhunut että ei tulisi olla ratamaksuja! Ihmeellistä selittelyä.... En ymmärrä. Ehkä kyseessä on se kuuluisa "naisten logiikka"? :)
Totta on, että hinnat ovat kaupoissa nousseet. Mutta ovatko ne oikeasti nousseet samassa suhteessa kuin ratamaksut? Edelleen en ole puhunut että rata sinänsä olis "huonossa kunnossa" vaan että siellä ei ole niitä paljon mainittuja palveluita kuten esim. Lahdessa. Lisäksi radassa on YKSI hyppy, joka irroittaa rotaxin pakosäätimen kumin jos sitä ei kierrä tai löysää kaasua. Ja siihen ei mikään mekkaaminen auta, koska auto hyppää ja menee rajoittimelle ja paukauttaa putkessa ja irti on kumi.
- käyttämään
pitäisi Hyvinkääläisten oppia vastaamaan. Tosiasiassa juuri Hyvinkäällä toimii esim tuo webin varauskalemteri hyvin ja ainakin me tullaan Vihdistä asti Hyvinkäälle koska Vihdin UA rahastaa törkeästi.
- toimii
Ei se nyt paljoa ole,jos 10€ maksaa siitä,että pääsee kunnon radalle ajamaan ja siks toiseks missä niitä töyssyjä siellä on?Taitaa olla silla lailla,että ei taida auto olla säädöissä tai pitäs pysyy niitten kanttareitten päältä pois.Hyvinkäällä
palvelu pelaa ja kaikki on muutenkin ok,ei muuta kuin kovaa ajoa kaikille siellä ens kaudeksi. - yamaha
Se Hyvinkään rata on oikeesti hiton hyvä rata ja asfaltti on kyllä erittäin hyvässä kunnossa. Joten ihmettelen missä kohtaa ne röykyt muka on??? Hae oikeet linjat!!
- löytänyt
No onhan siellä nyt jotain epätasaisuutta tokavikassa mutkassa ennen varikon mutkaa. Ainakin kovaa ajettaessa röykyt löytyy.
- mie vuan
löytänyt kirjoitti:
No onhan siellä nyt jotain epätasaisuutta tokavikassa mutkassa ennen varikon mutkaa. Ainakin kovaa ajettaessa röykyt löytyy.
Eli en siis ole ainoa joka löytää sen. Muut eivät taida mennä tarpeeksi lujaa...:)????
- jurpo
löytyä pakoaukon säädintä. Meilläki meni kaverin kans viime kesänä säätimet "rullalle" ja juuri tuolla radalla. Ja sitten ihmeteltiin kun peli ei toiminut ollenkaan. No, oli sen verran hyötyä, että kun mulla irtos se säädin, niin sit ties mistä vikaa etsiä.... Mut ekalla kerralla oli kypsää, kun vielä oli sitä vuokra juttua siinä ja ei päässy heti testaan ja sit ku pääs niin ei ollu korjauksesta mitään hyötyy... Mä olen myös sitä mieltä et kyl noi hinnat on noussu ihan sikana. Varsinki jos on vielä skidejä pari jotka kans ajaa....!
- xxx
vittua te kitisette jostain ratamaksusta.Maksaako teille pitäs että ajaamaan tulette jolekkin radalle.
- kaasukalle
perhana, kävin ajamassa tattiksella ja rata oli kyllä aivan paska ja kehdattiin pyytää vielä 18e rahaa.....
pitää kyllä ens kerralla antaa rahaa et sinne viitsii mennä !!!- Marisiat
Ostakaa kausikortti jo 10 ajokerran jälkeen melkein rata kuin rata ajo ilmaista ja jos ei tuu kesässä 10 ajokertaa voi siirtyä kuviokelluntaan.
- jurpo
Marisiat kirjoitti:
Ostakaa kausikortti jo 10 ajokerran jälkeen melkein rata kuin rata ajo ilmaista ja jos ei tuu kesässä 10 ajokertaa voi siirtyä kuviokelluntaan.
radalla kesän aikana, niin ei välttämättä tule 10 kertaa täyteen juuri sille radalle....
- keksa
jurpo kirjoitti:
radalla kesän aikana, niin ei välttämättä tule 10 kertaa täyteen juuri sille radalle....
Jos ajaa vaikka kotiradalla 10000 ratakierrosta testiä ei ne muutkaanradat enää silmille tuu.(Kun tekee testit jo alkukesästä jos ajelee kotimaassa).
- Oravannahka
Ennen pääs kuselle markalla nyt egellä et noin kuusinkertainen korotus.
- radalla
joutuu kusemisesta maksamaan?
- vielä mutta...
radalla kirjoitti:
joutuu kusemisesta maksamaan?
kait siihenkin joku otsaan laitettava
"lirulirulippu" keksitään maksua vastaan tietty.
- Älliä
Hei esimerkki hintojen korotuksista!!!!!!!!!!!!!!
- wjdkijdk
Lahdessa lukee vielä seinällä ratamaksu 25 mk, nyt 20 egee. Niin, että melkein 6 kertainen maksu.
- hilloo
Maksaa liikaa. Ei markkoja voi muuttaa suoraan euroiksi. Harrrastus vain tällä hetkellä ja vähenemään päin näillä ratamaksuilla. Ajattelin poikani viedä kartingin pariin mutta ehkä vien muiden harrastusten pariin kun tämä on liian ammattimaista touhua ja hilloa pitää olla takataskut turvoten.
Aika aikaa kutakin aikoinaan Salon Mikankin faija poikaansa kuskasi mikro auton katolla...
Eikö kartingia voi oikeasti enää harrastaa...isä vie poikansa sitten muiden lajien pariin. Oma kartti ollut naftaliinissa jo pari vuotta.- xxx
Mitä se teijän kartti maksaa voisi alkaa ajattaa toista sukupolvea.
- kallistonhuvi
Kyllä noi ratamaksut on harastelijalle liikaa. Turha täällä on kisakuskien itkeä että pysyköön köyhät kotona. Tällä menolla loppuu harrastelu ja homma muuttuu ammatimaisemmaksi ja sitten onkin kivaa kun voi loistaa siellä radalla keskenään hienolla kalustolla sporsolippis päässä ihmetellen missä se yleisö on kun voitin kisan kolmen osanottajan kesken mun miljoonaneuronsuperlikilaittomaksiviilatunkartin kanssa.
- Anonyymi
Ratamaksujahan ei pitäis olla ollenkaan muuta kuin kisaaville. Harrastelijoille sitten ilmaiseksi, että saavat taitoa ja iloa.
- Anonyymi
Mahtava ajatus. Tuletko sinä sitten ilmaiseksi ylläpitämään sitä rataa ja saako sinulle laittaa nyt alkuun vaikka sähkölaskut tulemaan että harrastelijat saa taitoa ja iloa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220